MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Witam. Co panowie powiecie na ten pojazd, spełnia czy nie spełnia warunków?: Microcar , 505cm diesel 4kW, dowód włoski a w nim kategoria L6e, DMC-630 kg........... Masa własna nie podana, do ustalenia. Rok prod.2007 i homologacji polskiej nie posiada, w Polsce homologowane od 2010r. Czterokołowce nie powinny mieć ładowności większej niż 200kg. Jeśli na podstawie katalogu czy wagi ustalimy że poz.G- 350kg (taka może być maksymalnie) to ładowność z automatu wyjdzie 280kg..-----więc nie spełnia. A kategorię L6e ktoś nadał....... Co z tym fantem począć??? Proszę o poradę. Tabliczka znamionowa jak w motorowerze: VIN, numer homologacji oraz głośność. Rzeczoznawcy nie podejmą się manipulacji przy DMC...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Czterokołowce nie powinny mieć ładowności większej niż 200kg. Jeśli na podstawie katalogu czy wagi ustalimy że poz.G- 350kg (taka może być maksymalnie) to ładowność z automatu wyjdzie 280kg..-----więc nie spełnia. A kategorię L6e ktoś nadał....... Co z tym fantem począć??? Proszę o poradę. Są osoby skłonne administracyjnie obniżyć DMC tal aby ładowność mieściła się we wskazanym przedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2014 Obdzwoniłem kilku rzeczoznawców i nie dotkną DMC. Poza tym do jednego ze zrzeszeń rzeczoznawców trafiło pismo że jakakolwiek manipulacja przy DMC jest traktowana jako przestępstwo. Jeśli można to proszę o podpowiedź jak można tego dokonać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Dla mnie sprawa prosta. MMC 630 - fabryczne. Natomiast DMC obniżyć zgodnie z warunkami technicznymi jako masa własna + 200 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2014 ???? Czyli diagnosta może obniżyć DMC?....???? W pozwoleniu czasowym F1 i F2 630kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 ???? Czyli diagnosta może obniżyć DMC?....???? W pozwoleniu czasowym F1 i F2 630kg. Moim zdaniem jak najbardziej - zgodnie z polskimi warunkami technicznymi. Różnica polega tylko na tym, że warunki nie mówią wprost o DMC, ale o ładowności. Ale z tej właśnie ładowności w połączeniu z masą własną wynika DMC. Przygotuj się, że nie każdy urząd to łyknie, więc uprzedzając zapytanie "pani z WK" - dokładnie opisałbym skąd się wzięło takie DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2014 WK obdzwoniłem i nie zalecali ingerować w tym wypadku w DMC. Podejrzewam że jeśli byłby wyciąg ze świadectwa homologacji to DMC wynosiło by tam 550kg bo tak w katalogach widnieje. Skąd 630 w dowodzie włoskim?- nie wiem. Pozostałe wymogi są spełnione. Może zawita w innej stacji i będę miał problem z głowy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 WK obdzwoniłem i nie zalecali ingerować w tym wypadku w DMC. Gdybyś zadzwonił do mnie to bym Ci powiedział to co napisałem. Ale w 99% WK na pierwszy rzut będzie tak jak usłyszałeś. Musiałbyś trafić na osobę znającą warunki techniczne i rozumiejącą, że ograniczenie DMC może wynikać z ograniczenia dopuszczalnej ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 - a może na spokojnie to policzyć jak dyrektywa podaje, którą z resztą rozporządzenie przywołuje (uległa zmianie). Co prawda jedni mianują ładowność jako "użyteczna" drudzy jako "dopuszczalna", ale chyba w ten sposób dało radę we Włoszech. 1.9 maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta (jak zwał tak zwał ale mimo wszystko ładowność jednak) oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w ust. 1.6. wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w ust. 1.7.) od masy zdefiniowanej w ust. 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2014 Niby prosta i oczywista sprawa a jednak...... Swoją drogą powinni udostępnić drogą elektroniczną świadectwa homologacji, wklepując numer homologacji masz wszelkie dane które niejednokrotnie są bardzo potrzebne. Było by dużo mniej problemów takiej właśnie natury.... Dziękuję za ukierunkowanie mojego toku myślowego.... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 630 kg d.m.c. - (350 kg m.w. + 100 kg paliwo, graty, kierowca) = 180 kg ładowności Jak się nie uda to rejestrować przez Trybunał w Hadze. Implementują... implementują... a gnioty w ustawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Tabliczka znamionowa jak w motorowerze: VIN, numer homologacji oraz głośność. Swoją drogą powinni udostępnić drogą elektroniczną świadectwa homologacji, No przecież masz... a i w dr zagranicznym pewnie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 wklepując numer homologacji masz wszelkie dane które niejednokrotnie są bardzo potrzebne- wklepnij, a nuż się spełni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2014 "No przecież masz... a i w dr zagranicznym pewnie będzie" Numer mam ale gdzie go wpisać żeby zobaczyć dane zawarte w homologacji??? [ Dodano: 08-08-2014, 19:51 ] u nas trochę ostrożnie każdy do tematu podchodzi bo niewiele sztuk jeżdzi "czterokołowców lekkich"- myślę że niedługo się to zmieni gdyż jest to alternatywą dla ludzi nie posiadających prawa jazdy a wygląda niemal jak Smart [ Dodano: 08-08-2014, 19:57 ] A jeszcze odnośnie masy własnej- czy zgodnie z PL przepisami poz G to masa pojazdu gotowego do jazdy z płynami eksploatacyjnymi napełnionymi do poziomów nominalnych czy puste auto? W DR np francuskich czy włoskich jest pozycja G i G1. Jeśli chodzi o L6e to istotna jest masa pustego pojazdu- czyli w DR poz. G może być powiększona o płyny eksploatacyjne??????? Np:370kg???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Numer mam ale gdzie go wpisać żeby zobaczyć dane zawarte w homologacji??? Tutaj, na forum Ja co prawda jestem na urlopie i nie sprawdzę (no chyba, że przez teamviewer-a wbiję się na kompa w pracy), ale ludzie tu mają dostęp do katalogu its i jeśli ten numer będzie to na pewno pomogą. Najlepiej podać nr homo, wariant i wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 myślę że niedługo się to zmieni gdyż jest to alternatywą dla ludzi nie posiadających prawa jazdy Wymagane jest prawo jazdy - kat. AM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 8 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2014 Tutaj, na forum Ja co prawda jestem na urlopie i nie sprawdzę (no chyba, że przez teamviewer-a wbiję się na kompa w pracy), ale ludzie tu mają dostęp do katalogu its i jeśli ten numer będzie to na pewno pomogą. Dziękuję za ofertę pomocy, nie wiem czy skserowałem dowód włoski a klienta odesłałem narazie, może wróci. "Wymagane jest prawo jazdy - kat. AM."- dotyczy osób urodzonych po 1995 roku. Kategoria L6e - uprawnienia jak na motorower. (choć też można się doszukać niejasności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Kategoria L6e - uprawnienia jak na motorower. (choć też można się doszukać niejasności) BZDURA! Motorower to motorower, a to jest pojazd samochodowy inny. Wymagane AM. Polecam ustawę o kierujących pojazdami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2014 L6e - stosować wymagania jak do motoroweru......... Tym się ludzie kierują. Wiem że nie pisze jasno że można się tym poruszać bez prawa jazdy ale można się niejednokrotnie takich interpretacji doszukać.... Chce się tym pojazdem poruszać facet w podeszłym wieku, nieposiadający prawa jazdy kat:B, jedynie A. W WRD poinformowali go że może się poruszać takim pojazdem na takich zasadach jak motorowerem...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 A. jest nadrzędną kategorią w stosunku do AM a zatem można kierować czterokołowcem lekkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 Wiem że nie pisze jasno że można się tym poruszać bez prawa jazdy ale można się niejednokrotnie takich interpretacji doszukać.... Coś wiesz ale nie za bardzo. Chce się tym pojazdem poruszać facet w podeszłym wieku, nieposiadający prawa jazdy kat:B, jedynie A. I może bo: 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania: 1) kategorii AM: a) motorowerem, b) czterokołowcem lekkim; 4) kategorii A: a) motocyklem, b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2014 Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 L6e - stosować wymagania jak do motoroweru......... Tym się ludzie kierują. Wiem że nie pisze jasno że można się tym poruszać bez prawa jazdy ale można się niejednokrotnie takich interpretacji doszukać.... Tu należałoby wyjaśnić, że zupełnie co innego znaczą wymagania jakie ma spełniać pojazd w stosunku do tego jakiego rodzaju jest pojazdem. Pojazd samochodowy inny ma spełniać warunki dla motoroweru, czyli w dalszym ciągu pozostaje to samochodowy inny (trzeba posiadać odpowiednie uprawnienia), który technicznie ma spełniać przepisy przeznaczone dla motoroweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 nie wiem czy skserowałem dowód włoski a klienta odesłałem narazie Masz ten numer homo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 Tu należałoby wyjaśnić, Najpierw musielibyśmy wiedzieć dlaczego wszystkie te, które u nas z różnych powodów na L7e mają problem się zmieścić, w Austrii i podobnych unijnych krajach chodzą jako L2e ??? bo przekonanie ( MarcinaS ) mogło się z tym wiązać ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.