Skocz do zawartości

Sprinter 308 kontener pocztowy - możliwość montażu haka


timo

Rekomendowane odpowiedzi

być może

 

Być może. A być może nie :)

A poza tym każdy z producentów może mieć różne wymagania co do tego ile tej ramy i w jakich miejscach musi jej być dostępnej do poprawnego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • sad_madman

    19

  • DARIO64

    14

  • Paprock

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

$$$ też ma czasen na to wpływ

 

 

temat przerabiany 10 lat temu

Informuję,

że świadectwo homologacji PL*0357*00 z dnia 18.09.2000 nie przewiduje możliwości holowania przyczep.

Potwierdzamy jednocześnie, że wcześniejsze wersje samochodu Fiat UNO zgodnie z obowiązującymi Świadectwami Homologacji w okresie ich produkcji miały możliwość ciągnięcia przyczepy.

Niestety z dniem 31.12.2000 roku przestały obowiązywać wcześniej obowiązujące Świadectwa Homologacji.

W celu umożliwienia dalszej sprzedaży Fiata UNO należało ponownie poddać samochód weryfikacji na zgodność z obowiązującymi dla nowych homologacji przepisami.

Aby ewentualnie dopuścić holowanie przyczep układ hamulcowy pojazdu musiałby spełnić wymagania wg aktualnych przepisów, co wymagałoby wprowadzenia istotnych zmian.

Z uwagi na ograniczony okres przewidywanej produkcji Fiata UNO służby techniczne producenta pojazdu (Fiat Auto S.p.A. w Turynie) nie podjęły decyzji o modernizacji układu.

W efekcie czego przywołane na wstępie świadectwo PL*0357*00 nie dopuszcza możliwości holowania przyczep.

 

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=32465#32465

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

$$$ też ma czasen na to wpływ

 

Nie wiem skąd ten wniosek. Podajesz przykład kompletnie nie mający nic wspólnego z opisanym tutaj.

Piszesz o tym, że z uwagi na planowany koniec produkcji modelu fiatowi nie opłacało się homologować pewnych podzespołów w UNO, dlatego woleli zrezygnować z pewnej jego funkcjonalności (możliwość ciągnięcia przyczepy) - bo było to już bez znaczenia de facto.

 

Tuta rozmawiamy o tym, czy w wyniku zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w pojeździe, montaż haka jest jeszcze w ogóle technicznie możliwy. Homologacja nie ma tu nic do rzeczy, bo nawet jeśli pojazd takową w zakresie możliwości posiada (a który pojazd użytkowy takowej nie ma?), to pewne zmiany w konstrukcji ramyczy samej zabudowy mogą wykluczać możliwość jego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że w warunkach SKP w kontekście różnych rozwiązań konstrukcyjnych jest to trudne do właściwej oceny :)

 

Przyznaję jednak, że jeśli montaż w widoczny sposób odbiega od instrukcji danego urządzenia dostarczonej przez producenta haka to podstawa do N jest.

Gorzej gdy każdą taką konstrukcję próbujemy podciągnąć wyłącznie pod jedyny znany nam sposób montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.