Bogusław Maćkowski Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Ciekawy artykuł na jednym z portali opisano i przytoczono reportaż jednej z TV. źródło: http://moto.onet.pl/aktualnosci/beda-zmiany-w-systemie-stacji-kontroli-pojazdow/32jmgk Tytuł: Będą zmiany w systemie Stacji Kontroli Pojazdów? Koniec z "gruchotami" na polskich drogach? Jak słyszę: W Polsce jest zarejestrowanych blisko 24.000.000,00 z czego 16.000.000,00 ma ważne badania techniczne a 7.000.000,00 nie jest oddawanych badaniom. Prasa nie idzie w kierunku te gruchoty to 7 mln, które nie wjechało na SKP tylko gruchoty przepuszczają nierzetelni diagności uprawiający turystykę przeglądową. Cóż prasa zawsze powie co chce bo to czwarta władza, jednak trochę racji ma, gdyż ostatnio prawomocnie cofnęliśmy uprawnienia diagnoście za to, że pojazd był na badaniu jednak uzyskał nie właściwy wynik badania i jedno bo tego pojazdu wogóle nie było na SKP. Powiem tak: Panowie Diagności szanujcie się i dawajcie właściwy wynik badania. Czy w Polsce jest SKP, która daje 30% wyniki negatywne w roku? Uważam, że nie. W mojej ocenie wynik negatywny UI lub USZ stanowi góra 2% Aporos procentów 32% nie przechodzi badań technicznych co potwierdzam na podstawie własnej analizy prowadzonej od 2001r. W reportażu podano, że ok. 2% pojazdów w skali kraju otrzymuje wynik negatywny co również potwierdzam na przykładzie własnego miasta. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Panowie Diagności szanujcie się i dawajcie właściwy wynik badania. A wiemy jaki on jest dla właścicieli SKP..... [ Dodano: 12-11-2015, 22:30 ] gdyż ostatnio prawomocnie cofnęliśmy uprawnienia diagnoście za to, że pojazd był na badaniu jednak uzyskał nie właściwy wynik badania i jedno bo tego pojazdu wogóle nie było na SKP. A jaka kara dla SKP jeśli mogę wiedzieć? Cytuj
Bogusław Maćkowski Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 A jaka kara dla SKP jeśli mogę wiedzieć? Rozumiem do czego kolega zmierza. Mamy w Polsce taki, a nie inny system prawny w PORD, że jak udowodni się winę za nierzetelne badania albo brak pojazdu na badaniu to przedsiębiorca bądź właściciel stacji zawsze jest niewinny. Mogę tylko ubolewać, że udowodnienie właścicielowi braku nadzoru nad SKP jest trudne, tym bardziej, że diagności czasami muszą podpisać oświadczenie, że będą wykonywać badania zgodnie z przepisami i jest kryty. A ustnie ma być wynik finansowy na stacji Oprócz tego, że jest to trudne to ustawodawca jasno określił, kiedy można wydać zakaz stacji. Wiem wiem ten system pozwala przedsiębiorcom traktować diagnostów jak pionki do zarabiania i nikt nie myśli o zmniejszeniu liczby stacji do 1 w mieście bo dbanie o BRD nikomu się nie opłaca ani producentom urządzeń ani przedsiębiorcą ani jak się okazuje ustawodawcom bo te zmiany kosmetyczne to faktycznie kosmetyczne. Cytuj
adam1501 Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Czy w Polsce jest SKP, która daje 30% wyniki negatywne w roku? Uważam, że nie. W mojej ocenie wynik negatywny UI lub USZ stanowi góra 2% Osobiście mam ok 20% N, a na terenie postrzegany jestem jakbym co drugiego w kanale zakopał Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Mamy w Polsce taki, a nie inny system prawny w PORD, że jak udowodni się winę za nierzetelne badania albo brak pojazdu na badaniu to przedsiębiorca bądź właściciel stacji zawsze jest niewinny Uważam,że dopóki system prawny jest taki a nie inny to należy troszkę chęci ze strony WK w celu sprawdzenia SKP (nie diagnostów) nad rzetelnością badań.Jest to trochę rzmudne ale do wykonania-rejestr badań,ilość diagnostów,godziny pracy stacji,średnia dzienna ilość badań.....Kontrola cały dzień i obsrewować ile rzeczywiście SKP wykonała badań w czasie kontroli.Nawet nie patrzyć na ręce co robi diagnosta tylko siedzieć i liczyć....Potem mozna wyciagnac wnioski..... Cytuj
kowal Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 należy troszkę chęci ze strony WK w celu sprawdzenia SKP no z tym to bywa różnie - najczęściej wszyscy wiedzą jak jest i ile badań jest robionych i tyle - bo wiesz to mój znajomy ,a to jego znajomy i tak karuzela obłudy się kręci . A jak diagnosta chce coś poprawić ,zmienić to w oczach wszystkich od właściciela po nadzór to on jest tym przemądrzałym - wiem coś o tym........... Cytuj
ketiw38 Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 źródło: http://moto.onet.pl/aktualnosci/beda-zmiany-w-systemie-stacji-kontroli-pojazdow/32jmgk Czy ktoś to przeczytał / wysłuchał: Jak wynika z badań Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, ponad 7 mln jeżdżących po polskich drogach samochodów nie ma ważnego badania technicznego. Te dane są wyjątkowo niepokojące, biorąc pod uwagę, że aż 10 proc. wypadków spowodowanych jest właśnie złym stanem technicznym pojazdów. Jakie badania - proszę o publikację. Ministerstwo coś robi - o jest mit. Chyba, że znajdą się lobbiści, którzy mają w tym interes. Właśnie się znaleźli. Mówią co chcą, a kto ma się wypowiedzieć w imieniu diagnostów? Cytuj
Gacek Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Powiem tak: Panowie Diagności szanujcie się i dawajcie właściwy wynik badania. Panie Bogusławie, Niestety jestem żywym przykładem, tego, że w Polsce w naszym zawodzie nie powinno się być uczciwym i rzetelnym. Za 3 miesiące kończy mi się umowa i wiem nieoficjalnie, że mam nikłe szanse na jej przedłużenie. Robiłem przeglądy rzetelnie, nigdy nie brałem łapówek, a klientów traktowałem zawsze z szacunkiem i empatią, starałem się pomóc (za darmo regulowałem światła, wymieniałem żarówki czy bezpieczniki, itp.), tam gdzie było można dawałem zawsze "usterka drobna". Gdy na danym elemencie był jeszcze drobny luz, puszczałem to, z informacją, że trzeba to w najbliższym czasie wymienić- generalnie w przypadkach wątpliwych (typu: lekka nieszczelność wydechu albo pęknięcie szyby w miejscu niezasłaniającym widoczności czy mocno zmatowione reflektory) informowałem klienta i puszczałem. Ale wiadomo, że wyraźna korozja podwozia czy przewodów hamulcowych, za słabe hamulce lub ich brak, duże luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym, mocne wycieki, łyse opony i podobne mające istotny wpływ na bezpieczeństwo usterki zawsze dostawały "negatywa". Czy to naprawdę tak ostro? taki przegląd samochodu osobowego bez LPG trwa u mnie ok. 15-20min + papiery- a często słyszę, że egzaminuje samochód, albo że trzepie jak celnik. Przecież 15 minut to zaledwie "liźnięcie" a ludzie i tak są przyzwyczajeni, że 5 minut to i tak dużo... A spróbujcie się "przyczepić" do spalin, świecącej się kontrolki (ABS, SRS, itp.) albo mocno zaolejonego silnika ("panie, nic nie cieknie, to mechanik pochlapał przy wymianie oleju). Szkoda się rozpisywać, bo temat był poruszany wielokrotnie, a życie w Polsce jest jakie jest... Obroty na mojej stacji spadły o ok. 60%- taka jest cena minimalnej nawet uczciwości i rzetelności w Polsce. Pracy w zawodzie w najbliższym regionie nie znajdę, bo właściciele stacji już o mnie słyszeli... Zostaje powrót do zawodu mechanika... ale chyba już nie w Polsce... Jeżeli sytuacja wygląda podobnie w innych odpowiedzialnych zawodach, to źle to wróży Polsce, bo odpowiedzialni i uczciwi ludzie stąd uciekną, a zostaną tacy dla których słowo "uczciwość i odpowiedzialność" równa się "frajerstwo i głupota"... Cytuj
ketiw38 Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Mam tylko jedno pytanie - Jeżeli odpowiednie (odpowiedzialne za tą sytuację) organy nie chcą nic zmieniać to kto ma to zrobić? Cytuj
Paprock Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Kto, kto... Samo. Dyrektywa spotami reklamowymi społeczeństwo korupcyno... uświadomi: Wdrażanie środków służących zapewnieniu zdatności pojazdów do ruchu drogowego może obejmować kampanie uświadamiające skierowane do właścicieli pojazdów i mające na celu rozwijanie dobrych praktyk i nawyków wynikających z podstawowych kontroli ich pojazdów. Poza zmianami wśród stacji, to podobno chcą uwolnić U-De-Ty, Te-De-Ty i przekazać inspektorów na wolny rynek oraz wpuścić na ten wolny rynek firmy zagraniczne w ramach likwidacji monopolu i szerzenia zdrowej konkurencji. No czyżby wzorując się na zmianach w tym systemie. Cytuj
kowal Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Pracy w zawodzie w najbliższym regionie nie znajdę, bo właściciele stacji już o mnie słyszeli. niestety ,ale mam to samo .............. i szukam roboty dalej -chyba trzeba będzie zostać cieciem ........... ,albo kopać doły....... a uprawnienia oprawić w ramkę i powiesić na ścianie... Cytuj
Gacek Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Reasumując: rzetelny i uczciwy diagnosta = bezrobotny diagnosta Cytuj
kowal Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 rzetelny i uczciwy diagnosta = bezrobotny diagnosta zaraz niektórzy napiszą ,że w ich regionach to nie obowiązuje ....................................... Cytuj
ketiw38 Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Tak napiszę. Po pierwsze wypowiadający się nie wiedzą o czym mówią! Jeden Prezes sprzedający urządzenia na stację porównuje skalę sprawdzania pojazdów do wyrywkowej (patrz - wybiórczej) kontroli. Sakle te mają się nijak do siebie, jednakże zastanawiam się czy chciał w ten sposób powiedzieć, Po pierwsze, że ITD ma za malą wykrywalność, ponieważ uważam, że nie potrzebuję żadnej mobilnego urządzenia, żeby na drodze uzyskać 90 % zabranych dowodów. Na koniec należy dodać czy 1-2% to jest zabrany DR do ogólnej liczby pojazdów w ewidencji, która podobno zwiera 75% martwych dusz? Po drugi może chcą wskazać, że części zamienne są takiej słabej jakości, że nie wytrzymują roku? Po trzecie może złe urządzenia dostarczają na Stacje Kontroli Pojazdów - ponieważ wykrywalność jest słaba - przykład koncern VW Zaraz po drugim Prezesie wypowiada się dziennikarz, że co piąta stacja działa nielegalnie!!!! Co to ma wspólnego z jakością badań? A może prezesi posiadają jakąś tajemną wiedzę na ten temat? Jeżeli szacuje się, że działa 4500 stacji/5 to daje w skali kraju 900 stacji działających nielegalnie - Ja się pytam gdzie jest CBŚ? Trzeci Prezes jeździ niesprawnym pojazdem i namawia wszystkich, żeby się tym nie martwili bo skoro on znalazł przychylną stację to i inni ją znajdą. To tyle na temat tej produkcji. Cytuj
DARIO64 Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Trzeci Prezes jeździ Ale bym się śmiał gdyby ci prezesi jeździli Volkswagenami . Cytuj
Bogusław Maćkowski Napisano 13 Listopad 2015 Autor Napisano 13 Listopad 2015 Za 3 miesiące kończy mi się umowa i wiem nieoficjalnie, że mam nikłe szanse na jej przedłużenie. Robiłem przeglądy rzetelnie, Witam Co prawda się nie znamy, ale ja znam wszystkich swoich blisko 130. Mam wiedzę, który z nich w mojej ocenie pracuje rzetelnie. Ta wiedza to nie tylko opinia pracodawcy, ale także ewentualnych postępowań administracyjnych albo wyróżnień (też takie mamy a nawet wnioski do Ministra o medale zasłużonego dla transportu i BRD) a także wiedza zapytań różnych 3 literowych służb. Tak więc jeśli nadzorujący stacje także uważa, że rzetelnie wykonuje Pan badania to doradzam podejść do niego i powiedzieć jaka jest sytuacja, że jeśli będzie słyszał, że jakaś dobra stacja szuka diagnosty aby o nim pamiętać. Z reguły tak jest, że nawet jak pracodawca mówi źle o pracowniku a w oczach nadzorującego jest pozytywnie to proszę się nie przejmować hasłem, że w promieniu województwa nie znajdzie Pan pracy. W obrębie województwa też się znamy i polecimy Widzimy także stacja, które są nastawione na bisness i częste rotacje i tam nie doradzamy się zatrudniać. Oczywiście nasza rola to nie pośrednictwo pracy i daleko nam od tego. Dobrym rozwiązaniem jest również zamieszczenie informacji tu na forum szukam pracy i obserwowanie dam pracę. Cytuj
kowal Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Z reguły tak jest, że nawet jak pracodawca mówi źle o pracowniku a w oczach nadzorującego jest pozytywnie to proszę się nie przejmowaćtylko tu jest problem ,że to pracodawca zatrudnia i płaci a nie nadzorujący .Widzimy także stacja' date=' które są nastawione na bisness i częste rotacje i tam nie doradzamy się zatrudniać. [/quote']-a oprócz tego co robicie aby były nastawione na bezpieczeństwo. W obrębie województwa też się znamy i polecimy a ja się dowiedziałem sięostatnio gdy byłem na ostatniej rozmowie o pracę ,że pan z nadzoru mnie (zareklamował) ,ze jestem uczciwy i niestety pracodawca powiedział dziękuje .... Cytuj
markes30 Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 a ja się dowiedziałem sięostatnio gdy byłem na ostatniej rozmowie o pracę ,że pan z nadzoru mnie (zareklamował) ,ze jestem uczciwy i niestety pracodawca powiedział dziękuje Powinieneś przed każdą swoją dodawać - " U mnie na ścianie wschodniej....... Proponuję również poczytać opinię pod tym artykułem. Dla mnie przerażające jest to , że mądrzej wypowiadają się tam nie związani z zawodem internauci niż diagności ze ściany wschodniej. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Proponuję wprowadzić w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przep.BT zapis : "Odstęp czasu między badaniami umieszczonych w rejestrze badań wykonanych przez tego samego diagnostę nie może być krótszy niż 20 min" Co o tym Koledzy myślą? Cytuj
darkdog Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 przez tego samego diagnostę nie może być krótszy niż 20 min" Co o tym Koledzy myślą? jestem za tylko taki mały problem mam jak Nas jest 2 i jeden z nas jest na urlopie to jak to zrobić Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 to jak to zrobić Możesz wyjaśnić? Logiczne jest ,że SKP wykona wtedy mniej badań niż jak jest Was dwóch. Cytuj
darkdog Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 ale ja wtedy jestem 12-gdz. w pracy Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 I w czym problem? SKP wykona w tym czasie mniej badań niż jakby było Was dwóch pracując razem przez 12h. [ Dodano: 13-11-2015, 22:22 ] jestem 12-gdz. w pracy Chyba nie chcesz powiedzieć ,że przez 4h podpisujesz się za kolegę Cytuj
crackers Napisano 14 Listopad 2015 Napisano 14 Listopad 2015 to jak to zrobić normalnie,w godz.max 3 badania razy 12 godz daje max 36 badań.A jeszcze Grześ rozwiń te 20 minut,usterki za brak np kierunkowskazu też taki sam czas jak inne Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.