Skocz do zawartości

Czterokołowiec lekki


MarcinS

Rekomendowane odpowiedzi

Musiałbyś trafić na osobę znającą warunki techniczne i rozumiejącą, że ograniczenie DMC może wynikać z ograniczenia dopuszczalnej ładowności.
A na jakiej podstawie ograniczono ładowność?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie ograniczono ładowność?

 

Na podstawie dopuszczalnej wartości ładowności określonej w warunkach technicznych, czyli 200 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie ograniczono ładowność?

 

Na podstawie dopuszczalnej wartości ładowności określonej w warunkach technicznych, czyli 200 kg.

- no ale tam jest takie wskazanie:
9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta

Może się mylę, ale byłbym daleki od wysnuwania tezy, że strumyk tylko z jednego brzegu można przeskoczyć.

Jeżeli wartość maksymalnej/dopuszczalnej masy całkowitej jest określona na 2 tony, to czy obniżenie do 1,5 t jest przekroczeniem tej wartości???

 

Gdyby zaistniała ochota zraszania opisów wypowiedzi do wątku porównaniami, to prosiłbym o nieprzywoływanie czynników innych niż masy; masy dopuszczalne, masy maksymalne.

No oprócz wodnego cieku. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Masz ten numer homo?"- niestety ale nie. Jeśli ponownie pojawi się właściciel to podam.

 

[ Dodano: 09-08-2014, 13:50 ]

Czyli jak widzę po wypowiedziach ograniczenie ładowności czy DMC nie jest tak oczywiste i proste. Wydaje mi się że ustawodawca zbyt mało pracował przy przepisach na tego typu pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie ograniczono ładowność?

 

Na podstawie dopuszczalnej wartości ładowności określonej w warunkach technicznych, czyli 200 kg.

Ciekawa teoria :/

Nie widzisz michał, że trochę kombinowana?

Zobacz co dzieje się z daną G :evil:

Mogę śmiało npisać, że może ważyć więcej niż 350 kg, ale bierzemy z katalogu 350 kg

Masa własna nie podana, do ustalenia. Rok prod.2007 i homologacji polskiej nie posiada, w Polsce homologowane od 2010r. ;-)

 

 

Jeśli na podstawie katalogu czy wagi ustalimy że poz.G- 350kg (taka może być maksymalnie) to ładowność z automatu wyjdzie 280kg..

o kurcze nie spełni bo ładowność wychodzi za duża, to może z katalogu weźmiemy łądowość, 200 kg o kurcze nie wychodzi masa.

Ale skomplikowany przypadek.

 

Aczkolwiek rozumiem twoje zapatrywania, bo chcesz zrobić coś podobnego jak w samochodach/przyczepach/naczepach zrobić, gdzie ograniczenie DMC wynika z nacisków na oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ciekawa teoria :/

Nie widzisz michał, że trochę kombinowana?

Zobacz co dzieje się z daną G :evil:

Mogę śmiało npisać, że może ważyć więcej niż 350 kg, ale bierzemy z katalogu 350 kg "

 

Tu nasuwa się pytanie czy G w L6e nie może być wyższa od 350kg czy pusty pojazd nie może ważyć więcej jak 350kg???? A jedno i drugie nie musi wynosić tyle samo... ;-)

 

[ Dodano: 09-08-2014, 14:27 ]

G- masa własna pojazdu "...masa pojazdu gotowego do jazdy z płynami eksploatacyjnymi uzupełnionymi do poziomów nominalnych..."

 

[ Dodano: 09-08-2014, 14:30 ]

A kto zabroni mieć homologowany zbiornik paliwa w L6e na 100L???

 

Dalej robi się masło maślane i nic jasnego na podstawie tej dyskusji się nie dowiedziałem, jedynie mogę stwierdzić że coś jest nie tak z danymi tego pojazdu w DR włoskim. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, biorąc pod uwagę PORD (definicje) i warunki techniczne, ograniczenia dla czterokołowca lekkiego są następujące:

 

- masa własna 350 kg

- ładowność 200 kg.

 

Z powyższego wychodzi ograniczenie DMC, które jest nie jest napisane wprost liczbowo (np. jako 550 kg), ale wynika z masy własnej. Czyli największa dopuszczalna wartość DMC to 550 kg przy masie własnej 350 kg. Ale jeżeli masa własna wynosiłaby np. 300 kg to wtedy DMC ogranicza się do 300+200=500 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższego wychodzi ograniczenie DMC, które jest nie jest napisane wprost liczbowo (np. jako 550 kg), ale wynika z masy własnej. Czyli największa dopuszczalna wartość DMC to 550 kg przy masie własnej 350 kg. Ale jeżeli masa własna wynosiłaby np. 300 kg to wtedy DMC ogranicza się do 300+200=500 kg.
Szacun! Ale jakie ograniczenia, jakie wyliczenia, obliczenia, jakie masy???

To wszystko określa producent, a przynajmniej tak wynika z rozporządzenia: →

9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta.
A w dyrektywie się wycwanili i w jeden zwrot to połączyli: →
technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon, itd.;

 

Jak dla mnie, biorąc pod uwagę PORD (definicje) i warunki techniczne, ograniczenia dla czterokołowca lekkiego są następujące:
Te same warunki własnie precyzują masy dokładnie, między innym dla czterokołowców: →
8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG17), przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:
Proszę zwrócić uwagę na terminologię; "maksymalna masa pojazdu nieobciążonego".

U ustawie definicji brak, a w rozporządzeniu napisano ile i dla jakiego pojazdu wynosić ma. :P

 

Tu nie trzeba nic zmieniać, ograniczać, czy zaniżać. Tu trzeba do DIPU / Dowodu określić trzy parametry stosując, a jakże definicje zawarte w ustawie.

Czyli:

- masa własna z paliwem, cieczami, wyposażeniem, lecz bez kierowcy

- d.m.c. / m.m.c. wiadomo

- dopuszczalna ładowność odejmując od (d.m.c. / m.m.c.) - (masę własną z paliwem, bez kierowcy).

Jest OK.

 

Natomiast moim zdaniem należałoby sporządzić jakąś uwagę, że dopuszczalna ładowność, o której mowa w rozporządzeniu:

10 Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

2) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg

została określona stosując bezpośrednie wytyczne opisane w dziale II § 3. ustęp 8. tegoż rozporządzenia
Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów. pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG (...)
Czyli:

- masa własna z płynami, cieczami, wyposażeniem, paliwem, plus kierowca

- d.m.c. / m.m.c. wiadomo

- dopuszczalna ładowność odejmując od (d.m.c. / m.m.c.) - (masę własną z paliwem, wyposażeniem, plus kierowca).

 

Ustawa - ustawą. Rozporządzenie - rozporządzeniem. Dyrektywa - dyrektywą. Życie - życiem.

I tyle. ;)

 

P.S.

Jak nic pora dane w ustawie zaktualizować, a przynajmniej [G.1] z UE skopiować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie padną sprzeciwy kolegów to super to wyjaśniłeś i tym tropem właśnie szedłem.... masa pustego a gotowego do jazdy z kierowcą i paliwem.

Czekamy na ewentualną kontrę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proszę dalej:

A kto zabroni mieć homologowany zbiornik paliwa w L6e na 100L???
A producent właśnie: →
masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

- paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90% pojemności podanej przez producenta

(i tak dalej i temu podobnie i przypadkiem producenta zbiornika do tego nie mieszać)

Się kładę. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przynajmniej [G.1] z UE skopiować.

Wolałbym żeby UE od nas skopiowała G -Jeśli jest to masa pojazdu,masa własna pojazdu,masa pojazdu gotowego do jazdy-to po co kierowcę w to mieszać :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może kwoli przypomnienia podajmy tu którą pozycję podajemy jako polskie G z zagranicznych DR, G czy G1???

 

[ Dodano: 10-08-2014, 20:24 ]

Ja mam prikaz podawać G1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam prikaz podawać G1
- no aż tak to nie wiem, co w którym państwie jest [G] i [G.1].

Ja tam zawsze podaję polskie [G], a całą resztę objaśniam w uwagach zaświadczenia, do samego końca, tyle ile starcza miejsca, a nawet jeszcze więcej. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francja- G1

Wlochy- G1

Belgia/Holandia G1 o ile jest dwa pola wypełnione

 

[ Dodano: 10-08-2014, 20:42 ]

Z tłumaczeń wynika w 99% przypadków że G to masa pustego pojazdu a G1 masa własna gotowego do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tłumaczeń wynika w 99% przypadków że G to masa pustego pojazdu a G1 masa własna gotowego do jazdy.
- ale z kierowcą.

Tyle to i wiem i wychodzi niestety klops. Napisałem jakbym postąpił, ale powtórzę: "dopuszczalna ładowność, o której mowa w... (czy to została podana przez producenta, czy wyliczona) jest zgodna z §... rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów".

Natomiast podając [G.1] wiele parametrów bierze w łeb jak sama masa właśnie, ładowność może być jeszcze liczba miejsc.

Tu zapodam wyjaśniającego linka co producenci podają w homologacji, a co trafia do dowodu w rubrykę [G]: → http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=210675#210675,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie??? A już myślałem że tworzą je ludzie nie znający tematu... :o

 

[ Dodano: 10-08-2014, 21:41 ]

Przepisy a realia są tak skonstruowane że jestem niemal pewien na 100% że każdego diagnostę można w przeciągu miesiąca za coś udupić..... zgodnie ze starym powiedzeniem: "dajcie mi człowieka a znajdzie się paragraf"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.