ketiw38 Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 Musiałbyś trafić na osobę znającą warunki techniczne i rozumiejącą, że ograniczenie DMC może wynikać z ograniczenia dopuszczalnej ładowności.A na jakiej podstawie ograniczono ładowność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 A na jakiej podstawie ograniczono ładowność? Na podstawie dopuszczalnej wartości ładowności określonej w warunkach technicznych, czyli 200 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 A na jakiej podstawie ograniczono ładowność? Na podstawie dopuszczalnej wartości ładowności określonej w warunkach technicznych, czyli 200 kg. - no ale tam jest takie wskazanie: 9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta Może się mylę, ale byłbym daleki od wysnuwania tezy, że strumyk tylko z jednego brzegu można przeskoczyć. Jeżeli wartość maksymalnej/dopuszczalnej masy całkowitej jest określona na 2 tony, to czy obniżenie do 1,5 t jest przekroczeniem tej wartości??? Gdyby zaistniała ochota zraszania opisów wypowiedzi do wątku porównaniami, to prosiłbym o nieprzywoływanie czynników innych niż masy; masy dopuszczalne, masy maksymalne. No oprócz wodnego cieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2014 "Masz ten numer homo?"- niestety ale nie. Jeśli ponownie pojawi się właściciel to podam. [ Dodano: 09-08-2014, 13:50 ] Czyli jak widzę po wypowiedziach ograniczenie ładowności czy DMC nie jest tak oczywiste i proste. Wydaje mi się że ustawodawca zbyt mało pracował przy przepisach na tego typu pojazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 A na jakiej podstawie ograniczono ładowność? Na podstawie dopuszczalnej wartości ładowności określonej w warunkach technicznych, czyli 200 kg. Ciekawa teoria Nie widzisz michał, że trochę kombinowana? Zobacz co dzieje się z daną G Mogę śmiało npisać, że może ważyć więcej niż 350 kg, ale bierzemy z katalogu 350 kg Masa własna nie podana, do ustalenia. Rok prod.2007 i homologacji polskiej nie posiada, w Polsce homologowane od 2010r. Jeśli na podstawie katalogu czy wagi ustalimy że poz.G- 350kg (taka może być maksymalnie) to ładowność z automatu wyjdzie 280kg.. o kurcze nie spełni bo ładowność wychodzi za duża, to może z katalogu weźmiemy łądowość, 200 kg o kurcze nie wychodzi masa. Ale skomplikowany przypadek. Aczkolwiek rozumiem twoje zapatrywania, bo chcesz zrobić coś podobnego jak w samochodach/przyczepach/naczepach zrobić, gdzie ograniczenie DMC wynika z nacisków na oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2014 "Ciekawa teoria Nie widzisz michał, że trochę kombinowana? Zobacz co dzieje się z daną G Mogę śmiało npisać, że może ważyć więcej niż 350 kg, ale bierzemy z katalogu 350 kg " Tu nasuwa się pytanie czy G w L6e nie może być wyższa od 350kg czy pusty pojazd nie może ważyć więcej jak 350kg???? A jedno i drugie nie musi wynosić tyle samo... [ Dodano: 09-08-2014, 14:27 ] G- masa własna pojazdu "...masa pojazdu gotowego do jazdy z płynami eksploatacyjnymi uzupełnionymi do poziomów nominalnych..." [ Dodano: 09-08-2014, 14:30 ] A kto zabroni mieć homologowany zbiornik paliwa w L6e na 100L??? Dalej robi się masło maślane i nic jasnego na podstawie tej dyskusji się nie dowiedziałem, jedynie mogę stwierdzić że coś jest nie tak z danymi tego pojazdu w DR włoskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 Jak dla mnie, biorąc pod uwagę PORD (definicje) i warunki techniczne, ograniczenia dla czterokołowca lekkiego są następujące: - masa własna 350 kg - ładowność 200 kg. Z powyższego wychodzi ograniczenie DMC, które jest nie jest napisane wprost liczbowo (np. jako 550 kg), ale wynika z masy własnej. Czyli największa dopuszczalna wartość DMC to 550 kg przy masie własnej 350 kg. Ale jeżeli masa własna wynosiłaby np. 300 kg to wtedy DMC ogranicza się do 300+200=500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 Z powyższego wychodzi ograniczenie DMC, które jest nie jest napisane wprost liczbowo (np. jako 550 kg), ale wynika z masy własnej. Czyli największa dopuszczalna wartość DMC to 550 kg przy masie własnej 350 kg. Ale jeżeli masa własna wynosiłaby np. 300 kg to wtedy DMC ogranicza się do 300+200=500 kg.Szacun! Ale jakie ograniczenia, jakie wyliczenia, obliczenia, jakie masy???To wszystko określa producent, a przynajmniej tak wynika z rozporządzenia: → 9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta.A w dyrektywie się wycwanili i w jeden zwrot to połączyli: → technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon, itd.; Jak dla mnie, biorąc pod uwagę PORD (definicje) i warunki techniczne, ograniczenia dla czterokołowca lekkiego są następujące:Te same warunki własnie precyzują masy dokładnie, między innym dla czterokołowców: →8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG17), przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:Proszę zwrócić uwagę na terminologię; "maksymalna masa pojazdu nieobciążonego". U ustawie definicji brak, a w rozporządzeniu napisano ile i dla jakiego pojazdu wynosić ma. Tu nie trzeba nic zmieniać, ograniczać, czy zaniżać. Tu trzeba do DIPU / Dowodu określić trzy parametry stosując, a jakże definicje zawarte w ustawie. Czyli: - masa własna z paliwem, cieczami, wyposażeniem, lecz bez kierowcy - d.m.c. / m.m.c. wiadomo - dopuszczalna ładowność odejmując od (d.m.c. / m.m.c.) - (masę własną z paliwem, bez kierowcy). Jest OK. Natomiast moim zdaniem należałoby sporządzić jakąś uwagę, że dopuszczalna ładowność, o której mowa w rozporządzeniu: → 10 Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku: 2) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg została określona stosując bezpośrednie wytyczne opisane w dziale II § 3. ustęp 8. tegoż rozporządzenia →Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów. pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG (...)Czyli:- masa własna z płynami, cieczami, wyposażeniem, paliwem, plus kierowca - d.m.c. / m.m.c. wiadomo - dopuszczalna ładowność odejmując od (d.m.c. / m.m.c.) - (masę własną z paliwem, wyposażeniem, plus kierowca). Ustawa - ustawą. Rozporządzenie - rozporządzeniem. Dyrektywa - dyrektywą. Życie - życiem. I tyle. P.S. Jak nic pora dane w ustawie zaktualizować, a przynajmniej [G.1] z UE skopiować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 9 Sierpień 2014 Jeśli nie padną sprzeciwy kolegów to super to wyjaśniłeś i tym tropem właśnie szedłem.... masa pustego a gotowego do jazdy z kierowcą i paliwem. Czekamy na ewentualną kontrę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Sierpień 2014 Share Napisano 9 Sierpień 2014 To proszę dalej: A kto zabroni mieć homologowany zbiornik paliwa w L6e na 100L??? A producent właśnie: → masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:- paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90% pojemności podanej przez producenta (i tak dalej i temu podobnie i przypadkiem producenta zbiornika do tego nie mieszać) Się kładę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Się kładę. Mogłeś się najpierw napić ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 a przynajmniej [G.1] z UE skopiować. Wolałbym żeby UE od nas skopiowała G -Jeśli jest to masa pojazdu,masa własna pojazdu,masa pojazdu gotowego do jazdy-to po co kierowcę w to mieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 może kwoli przypomnienia podajmy tu którą pozycję podajemy jako polskie G z zagranicznych DR, G czy G1??? [ Dodano: 10-08-2014, 20:24 ] Ja mam prikaz podawać G1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Ja mam prikaz podawać G1- no aż tak to nie wiem, co w którym państwie jest [G] i [G.1]. Ja tam zawsze podaję polskie [G], a całą resztę objaśniam w uwagach zaświadczenia, do samego końca, tyle ile starcza miejsca, a nawet jeszcze więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 Francja- G1 Wlochy- G1 Belgia/Holandia G1 o ile jest dwa pola wypełnione [ Dodano: 10-08-2014, 20:42 ] Z tłumaczeń wynika w 99% przypadków że G to masa pustego pojazdu a G1 masa własna gotowego do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Z tłumaczeń wynika w 99% przypadków że G to masa pustego pojazdu a G1 masa własna gotowego do jazdy.- ale z kierowcą. Tyle to i wiem i wychodzi niestety klops. Napisałem jakbym postąpił, ale powtórzę: "dopuszczalna ładowność, o której mowa w... (czy to została podana przez producenta, czy wyliczona) jest zgodna z §... rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów". Natomiast podając [G.1] wiele parametrów bierze w łeb jak sama masa właśnie, ładowność może być jeszcze liczba miejsc. Tu zapodam wyjaśniającego linka co producenci podają w homologacji, a co trafia do dowodu w rubrykę [G]: → http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=210675#210675, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 Niestety się muszę zgodzić....... Przepisy są nieco niedopracowane. Ustawy powinni pomagać tworzyć diagności- byłoby prościej!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 10 Sierpień 2014 Share Napisano 10 Sierpień 2014 Ustawy powinni pomagać tworzyć diagności- byłoby prościej!!!! już zaczynamy to robić http://www.forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=3419&highlight=#3419 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 10 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2014 Poważnie??? A już myślałem że tworzą je ludzie nie znający tematu... [ Dodano: 10-08-2014, 21:41 ] Przepisy a realia są tak skonstruowane że jestem niemal pewien na 100% że każdego diagnostę można w przeciągu miesiąca za coś udupić..... zgodnie ze starym powiedzeniem: "dajcie mi człowieka a znajdzie się paragraf" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.