Sebastian ZG Napisano 15 Wrzesień 2005 Share Napisano 15 Wrzesień 2005 Oooo.... i już wszystko jasne czyli w skrócie.... Rozporządzenie z dn 1-04-1999 miało wpis o tych bocznych kierunkach, później weszło w życie rozp z dn 31-12-2002, w którym pomineli te kierunki i najnowszy 11 lutego 2004 r znowu 'ożywił' "moje kierunkowskazy boczne " - a raczej połączyłobie definicje. Tak więc już wszystko jasne . Z mojej strony temat bocznych kierunkowskazów uważam za zamknięty , jednocześnie chciałem wszystkim podziękować za POMOC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Grudzień 2005 Share Napisano 19 Grudzień 2005 , dla samochodu terenowego masa może ulec zwiększeniu o 150%. Podajcie podstawę prawną do tego z podziałem na s.terenowy osobowy i ciężarowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 19 Grudzień 2005 Share Napisano 19 Grudzień 2005 Nie ma takiej podstawy prawnej. 1. Masę przyczepy określamy na podstawie danych producenta. 2. Ewentualnie na podstawie Różnicy pomiędzy DMC samochodu a DMC zestawu - nie jest to 100% prawdy ale przynajmniej mamy pewność ze tak określona nie będzie większa od rzeczywistej. 3. Jeśli masa z pkt. 1 i 2 jest wyzsza od DMC pojazdu ciągnącego pamietamy o tym że w polsce musi być spełniony warunek 1:1 zestawu, czyli przyczepa nie może mieć wiekszego dmc niż pojazd holujący. To tyle żeby nie komplikować - bo jest jeszcze kwestai definicji mas bo do dip wpisujesz dmc a do dowodu ma być maksymalna - nie zgłebiłemn tego więc się nie wypowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 Ja jak robie pierwszy przegląd z hakiem to w zaświadczeniu wpisuje numer haka oraz uciąg w KN bo tak jest przewaźnie na tabli znamionowej na haku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 Ja jak robie pierwszy przegląd z hakiem to w zaświadczeniu wpisuje numer haka oraz uciąg w KN bo tak jest przewaźnie na tabli znamionowej na haku Papier wszystko przyjmie. Pytanie -po co to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 Ja jak robie pierwszy przegląd z hakiem to w zaświadczeniu wpisuje numer haka oraz uciąg w KN bo tak jest przewaźnie na tabli znamionowej na haku Takie wpisy to hyba przesada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 Przecież to badanie nie rózni się od badania dodatkowego jak klient zamontuje hak do pojazdu zarejestrowanego.Na zaswiadczeniu wpisujemy stała regułkę"pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy" i DMC max.przyczepy która dany pojazd może ciagnąć,i te same dane odnośnie mas przyczep wpisujemy w DIPie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 tzw. dupochron. Jakby komuś wpadło do głowy hak wymienić - to jest dowód ze na badaniu był inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 stała regułkę"pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy" taką długą regułkę piszesz czy też krótko HAK Dziennik Ustaw Nr 227, poz. 2250 ze zm ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.) § 13. 5. W przypadku gdy badanie techniczne dotyczy pojazdu silnikowego, o którym mowa w art. 71 ust. 4 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje adnotacji o treści "HAK" w prowadzonym rejestrze. Prawo o ruchu drogowym Art. 71. 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla. Dziennik Ustaw Nr 192, poz. 1878 ze zm ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z dnia 14 listopada 2003 r.) § 11 2. Dane i informacje z bazy danych drukuje się odpowiednio w poszczególnych rubrykach dokumentów, o których mowa w ust. 1, stosując następujące zasady: 14) "Adnotacje urzędowe" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji: i) "HAK" - dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy, Dziennik Ustaw Nr 227, poz. 2250 ze zm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 20 Grudzień 2005 Share Napisano 20 Grudzień 2005 Program stacja sam generuje wpis "hak" na drugiej stronie.Przy pierwszej z zagranicy pozastaje tylko ten wpis bo masy są w DIPie a zarejestrowane to dodatkowo DMC ciągniętej przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 do Piotra - jak wymieni hak to i moze wymienic opony które na pierwszym były inne, jezeli przyjedzie na dodatkowe po zamontowaniu HAKA to też wpisujesz do zaświadczenia udzwig haka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 W oponach nie chodzi jaki producent tylko o ustalenie wielkości nominalnej (znamionowej) dla której stosujesz ewentualnie przelicznik przy zmiannie przekroju czy wiellkości felgi oraz minimalną nośność jaką producent określi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 Ja sądze że jak napiszesz za dużo to nie problem gorzej gdy czegoś brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 Ja sądze że jak napiszesz za dużo to nie problem gorzej gdy czegoś brakuje Napewno lepiej napisać więcej i się zabezpieczyć. Też lubie "spokojnie spać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 Ciesze się ze ktoś się ze mną zgadza pozdrawiam z słonecznego Jarocina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 do Piotra - jak wymieni hak to i moze wymienic opony które na pierwszym były inne, jezeli przyjedzie na dodatkowe po zamontowaniu HAKA to też wpisujesz do zaświadczenia udzwig haka ? Siłą rzeczy poruszyłeś bardzo filozoficzny temat. Ja nie wpisuję nic poza DMC przyczepy w dip i "spełnia...." w zaświadczeniu raczej doszukałem się logiki w tym co robi kolega. IMHO sprawa nie jest banalna ponieważ: jesli chodzi od mase samochodu to w DIP są dwie pozycje dopuszcalna konstrukcyjnie (czyli dmc) i maksymalna. A w przyczepie jest tylko dmc. A zeby było weselej to w DR panienka powinna wpisać MAKSYMALNĄ !!!!! Zmieniła się troszkę filozofiia rejestracji - to kierowca jest odpowiedzialny za to zeby poruszał się zgodnie z przepisami a nie DR ma mu tłumaczyć i ograniczać. Czyli IMHO opony mogą być z mniejszym indeksem nośnosci i prędkości byleby nie były przeciązone podczas ekspoloatacji. To samo dotyczy haka. Dlaczego mamy ograniczać maksymalną masę holowanej przyczepy do dmc samochodu skoro producent okreslił ją jak 150 % dmc samochodu ? Polskie przepisy mówią o tym ze masa rzeczywista ma byc równa ale w niemczech jest już inaczej i samochód zarejestrowany w Polsce nagle nie może holować w niemczech przyczepy którą do tej pory mógł zgdodnie z przepisami - a to kierowca odpowiada za to zeby było zgdonie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 W nowych dowodach pozycja O.1-to maksymalna masa przyczepy z hamulcem (w kg.) O.2- to maksymalna masa przyczepy bez hamulca ( w kg ) i takie wartości trzeba podać wykonując dodatkowe badanie warunków ( HAK ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 A w dip co jest ????? A jak jest rónica pomiedzy maksymalną a d.m.c ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fricman Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 Na kursie nam powiedzieli tak dmc-okresla producent pojazdu (homologacja) mmc-okresla prawo w danym kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Grudzień 2005 Share Napisano 21 Grudzień 2005 Zdaje się ze odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosi Napisano 16 Październik 2007 Share Napisano 16 Październik 2007 Bodajże 2a to kierunek tylny ze stałym poziomem intensywności świecenia. to że zachodzi na bok błotnika to jeszcze nie wszystko 1a to jest znak na kloszu że to jest kier. przedni , a 2a oznacza że jest to kier przednioboczny i wtedy nie musi mieć dodatkowych bocznych [ np VW Transporter T4] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 16 Październik 2007 Share Napisano 16 Październik 2007 Dz.U.32 poz .262\2003 ilekroć w rozp.jest mowa o § 1.4-maksymalnej masie całkowitej - rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego w zależności od jego konstrukcji przez producenta § 3.1 Dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać ............. określa ustawodawca zależnie od typu pojazdu ,liczby osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 18 Październik 2007 Share Napisano 18 Październik 2007 Mam pytanie czy na stacji podstawowej z literami ABT/c mogę robić pierwsze badanie z HAKIEM jeśli tak to na jakiej podstawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Październik 2007 Share Napisano 18 Październik 2007 zadałeś już to pytanie tam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2140 Proszę nie dubluj tematu i to jeszcze w nieodpowiednim dziale. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmund zawieja Napisano 18 Październik 2007 Share Napisano 18 Październik 2007 Zgadza się że zadałem to pytanie ale konkretnej odpowiedzi nie dostałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.