Skocz do zawartości

Czterokołowiec lekki


MarcinS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co panowie powiecie na ten pojazd, spełnia czy nie spełnia warunków?:

Microcar , 505cm diesel 4kW, dowód włoski a w nim kategoria L6e, DMC-630 kg...........

Masa własna nie podana, do ustalenia. Rok prod.2007 i homologacji polskiej nie posiada, w Polsce homologowane od 2010r. ;-)

Czterokołowce nie powinny mieć ładowności większej niż 200kg. Jeśli na podstawie katalogu czy wagi ustalimy że poz.G- 350kg (taka może być maksymalnie) to ładowność z automatu wyjdzie 280kg..-----więc nie spełnia. A kategorię L6e ktoś nadał....... Co z tym fantem począć??? Proszę o poradę.

 

Tabliczka znamionowa jak w motorowerze: VIN, numer homologacji oraz głośność.

Rzeczoznawcy nie podejmą się manipulacji przy DMC......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterokołowce nie powinny mieć ładowności większej niż 200kg. Jeśli na podstawie katalogu czy wagi ustalimy że poz.G- 350kg (taka może być maksymalnie) to ładowność z automatu wyjdzie 280kg..-----więc nie spełnia. A kategorię L6e ktoś nadał....... Co z tym fantem począć??? Proszę o poradę.

 

Są osoby skłonne administracyjnie obniżyć DMC tal aby ładowność mieściła się we wskazanym przedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obdzwoniłem kilku rzeczoznawców i nie dotkną DMC. Poza tym do jednego ze zrzeszeń rzeczoznawców trafiło pismo że jakakolwiek manipulacja przy DMC jest traktowana jako przestępstwo. Jeśli można to proszę o podpowiedź jak można tego dokonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???? Czyli diagnosta może obniżyć DMC?....???? W pozwoleniu czasowym F1 i F2 630kg.

 

Moim zdaniem jak najbardziej - zgodnie z polskimi warunkami technicznymi. Różnica polega tylko na tym, że warunki nie mówią wprost o DMC, ale o ładowności. Ale z tej właśnie ładowności w połączeniu z masą własną wynika DMC.

 

Przygotuj się, że nie każdy urząd to łyknie, więc uprzedzając zapytanie "pani z WK" - dokładnie opisałbym skąd się wzięło takie DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK obdzwoniłem i nie zalecali ingerować w tym wypadku w DMC. Podejrzewam że jeśli byłby wyciąg ze świadectwa homologacji to DMC wynosiło by tam 550kg bo tak w katalogach widnieje. Skąd 630 w dowodzie włoskim?- nie wiem. Pozostałe wymogi są spełnione.

 

Może zawita w innej stacji i będę miał problem z głowy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK obdzwoniłem i nie zalecali ingerować w tym wypadku w DMC.

 

Gdybyś zadzwonił do mnie to bym Ci powiedział to co napisałem. Ale w 99% WK na pierwszy rzut będzie tak jak usłyszałeś. Musiałbyś trafić na osobę znającą warunki techniczne i rozumiejącą, że ograniczenie DMC może wynikać z ograniczenia dopuszczalnej ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- a może na spokojnie to policzyć jak dyrektywa podaje, którą z resztą rozporządzenie przywołuje (uległa zmianie).

Co prawda jedni mianują ładowność jako "użyteczna" drudzy jako "dopuszczalna", ale chyba w ten sposób dało radę we Włoszech.

1.9 maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta

(jak zwał tak zwał ale mimo wszystko ładowność jednak)

oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w ust. 1.6. wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w ust. 1.7.) od masy zdefiniowanej w ust. 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby prosta i oczywista sprawa a jednak...... Swoją drogą powinni udostępnić drogą elektroniczną świadectwa homologacji, wklepując numer homologacji masz wszelkie dane które niejednokrotnie są bardzo potrzebne. Było by dużo mniej problemów takiej właśnie natury....

Dziękuję za ukierunkowanie mojego toku myślowego.... ;-) ;-) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

630 kg d.m.c. - (350 kg m.w. + 100 kg paliwo, graty, kierowca) = 180 kg ładowności

 

Jak się nie uda to rejestrować przez Trybunał w Hadze.

Implementują... implementują... a gnioty w ustawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka znamionowa jak w motorowerze: VIN, numer homologacji oraz głośność.

 

Swoją drogą powinni udostępnić drogą elektroniczną świadectwa homologacji,

 

No przecież masz... a i w dr zagranicznym pewnie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No przecież masz... a i w dr zagranicznym pewnie będzie"

Numer mam ale gdzie go wpisać żeby zobaczyć dane zawarte w homologacji???

 

[ Dodano: 08-08-2014, 19:51 ]

u nas trochę ostrożnie każdy do tematu podchodzi bo niewiele sztuk jeżdzi "czterokołowców lekkich"- myślę że niedługo się to zmieni gdyż jest to alternatywą dla ludzi nie posiadających prawa jazdy a wygląda niemal jak Smart ;-)

 

[ Dodano: 08-08-2014, 19:57 ]

A jeszcze odnośnie masy własnej- czy zgodnie z PL przepisami poz G to masa pojazdu gotowego do jazdy z płynami eksploatacyjnymi napełnionymi do poziomów nominalnych czy puste auto? W DR np francuskich czy włoskich jest pozycja G i G1. Jeśli chodzi o L6e to istotna jest masa pustego pojazdu- czyli w DR poz. G może być powiększona o płyny eksploatacyjne??????? Np:370kg????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer mam ale gdzie go wpisać żeby zobaczyć dane zawarte w homologacji???

 

Tutaj, na forum :) Ja co prawda jestem na urlopie i nie sprawdzę (no chyba, że przez teamviewer-a wbiję się na kompa w pracy), ale ludzie tu mają dostęp do katalogu its i jeśli ten numer będzie to na pewno pomogą.

 

Najlepiej podać nr homo, wariant i wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że niedługo się to zmieni gdyż jest to alternatywą dla ludzi nie posiadających prawa jazdy

 

Wymagane jest prawo jazdy - kat. AM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj, na forum :) Ja co prawda jestem na urlopie i nie sprawdzę (no chyba, że przez teamviewer-a wbiję się na kompa w pracy), ale ludzie tu mają dostęp do katalogu its i jeśli ten numer będzie to na pewno pomogą.

Dziękuję za ofertę pomocy, nie wiem czy skserowałem dowód włoski a klienta odesłałem narazie, może wróci.

"Wymagane jest prawo jazdy - kat. AM."- dotyczy osób urodzonych po 1995 roku.

Kategoria L6e - uprawnienia jak na motorower. (choć też można się doszukać niejasności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoria L6e - uprawnienia jak na motorower. (choć też można się doszukać niejasności)

 

BZDURA! Motorower to motorower, a to jest pojazd samochodowy inny. Wymagane AM. Polecam ustawę o kierujących pojazdami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L6e - stosować wymagania jak do motoroweru......... Tym się ludzie kierują. Wiem że nie pisze jasno że można się tym poruszać bez prawa jazdy ale można się niejednokrotnie takich interpretacji doszukać....

Chce się tym pojazdem poruszać facet w podeszłym wieku, nieposiadający prawa jazdy kat:B, jedynie A.

W WRD poinformowali go że może się poruszać takim pojazdem na takich zasadach jak motorowerem......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie pisze jasno że można się tym poruszać bez prawa jazdy ale można się niejednokrotnie takich interpretacji doszukać....

Coś wiesz ale nie za bardzo.

Chce się tym pojazdem poruszać facet w podeszłym wieku, nieposiadający prawa jazdy kat:B, jedynie A.

 

I może bo:

 

1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

1) kategorii AM:

a) motorowerem,

b) czterokołowcem lekkim;

 

4) kategorii A:

a) motocyklem,

b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L6e - stosować wymagania jak do motoroweru......... Tym się ludzie kierują. Wiem że nie pisze jasno że można się tym poruszać bez prawa jazdy ale można się niejednokrotnie takich interpretacji doszukać....

Tu należałoby wyjaśnić, że zupełnie co innego znaczą wymagania jakie ma spełniać pojazd w stosunku do tego jakiego rodzaju jest pojazdem. Pojazd samochodowy inny ma spełniać warunki dla motoroweru, czyli w dalszym ciągu pozostaje to samochodowy inny (trzeba posiadać odpowiednie uprawnienia), który technicznie ma spełniać przepisy przeznaczone dla motoroweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu należałoby wyjaśnić,

Najpierw musielibyśmy wiedzieć dlaczego wszystkie te, które u nas z różnych powodów na L7e mają problem się zmieścić, w Austrii i podobnych unijnych krajach chodzą jako L2e ??? bo przekonanie ( MarcinaS ) mogło się z tym wiązać ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.