biker100 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 (bo literalnie nic tego nie zabrania ale jasno wskazuje jakiego badania dotyczy wydanie DIP-u:Art. 81.3 3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. poz.776 10. Wykonując okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta wystawia dokument identyfikacyjny pojazdu, który jest załącznikiem do zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia. piwo za: urzędnik, który nie zna rozporządzenia w sprawie badań (a jest takich sporo, o ile nie większość) wymaga DIP-u, bo przecież "zawsze był" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Dużą winę ponoszą za to również diagności, którzy taki DIP wystawiają (bo literalnie nic tego nie zabrania). DIP jest załącznikiem do badania okresowego przed pierwszą rejestracją, jeżeli nadzór nie egzekwuje prawidłowości dokumentów, a co za tym idzie nie ma wiedzy, kiedy jakie badanie należy wykonać i jakie dokumenty wystawić, to co się później dziwimy, że jakieś NIKi jadą jak po swoim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Na zasadzie "co nie jest zabronione" - nie ma w nic złego w wystawieniu DIP-a do DBT. Zwłaszcza, że są tam podane elegancko prawie wszystkie dane niezbędne do rejestracji (brakuje DMC przyczepy ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 (brakuje DMC przyczepy ). A do czego to jest potrzebne? Nawet w DR tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 "co nie jest zabronione" .A gdzieś jest zabronione robienie badania bez pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Na zasadzie "co nie jest zabronione" - nie ma w nic złego w wystawieniu DIP-a do DBT urzędnik, który nie zna rozporządzenia w sprawie badań (a jest takich sporo, o ile nie większość) wymaga DIP-u, bo przecież "zawsze był" Michał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Michał... CO też go gwizdniemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 A gdzieś jest zabronione robienie badania bez pojazdu Nigdzie ,tylko poproś Adama o wyliczenie stawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 tylko poproś Adama o wyliczenie stawki , mam na poziomie wyższym, studia zobowiązują i matematyka również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 matematyka również. Tylko pamiętaj żeby całkować a nie różniczkować, no chyba, że e do x-tej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 CO też go gwizdniemy Od poniedziałku mogę zacząć dołek kopać, a w żelaznym oglądałem trzonki do młota 5kg ,wstrzymam się z oprawianiem, będzie łatwiej ogłuszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 studia zobowiązują i matematyka również wg. zasady "noblesse oblige" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 A do czego to jest potrzebne? Do KP Czym ryzykuje diagnosta wystawiając DIP? Wystawieniem zaświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym czy wykonaniem badania niezgodnie z zakresem i sposobem? Ten przypadek nie łapie się na cofnięcie uprawnień. Oczywiście nie zmienia to faktu, że nikt nie może wymagać DIP-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 Oczywiście nie zmienia to faktu, że nikt nie może wymagać DIP-u. dziękuję. Niemniej jedna takie przypadki się zdarzają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Czerwiec 2016 Share Napisano 28 Czerwiec 2016 wg. zasady "noblesse oblige" Jako, że z pochodzenia robotniczo - chłopskiego, to raczej nuworysz [ Dodano: 28-06-2016, 22:36 ] adam1501 napisał/a: A do czego to jest potrzebne? Do KP Rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że niektóre pojazdy mają błędny parametr wpisany do KP i na podstawie jej nie powinny być dopuszczone do ruchu 5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć: a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość, b) 750 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 29 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2016 Dalsza batalia. Jeśli jestem upierdliwy to ... pisać. A nawiasem mówiąc jak Wy pozdawaliście to? Coś co pojawiało się na pytaniach a nie wiem dlaczego tak ma być: 1. Czy przed każdym badaniem sprawdzamy ciśnienie w ogumineiu pojazdu? Z czego to wynika, i co nakazuje? 2. Na czy polega badanie pojazdu z hakiem? Dlaczego nie jest to kwalifikowane jako badanie dodatkowe w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub mających wpływ na dane w dowodzie rej. Jaki to rodzaj badań? 3. I coś co mnie zaskoczyło. Dlaczego pojazd sprowadzony z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jak nie ma tablic rejestracyjnych to wynik badania określa się jako negatywny? Kurs powołuje się na na dział 1 zał 1 tabela 0.1 o identyfikacji. Wg mnie cały opis tablic i znaków legalizacyjnych dotyczy Polskich tablic a nie zagranicznych więc dlaczego tak? 4. Pojazd zabytkowy. Gdzie jest powiedziane że do takiego badania ma być dostarczona decyzja od konserwatora i opinia rzeczoznawcy? A tak w ogóle to jedyne co doszukałem na temat tych pojazdów to taki zapis że przed pierwszą rejestracją pojazdu zabytkowego na terytorium RP wykonuje się badanie co do zgodności z warunkami technicznymi. PRD art 81 ust 11a. Badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi podlega pojazd zabytkowy przed pierwszą rejestracją na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.Czy z tego wynika że każdy zabytkowy, czy sprowadzony z zagranicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Czerwiec 2016 Share Napisano 29 Czerwiec 2016 1. Czy przed każdym badaniem sprawdzamy ciśnienie w ogumineiu pojazdu? Z czego to wynika, i co nakazuje? Nie przed każdym.A wynika to między innymi z zapisu : "– pomiary wykonuje się po uprzednim wyregulowaniu ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej dla danego pojazdu." 3. I coś co mnie zaskoczyło. Dlaczego pojazd sprowadzony z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jak nie ma tablic rejestracyjnych to wynik badania określa się jako negatywny? Kurs powołuje się na na dział 1 zał 1 tabela 0.1 o identyfikacji. Wg mnie cały opis tablic i znaków legalizacyjnych dotyczy Polskich tablic a nie zagranicznych więc dlaczego tak? Mnie też zaskoczyło,że uczą Cię na nieaktualnych aktach prawnych "b) sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Czerwiec 2016 Share Napisano 29 Czerwiec 2016 1. Czy przed każdym badaniem sprawdzamy ciśnienie w ogumineiu pojazdu? Z czego to wynika, i co nakazuje? Nie, przy ustalaniu danych, po co. Natomiast przy badaniu na ścieżce diagnostycznej bezwzględnie, a wynika to z metrologii urządzenia badawczego (po za zapisami prawa). 2. Na czy polega badanie pojazdu z hakiem? Dlaczego nie jest to kwalifikowane jako badanie dodatkowe w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub mających wpływ na dane w dowodzie rej. Jaki to rodzaj badań? Dlaczego nie ma wyszczególnienia w badaniach to Najwyższy raczy wiedzieć, natomiast samo badanie polega na weryfikacji poprawnego montażu, sprawdzeniu stosownych oznaczeń i podłączenia elektrycznego. 3. I coś co mnie zaskoczyło. Dlaczego pojazd sprowadzony z zagranicy przed pierwszą rejestracją w kraju jak nie ma tablic rejestracyjnych to wynik badania określa się jako negatywny? Zmień ośrodek, który Cię szkoli. Nie masz obowiązku weryfikacji tego punktu: "...sprawdzenie prawidłowości oznaczeń i stanu tablic rejestracyjnych pojazdu; sprawdzenie nie dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, z wyjątkiem pojazdów zarejestrowanych czasowo na podstawie art. 74 ust. 2 pkt 2 lit. c ustawy;”,... " Dz.U. 1076 z 2015 §1 pkt 2. Skoro nie masz obowiązku weryfikacji, to jak możesz dać wynik negatywny? To tak jakbyś dla pojazdu "wsadził sagana" za brak np. lampy błyskowej, której ten pojazd nie musi posiadać. Gdzie jest powiedziane że do takiego badania ma być dostarczona decyzja od konserwatora i opinia rzeczoznawcy? Tu: "...13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a...." PoRD art. 81... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 29 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2016 Tu: "...13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a...." PoRD art. 81.. Ale czy to nie dotyczy przypadku gdy ustalamy nieznane dane pojazdu po dokonanych zmianach konstrukcyjnych. Zresztą jest napisane może a z treści wynika że jest obowiązkowe a tym bardziej po co nam decyzja konserwatora? Sprawa związana z SKP okręgowymi i podstawowymi: 83.1 Badanie techniczne przeprowadza się po uiszczeniu przez właściciela lub posiadacza pojazdu opłaty za przeprowadzenie badania technicznego i opłaty ewidencyjnej, w:>1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; 2) okręgowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie: a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, c) badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych. 1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki „SAM”, pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a także dla którego określono dodatkowe wymagania w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego jest przeprowadzane wyłącznie w okręgowej stacji kontroli pojazdów. Czy ten ustęp 1a mam rozumieć tak że to chodzi o badania co do zgodności z war. technicznymi tych wymienionych pojazdów czyli -zgodności z warunkami tech. autobusu BUS100 -pojazdu ADR -pojazdu zabytkowego - dokonano zmian konstrukcyjnych .... czy tak badan co do zgodności z war. technicznymi BUS100 a pozostałe pojazdy jako okresowe, czyli okresowe ADRu, zmian konstrukcyjnych itd. Ciężko mi odczytać intencje piszącego zdanie czy to po przecinku odnosi się do reszty czy nie? Mam nadzieję ze rozumiecie o co mi chodzi? Nota bene... Po co w tym aktualnym PoRD jest wpisane pojazd SAM, po co ust 1a. powtórzyli pojazdy zabytkowe skoro w ust 1 pkt 2c jest też o zabytkowych? A co z tym HAKiem 2. Na czy polega badanie pojazdu z hakiem? Dlaczego nie jest to kwalifikowane jako badanie dodatkowe w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub mających wpływ na dane w dowodzie rej. Jaki to rodzaj badań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Czerwiec 2016 Share Napisano 29 Czerwiec 2016 Ale czy to nie dotyczy przypadku gdy ustalamy nieznane dane pojazdu Tak właśnie jest. W każdym przypadku kiedy masz wątpliwość w ustaleniu któregokolwiek parametru w trakcie jakiegokolwiek BT masz prawo zażądać opinii rzeczoznawcy. Jak klient da Ci wniosek i wg Ciebie parametry są mało prawdopodobne to żądasz opinii i masz sprawę załatwioną. po co nam decyzja konserwatora? Nam do niczego, klient ma ją mieć dla WK. Tu masz opisaną ścieżkę klienta w temacie rejestracji zabytku: http://www.ekspert-mot.pl/rejestracja-pojazdu-zabytkowego.html Czy ten ustęp 1a mam rozumieć tak że to chodzi o badania co do zgodności z war. technicznymi tych wymienionych pojazdów czyli Badanie co do zgodności jest tylko dla zabytku, cała reszta to badania dodatkowe. Ten ustęp mówi jakie pojazdy (jakie badania) mają być badane tylko na stacji okręgowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Czerwiec 2016 Share Napisano 29 Czerwiec 2016 A co z tym HAKiem 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 30 Czerwiec 2016 Autor Share Napisano 30 Czerwiec 2016 Nie będę drążył tematu haku bo nie jest to istotne. A pytałem o to z innego powodu dlaczego montaż haka nie był kwalifikowany do kategorii zmian konstrukcyjnych i powodujących zmianę danych w dowodzie. Wracając do jeszcze zaleglego tematu. Pytałem o to juz ale nie do końca rozumiem. Chodzi o podział na badania techniczne. Dzielą się na okresowe, dodatkowe i co do zgodności z warunkami. Co do okresowych wiadomo bo w rozporządzeniu jest napisane o nich. Teraz, czy dodatkowe to są tylko to o których mowa § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy.... i tylko taki rodzaj badania można nazwać dodatkowym? No najważniejsze, kiedy mówimy o trzecim z rodzaju badania - co do zgodności z warunkami technicznymi. Skąd wiecie jakie badanie zakwalifikować do jakiego rodzaju? [ Dodano: 30-06-2016, 14:20 ] A... i jeszcze coś. Badanie co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego wykonuje się na stackji okręgowej? A jeśli taki pojazd używany jest do zarobkowego przewozu osób to co rocznie, a na jakiej stacji? Czy tu ma zastosowanie art. 83 ust 1a 1a. Badanie techniczne w zakresie badań co do zgodności z warunkami technicznymi autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki „SAM”, pojazdu, w którym....... czy to jest powielenie punktu art 83 ust 1. pkt 2 p C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Czerwiec 2016 Share Napisano 30 Czerwiec 2016 No z tym zabytkiem to wyłapałeś pewien myk W tej pracy/zawodzie znajdziesz ich jeszcze dziesiątki I nie oczekuj, że ktokolwiek z nas Ci odpowie. To jest tylko kwestia interpretacji... Interpretacja funkcjonalna pójdzie zapewne w kierunku, że powinna to być OSKP. Literalnie może być każda stacja... Fajna robota, nie? A z dodatkowymi to całkowicie się teraz zamieszałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Lipiec 2016 Share Napisano 1 Lipiec 2016 Nie będę drążył tematu haku bo nie jest to istotne. To jest istotne, tylko nikt nie słucha tych z dołu i przez lata funkcjonowania zapisu o badaniu haka, do dnia dzisiejszego nie dookreślono, jak i co badać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 1 Lipiec 2016 Share Napisano 1 Lipiec 2016 do dnia dzisiejszego nie dookreślono, jak i co badać.Jak niedookreślono? Właśnie od dnia dzisiejszego obowiązuje ten zapis Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ. Połączenia elektryczne urządzeń sprzęgających powinny być wykonane w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-ISO 1724, PN-ISO 3731, PN-ISO 3732, PN-ISO 1185 Ciekawe która SKP nabędzie sobie normy za 38 zł netto za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.