timo Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Zapewne większość z Was kojarzy "z widzenia" żółte sprintery z "demobilu" niemieckiej poczty, z charakterystycznymi kontenerami. Czy te auta są przystosowane do montażu haka holowniczego? Nie miałem okazji widzieć takiego od spodu, więc nie wiem, jak tam jest z ramą na zwisie. Miał ktoś z takim pojazdem z hakiem do czynienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2015 Share Napisano 6 Luty 2015 Trzeba po pierwsze zobaczyć na TZ , czy jest określony zestaw, a montaż haka może być możliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 7 Luty 2015 Share Napisano 7 Luty 2015 montaż haka może być możliwy Albo nie, ze względu na zabudowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 7 Luty 2015 Autor Share Napisano 7 Luty 2015 W takim razie postaram się skądś zdobyć zdjęcie tabliczki. Na jakimś niemieckim forum widziałem montaż haka do tego auta, ale to jeden z bardzo nielicznych egzemplarzy z hakiem, które widziałem. Po części pewnie dlatego, że w oryginalnym zastosowaniu po pierwsze nie był potrzebny, a po drugie kolidowałby ze stopniem wejściowym, który z kolei w aucie pocztowym/kurierskim na pewno jest przydatny. Z drugiej strony zastosowanie wtórne tych aut w Polsce to zazwyczaj również firmy kurierskie, czasem obwoźne sklepy itp., więc również mało kto ma potrzebę posiadania haka i może dlatego takich nie widuję. W każdym razie jak zdobędę tabliczkę, to wrzucę na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Luty 2015 Share Napisano 8 Luty 2015 Trzeba po pierwsze zobaczyć na TZ , czy jest określony zestaw, a montaż haka może być możliwy Czyżbyś nie spotkał jeszcze sprowadzonego mercedesa z zamontowanym już w Niemczech hakiem, przy jednoczesnym pustym ---- polu dla zestawu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Luty 2015 Share Napisano 9 Luty 2015 Czyżbyś nie spotkał jeszcze sprowadzonego mercedesa z zamontowanym już w Niemczech hakiem, przy jednoczesnym pustym ---- polu dla zestawu ??? Raczej mało rzeczy jest w stanie mnie zaskoczyć - Tico z hakiem już było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Luty 2015 Share Napisano 9 Luty 2015 & matiz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Luty 2015 Share Napisano 10 Luty 2015 Ja myślę, że przedmiotem sprawy jest w ogóle to, czy ten pojazd może mieć HAK z uwagi na sposób montażu zabudowy na tylnym zwisie - czyli jak głęboko w stosunku do zabudowy jest rama, a nie dywagacje nad tabliczką i możliwościami administracyjnymi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Luty 2015 Share Napisano 10 Luty 2015 Chyba zbliżonej zabudowy są starszawe kampery, a w nich bywają sprzęgi. Tak więc czy konstrukcja, czy administracja, nie wspominając o specjalistach od przedłużania ram, a i sam zaczep przecież na zamówienie... Nie miałem okazji widzieć takiego od spodu, więc nie wiem, jak tam jest z ramą na zwisie. Miał ktoś z takim pojazdem z hakiem do czynienia? - nie widziałem i do czynienia nie miałem, lecz możliwości nie wykluczam, że nie może mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 10 Luty 2015 Share Napisano 10 Luty 2015 [quote name="IVVO" Tico z hakiem już było jak mi kiedys opowiadał mój Guru- długoletni pracownik sieci Polmozbyt- ponoć pierwsze partie były dopuszczone do holowania.Tak gdzies do roku 1996. Ale nie potrafię tego udowodnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Luty 2015 Share Napisano 10 Luty 2015 A czy w tematycznym pojeździe rama nie może być podobnej konstrukcji: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 9 Luty 2017 Share Napisano 9 Luty 2017 Czy jest gdzieś zastrzeżenie o tym ,że sam spec. sanitarny nie może ciągnąć przyczepy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Luty 2017 Share Napisano 9 Luty 2017 No w "ogólnych" warunkach technicznych na pewno nie. Czy natomiast wynika to z innych norm i aktów prawnych branżowych nie wiem - trzeba by w zagłębiu bydgoskim pytać Podejrzewam, że żadne przepisy nic na ten temat po prostu nie mówią. Zastanawiam się tylko po co w karetce hak? Co chcą ciągnąć? I jak w tym czasie korzystać z wnętrza karetki, skoro jej podstawowa funkcjonalność związana z użytkowaniem tylnych drzwi będzie w tym momencie mocno ograniczona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Luty 2017 Share Napisano 9 Luty 2017 Czy jest gdzieś zastrzeżenie o tym ,że sam spec. sanitarny nie może ciągnąć przyczepy ? Nie ma, bo niby dlaczego miałoby być? Chyba że zabudowa pojazdu powoduje, że nie ma możliwości ciągnięcia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 9 Luty 2017 Share Napisano 9 Luty 2017 Tak też mi się wydawało. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 9 Luty 2017 Share Napisano 9 Luty 2017 Wg mnie to funkcja jakie spełnia to auto wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 11 Luty 2017 Autor Share Napisano 11 Luty 2017 Zastanawiam się tylko po co w karetce hak? Co chcą ciągnąć? I jak w tym czasie korzystać z wnętrza karetki, skoro jej podstawowa funkcjonalność związana z użytkowaniem tylnych drzwi będzie w tym momencie mocno ograniczona? Zastosowania są co najmniej dwa: 1) zdarzenia o charakterze masowym - za karetką (oczywiście nie jadącą w "pierwszym rzucie", ale jadącą jako kolejna - wsparcie) może jechać przyczepka z dodatkowym sprzętem, np. dmuchanym lub rozstawianym namiotem sanitarnym ("szpitalem polowym"); 2) karetki pracujące na zabezpieczeniu imprez masowych często właśnie ciągną przyczepki z dodatkowym sprzętem - to zarówno wspomniany wyżej namiot sanitarny, jak i inny sprzęt, zależnie od specyfiki imprezy. Przychodzą mi jeszcze do głowy "karetki" służące w Regionalnych Centrach Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (tzw. krwiobusy, ambulansy do pobierania krwi). Ale nie wiem, czy one formalnie mają status karetki - są wyposażone w sygnalizację świetlną i dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego, ale w papiery nie zaglądałem. One też na wyjazdowe akcje donacyjne ciągną za sobą przyczepki ze sprzętem (fotele do pobierania itp.). Wg mnie to funkcja jakie spełnia to auto wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy. Bo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 Bo? żółte sprintery z "demobilu" niemieckiej poczty, z charakterystycznymi kontenerami Ja nie widzę możliwości zamontowania haka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 11 Luty 2017 Autor Share Napisano 11 Luty 2017 Chodziło mi o to, że kolega @sad_madman napisał, że "funkcja jakie spełnia to auto wyklucza możliwość ciągnięcia przyczepy". Gdyby napisał, że wyklucza to jego konstrukcja - ok. Ale co ma do tego funkcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 Ale co ma do tego funkcja? No fakt, sam pocztylion to za mało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 Wychodzę, z założenia że pojazd sanitarny ciągnący przyczepę nie spełnia wtedy swojej funkcji - nie można korzystać wtedy z tylnych drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 No tak - ale z drugiej strony pojazd specjalny sanitarny nie musi przez cały czas wykonywać przewozów o charakterze stricte ratowniczo-medycznym i na ten czas nie przestaje być pojazdem specjalnym. Przykłady podane przez @timo są logiczne - w pewnych sytuacjach pojazd taki może korzystać z haka., choć przyznam, że osobiście nie widziałem takiej sytuacji. Na pewno obecność haka nie może być powodem do wyniku N na badaniu. Podam inny przykład. Nikt pewnie nie zakwestionuje haka w pomocy drogowej, prawda? A przecież ciągnąć przyczepę wyklucza się możliwość załadowania innego pojazdu na rampę tejże pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 Akurat z pomocą drogową jest to zły przykład. Kiedy masz zapiętą przyczepę to po prostu zakładasz kolejny najazd i normalnie wjeżdżasz na auto. Dla mnie pojazd sanitarny jest pojazdem specjalnym cały czas (raczej nie można twierdzić, że auto w jednym momencie spełnia wymagania dla tego typu pojazdu a w innej chwili już nie). Zresztą nigdy nawet nie spotkałem aby jakaś firma produkująca ambulanse chciała mieć możliwość montażu haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 Przeglądając fotki ambulansów ,to tak jak w pocztowcu rozbije się o tylny stopień , raczej brak możliwości konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 11 Luty 2017 Share Napisano 11 Luty 2017 Oglądasz fotki ambulansów na blaszakach czy na ramie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.