Skocz do zawartości

Podział na badania techniczne


slawek78

Rekomendowane odpowiedzi

(bo literalnie nic tego nie zabrania
ale jasno wskazuje jakiego badania dotyczy wydanie DIP-u:

Art. 81.3

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

poz.776

10. Wykonując okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta wystawia dokument identyfikacyjny pojazdu, który jest załącznikiem do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

 

piwo za:

urzędnik, który nie zna rozporządzenia w sprawie badań (a jest takich sporo, o ile nie większość) wymaga DIP-u, bo przecież "zawsze był"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    22

  • slawek78

    22

  • blakop

    12

  • Grzegorz Łódź

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dużą winę ponoszą za to również diagności, którzy taki DIP wystawiają (bo literalnie nic tego nie zabrania).

DIP jest załącznikiem do badania okresowego przed pierwszą rejestracją, jeżeli nadzór nie egzekwuje prawidłowości dokumentów, a co za tym idzie nie ma wiedzy, kiedy jakie badanie należy wykonać i jakie dokumenty wystawić, to co się później dziwimy, że jakieś NIKi jadą jak po swoim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zasadzie "co nie jest zabronione" - nie ma w nic złego w wystawieniu DIP-a do DBT. Zwłaszcza, że są tam podane elegancko prawie wszystkie dane niezbędne do rejestracji (brakuje DMC przyczepy :cool: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zasadzie "co nie jest zabronione" - nie ma w nic złego w wystawieniu DIP-a do DBT

urzędnik, który nie zna rozporządzenia w sprawie badań (a jest takich sporo, o ile nie większość) wymaga DIP-u, bo przecież "zawsze był"
Michał... ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO też go gwizdniemy

Od poniedziałku mogę zacząć dołek kopać, a w żelaznym oglądałem trzonki do młota 5kg ,wstrzymam się z oprawianiem, będzie łatwiej ogłuszyć. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego to jest potrzebne?

 

Do KP ::D

 

 

Czym ryzykuje diagnosta wystawiając DIP? Wystawieniem zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym czy wykonaniem badania niezgodnie z zakresem i sposobem? Ten przypadek nie łapie się na cofnięcie uprawnień. Oczywiście nie zmienia to faktu, że nikt nie może wymagać DIP-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. zasady "noblesse oblige" ;-)

Jako, że z pochodzenia robotniczo - chłopskiego, to raczej nuworysz :D

 

[ Dodano: 28-06-2016, 22:36 ]

adam1501 napisał/a:

A do czego to jest potrzebne?

 

 

Do KP ::D

 

Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że niektóre pojazdy mają błędny parametr wpisany do KP i na podstawie jej nie powinny być dopuszczone do ruchu :D

 

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej

tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

b) 750 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsza batalia. Jeśli jestem upierdliwy to ... pisać. A nawiasem mówiąc jak Wy pozdawaliście to?

Coś co pojawiało się na pytaniach a nie wiem dlaczego tak ma być:

1. Czy przed każdym badaniem sprawdzamy ciśnienie w ogumineiu pojazdu? Z czego to wynika, i co nakazuje?

2. Na czy polega badanie pojazdu z hakiem? Dlaczego nie jest to kwalifikowane jako badanie dodatkowe w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub mających wpływ na dane w dowodzie rej. Jaki to rodzaj badań?

3. I coś co mnie zaskoczyło. Dlaczego pojazd sprowadzony z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jak nie ma tablic rejestracyjnych to wynik badania określa się jako negatywny? Kurs powołuje się na na dział 1 zał 1 tabela 0.1 o identyfikacji. Wg mnie cały opis tablic i znaków legalizacyjnych dotyczy Polskich tablic a nie zagranicznych więc dlaczego tak?

4. Pojazd zabytkowy. Gdzie jest powiedziane że do takiego badania ma być dostarczona decyzja od konserwatora i opinia rzeczoznawcy? A tak w ogóle to jedyne co doszukałem na temat tych pojazdów to taki zapis że przed pierwszą rejestracją pojazdu zabytkowego na terytorium RP wykonuje się badanie co do zgodności z warunkami technicznymi.

PRD art 81 ust 11a. Badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi podlega pojazd zabytkowy przed pierwszą rejestracją na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
.

Czy z tego wynika że każdy zabytkowy, czy sprowadzony z zagranicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy przed każdym badaniem sprawdzamy ciśnienie w ogumineiu pojazdu? Z czego to wynika, i co nakazuje?

Nie przed każdym.A wynika to między innymi z zapisu : "– pomiary wykonuje się po

uprzednim wyregulowaniu

ciśnienia w ogumieniu do

wartości nominalnej dla danego

pojazdu."

3. I coś co mnie zaskoczyło. Dlaczego pojazd sprowadzony z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jak nie ma tablic rejestracyjnych to wynik badania określa się jako negatywny? Kurs powołuje się na na dział 1 zał 1 tabela 0.1 o identyfikacji. Wg mnie cały opis tablic i znaków legalizacyjnych dotyczy Polskich tablic a nie zagranicznych więc dlaczego tak?

Mnie też zaskoczyło,że uczą Cię na nieaktualnych aktach prawnych :shock:

"b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy

badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na

podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy przed każdym badaniem sprawdzamy ciśnienie w ogumineiu pojazdu? Z czego to wynika, i co nakazuje?

Nie, przy ustalaniu danych, po co. Natomiast przy badaniu na ścieżce diagnostycznej bezwzględnie, a wynika to z metrologii urządzenia badawczego (po za zapisami prawa).

2. Na czy polega badanie pojazdu z hakiem? Dlaczego nie jest to kwalifikowane jako badanie dodatkowe w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub mających wpływ na dane w dowodzie rej. Jaki to rodzaj badań?

Dlaczego nie ma wyszczególnienia w badaniach to Najwyższy raczy wiedzieć, natomiast samo badanie polega na weryfikacji poprawnego montażu, sprawdzeniu stosownych oznaczeń i podłączenia elektrycznego.

3. I coś co mnie zaskoczyło. Dlaczego pojazd sprowadzony z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jak nie ma tablic rejestracyjnych to wynik badania określa się jako negatywny?

Zmień ośrodek, który Cię szkoli. Nie masz obowiązku weryfikacji tego punktu: "...sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy

badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”,... " Dz.U. 1076 z 2015 §1 pkt 2. Skoro nie masz obowiązku weryfikacji, to jak możesz dać wynik negatywny? To tak jakbyś dla pojazdu "wsadził sagana" za brak np. lampy błyskowej, której ten pojazd nie musi posiadać.

Gdzie jest powiedziane że do takiego badania ma być dostarczona decyzja od konserwatora i opinia rzeczoznawcy?

Tu: "...13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a...." PoRD art. 81...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu: "...13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a...." PoRD art. 81..

 

Ale czy to nie dotyczy przypadku gdy ustalamy nieznane dane pojazdu po dokonanych zmianach konstrukcyjnych. Zresztą jest napisane może a z treści wynika że jest obowiązkowe a tym bardziej po co nam decyzja konserwatora?

 

Sprawa związana z SKP okręgowymi i podstawowymi:

83.1 Badanie techniczne przeprowadza się po uiszczeniu przez właściciela lub posiadacza pojazdu opłaty za przeprowadzenie badania technicznego i opłaty ewidencyjnej, w:>

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

2) okręgowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:

a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a,

c) badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych.

1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki „SAM”, pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów.

 

Czy ten ustęp 1a mam rozumieć tak że to chodzi o badania co do zgodności z war. technicznymi tych wymienionych pojazdów czyli

-zgodności z warunkami tech. autobusu BUS100

-pojazdu ADR

-pojazdu zabytkowego

- dokonano zmian konstrukcyjnych ....

 

czy tak

badan co do zgodności z war. technicznymi BUS100

a pozostałe pojazdy jako okresowe, czyli okresowe ADRu, zmian konstrukcyjnych itd.

Ciężko mi odczytać intencje piszącego zdanie czy to po przecinku odnosi się do reszty czy nie?

 

Mam nadzieję ze rozumiecie o co mi chodzi?

 

Nota bene... Po co w tym aktualnym PoRD jest wpisane pojazd SAM, po co ust 1a. powtórzyli pojazdy zabytkowe skoro w ust 1 pkt 2c jest też o zabytkowych?

 

A co z tym HAKiem

2. Na czy polega badanie pojazdu z hakiem? Dlaczego nie jest to kwalifikowane jako badanie dodatkowe w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub mających wpływ na dane w dowodzie rej. Jaki to rodzaj badań?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to nie dotyczy przypadku gdy ustalamy nieznane dane pojazdu

Tak właśnie jest. W każdym przypadku kiedy masz wątpliwość w ustaleniu któregokolwiek parametru w trakcie jakiegokolwiek BT masz prawo zażądać opinii rzeczoznawcy. Jak klient da Ci wniosek i wg Ciebie parametry są mało prawdopodobne to żądasz opinii i masz sprawę załatwioną.

 

po co nam decyzja konserwatora?

Nam do niczego, klient ma ją mieć dla WK. Tu masz opisaną ścieżkę klienta w temacie rejestracji zabytku: http://www.ekspert-mot.pl/rejestracja-pojazdu-zabytkowego.html

 

Czy ten ustęp 1a mam rozumieć tak że to chodzi o badania co do zgodności z war. technicznymi tych wymienionych pojazdów czyli

Badanie co do zgodności jest tylko dla zabytku, cała reszta to badania dodatkowe.

Ten ustęp mówi jakie pojazdy (jakie badania) mają być badane tylko na stacji okręgowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym HAKiem

 

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten

nie dotyczy motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę drążył tematu haku bo nie jest to istotne. A pytałem o to z innego powodu dlaczego montaż haka nie był kwalifikowany do kategorii zmian konstrukcyjnych i powodujących zmianę danych w dowodzie.

 

Wracając do jeszcze zaleglego tematu.

Pytałem o to juz ale nie do końca rozumiem.

Chodzi o podział na badania techniczne. Dzielą się na okresowe, dodatkowe i co do zgodności z warunkami.

Co do okresowych wiadomo bo w rozporządzeniu jest napisane o nich.

Teraz, czy dodatkowe to są tylko to o których mowa

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy....

i tylko taki rodzaj badania można nazwać dodatkowym?

 

No najważniejsze, kiedy mówimy o trzecim z rodzaju badania - co do zgodności z warunkami technicznymi. Skąd wiecie jakie badanie zakwalifikować do jakiego rodzaju?

 

[ Dodano: 30-06-2016, 14:20 ]

A... i jeszcze coś.

Badanie co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego wykonuje się na stackji okręgowej? A jeśli taki pojazd używany jest do zarobkowego przewozu osób to co rocznie, a na jakiej stacji? Czy tu ma zastosowanie art. 83 ust 1a

1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki „SAM”, pojazdu, w którym.......

 

czy to jest powielenie punktu art 83 ust 1. pkt 2 p C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym zabytkiem to wyłapałeś pewien myk :)

 

W tej pracy/zawodzie znajdziesz ich jeszcze dziesiątki :) I nie oczekuj, że ktokolwiek z nas Ci odpowie. To jest tylko kwestia interpretacji... Interpretacja funkcjonalna pójdzie zapewne w kierunku, że powinna to być OSKP. Literalnie może być każda stacja... Fajna robota, nie? 8)

 

A z dodatkowymi to całkowicie się teraz zamieszałeś :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę drążył tematu haku bo nie jest to istotne.

To jest istotne, tylko nikt nie słucha tych z dołu i przez lata funkcjonowania zapisu o badaniu haka, do dnia dzisiejszego nie dookreślono, jak i co badać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dnia dzisiejszego nie dookreślono, jak i co badać.
Jak niedookreślono? Właśnie od dnia dzisiejszego obowiązuje ten zapis
Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ. Połączenia elektryczne urządzeń sprzęgających powinny być wykonane w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-ISO 1724, PN-ISO 3731, PN-ISO 3732, PN-ISO 1185
:evil: Ciekawe która SKP nabędzie sobie normy za 38 zł netto za sztukę. :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.