Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Toyota Land Crusier z Belgi Kat. M1 - ciężarowy?


jurek014

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie miałem BT Toyoty Land crusier rok 2007 sprowadzonej z Belgi 5 miejsc siedzących bez przegrody. W tłumaczeniu DR ma wpis: kat M-1 , samochód ciężarowy małej ładowności. Rodzaj pojazdu wpisałem jako osobowy na podstawie tłumaczenia (kat M-1) i stanu faktycznego pojazdu . Pierwszy raz się spotkałem z taką sytuacją Teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłam bo WK w PC napisało ciężarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kurde może jakiś belgijski osobowo-ciężarowy :?

- a może z tego opisu po belgijsku jakiś podrodzaj wychodzi (wielozadaniowy)

- po naszemu byłby M1G/N1G

- ale masz... UNIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Danii ciężarowe "osobówki" mają ścianę wyłącznie za fotelem kierowcy 8)

A w Belgii? Tak z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Danii ciężarowe "osobówki" mają ścianę wyłącznie za fotelem kierowcy

- spotkałem z parę razy, przed wjazdem skończyło się badanie, tylko że to były dwuosobowe autka (jakieś tam cudaki Combo, Partnery tak jak piszesz z pól-przegrodą tylko za plecami kierowcy), lecz trochę takich porejestrowanych wynalazków jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Belgii?
Nie wiem. Mam do czynienia tylko z ciężarowymi z Danii jeśli chodzi o sprowadzone.
spotkałem z parę razy' date=' przed wjazdem skończyło się badanie, tylko że to były dwuosobowe autka (jakieś tam cudaki Combo, Partnery tak jak piszesz z pól-przegrodą tylko za plecami kierowcy )[/quote']Podałem jako przykład różnic, które mogą wystąpić. Można uznać, że zagranicą stan rzeczy jaki u nas jest nie do przyjęcia, tam jest normą. Oczywiście po sprowadzeniu dostosowanie do przepisów krajowych albo zmiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem jako przykład różnic
- no ja podobnie jako przykład, tylko jak rozkminić ten M1 przez ciężarowy (małej ładowności) :?

- bo sposób postąpienia jurka014 zdaje się był... życiowy :ok

- oby nie zaczęły się akcyzy = klienta kłopoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient zdziwił się że w PC wpisany ma ciężarowy.

Z drugiej strony myślę,że PC było wystawione po łepkach aby dojechać do OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli w DR jest wpisana DMC i G/masa własna/to myślę ze nawet w WK potrafia liczyć..

 

W tym sęk, że nie wolno im tego robić, muszą mieć wpisaną wartość w DR bądź zaświadczeniu z badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sęk, że nie wolno im tego robić,
To szlag wie jak na to kukac.U mnie jezeli mają dane to wpisują na PC i co najwyzej wysyłają na ustalenie roku produkcji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sęk, że nie wolno im tego robić

 

A niby czemu? Skończyłem podstawówkę to mogę odejmować F.2-G oraz przeliczać kg na KN :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej takie rzeczy jak ładowność, masę własną czy tam inne brakujące elementy (w tym przeliczenie kg na kN) powinno być dokonywane przez WK - o ile ustalenie to wymaga wyłącznie prostego przeliczenia na podstawie pozostałych danych w oparciu o zapisy/definicje ustawowe lub z rozporządzeń.

 

Żaden przepis tego nie zabrania pracownikom WK.

 

Kierowanie w takim przypadku do SKP jest łamaniem prawa w mojej ocenie.

 

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego (art.220 paragraf 1 pkt 2 - w szczególności litera d) urząd nie może wymagać poświadczania danych (a zaświadczenie z DBT to właśnie takie poświadczenie) jeżeli dane są mu znane z urzędu lub może sam je ustalić. W mojej ocenie, jeśli WK ma część urzędowych danych (np. MW i DMC), a z kolei definicja ustawowa jasno podaje czym jest ładowność (różnicą powyższych) to należy przyjąć, że są to dane znane, czy też możliwe do ustalenia "z urzędu" i kierowanie na DBT jest bezprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kierowanie na DBT jest bezprawne.
Kierowanie w takim przypadku do SKP jest łamaniem prawa w mojej ocenie.

 

W takim razie więcej jak połowa WK łamie prawo , co najmniej połowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie więcej jak połowa WK łamie prawo , co najmniej połowa
- ja też naginam, naciągam, przymykam oko i takie tam...

- ale klienci to łykają, stacje (diagności) się nie sprzeciwiają i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ale klienci to łykają, stacje (diagności) się nie sprzeciwiają i jest ok

 

Dziwne, żeby miały się sprzeciwiać. Przecież to kasa dla SKP...

 

W takim razie więcej jak połowa WK łamie prawo , co najmniej połowa

 

Oczywiście. Żeby tylko na tym polu. Tylko co z tego, skoro z tego stanu rzeczy większość jest tak naprawdę zadowolona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie więcej jak połowa WK łamie prawo , co najmniej połowa

 

Nie sądzę. W 90% przypadków brakuje roku produkcji, a że przy okazji diagnosta ustali naciski to cena DBT i tak pozostaje jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.