blakop Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 Ciekawe Markes jak Ty robisz takie badanie... Nie obraź się, ale ja to widzę tak (M-Markes, K-Klient) M: Przykro mi proszę Pana, ale nie dokonam badania po zmianach bo nie wiem ile to waży K: To może ja tu obok do składu węgla pojadę i kwit przywiozę - tam jest legalizowana waga? M: Panie - mi taki kwit nic nie da... K: To co ja mam zrobić? M: Musi Pan jechać do rzeczoznawcy K: A zna pan jakiegoś? Tu Markes przebiera fartuch na lewą stronę i zmienia identyfikator w klapie M: Słucham Pana? K: Yyyyy - auto chciałem zważyć... M: No to jedź Pan obok do składu węgla po kwit bo tam legalizowaną wagę mają... No chyba, że po kursach w centrum badań wszelakich w tej galaktyce w Bydgoszczy, gdzie nawet uczą jak MMC przyczepy wyznaczyć z wyliczeń uczą ważyć pojazdy na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 Ale ustawodawca mówi iż ten Pan nie jest nam potrzebny do tej czynności Do jakiej czynności masa własna jest "płynna" ciekawy pogląd - czynność tą mamy wykonać osobiście A gdzie to jest napisane Bo ja nie wiem czy mam uprawnienia do ważenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 Do jakiej czynności Ustalenia masy własnej jeśli nie jest podana w dokumentach np. DR Szwajcarski a pojazdu nie ma w katalogu ciekawy pogląd Pojazd jest homologowany na max. masę własną /pełne wyposażenie/ ale różnica może dochodzić nawet do 100 kg A gdzie to jest napisane Bo ja nie wiem czy mam uprawnienia do ważenia Jeśli wierzysz klientowi to twoja sprawa ja zawsze jadę na wagę. A uprawnień nikt Tobie nie musi dawać 996 określa co mogę zrobić - jest to dziennik dla nas nie rzeczoznawców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 wiedza w przepisach skończyła się na art 66 ustawy. A co to ten art.66? W zaświadczeniu z badania się pojawia..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 W zaświadczeniu z badania się pojawia Bywa że na tym kończy się wiedza na temat art.66 .Gdzie go znaleźć to już problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 To też miałem na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 a pojazdu nie ma w katalogu No właśnie i nie jedziesz na wagę, a może się pomylisz o różnica może dochodzić nawet do 100 kg Co do Jeśli wierzysz klientowi to twoja sprawa ja zawsze jadę na wagę. Tak - trochę wiary - to nie jest państwo policyjne, a do takiego pretenduje. Wierz mi, że jak ktoś ma podpisać oświadczenie (które jest ścigane karnie), a nie przedstawić zaświadczenie (za które nie ma odpowiedzialności) to dziesięć razy się zastanowi. Uważam, że coraz bardziej idziemy w kierunku "świadomego społeczeństwa". Inną sprawą jest, że tzw "nieuchronność kary" u nas jeszcze nie istnieje 996 określa co mogę zrobić - jest to dziennik dla nas nie rzeczoznawców Uważam, że się mylisz - bo ja osobiście nie znam dziennika kierowanego do rzeczoznawców, określającego metodykę sprawdzania warunków technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 Uważam, że się mylisz Popieram w całej rozciągłości - oni zakańczają swoją opinię - w/g mojej wiedzy na dzień dzisiejszy my tego nie mamy [ Dodano: 30-04-2015, 17:46 ] Wierz mi, że jak ktoś ma podpisać oświadczenie (które jest ścigane karnie), a nie przedstawić zaświadczenie (za które nie ma odpowiedzialności) to dziesięć razy się zastanow Szczerze mówiąc będąc wagowym lub właścicielem firmy z takim oświadczeniem pogonił bym klienta od razu - dość że zrobi przysługę nawet płatną to jeszcze go sądem będą straszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 my tego nie mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 30 Kwiecień 2015 Share Napisano 30 Kwiecień 2015 No chyba, że po kursach w centrum badań wszelakich w tej galaktyce w Bydgoszczy, gdzie nawet uczą jak MMC przyczepy wyznaczyć z wyliczeń -- widzę blakop że strasznie cię męczy ten Bydgoszcz, masz na jego tle jakąś obsesje [chyba].Nie w jednym już poście o tym wspominasz. uczą ważyć pojazdy na oko - no tu to już troszke przesadziłeś, powiedz byłeś tam chociaż raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Maj 2015 Share Napisano 2 Maj 2015 Bo to diagnosta miał zważyć A tak nawiasem mówiąc, to gdzie to jest napisane ? W ustawie PORD Art. 84. 1. Badanie techniczne pojazdów wykonuje zatrudniony w stacji kontroli pojazdów uprawniony diagnosta. Nie wagowy w GSie, nie gajowy Marucha tylko diagnosta. Dodam do tego: 3. Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli, o której mowa w art. 83 ust. 6 , stwierdzono: 1) przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania; 2) wydanie przez diagnostę zaświadczenia albo dokonanie wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym lub przepisami. Podsumowując 1. Ustalenie prawidłowej masy własnej wynika z zakresu badania dodatkowego na zmiany zgodnie z procedurą ustalania nieznanych danych technicznych zawartych w rozporządzeniu o badaniach Dz.U 996 z 2012r Dział II - no chyba, że ono nie jest skierowane do diagnostów wykonujących badania techniczne. 2. Jak ustalamy masę własną: § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach – dodatkowo odpowiednio innej specjalności. W temacie mas w ostatnich latach robi się gorącą ( A1, autobusy, ciężarowe do 3,5T). Dołóżcie wszelkich starań by nie stracić uprawnień. Jak by co to ostrzegałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 2 Maj 2015 Share Napisano 2 Maj 2015 W ustawie PORD Szczerze - nie doczytałem, że diagnosta ma ważyć A co do odpowiedzialności za przerabiane samochody ciężarowe na autobusy to wątpię, żeby do takich zmian konstrukcyjnych którykolwiek diagnosta podchodził bez opinii przynajmniej rzeczoznawcy - a tam na pewno G określono, ale czy odpowiada za to? A jeżeli odpowiada - to czy zabraniem uprawnień na pięć lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Maj 2015 Share Napisano 2 Maj 2015 A jeżeli odpowiada - to czy zabraniem uprawnień na pięć lat? Zabraniem uprawnień i dużymi problemami z ponowną certyfikacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Maj 2015 Share Napisano 2 Maj 2015 dużymi problemami z ponowną certyfikacją. to teoretyczny problem rzeczoznawcy - o ile komuś się będzie chciało sprawę doprowadzić aż tak daleko ketiw38 zapewne pyta o odpowiedzialność diagnosty za zatwierdzenie "kosmicznych danych" z opinii np pojazd waży 2800 kg ale w "opinii ..." ustalono, że 2000 kg i wtedy kogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ural4320 Napisano 3 Maj 2015 Autor Share Napisano 3 Maj 2015 Ile zabudowa może wystawać z tyłu pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Maj 2015 Share Napisano 3 Maj 2015 Tyle aby nie zostały przekroczone naciski osi po w miarę równomiernym załadowaniu pojazdu i tyle aby tył pojazdu nie zachodził więcej niż 0,5 m na zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ural4320 Napisano 3 Maj 2015 Autor Share Napisano 3 Maj 2015 tu wystaje 87 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 4 Maj 2015 Share Napisano 4 Maj 2015 Z tego co parę lat temu szukałem 50% rozstawu osi . Może któryś z kolegów zna na pamięć podstawę prawną ,jeśli nie to poszukam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Maj 2015 Share Napisano 4 Maj 2015 Z tego co patę lat temu szukałem 50% rozstawu osi 65% jak dobrze pamiętam. Było parę dyskusji na forum... Podstawy prawnej brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Maj 2015 Share Napisano 4 Maj 2015 Było parę dyskusji na forum... np http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11808 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12584 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.