Skocz do zawartości
Bogusław Maćkowski

Będą zmiany w systemie Stacji Kontroli Pojazdów? artykuł

Rekomendowane odpowiedzi

biker100
Nic prostszego, dać mu pieczątki na urlop ,,,
wprowadzić DR z chipem... ;-) zniknie pieczątka i podpis (en tradycyjny)... :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Proponuję wprowadzić w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przep.BT zapis :

Co o tym Koledzy myślą?

 

Byłby to kolejny patogenny zapis, a takich mamy nadmiar już od dawna.

Nieuczciwy diagnosta zamiast sprawdzać pojazd ustawi budzik i będzie czekał, by wpisu dokonać,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Nieuczciwy diagnosta zamiast sprawdzać pojazd ustawi budzik i będzie czekał, by wpisu dokonać,,,

Przepis ma ograniczyć a nie zlikwidować....Będą się takie przypadki trafiały....Tu bardziej chodzi aby ten przepis zadziałał na nieuczciwych klientów.

Przykład-teraz przyjeżdża i pyta -podbije Pan....A wprowadzenie tego zapisu spowoduje,że klient będzie wręcz zadowolony,że dostał się na BADANIE TECHNICZNE.Odechce mu się kombinować i próbować szczęścia-będzie szczęśliwy,że trafi na SKP gdzie akurat nie ma kolejki.A tak zobacz ile czasu straci-przyjedzie będzie musiał czekać....Jak trafi na jakiegoś diagnostę co przymknie oko to będzie w domu.Jak trafi na takiego co nie przymknie oka pojedzie dalej i tam też będzie musiał czekać na swoją kolejkę-uda się albo nie.I tak dalej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
Przepis ma ograniczyć a nie zlikwidować
jaki jest cel wprowadzać półśrodki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Jak trafi na takiego co nie przymknie oka pojedzie dalej

Bardziej chodzi o to, by dalej jechał już z zaświadczeniem (niezależnie od wyniku ),,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Renault
na "F"?

Jak to teść powiedział : Jak masz Opla kup sobie dobry hol . :lol:

A z Clio miałem dylemat , bo jełopy na numerze przykleili kostkę styropianu na której była położona wykładzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777
Proponuję wprowadzić w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przep.BT zapis :

Co o tym Koledzy myślą?

 

Byłby to kolejny patogenny zapis, a takich mamy nadmiar już od dawna.

Nieuczciwy diagnosta zamiast sprawdzać pojazd ustawi budzik i będzie czekał, by wpisu dokonać,,,

 

albo klientowi kawę z automatu postawi i sobie pogadają :) i będzie klepał co 20 min. a jak jest ich dwóch to co 10. tylko wymuszenie na diagnoście wykonanie badania czyli kamera oraz archiwizacja danych , co jest w projekcie załatwi sprawę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Przepis ma ograniczyć a nie zlikwidować..
A że tak się zapytam po co te wszystkie ograniczenia?

Wystarczy jeden zapis - za stan techniczny odpowiada właściciel/użytkownik pojazdu.

 

Do tego dorzucić mandat za

usterkę drobną 1000 zł

usterki istotne - 5000 zł

usterkę stwarzające zagrożenie 10 000 zł

 

Jeżeli usterka jest wpisana w zaświadczenie z badania i pojazd został zatrzymany w ciągu 14 dni od wykonania badania

- usterka drobna pouczeni

- usterka istotna ..........

- usterka stwarzająca ..........

 

W ten sposób świadomość społeczeństwa wzrasta.

Patrz przepis o przekroczeniu 50 km .............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
jaki jest cel wprowadzać półśrodki?

Pomóc w zmianie mentalności ludzi na temat badań technicznych (tych opornych nieuczciwych)

tylko wymuszenie na diagnoście wykonanie badania czyli kamera oraz archiwizacja danych , co jest w projekcie załatwi sprawę :)

A ja się nie zgadzam ,żeby tylko diagnostę upodlano,zastraszano itp.

Trzeba się pozbyć (ograniczyć) przynęty,to nie trzeba będzie brać się tylko za diagnostów.....

Czyli- właściciele pojazdów też muszą czuć "bat"nad sobą a nie tylko diagności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Jeżeli komuś się wydaje że odbiegamy od tematu , to powiem niekoniecznie .

Czy zmiany mają być po stronie skp?

Bo ostatnio królestwo zrobiło oczy jak pięć złotych gdy powiedziałem że na te same auto mam homo na osobowe jak i na ciężarowe .

Ciekawe czy wiecie czym się różni VAN od Wielozadaniowego wg królestwa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

kto cię upadla albo zastrasza :-D jeśli solidnie robisz badanie to jaka to co przeszkadza ci fotka albo zapis wyników , zmiana mentalności to to samo co naprawić służbę zdrowia albo zrozumieć kobiety :-D taki typ badania jest też batem na klienta :) czego się bać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
tylko wymuszenie na diagnoście wykonanie badania czyli kamera oraz archiwizacja danych , co jest w projekcie załatwi sprawę :)

W z związku z tym co musiałem dzisiaj przerobić a że lewych rączek nie mam ośmielę się napisać odnośnie Twojego nicka :lol: :

Powiedz mi 1/2 cala, co sprawia że ci przedsiębiorcy którzy jeżdżą na " zachód" mają auta w stanie wręcz idealnym . Przecież przeglądy robią być może na poczcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
kto cię upadla albo zastrasza

Mówię o przepisach...tylko wymuszać na diagnostach jak sam napisałeś? Jak jesteś uczciwy po co Ci ostrzejsze przepisy?Rozumiesz o co mi chodzi?

Zaostrzanie to kasa dla różnych podmiotów (kamery,itp.....)Pod przykrywką rzetelności badań.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

dobrze obaj wiemy że 80% przedsiębiorców badania robi na poczcie :( a że wózki mają idealne wiąże się to z kontrolami np. w Niemczech i finansowymi skutkami tych kontroli :)

 

[ Dodano: 14-11-2015, 18:19 ]

rozumiem |Grzegorzu :) ale ilu jest tych uczciwych i jak kończą ?

 

[ Dodano: 14-11-2015, 18:20 ]

to piszą na tym forum :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
ale ilu jest tych uczciwych i jak kończą ?

Bo są nieuczciwi klienci.I według mnie trzeba do tego dążyć aby to właściciel pojazdu zabiegał o rzetelne jego sprawdzenie.....

Bo tak to leczymy tylko skutek patologii a nie przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
zmiana mentalności to to samo co naprawić służbę zdrowia albo zrozumieć kobiety :-D

Zmienić mentalność właściciela pojazdu można tylko w jeden posób(podobny jak podał ketiw).

Jak koszt mandatu będzie przewyższał koszt naprawy , to właściciel nie pomyśli o tym żeby wyskoczyć do diagnosty z tekstem o stemplu, a będzie wymagał żeby mu auto sprawdził rzetelnie.

Jak się zmienia mentalność właściciela :

- u mechanika chce żeby za stówę zrobił mu wszystko , i czepia się byle pierdoły,zna się na wszystkim

- u diagnosty za stówę chce żeby ten nie robił nic,nie zna się na niczym i niemca udaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

może nie koszt mandatu tylko koszt naprawy po badaniu poprawkowym np. za spaliny bo hamulce to sobie naprawi :-? żeby się nie zabić jak to niektórzy powiadają ale dobrze wiemy jak w |P|olsce bada się spaliny :sad: które skp. robią to rzetelnie albo które to robią prawdę mówiąc, takie badanie z archiwizacją danych wymusza na diagnoście i kliencie do wykonania badania solidnie co do reszty np zawieszenia to rzadko się zdarza gdy klient doprowadzi do tego że koła mu prawie odpadają przeszedł test spalin w benzyniaku ,

 

 

1/2cala :-D dobre :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
może nie koszt mandatu tylko koszt naprawy

Jakby by było auto odprowadzone do ASO, to ok.

1/2cala :-D dobre :-D

Kiedyś jak cię wywołali po " rurce" to się dopytywałeś "jaka ?" . Masz odpowiedź ,szczególnie jak się krzywka przy baterii urwie i trzeba rzeźbić żeby pozostałość wykręcić . :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

koszty naprawy w stosunku do wartości pojazdu np. ford escort 1996r. wartość 1500zl ,naprawa, poprawka po badaniu N za spaliny ,wym.katalizatora i sondy 700zł do tego jakiś tłumik sworzeń i teraz licz na uczciwość tego klienta który powie ''zrób pan dobrze ten przegląd a ja sobie wszystko naprawię i przyjadę na poprawkę :(

 

[ Dodano: 14-11-2015, 19:14 ]

co do krzywek , było płytkami nie okładać wykręciłbyś z kolankiem :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
było płytkami nie okładać wykręciłbyś z kolankiem

Od razu widać żeś za komuny chowany gdy rurki kładli na tynku . :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Jak trafi na takiego co nie przymknie oka pojedzie dalej

Bardziej chodzi o to, by dalej jechał już z zaświadczeniem (niezależnie od wyniku ),,,

Bardziej chodzi o to by jechał sprawnym pojazdem.....

Czyli sam właściciel ma wiedzieć,że kombinowanie nie opłaca się mu.

I jak pójdzie po rozum do głowy to najpierw:

-jedzie na stację celem sprawdzenia pojazdu

-dokonuje niezbędnych napraw

-jedzie na SKP celem badania technicznego.

 

Czy to tak trudno zrozumieć drodzy posiadacze pojazdów? (może nie tylko diagności to czytają :) ) A może jest jakiś redaktor tutaj na forum to może strzeli jakiś artykuł o nieuczciwych właścicielach pojazdów ,a nie na okrągło-nieuczciwy diagnosta...

Media to też edukacja a nie tylko sensacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
Czy to tak trudno zrozumieć drodzy posiadacze pojazdów?
a o to słowa jednego z posiadaczy pojazdu:

"Popieram! Proponuję naszym pomysłodawcom zobaczyć jak rozwiązała to Irlandia. Tam nie ma zadnych dowodów rejestracyjnych, tablice sa jedne od początku aż do końca samochodu, a to czy obowiązkowe opłaty zostały dokonane odpowiedznie słuzby moga sprawdzić bez szukania kierowcy i papierków. Musi to być wystawione w odpowiednim miejscu przy szybie. Wyhaczą nawet na parkingu... czy na czerwonych swiatłach, że pojazd nie ma przeglądu, badź ubezpieczenia. U nas wymyslono te głupoty chyba po to żeby ściagac kasę i utrzymywać stada zbędnych urzedników"

 

http://moto.onet.pl/forum/beda-zmiany-w-systemie-stacji-kontroli-pojazdow,0,2173577,189231838,czytaj.html

 

Może problem tkwi jeszcze gdzie indziej? Nie tylko w SKP, w właścicielu pojazdu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Może problem tkwi jeszcze gdzie indziej? Nie tylko w SKP, w właścicielu pojazdu...

Nie może tylko na pewno

U nas wymyslono te głupoty chyba po to żeby ściagac kasę i utrzymywać stada zbędnych urzedników"

Popieram-ubolewam tylko ,że pod przykrywką BEZPIECZEŃSTWA.

Żadne naklejki i inne tam zdjęcia,....nie mówią czy pojazd ma wykonane badanie techniczne ,czy załatwiony przegląd....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Nie tylko w SKP, w właścicielu pojazdu...

Problem zawsze jet w łączniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
[

Powinieneś przed każdą swoją dodawać - " U mnie na ścianie wschodniej.......

 

Proponuję również poczytać opinię pod tym artykułem. Dla mnie przerażające jest to , że mądrzej wypowiadają się tam nie związani z zawodem internauci niż diagności ze ściany wschodniej.

 

Się tej ściany wschodniej czepiłeś :? Muszę cię zmartwić, bo od kolegów z forum wiem o patologiach z innych rejonów Polski, m.in. z Mazowsza, Śląska, czy Wielkopolski. Móże w Łodzi jest trochę lepiej z jakością BT, bo z tego co słychać nadzór działa dość prężnie i trochę diagnostów straciło uprawnienia.

Nie ma co się dziwić, że jak diagności tracą uprawnienia to jakość badań rośnie i zapewne zadziałało by to w każdym rejonie Polski.

Trudno też się nie zgodzićz tym, że wprowadzenie kamer czy archiwizacji wyników to w dużej mierze wyciąganie kasy od przedsiębiorców, bo bez zadnych nakładów finansowych można ocenić jakość pracy SKP przeglądając rejestr badań czy dane przesłane do CEPIK-u. Jednak wynajdowanie tanich i prostych a w dodatku skutecznych metod walki z nieuczciwymi diagnostami nie jest brana pod uwagę, bo na tym nie można zarobić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.