Skocz do zawartości

Sprinter 308 kontener pocztowy - możliwość montażu haka


timo

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne większość z Was kojarzy "z widzenia" żółte sprintery z "demobilu" niemieckiej poczty, z charakterystycznymi kontenerami. Czy te auta są przystosowane do montażu haka holowniczego? Nie miałem okazji widzieć takiego od spodu, więc nie wiem, jak tam jest z ramą na zwisie. Miał ktoś z takim pojazdem z hakiem do czynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • sad_madman

    19

  • DARIO64

    14

  • Paprock

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

W takim razie postaram się skądś zdobyć zdjęcie tabliczki. Na jakimś niemieckim forum widziałem montaż haka do tego auta, ale to jeden z bardzo nielicznych egzemplarzy z hakiem, które widziałem. Po części pewnie dlatego, że w oryginalnym zastosowaniu po pierwsze nie był potrzebny, a po drugie kolidowałby ze stopniem wejściowym, który z kolei w aucie pocztowym/kurierskim na pewno jest przydatny. Z drugiej strony zastosowanie wtórne tych aut w Polsce to zazwyczaj również firmy kurierskie, czasem obwoźne sklepy itp., więc również mało kto ma potrzebę posiadania haka i może dlatego takich nie widuję.

 

W każdym razie jak zdobędę tabliczkę, to wrzucę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba po pierwsze zobaczyć na TZ , czy jest określony zestaw, a montaż haka może być możliwy

Czyżbyś nie spotkał jeszcze sprowadzonego mercedesa z zamontowanym już w Niemczech hakiem, przy jednoczesnym pustym ---- polu dla zestawu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś nie spotkał jeszcze sprowadzonego mercedesa z zamontowanym już w Niemczech hakiem, przy jednoczesnym pustym ---- polu dla zestawu ???

Raczej mało rzeczy jest w stanie mnie zaskoczyć - Tico z hakiem już było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że przedmiotem sprawy jest w ogóle to, czy ten pojazd może mieć HAK z uwagi na sposób montażu zabudowy na tylnym zwisie - czyli jak głęboko w stosunku do zabudowy jest rama, a nie dywagacje nad tabliczką i możliwościami administracyjnymi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zbliżonej zabudowy są starszawe kampery, a w nich bywają sprzęgi.

Tak więc czy konstrukcja, czy administracja, nie wspominając o specjalistach od przedłużania ram, a i sam zaczep przecież na zamówienie... :x

Nie miałem okazji widzieć takiego od spodu, więc nie wiem, jak tam jest z ramą na zwisie. Miał ktoś z takim pojazdem z hakiem do czynienia?
- nie widziałem i do czynienia nie miałem, lecz możliwości nie wykluczam, że nie może mieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="IVVO" Tico z hakiem już było :D

jak mi kiedys opowiadał mój Guru- długoletni pracownik sieci Polmozbyt- ponoć pierwsze partie były dopuszczone do holowania.Tak gdzies do roku 1996. Ale nie potrafię tego udowodnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

No w "ogólnych" warunkach technicznych na pewno nie.

Czy natomiast wynika to z innych norm i aktów prawnych branżowych nie wiem - trzeba by w zagłębiu bydgoskim pytać ;)

Podejrzewam, że żadne przepisy nic na ten temat po prostu nie mówią.

Zastanawiam się tylko po co w karetce hak? Co chcą ciągnąć? I jak w tym czasie korzystać z wnętrza karetki, skoro jej podstawowa funkcjonalność związana z użytkowaniem tylnych drzwi będzie w tym momencie mocno ograniczona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest gdzieś zastrzeżenie o tym ,że sam spec. sanitarny nie może ciągnąć przyczepy ?

 

Nie ma, bo niby dlaczego miałoby być? Chyba że zabudowa pojazdu powoduje, że nie ma możliwości ciągnięcia przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko po co w karetce hak? Co chcą ciągnąć? I jak w tym czasie korzystać z wnętrza karetki, skoro jej podstawowa funkcjonalność związana z użytkowaniem tylnych drzwi będzie w tym momencie mocno ograniczona?

Zastosowania są co najmniej dwa:

1) zdarzenia o charakterze masowym - za karetką (oczywiście nie jadącą w "pierwszym rzucie", ale jadącą jako kolejna - wsparcie) może jechać przyczepka z dodatkowym sprzętem, np. dmuchanym lub rozstawianym namiotem sanitarnym ("szpitalem polowym");

2) karetki pracujące na zabezpieczeniu imprez masowych często właśnie ciągną przyczepki z dodatkowym sprzętem - to zarówno wspomniany wyżej namiot sanitarny, jak i inny sprzęt, zależnie od specyfiki imprezy.

 

Przychodzą mi jeszcze do głowy "karetki" służące w Regionalnych Centrach Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (tzw. krwiobusy, ambulansy do pobierania krwi). Ale nie wiem, czy one formalnie mają status karetki - są wyposażone w sygnalizację świetlną i dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego, ale w papiery nie zaglądałem. One też na wyjazdowe akcje donacyjne ciągną za sobą przyczepki ze sprzętem (fotele do pobierania itp.).

 

Wg mnie to funkcja jakie spełnia to auto wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy.

Bo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo?
żółte sprintery z "demobilu" niemieckiej poczty, z charakterystycznymi kontenerami

_DSC8217.jpg

Ja nie widzę możliwości zamontowania haka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że kolega @sad_madman napisał, że "funkcja jakie spełnia to auto wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy". Gdyby napisał, że wyklucza to jego konstrukcja - ok. Ale co ma do tego funkcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzę, z założenia że pojazd sanitarny ciągnący przyczepę nie spełnia wtedy swojej funkcji - nie można korzystać wtedy z tylnych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - ale z drugiej strony pojazd specjalny sanitarny nie musi przez cały czas wykonywać przewozów o charakterze stricte ratowniczo-medycznym i na ten czas nie przestaje być pojazdem specjalnym.

Przykłady podane przez @timo są logiczne - w pewnych sytuacjach pojazd taki może korzystać z haka., choć przyznam, że osobiście nie widziałem takiej sytuacji. Na pewno obecność haka nie może być powodem do wyniku N na badaniu.

 

Podam inny przykład. Nikt pewnie nie zakwestionuje haka w pomocy drogowej, prawda? A przecież ciągnąć przyczepę wyklucza się możliwość załadowania innego pojazdu na rampę tejże pomocy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z pomocą drogową jest to zły przykład. Kiedy masz zapiętą przyczepę to po prostu zakładasz kolejny najazd i normalnie wjeżdżasz na auto.

 

Dla mnie pojazd sanitarny jest pojazdem specjalnym cały czas (raczej nie można twierdzić, że auto w jednym momencie spełnia wymagania dla tego typu pojazdu a w innej chwili już nie). Zresztą nigdy nawet nie spotkałem aby jakaś firma produkująca ambulanse chciała mieć możliwość montażu haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając fotki ambulansów ,to tak jak w pocztowcu rozbije się o tylny stopień , raczej brak możliwości konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.