Skocz do zawartości

DMC po zmianach z ciężarowego na specjalny z 4500 na 3500kg.


irek

Rekomendowane odpowiedzi

Jest wyliczalna szkoda, i kto będzie musiał ją naprawić?

Wielu z Was mi pomogło. Wasze wpisy pomogły mi zrozumieć specyfikę pracy diagnosty. Nie macie „ łatwego chleba”. Z drugiej strony chciałem, aby polemika uświadomiła Wam spojrzenie tzw klienta na problem. Nie każdy z nich jest jamochłonem i laikiem. Mamy uzgodnione najważniejsze kwestie. Diagnosta ma myśleć, i żądać opinii takiej, która będzie zrozumiała dla klienta i dla rzeczoznawcy. Najważniejsze jest bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Wtedy każdego d..a będzie cała i chroniona.

Szkoda powstała z braku wiedzy u właściciela i tylko on może sobie pluć w brodę, że przez swoją głupotę nie może korzystać z auta. Jak wspominałem wcześniej, gdyby najpierw poszedł do właściwych osób (diagnosta - rzeczoznawca) i naświetlił temat to oni pomogliby mu w całej sprawie, ale nie najpierw zrobię rzeźbę a później pokombinuję jak by tu ją zalegalizować, a jak się nie uda to udupię parę osób pod pretekstem, nie możności korzystania z pojazdu.

Wybacz, ale tak to widzę, jak ktoś zabiera się za taki temat nie mając elementarnej wiedzy i nie chce skorzystać z pomocy osób, które mają cokolwiek pojęcia w materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie najpierw zrobię rzeźbę a później pokombinuję jak by tu ją zalegalizować, a jak się nie uda to udupię parę osób pod pretekstem, nie możności korzystania z pojazdu.
:ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B1.pdf

Pobierz Plik ściągnięto 34 raz(y) 227,95 KB

 

B2.pdf

Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 316,96 KB

 

B3.pdf

Pobierz Plik ściągnięto 19 raz(y) 273,34 KB

 

B4.pdf

Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 277,27 KB

 

 

O1.pdf

Pobierz Plik ściągnięto 21 raz(y) 279,07 KB

 

Te załączniki tylko dowodz jakim pasmem porażek była ta zmiana konstrukcyjna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te załączniki tylko dowodz jakim pasmem porażek była ta zmiana konstrukcyjna

Wśród tych załączników nie ma pierwszej strony opinii rzeczoznawcy , to jest dopiero mistrzostwo które sprawia że cała opinia jest do kosza(delikatnie mówiąc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wśród tych załączników nie ma pierwszej strony opinii rzeczoznawcy
dlatego napisałem, że nie wszystko zostało powiedziane przez Irka, który to, tak mi się bynajmniej wydaje robi to celowo... I tak jak Dario pisze opinią tą nawet 4 liter bym nie wytarł ... :x , a co dopiero opierać się na niej przy badaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diabeł tkwi zawsze w szczegółach. Dario jesteś dobrze poinformowny, ale nie wiesz wszystkiego. Nie ma czym sie chwalić, tylko ubolewać. Naturalnie, że nie jestem diagnostą tylko mechanikiem (ok 40 lat w zawodzie). Nie jestem włascicielem samochodu. Cała prawda. Nie po to rzuciłem temat na forum by pomóc sobie - lecz Wam. Jako pełnomocnik własciciela samochodu byłem przy pierwszym badaniu na OSKP. To nie ja brałem pieniądze za BT. Nie ja dałem "P" z krzywą i nieudolnie spawaną ramą. Nie ja wpisałem MW zaniżoną o ponad 1000kg.

Nie ja, DŁ zawyżyłem również ponad 1000kg. Nie w tym problem. Z tego powodu nikt nie robił awantury. I tak samochód był przeznaczony na zmiany. Gdyby I-e BT było rzetelne samochód, został by zwrócony sprzedajacemu na ukryte wady z zyskiem. To "profesjonalista " dokonywał BT. Adamie, właściciel nie bedzie sobie pluł w brodę. Nie wyciągasz lekcji z tego co piszę. Dario wie co pisze. Nie wie tylko, że diagnosta położył się sam i naczelnik WK. Polubowene załatwienie sprawy było odrzucone. A można było.

Ja nie zbieram znaczków, moje hobby to prawo. Dlatego wiem co robię i chciałem Wam pomóc na kanwie tego przypadku. Z resztą, to już jest Wasz problem. DMC po zmianach od strony prawa mam w " małym palcu". Stara maksym prawników stanowi- " nie ma znaczenia kto ma rację, ważne kto potrafi to dowieść w sądzie". Każdy przypadek jest indywidualny, i dlatego się pocieszam, że wielu z Was myśli. W ramach edukacji, mogę dołączyć odmowę przeprowadzenia BT z podaniem przyczyn przez kierownika OSKP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po to rzuciłem temat na forum by pomóc sobie - lecz Wam. Jako pełnomocnik własciciela samochodu byłem przy pierwszym badaniu na OSKP. To nie ja brałem pieniądze za BT. Nie ja dałem "P" z krzywą i nieudolnie spawaną ramą. Nie ja wpisałem MW zaniżoną o ponad 1000kg.
Irek przestań, krzyw i nieudolnie pospawana rama po zdjęciu zabudowy widoczna - więc przestań tu... bajki opowiadać :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Dario jesteś dobrze poinformowny,

Nie najgorzej.

Jako pełnomocnik własciciela samochodu

Napisz kim dla Ciebie jest właścicielka. Papier wszystko przyjmie,czyżbyś bał się "kapociarza"?

moje hobby to prawo.

U nas jest taki co mówi że woli iść do sądu niż do kościoła . Pieniactwo nie ma nic wspólnego z hobby.

Ponoć z połową miasta już się sądziłeś.

A co do strat. Jaki był dziś utarg w tej budzie pod marketem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC po zmianach od strony prawa mam w " małym palcu"
Wow! Jestem pod wrażeniem... Tylu prawników- niehobbystów ma wątpliwości, a tu proszę!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie, właściciel nie bedzie sobie pluł w brodę.

Czyżby??? Skoro

został by zwrócony sprzedajacemu na ukryte wady z zyskiem.
Nie wyciągasz lekcji z tego co piszę.

Wyciągam o wiele więcej niż byś sądził. Napisałem już wcześniej jak powinno przebiec spotkanie z diagnostą i jakie dokumenty powinien przedstawić właściciel. U mnie ten pojazd nawet na stację by nie wjechał bez odpowiedniej dokumentacji.

Nie wie tylko, że diagnosta położył się sam i naczelnik WK.

Błędów w tej sprawie jest od metra po każdej stronie, począwszy od właściciela, pełnomocnika, spawacza, rzeczoznawcy, diagnosty, magistratu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie, że nie jestem diagnostą tylko mechanikiem (ok 40 lat w zawodzie). Nie ja dałem "P" z krzywą i nieudolnie spawaną ramą.

Gdyby I-e BT było rzetelne samochód, został by zwrócony sprzedajacemu na ukryte wady z zyskiem.

 

Jak dobrze rozumiem irek wiedział przed badaniem m.in., iż rama jest "krzywa i nieudolnie pospawana".

 

krzywa i nieudolnie pospawana rama po zdjęciu zabudowy widoczna - więc przestań tu... bajki opowiadać :razz:

 

Diagnosta nie mógł tego zweryfikować, a irek zataił tą informację.

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a irek zataił tą informację.

Może właśnie o to chodziło, aby wydusić kasę od Boga winnego diagnosty, zapewne się nie udało i trzeba było ugotować wszystkich dookoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario, jak na mazowieckie masz zaskakującą wiedzę o lubuskim. To może przewidzisz rozstrzygniecie sprawy?

 

treści PW nie wypada publikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może przewidzisz rozstrzygniecie sprawy?

Na razie nic mi się nie przyśniło. :lol:

Może miadomość w załączniku jest też twoim udziałem?

A skąd. Ciekawe co autor na ujawnienie prywatnej korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odbiegając od tematu może uzyskam odpowiedź od Irek na stwierdzenia z pierwszej strony:

Kto posiada kompetencje do ustalenia DMC pojazdu- diagnosta czy rzeczoznawca?
Ale Ustawa w Dz. U poz. 1137 z 2012r, Art. 81 pkt 13 rozstrzyga:

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

 

W opinii mają być ustalone wszystkie parametry pojazdu po zmianach. (Najlepiej z uzasadnieniem lub wyliczeniem.)

Co zrobiłeś z tą wiedzą i czy wymagałeś tego od rzeczoznawcy?

A może na niczym Ci nie zależało tylko na cwaniactwie prawniczym?

DMC po zmianach od strony prawa mam w " małym palcu". Stara maksym prawników stanowi- " nie ma znaczenia kto ma rację, ważne kto potrafi to dowieść w sądzie".

Tak masz tu trochę racji zwłaszcza że już napisałeś na czym CI zależy:

Właściciel od kilku miesięcy nie może korzystać z samochodu. Jest wyliczalna szkoda, i kto będzie musiał ją naprawić?

A jak to ma się do tego:

A co do strat. Jaki był dziś utarg w tej budzie pod marketem?

Jest pewne tylko jedno:

Błędów w tej sprawie jest od metra po każdej stronie, począwszy od właściciela, pełnomocnika, spawacza, rzeczoznawcy, diagnosty, magistratu...

 

A tak dla wszystkich celem przemyślenia o czym czasami piszecie:

Wielu z Was mi pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla wszystkich celem przemyślenia o czym czasami piszecie:
Wielu z Was mi pomogło.

 

Już nie pierwszy raz, kiedy żywią się tu trolle... :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Z tego co wiadomo SKO stanęło po stronie diagnosty.

 

[ Dodano: 13-03-2015, 10:07 ]

Ciekawe czy Irek zarejestruje się na forum policyjnym i będzie szukał porad jak uwalić policjanta, bo teraz Policja jest be . :lol:

Chodzi o inne auto.

 

[ Dodano: 18-03-2015, 20:37 ]

Chce ktoś camping z dołożoną trzecią osią?

5ae1a68a9781e_228819913_2_1000x700_autokamping-ford-dodaj-zdjecia(1).jpg.c99ce7e7fc3cd53154b8c198eb5ef6f5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak kto?

"...Samochód wykonany wg własnego projektu, badania techniczne i ekspertyza dopuszczająca do ruchu wykonana w Instytucie Transportu Samochodowego w Bielsku-Białej..."

Dopuszczenia jednostkowe miały zlikwidować patologię na naszych drogach, jeżeli tak działają instytuty to ja więcej pytań nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

& trójkątne światła odblaskowe ... :razz:

 

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

 

8 ) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;

9 ) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.