wolf Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 W poprzednich przepisach też nie było napisane co można przerabiać i robiliśmy wszystko. Teraz też można, ale w przypadkach zmiany ilości miejsc w samochodach ciężarowych potrzebne jest dodatkowe poświadczenie [podejrzewam, że chodzi o mocowania ze względu na przemieszczający się towar w razie wypadku]. W osobowych teoretycznie przewozić można bagaż podręczny, który nie powinien mieć dużej masy. Także przerabiając z ciężarowego na osobowy z dołożeniem liczby miejsc nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek.W12 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Pandy mają homologację na 4 i na 5 miejsc. Mam dwie 4-ki, jedną 5-tkę i jedną VAN pod firmą. Ta VAN ma fabrycznie zmienioną podłogę w tylnej części i usunięte przez to miejsca do kotwiczenia tylnych siedzeń. To z ciekawostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysius Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeżeli mam VAN-a 2 osobowego który "urodził "się jako 2 osobowy to niestety ale nie podpiszę się pod kwitem ,że po ZK będzie 5 osobowy. tomek w12 pisze ;Ta VAN ma fabrycznie zmienioną podłogę w tylnej części i usunięte przez to miejsca do kotwiczenia tylnych siedzeń. kto chce niech robi ZK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeżeli mam VAN-a 2 osobowego który "urodził "się jako 2 osobowy to niestety ale nie podpiszę się pod kwitem ,że po ZK będzie 5 osobowy. Dlaczego? VAN ma fabrycznie zmienioną podłogę w tylnej części i usunięte przez to miejsca do kotwiczenia tylnych siedzeń. kto chce niech robi ZK Ale to nie jest standard. A cóż uczynić jak nie ma zmienionej podłogi i posiada wszystkie fabryczne punkty mocowań jak dla siedzeń tak i dla pasów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek.W12 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Zawsze na jakieś pytania "jeśli" są inne "jeśli" np. jeśli sobie wspawał podłogę od innej i dobrze to ukrył spoiną, lakierem etc. Ma wówaczas fabryczne mocowania? Ma, tyle że z innego auta i gwarantuję, że nie spełniły by norm wytrzymałościowych. Co ze śrubami i nakrętkami? Są chińskie czy fabryczne (chińskie też mogą mieć cechy wytrzymałościowe)? Wytrzymają, czy nie? Kto później odpowie jak jednak nie wytrzymają? "Jeśli" rodzi drugie "jeśli". Nasze prawo jest nie dopracowane i często idiotyczne (ameryki nie odkryłem). Jeżeli jednak dano nam możliwość prosić w takich sytuacjach o poświadczenie jednostki uprawnionej, to po czorta sobie życie komplikować i się narażać (jakby mała odpowiedzialność na nas ciążyła)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeżeli jednak dano nam możliwość prosić w takich sytuacjach o poświadczenie jednostki uprawnionej No właśnie o to się rozchodzi, że przy zmianie z ciężarowego na osobowy nie dano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek.W12 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeżeli dokładamy siedzenia w ciężarowym i jednocześnie zmieniamy rodzaj na osobowy, to nie widzę przeszkód żeby traktować to jako dołożenie siedzeń w ciężarowym i prosić o kwit. Tylko powinno być jeszcze dopracowane czy można i jeśli tak, to czy w oparciu o taki sam kwit dokładać siedzenia w osobowym. O dokładaniu siedzeń w osobowym nic nie ma więc teraz jest wolna amerykanka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeżeli dokładamy siedzenia w ciężarowym i jednocześnie zmieniamy rodzaj na osobowy A może najpierw zmieniamy rodzaj, a potem liczbę miejsc , kiedy w trakcie zmian konstrukcyjnych jest ta granica? Zmiana konstrukcyjna to jeden etap, często kilka składowych jest powiązanych ze sobą, ale jeden. Nie robisz tego etapami, że najpierw zmieniam liczbę miejsc, a następnie wykonuje kolejne badanie na ZK i zmieniam rodzaj. No chyba, że tak chcesz to wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Dzisiaj miałem busa który był N1 i prosił o ZK na 9 osób M1 , tak jak tomek.W12 pisze nie wykonujesz takiego badania ponieważ , punkt 9b jasno to określa co jest wtedy wymagane. Nie wnikam gdzie jest ta granica w której N! staje się M! , zachodzi jasno ta zależność z &9b. bez potwierdzenia jednostki nic nie robię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 zachodzi jasno ta zależność z &9b. bez potwierdzenia jednostki nic nie robię . W 9b jest mowa tylko o zmianie ilości miejsc w samochodzie ciężarowym, a nie o zmianie rodzaju pojazdu, więc wybacz ale w dalszym ciągu ciemność widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 To jak mamy robić? Bo Piskp interpretuje to inaczej niż tomek.w12 Opinia techniczna - warunki techniczne_6.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek.W12 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 2. Kategoria N: pojazdy samochodowe mające co najmniej cztery koła i zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków, w tym: 1) kategoria N1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków i mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t; Jeżeli np. Panda Van, VW Transporter, Iveco Daily etc. były homologowane jako N1 lub przez wcześniejsze zmiany konstrukcyjne zarejestrowane jako ciężarowy do 3,5 T lub 7,5 T o nadwoziu rodzaju BB i dokładamy tam siedzenia, to jakby nie czytał, należy się zastosować do 9b. Nie ma znaczenia, czy później zmieniasz rodzaj pojazdu na osobowy czy nie (przy zmianie rodzaju dodatkowo muszą być kwity od przedsiębiorcy prowadzącego działalność w tym zakresie na zmiany konstrukcyjne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 to jakby nie czytał, należy się zastosować do 9b A jak przyjadę na zmianę rodzaju, a przy okazji zmianę ilości miejsc to co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 A jak się zmieni liczba miejsc i podrodzaj? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 To wówczas 9b bo w dalszym ciągu zostaje ciężarowy N1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 zachodzi jasno ta zależność z &9b. bez potwierdzenia jednostki nic nie robię . Za to zrobi to konkurencja - zgodnie z prawem, bez dokumentu z uprawnionej jednostki. Ot, życie... [ Dodano: 10-08-2016, 16:17 ] To wówczas 9b bo w dalszym ciągu zostaje ciężarowy N1. Ale jeśli już nie będzie BB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 BB A jak na badanie przyjedzie furgon , to też nie nada , bo w przepisach stoi BB ? Widzę że pewnie trzeba będzie w przepisach określić i kolor . Mój ulubiony to żółty . [ Dodano: 10-08-2016, 16:35 ] No i jest jeszcze ulubiony blakopa ,furgon zintegrowany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 adam1501 napisał/a: To wówczas 9b bo w dalszym ciągu zostaje ciężarowy N1. Ale jeśli już nie będzie BB? A jaka to różnica dla N1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 A jaka to różnica dla N1 ? Pytanie jeszcze czy BB dotyczy tylko N2 czy też N1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Tego to się chyba nie dowiemy, co autor miał na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Pytanie jeszcze czy BB dotyczy tylko N2 czy też N1? Tego to się chyba nie dowiemy, co autor miał na myśli. Który autor? Bo zdaje się że BB jest też przypisane do N2 , muszę pogmerać w dyrektywie. [ Dodano: 10-08-2016, 16:49 ] Nasz autor przypisał również do N2 § 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jak widzicie nie ma co dzielić włosa na czworo, czym dalej brniecie w te dywagacje to pojawia się żółte seicento czy furgon zintegrowany Moim zdanie przepis jasno określa zmiany ilości miejsc w & 9b. i nie wnikam kiedy i jak zmienił się ciężarowy na osobowy , bo zmiany dotyczą przecież N1 lub N2 , więc po co mam wnikać w jakiś szczegół , moim pojazdem bazowym jest N1 lub N2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Nasz autor przypisał również do N2 E, nie takie przypisy się naginało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 bo zmiany dotyczą przecież N1 lub N2 czym dalej brniecie w te dywagacje to pojawia się żółte seicento czy furgon zintegrowany No to ja będę rozbijał g.. na atomy . Jak dojdziemy do spójnika "i" ,to się okaże że auto będzie musiało spełniać obydwie kategorie(kwity na obydwie) i nie ma mowy o "lub" . I to chyba jest lepsze niż żółte Seicento . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Nowelizacja rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów w rozwiniętym paragrafie numer 9 przewiduje cztery konkretne modyfikacje i to jest koniec. Cała reszta to nadinterpretacje. Gdzieś już wspominałem ( o tam: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=261681#261681 ), że ta cała akcja "zmian" ma ukrócić po pierwsze w blaszakach dostawianie z dykty ścianek, po drugie ograniczyć pseudo-montaże dodatkowych rzędów siedzeń/foteli borując na przestrzał li tylko blachę w podłodze, po trzecie wyeliminować zakusy przerabiania blaszaków na busy. Poprawnie na autobusy. Tylko, czy aby taki autobus autobusem jest naprawdę. Proszę wskazać literalnie zaczynając od §9a poprzez §9b wraz z §9c, aż do końca, do §9d gdzie cokolwiek o zmianie rodzaju z ciężarowego na osobowy jest??? Proszę rozebrać na czynniki §9a i odpowiedzieć sobie na co zezwala. A zezwala na zmianę konstrukcyjną w jedną stronę tylko. (I cisza o zmianie rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy!) Następnie o czym mowa w §9b. A mowa jest tylko i wyłącznie o dokoptowaniu kilku foteli w auto ciężarowe. Z naciskiem na ciężarowe, bo przecież nadal takie (ciężarowe) zostaje. (I cisza o zmianie rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy!) Dalej w §9c rozpisane jest o zmniejszeniu liczby miejsc. Ale nadal jest to ten sam pojazd o kategorii N1 i nadwoziu BB. (I cisza o zmianie rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy!) Na koniec §9c jak z ciężarowego VANA autobus po legalu wychodzi. (I cisza o zmianie rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy!) Sorry, ale nie istnieje §9e, no nie istnieje, który trącałby o zmianie rodzaju pojazdu z samochodu ciężarowego na samochód osobowy. Szkoda może, ale nie wiem. Na dziś paragrafu brak. Nawet jak już z kilka razy tutaj padło, że te siedzenia były, są, reaktywowały się, odrodziły się, kupiono i wstawiono je nowe, ale nadal w auto ciężarowe, no to co począć potem aby wyszło osobowe??? I nie trzymałbym się kurczowo przegrody/kraty, bo jak wiadomo i bez tego są auta ciężarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.