Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

zenon 100

zmiana dmc przyczepy

Polecane posty

zenon 100

Witam, czy można zmniejszyć dmc w przyczepie kempingowej z 850 na 750kg na lekką i czy to wymaga opinii rzeczoznawcy oraz wystawienie dokumentu zmian konstrukcyjnych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
można zmniejszyć dmc w przyczepie kempingowej z 850 na 750kg na lekką
Prawo nie zabrania. Pytanie jak to przeprowadzić fizycznie.
czy to wymaga opinii rzeczoznawcy
W zależności od diagnosty' date=' bo to on decyduje, czy potrzebna mu taka opinia.
wystawienie dokumentu zmian konstrukcyjnych?
A jak inaczej zalegalizować taką zmianę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Badanie po zmianach konstrukcyjnych.

Papier z warsztatu który dokonał tej przeróbki.

Jestem tylko bardzo ciekawy co napiszesz w opisie zmian, bo demontaż jakiegoś tam wyposażenia powoduje zmianę masy własnej nie dopuszczalnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon 100

w tym wypadku aby zmienić dmc na mniejszą należałoby wwykonać zmiany w konstrukcji przyczepy, tylko nie wiem jakie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
tylko nie wiem jakie?

 

Może inna oś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Czy przypadkiem nie ma tak, że w przypadku przyczep kempingowych dopuszczalna masa własna jest różnicą między DMC a masą bagażu, którą wylicza się ze wzoru ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
w przypadku przyczep kempingowych dopuszczalna masa własna jest różnicą między DMC a masą bagażu, którą wylicza się ze wzoru ?
:razz: Dopuszczalna masa własna? Ty wiesz o czym piszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czy przypadkiem nie ma tak, że w przypadku przyczep kempingowych dopuszczalna masa własna jest różnicą między DMC a masą bagażu, którą wylicza się ze wzoru ?

 

Proponuję zacząć od lektury PORD - art. 2 - definicje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
czy można zmniejszyć dmc w przyczepie kempingowej z 850 na 750kg na lekką

Powiedz,klientowi żeby kupił sobie buty rozmiar 45 i zmniejszył do swojej nogi np.na 42-przecież też można :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Żeby wyszło logicznie to tylko zmiana osi.

 

Oświadczenie od uprawnionego warsztatu by musiało być (bo de facto nastąpi zmiana rodzaju pojazdu), opinia rzeczoznawcy raczej obowiązkowo, plus badanie z opisem zmian.

 

 

Tyle teoria. Bo w praktyce raczej ciężki temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Bo w praktyce raczej ciężki temat.

Nie kombinować tylko kupić lekką,bo wszyscy wiemy o co chodzi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Wymiana osi na "słabszą" ale dalej na sobie będzie targać taką samą budę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

A jeśli F jest równe G :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Żeby wyszło logicznie to tylko zmiana osi.

 

Naprawa nieprawidłowymi podzespołami - odpada.

 

przyczepie kempingowej z 850 na 750kg

 

Człowieku, przecież ona masy własnej będzie miała pewnie z 820 kg... Tak ci spieszno do spotkania z prokuratorem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu
Tak ci spieszno do spotkania z prokuratorem?

i to praktycznie dla 78 zł rocznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Naprawa nieprawidłowymi podzespołami - odpada.

 

Dla Ciebie tak, dla kogoś inaczej. Trudno wyznaczyć granicę co będzie zmianą, a co zamontowaniem nieodpowiedniej części.

 

dalej na sobie będzie targać taką samą budę

 

Zmniejszy się ładowność, a może trzeba nawet budę odchudzić...

 

 

A ja bym się jeszcze zastanowił co klient chce osiągnąć, bo może się okazać, że może mieć DMC 850 kg i mieścić się w kategorii B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
co klient chce osiągnąć, bo może się okazać, że może mieć DMC 850 kg i mieścić się w kategorii B.

Jak to co?Oszczędności na kasie i to ,że nikt nie będzie się "czepiał" corocznie.

Tylko magiczne BEZTERMINOWO go interesuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

I opłata vineta powyzej 3500 kg raczej tez oto chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Vinieta raczej jej nie złapie . No chyba że auto cieżkie, ale te 100 kg go akurat uratuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Albo może auto jest jakieś małe i go wpis O.1 ogranicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon 100

Panowie, jeśli widzicie w tych moich zapytaniach jakieś nieprawidłowe "działania" to bardzo proszę o podanie podstawy prawnej którą żąda klient aby odstąpił od zmiany dmc w swojej ukochanej przyczepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

nic z tych rzeczy , ale wiesz mamy takiego małego Starka 742 :D i jego MW 3400 a Dmc ? Jakbysmy go tak na 3500 kg? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
Panowie, jeśli widzicie w tych moich zapytaniach jakieś nieprawidłowe "działania" to bardzo proszę o podanie podstawy prawnej którą żąda klient aby odstąpił od zmiany dmc w swojej ukochanej przyczepie.

Ja rozumiem że klient się uparł ale nie możesz w opisie zmian napisać że klient żąda obcięcia DMC. Obcięcie DMC jest konsekwencją wprowadzonych zmian, puki co nie napisałeś co zostało zmienione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon 100

no właśnie jeszcze nic nie zostało zmienione, wszystko jest na etapie zapytań przez klienta co należy zmienić aby zmniejszyć dmc przyczepy i ja mam mu dać odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.