Skocz do zawartości

Ciężarowy na osobowy


kisielsrem

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanko przyjechał do mnie na stacje klient porsche cayenne na pierwszą rejestracje w brifie ma ciężarowy 5 miejsc i chciałby to zarejestrować a następnie zmienić kategorie pojazdu na osobowy czy da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kratkę ma? Czy to już z tych nowych, co był ciężarówką bez kratki??

 

Bo wtedy może pojawić się problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kratkę ma? Czy to już z tych nowych, co był ciężarówką bez kratki

 

Raczej chodzi o akcyzę 18,6% :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodzi o akcyzę 18,6% :D

_________________

 

Nie rozumiemy się. Jeśli to jest pojazd już z tych "nowych", a więc ma jedynie homo na N1, ale de facto:

- ma pełne 5 miejsc

- nie ma kratki

to co wpiszesz w opisie zmian, żeby go przywrócić na osobówkę? Nic nie wpiszesz... A jak nie ma opisu zmian, to nie ma z czym iść do WK i pojazd na zawsze pozostanie ciężarowy N1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiemy się

Rozumiemy - tylko porsche cayenne N1 na M1 to wiadomo / pierwsze pytanie właściciela/ czy się da, a na W to sobie coś założy metalowego które Pan G mu zdejmie :D i po ptakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodzi o akcyzę 18,6%

Akcyzę to i tak musi zapłacić, bo ten pojazd nawet jak jest ciężarowy to nosi cechy auta osobowego i podlega opłacie akcyzowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiemy się. Jeśli to jest pojazd już z tych "nowych", a więc ma jedynie homo na N1, ale de facto:

- ma pełne 5 miejsc

- nie ma kratki

 

Chyba nie sądzisz, że Porsche będzie miało FABRYCZNĄ homologację N1 ? Bo jak znam życie to przed importem do nas był "przerobiony" na papierze na ciężarówkę...

 

kisielsrem, daj z dokumentów nr homo, wariant i wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie sądzisz, że Porsche będzie miało FABRYCZNĄ homologację N1 ?

 

Uważam, że jest to jak najbardziej możliwe. Zakładać się nie będę bo nie wiem oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie ma opisu zmian, to nie ma z czym iść do WK i pojazd na zawsze pozostanie ciężarowy N1...

- no ale takim pozostanie tylko na świadectwie homologacji (jak jest takowe?)

to co wpiszesz w opisie zmian, żeby go przywrócić na osobówkę? Nic nie wpiszesz...

- a wpiszę sobie, że przedstawiony do badania pojazd po zmianach konstrukcyjnych nie posiada tak charakterystycznych elementów dla auta ciężarowego jak przestrzeń ładunkowa oraz trwała krata/przegroda wyróżniająca część towarową od pasażerskiej.

Natomiast posiada zwykły miękko wyściełany bagażnik na podróżne graty, oraz że jest przystosowany do przewozu osób na pięciu miejscach siedzących wyposażonych w zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że przedstawiony do badania pojazd po zmianach konstrukcyjnych

 

Po jakich zmianach? Możesz je wypunktować? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakich zmianach? Możesz je wypunktować?

- "wypunktować"... dobre bokserskie określenie :evil:

- ja ci tam wiem po jakich zmianach... pewnie po takich samych, po jakich N1 dostał :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Podepnę się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu Czy te cayenne były homologowane jako ciężarowe? Bo dostaliśmy pismo z izby celnej z pytaniami: 1.Ile pojazd miał miejsc siedzących. 2.Czy posiadał tylną kanapę? 3.Jak nie posiadał to czy wyposażony był w punkty mocowania siedzeń w drugim rzędzie. Jak tak to czy były zaspawane.

I teraz nie wiem czy na badaniu okresowym (bo takie u nas miał robione) mamy obowiązek sprawdzać czy w poj. ciężarowym jak są punkty mocowania siedzeń to sprawdzamy czy są zasłonięte lub zaspawane. Dodam że pojazd miał dwa miejsca siedzące i kratkę za nimi oraz zrobiony VAT1a na innej stacji. Pierwsze badanie było robione też gdzieś indziej także nie wiem czy był sprowadzony jako ciężarowy czy były zmiany konstrukcyjne. Podejrzewam że chodzi o nie zapłaconą akcyzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam iż raczej chodzi o złamanie Ustawy o VAT - pojazd miał pięć miejsc a zarejestrowany był na dwa - w czasie kontroli drogowej to wyszło i policja zgłosiła do US a oni dalej - i jak to bywa byliście ostatnimi którzy widzieli ten pojazd w formie 2-osobowej więc do Was pytanie - klient powiedział że tak jeździ od kilku lat a diagnosta nic mu nie powiedział - też tak bym się tłumaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma Izba Celna do odliczania VAT

Od czegoś musi się zacząć - w tym wypadku przypuszczam iż mogło tak być - wszczęto postępowanie administracyjne i drążono temat aż do końca - nie tak dawno znajomy miał taki przypadek - zaczęło się od kontroli drogowej a skończyło na IC i na wałku akcyzy - pojazd został przebudowany przed pierwszą z osobowego na psełdo ciężarowy przez sprowadzającego. Podobna sytuacja z BMW "pomoc drogowa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego się zaczęło to w sumie temat wtórny. W tym wypadku, skoro wiadomo, że chodzi o IC, to jasnym jest, że tematem zainteresowania jest akcyza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu Czy te cayenne były homologowane jako ciężarowe? Bo dostaliśmy pismo z izby celnej z pytaniami: 1.Ile pojazd miał miejsc siedzących. 2.Czy posiadał tylną kanapę? 3.Jak nie posiadał to czy wyposażony był w punkty mocowania siedzeń w drugim rzędzie. Jak tak to czy były zaspawane.

I teraz nie wiem czy na badaniu okresowym (bo takie u nas miał robione) mamy obowiązek sprawdzać czy w poj. ciężarowym jak są punkty mocowania siedzeń to sprawdzamy czy są zasłonięte lub zaspawane. Dodam że pojazd miał dwa miejsca siedzące i kratkę za nimi oraz zrobiony VAT1a na innej stacji. Pierwsze badanie było robione też gdzieś indziej także nie wiem czy był sprowadzony jako ciężarowy czy były zmiany konstrukcyjne. Podejrzewam że chodzi o nie zapłaconą akcyzę.

Nie masz obowiązku sprawdzać punktów mocowania siedzeń i pasów, jesli nie są one zamontowane i zapisy DR nie świadczą o tym, że powinny być. Mało tego, nie ma żadnych podstaw prawnych do wymagania żeby w pojeździe punkty te były w sposób trwały zniwelowane, bo przecież można w każdym momencie powrócić do większej ilości miejsc. Kogoś w IC poniosło i to mocno. Nie ma się co przejmować. Możecie odpisać, że pojazd został poddany badaniu i spełniał warunki techniczne, które są wobec niego wymagane oraz że nie dokonuje się kontroli punktów mocowania pasów i siedzeń jeżeli pojazd nie jest wyposażony w siedzenia i pasy w tych punktach, a zapisy DR nie wskazują na to, że powinien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było kiedyś przepisu, że aby uznać pojazd za ciężarowy, to te dodatkowe punkty kotwiczenia muszą być zablokowane w sposób uniemożliwiający dostanie się do nich przy pomocy "normalnie dostępnych narzędzi" - czy jakoś tak?

Bo coś takiego mi się kołacze po głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu Czy te cayenne były homologowane jako ciężarowe? Bo dostaliśmy pismo z izby celnej z pytaniami: 1.Ile pojazd miał miejsc siedzących. 2.Czy posiadał tylną kanapę? 3.Jak nie posiadał to czy wyposażony był w punkty mocowania siedzeń w drugim rzędzie. Jak tak to czy były zaspawane.

 

Też mieliśmy przeprawę o landcruser'a z celnym. Odwalili się dopiero jak sprawą zajął się nasz dział prawny. Najważniejsze jest to, ze sprawa toczy się przeciw importerowi auta a nie diagnoście.

Co do pytań - auto na pewno było dość dawno, bo UC zazwyczaj zajmuje się sprawami z pogranicza czterech-pieciu lat wstecz.

Czy były homologowane? Tak były - i to nawet u nas w kraju z homologacja PL, za granica na pewno też.

Ad.1 Po takim czasie nie pamiętam, ale z wystawionego DIP-u wynika, że były dwa(To można sprawdzić w DIP-ie, wiec należy podać liczbę jaka była na badaniu).

Ad.2 Po takim czasie nie pamiętam, ale jeśli miał dwa miejsca to nie mógł posiadać tylnej kanapy, gdyby miał badanie zakończyło by się wynikiem negatywnym ze względu na niezgodność danych z dokumentem rejestracyjnym.

Ad.3 Po takim czasie nie pamiętam, ale miejsca kotwiczenia niewyposażone w siedzenia (nie ujęte w dokumentach jako miejsca siedzące) nie podlegają kontroli na okresowym badaniu technicznym.

 

Powodzenia!!

 

 

 

to te dodatkowe punkty kotwiczenia muszą być zablokowane

 

Co najwyżej na badaniu dodatkowym. Na okresowym, a o takim zapewne mowa (przed rejestracja w kraju) nie podlega to sprawdzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Po takim czasie nie pamiętam, ale z wystawionego DIP-u wynika, że były dwa(To można sprawdzić w DIP-ie, wiec należy podać liczbę jaka była na badaniu).

 

Właśnie pierwszego u nas nie miał i dipu nie ma, Vat-u też nie miał u nas, a w hist. poj. widnieje jako wielozadaniowy więc jest ok, każde następne okresowe robił u nas. Zastanawiałem się tylko czy trzeba sprawdzać punkty mocowania siedzeń czy są zaspawane lub zasłonięte na okresowym bo gdzieś o tym w przepisach było. Dzięki koledzy za wsparcie. Odpiszemy na zadane pytania i zobaczymy co z tego dalej będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.