sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Możesz mi wytłumaczyć jak mam wjechać na najazd pomocy drogowej skoro jest tam podpięta przyczepa? Bokiem jakoś? Może jakiś filmik z netu, bo moja wyobraźnia tego nie ogarnia.. Nie bardzo rozumiem. Wysyłamy karetkę na imprezę masową. Jadąc tam ciągnie przyczepę ze sprzętem, namiotem etc. Jadąc tam nie jest to wyjazd alarmowy , więc i sygnałów nie będzie. To po co niebieski kogut na przyczepie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 To po co niebieski kogut na przyczepie ? Przyczepa nie jest pojazdem uprzywilejowanym, więc nie powinna mieć koguta. Z drugiej strony - ten kogut jest po to żeby zespół pojazdów był bardziej widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Co jest ważniejsze ? To aby pojazd był "lepiej" widoczny czy to aby był zgodny z przepisami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Zapytaj tych co ostatnio na drzewie się zatrzymali pod Oświęcimiem i przy prędkości 50 km/h skasowali pancerny samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 To po co niebieski kogut na przyczepie ? O czym Ty w ogóle piszesz? A skąd wiesz jaką przyczepę pociągnie ta karetka i czy ma one oznakowanie? A filmik troszkę z d...y. Wynika z tego że pomoc drogowa może mieć hak tylko jak ciągnie przyczepę taką jak na filmie. A co jak zapragnie pociągnąć inną? Np. ruchomy kompresor? Poza tym podałem przykład, że do karetki też można bocznymi drzwiami wejść, więc w czym przyczepa przeszkadza? Co jest ważniejsze ? To aby pojazd był "lepiej" widoczny czy to aby był zgodny z przepisami ? W kontekście omawianego przypadku zdecydowanie to drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 O czym Ty w ogóle piszesz? A skąd wiesz jaką przyczepę pociągnie ta karetka i czy ma one oznakowanie? Taki daliście przykład i do niego się odnoszę. Zresztą nasuwa się także pytanie o połączenie elektryczne między ambulansem a przyczepą - w końcu coś musi ten niebieski kogut na przyczepie łączyć z systemem pojazdu. A filmik troszkę z d...y. Wynika z tego że pomoc drogowa może mieć hak tylko jak ciągnie przyczepę taką jak na filmie. A co jak zapragnie pociągnąć inną? Np. ruchomy kompresor? Poza tym podałem przykład, że do karetki też można bocznymi drzwiami wejść, więc w czym przyczepa przeszkadza? Na upartego, można się "złamać" takim zespołem i bez problemu auto wciągnąć. Widzę, że do Ciebie nie dochodzi, że ambulans ma dodatkowe wymogi - między innymi to, że z tyłu muszą być drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 A co - po dołożeniu przyczepy drzwi znikają? A nie mów do mnie MY Ja nie dawałem żadnego konkretnego przykładu i mam gdzieś, czy przyczepa będzie miała koguty czy nie. Za wiele to do sprawy nie wnosi wg mnie. Swoją drogą ciekawe jak po "złamaniu" zestawu najazdy założysz... Eh... Tak karetka ma wiele wymagań. Np. konkretną obsadę. Karetka z samym kierowca nie jest karetką w rozumieniu przepisów "medycznych". Czyli jak kierowca jedzie taką karetką na przegląd, to to nie jest karetka i w zasadzie wynik badania powinien być N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Widzisz... dobierasz sobie akurat to co Ci pasuje. Interesuje Cię hak ale z drugiej strony nie interesuje Cię przyczepa. Jak dla mnie ktoś po prostu dał w tamtym temacie "dupy". Ambulanse ważą sporo i dodanie haka o odpowiednim nacisku już komplikuje całą sprawę. Śmiem twierdzić, że auto jest przeciążone. Może nie każdą lawetą da się "złamać" tak aby ułożyć najazdy ale nie możesz tego wykluczyć. Wjazdu przez przyczepę na lawetę też nie widziałeś wcześniej. Nie wiem dlaczego namiętnie z tą pomocą drogową dajesz przykłady. Dla mnie to zupełnie inny pojazd i nie ma tak precyzyjnych wymagań jak ambulans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Ale ja Ci mówię, że mam ochotę za tą pomocą drogową ciągnąć kompresor - to po co mi przyczepę z przejazdem pokazujesz?? I gwarantuje Ci, że nie złamiesz się z tym kompresorem tak, żeby najazdy założyć. I tu moje pytanie - mogę w takim razie mieć ten hak, czy nie? Tudzież jakie przepisy prawa materialnego wskażesz, aby ograniczyć mi rodzaje przyczep, które mogę podpiąć. W ambulansie jest podobnie. Znasz tak te szczegółowe wymagania to napisz które z nich wykluczają montaż haka. I nie tyko ambulanse są ciężkie. Dobra chłodnia z osprzętem może ważyć więcej niż zabudowa medyczna i co - zabronisz haka założyć? Z czego wniosek, że auto jest przeciążone? O jakim konkretnie aucie mowa?? Z jaką zabudową? Tak - interesuje mnie wyłącznie hak, a nie przyczepa, bo ani ja, ani Ty, ani żaden Diagnosta, urzędnik etc. nie będzie miał wpływu na to, co do tego haka będzie podczepione i w jakich okolicznościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Co mnie chłodnia obchodzi ? Mówimy tutaj o ambulansie, który naprawdę swoje waży a do tego musi mieć zapewnioną rezerwę masową na odpowiedni sprzęt medyczny oraz dla przewożonych pasażerów. Tak - interesuje mnie wyłącznie hak, a nie przyczepa, bo ani ja, ani Ty, ani żaden Diagnosta, urzędnik etc. nie będzie Ale ktoś taką przyczepę oglądał... homologowana w taki sposób nie była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 No nic Cię nie obchodzi , bo jak widzę nie masz o tym pojęcia skoro nie widzisz analogii. Informuję Cię zatem, że zabudowa chłodnicza może mieć wraz z osprzętem wagę większą niż w pełni wyposażony kontener medyczny, a do tego musi mieć rezerwę na ładunek - dużo większy niż ten w ambulansie. I wiesz co - TO NAPRAWDĘ SPORO WAŻY A jednak taki pojazd może mieć hak - to dlaczego nie może mieć karetka? Ale ktoś taką przyczepę oglądał... homologowana w taki sposób nie była. Ale jaką przyczepę? Interesuje mnie przyczepa marki NIEWIADÓW z Castoramy. Dlaczego nie mogę jej podpiąć do karetki? Ale przepis konkretny poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Podsumuje to takim słowem na "K". Co mnie obchodzi jakaś pomoc drogowa, chłodnia czy nie wiadomo co jeszcze ? Mamy tutaj do czynienia z ambulansem, który spełnia określone normy. Nie ma nigdzie napisane, że pojazd nie może być wyposażony w urządzenie sprzęgające ale też nie ma informacji, że w momencie gdy pojazd nie jest wykorzystywany do przewozu pacjenta to nie musi spełniać warunku dostępności do tylnych drzwi (wliczając w to możliwość załadunku noszy). Informuję Cię zatem, że zabudowa chłodnicza może mieć wraz z osprzętem wagę większą niż w pełni wyposażony kontener medyczny, a do tego musi mieć rezerwę na ładunek - dużo większy niż ten w ambulansie. Skoro musi mieć większą rezerwę na ładunek to oznacza, że musi być taka zabudowa lżejsza : ) Mówimy oczywiście cały czas o pojazdach do 3,5t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 Mamy tutaj do czynienia z ambulansem, który spełnia określone normy. Nie ma nigdzie napisane, że pojazd nie może być wyposażony w urządzenie sprzęgające ale też nie ma informacji, że w momencie gdy pojazd nie jest wykorzystywany do przewozu pacjenta to nie musi spełniać warunku dostępności do tylnych drzwi (wliczając w to możliwość załadunku noszy). Zgodnie z przepisami o warunkach technicznych karetka (ambulans) jak najbardziej może posiadać hak a o dostępności drzwi przepisy obowiązujące diagnostów nic nie mówią a zatem hak jak najbardziej może być zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 hak jak najbardziej może być zamontowany. No ale niektórym nie przetłumaczysz. A nie może mieć, ponieważ przyczepa ma niebieską lampkę Skoro musi mieć większą rezerwę na ładunek to oznacza, że musi być taka zabudowa lżejsza : ) No coments Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Luty 2017 Share Napisano 12 Luty 2017 No coments ??? To co napisałeś jest bezsensu, no chyba że "rezerwa na ładunek" oznacza wg Ciebie zupełnie co innego niż normalnie. Zgodnie z przepisami o warunkach technicznych karetka (ambulans) jak najbardziej może posiadać hak a o dostępności drzwi przepisy obowiązujące diagnostów nic nie mówią a zatem hak jak najbardziej może być zamontowany. Z punktu widzenia Polskiego prawa - co trzeba zrobić aby zwykły VAN stał się ambulansem ? Znalazłem projekt ustawy, który definitywnie określa, które normy muszą być spełnione aby w ogóle auto stało się karetką. Niestety jest to projekt i to sprzed 10 lat. Szuka jakichś obowiązujących aktów prawnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Luty 2017 Share Napisano 13 Luty 2017 sad_madman, był jeden pan, który uważał, że diagnostów obowiązują przepisy odnośnie ambulansów i karetek ale zweryfikował swe poglądy i zmienił zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Luty 2017 Share Napisano 13 Luty 2017 Szukaj szukaj, aż znajdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 Przykleję się do tematu aby nie dublować- ogólnie mówiąc belkę haka łączy się z elementami nośnymi samochodu, w miejscu wyznaczonym przez producenta. Śruby i inne elementy niezbędne do montażu znajdują się w zestawie razem z hakiem. Więc mam tu pojazd Renault Mascott z 2004 roku -jak widać krótka wywrotka ze skróconą ramą - zamontowano zaczep -po pierwsze nie zgodne z instrukcją producenta haka ,po drugi brak było miejsca wyznaczonego przez producenta pojazdu więc wywiercono parę otworów w ramie i skręcono na parę śrub ,nie na wszystkie przewidziane instrukcją.Na początku pierwsza wersja była aby przyspawać zaczep do ramy.. - czy spotykaliście u siebie takie pojazdy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 Z tego co się orientuję do dość często trzeba rozwiercać, nawiercać, kombinować z otworami fabrycznymi pod fabryczne haki. Na obrazku widać, że to był widelec i ktoś skrzynię na tym postawił. Nie wiem jakie przepisy w kraju żółtych tablic rejestracyjnych, ale u nas ktoś bierze odpowiedzialność za zabudowę i możliwość ciągnięcia przyczep/montażu haka tym samym. Najczęściej nazywa się to drugi etap homologacji. A widziałeś haki do aluminiowych lawet cudacznie pomontowane z homo kwitami po legalu. I cóż poradzić w takiej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 po drugi brak było miejsca wyznaczonego przez producenta pojazdu więc wywiercono parę otworów w ramie Z tego powodu to pewnie większość osobówek trzeba by było pognać, o ile przez "wyznaczone miejsce" rozumiesz brak gotowych otworów . Może się okazać że wywiercono w miejscach wyznaczonych przez producenta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Luty 2017 Share Napisano 14 Luty 2017 Najczęściej nazywa się to drugi etap homologacji. A może zwyczajnie klient sam to sobie założył w trakcie użytkowania pojazdu? I co masz na myśli, że to był kiedyś "widelec"? A co nim nie było na początku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Luty 2017 Share Napisano 15 Luty 2017 Nie wiem jakie przepisy w kraju żółtych tablic rejestracyjnych, ten pojazd został sprowadzony i ten hak zamontowano w sobotę przez mechanika na wyraźne polecenie właściciela mimo sprzeciwów - moje zdanie już znał na ten temat i kazał tak zamontować.. i znów będzie walka - panie trzeba zrobić badanie techniczne..i tu jest problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Luty 2017 Share Napisano 15 Luty 2017 A byłbyś uprzejmy objaśnić na czym opierasz swoje zdanie, masz jakieś wytyczne, zakazy producenta, zakazy zabudowującego, homologację albo inne jakieś dokumenty, potwierdzenia, papiery, badania, wyniki, że ta wywrotka nie może ciągnąć przyczepy??? A ten cały kipper zgodnie z instrukcją postawiony, czy też będziesz poprawność montażu z rysunkami sprawdzał??? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I co masz na myśli, że to był kiedyś "widelec"? A co nim nie było na początku? Miałem na myśli tylko tyle, że skoro na etapie kabiny, silnika i ramy producent przewidział w homologacji pojazdu bazowego możliwość ciągnięcia przyczepy, to późniejsze jego zabudowy, konstrukcje, modyfikacje rzadko kiedy a raczej wcale możliwości taką usuwają. Osobiście nie miałem okazji spotkać sytuacji zakazu montażu haka lub ciągnięcia przyczepy w samochodzie po jakiejkolwiek jego zabudowie. Oczywiście są wytwory wyobraźni, że montaż haka w rachubę nie wchodzi bo po prostu coś tam z tyłu przeszkadza, zawadza i najnormalniej nie da rady przyczepki zapiąć, co wcale nie przeszkadza aby na tabliczce znamionowej oraz w dowodzie była określona masa zespołu pojazdów. Chociażby ostatnie tematy o ambulansie i kontenerze pocztowym potwierdzają możliwości montażu haków i tworzenia zespołów pojazdów w różnych różnistych modyfikacjach i po mojemu krótka lub długa rama, kiper lub laweta w montażu haka nie przeszkadza. I to raczej producenci haków kombinują jak potrafią by szło zamontować sprzęg do ramy pojazdu niż konstruktorzy pojazdów myślą o otworach pod haki. Oczywiście wykorzystuję się najczęściej jakieś technologiczne w ramach/podłużnicach otwory i dziury, ale czemu one miały pierwotnie służyć... Niech tam, najwyżej jakby co to pod haki się przydadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Luty 2017 Share Napisano 15 Luty 2017 o ile przez "wyznaczone miejsce" rozumiesz brak gotowych otworów może te otwory były ,ale rama został skrócona i nie wiadomo czy w tym miejscu gdzie montowane jest zawieszenie resoru ,stabilizatora można wiercić te otwory . Jeżeli producent haka przewidział ,że ma być tyle śrub i wzmocnień to chyba nie wziął tego z nieba i jeżeli ktoś teraz montuje bez wszystkich wsporników i śrub to jest to zgodne i nie doprowadzi do nieszczęścia .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Luty 2017 Share Napisano 15 Luty 2017 rama został skrócona "Diaksem" ,czy przez producenta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.