Skocz do zawartości

kontenerówka członowa 5-cio osiowa pierwsza rej w kraju


Robert66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    16

  • Robert66

    12

  • blakop

    11

  • ketiw38

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeżeli istnieją do tej naczepy dwa DR to ja gratuluję.

 

No w Europie istnieją dwa DR, dwa różne nr itd. Bo taki zestaw może być połączony razem, ale nie musi.

 

Z czego zatem te gratulacje wynikają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna informacja w dowodach i tłumaczeniu jest informacja że eksploatacja rozdzielna nie jest możliwa,jak to rozumieć.Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
- Jest prośba co do tych dowodów. Dałoby radę tu na forum zapodać albo przynajmniej opisać jak to jest porejestrowane, jakie numery VIN powpisywane. No i jeszcze jedno pytanie, czy ten drugi człon ma jakiś numer, tabliczkę dane. Nie wiem... może człon A, człon B, coś co wskazywałoby, że to tylko w takim zestawieniu może być używane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyszła zgodność nad zgodnościami jak zawsze. Pomijam fakt, że ministerialne pisemko zatytułowane jest jako "dopuszczenie do ruchu drogowego pojazdu nowego" i w dalszej części przewiduje jeden dowód rejestracyjny dla dwóch członów.

To ciekawe co teraz w przypadku tego zestawu sprowadzonego. Na dwa dowody czy na jeden dowód? A jak na jeden, to co zrobić z drugim dowodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vin też są.
Nie widzę, Udało mi się odczytać (pomimo słabej jakości) że nr VIN na jednej Tabliczce, jak i drugiej są takie same.

Jeżeli mógłbym zrozumieć umieszczenie nr VIN na członach pojazdu (nigdzie nie jest określone ile tych numerów może być) zgodnie z rozporządzeniem UE NR 19/2011:

 

2) „numer identyfikacyjny pojazdu” (VIN) oznacza alfanumeryczny kod przypisany pojazdowi przez producenta w celu zapewnienia właściwej identyfikacji każdego pojazdu;

O tyle TZ:

1) „tabliczka znamionowa producenta” oznacza tabliczkę lub etykietę umieszczoną przez producenta na pojeździe, która spełnia główne wymogi techniczne niezbędne do identyfikacji pojazdu oraz która dostarcza właściwym organom odpowiednich informacji dotyczących maksymalnych dopuszczalnych mas całkowitych;

W związku z powyższym proszę o:

1) określenie która TZ dotyczy której części pojazdu. (może ponowne załączenie zdjęć z opisem cz1/cz2)

2) zdjęcia numerów VIN i ich położenia

3) W związku z nietypową sytuacją zastanowić się czy nie powinna zająć w celu wyjaśnienia trybu postępowania np organizacja OSDS. W tym celu należy wysłać email biuro@osds.org.pl

4) Skany DR zagranicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt zdjęcia którymi dysponuję ne są najlepszej jakości.Ale powinieneś odczytać poprawnie nr vin.Różni się tylko jedną cyfrą jest to środkowy fragment numeru

vin

przednia 2-osie1131 bity w okolicy sidła ,nie dysponuje zdjęciem

tylna 3osie-2131 bity nad tabliczką

skanami dowodów nie dysponuję ale są dwa i potwierdzam zgodność danych ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem czy to tak trudno dostrzec, ale Kolega ketiw38 w punkcie 3 swojego ostatniego posta wskazuje konkretne wsparcie z ramienia głośnej, prężnej i jedynej organizacji zrzeszającej diagnostów.

Gdyby to była moja sprawa już dawno o wyraźne zdjęcia bym się postarał, dane techniczne (długość, szerokość), zagraniczne dokumenty rejestracyjne. Powklejał w temat między innymi dla udzielającym się też tu pracowników WK no i finalnie przesłał na oesdeesowski adres mailowy!

 

Jak to się pisze na zakończenie maila...

Pozdrawiam!

:x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OSDS i tak może się tym zająć na podstawie tego co już napisano.I wydać jakieś zalecenia.Nie sądzę ze nie są zorientowani co się dzieje na ich podwórku,sory na naszym podwórku.

O jakieś informacje n/t naczep firmy VLASTUIN Holandia nie jest łatwo nawet na stronie producenta, tym bardziej pod presja czasu i innych zajęć jak sami zresztą wiecie.

Ale można się zorientować po ilości przedstawicieli handlowych gdzie to jeździ a gdzie nie.

A o zapóźnieniu polskiego ustawodawstwa niech jeszcze świadczy fakt ze procesy homologacyjne w Polsce przeprowadzane są przez łotewski Urząd bodajże od 8 -miu lat.I jak mamy się rozwijać inaczej jak nie na dziko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednia 2-osie1131 bity w okolicy sidła ,nie dysponuje zdjęciem

tylna 3osie-2131 bity nad tabliczką

I powoli przestaje to być żółte seicento.

Po tych wyjaśnieniach wszystko układa się w całość.

Jeszcze gdybyś odszyfrował typ z Tabliczek znamionowych, bo powinny się różnić.

 

Moje wnioski są takie:

Pierwszy dowód do naczepy dwu osiowej z siodłem, która może poruszać się samodzielnie, bez doczepnego modułu.

Drugi DR do modułu doczepnego w którego adnotacjach musi się znaleźć zapis, że jest pojazdem uprawnionym do poruszania się po drogach i stanowi jeden pojazd z pojazdem typu ........

Po złączeniu w jeden pojazd obowiązują dane zamieszczone w tym Dowodzie Rejestracyjnym.

Czy jakoś tak.

Niestety Badanie techniczne takiego tworu jak moduł (cz2) już nastręcza trudności, a mianowicie sama oplata.

Ponieważ cz2 nie jest przypisana fizycznie do cz1 (może być złożona z innym nr VIN cz1 - podłączona pod inny pojazd cz1)

Z sytuacji bardzo dziwniej robi się coraz klarowniej, pod warunkiem, że pytający uchyli rąbka tajemnicy z posiadanej wiedzy :ok

 

Brak też jest informacji czy producent specjalnie zmienił numer VIN w środku o jedne poziom.

Być może ten drugi człon może występować tylko z tym samym pierwszym członem o takim samym numerze kolejnym produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi DR do modułu doczepnego w którego adnotacjach musi się znaleźć zapis, że jest pojazdem uprawnionym do poruszania się po drogach i stanowi jeden pojazd z pojazdem typu ........

Po złączeniu w jeden pojazd obowiązują dane zamieszczone w tym Dowodzie Rejestracyjnym.

Czy jakoś tak.

 

Absolutnie brak podstawy prawnej :( Nie istnieje coś takiego (na dzień dzisiejszy w kraju), że nagle dwa pojazdy stają się jednym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie informacje zawarłem w pierwszym poście.TypD-tec vcc03 ivcc06 i oczywiście jest zapis w dowodach ze jedna bez drugiej nie może być eksploatowana i podany nr vin drugiej.Cytuję z pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieje coś takiego (na dzień dzisiejszy w kraju), że nagle dwa pojazdy stają się jednym.
- Pewnie idzie o to:
Jeszcze jedna informacja w dowodach i tłumaczeniu jest informacja że eksploatacja rozdzielna nie jest możliwa' date='jak to rozumieć.[/quote']
Wydając jeden dowód rejestracyjny dla takiej naczepy' date=' zasadne jest, aby w rubryce przy kodzie „E” został wskazany jeden nr VIN (członu naczepy bezpośrednio połączonego z ciągnikiem siodłowym) a w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE”, stosownie do udzielonego odstępstwa, należałoby podać nr VIN pozostałych członów naczepy oraz skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem.[/quote']

- Poza tym ketiw38 wyraźnie napisał:

Czy jakoś tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jednak jest tak jak ja mówiłem. Jeden z tych pojazdów to naczepa, a nie dwie przyczepy 8)

 

A tak szczerze? Kto niby to na drodze wyhaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ITD :x

Poza tym cały ten modułowy twór przyczepą nazwali.

I bardzo ciekawe co zostałoby w dowód wpisane gdyby rejestracja poszła na jeden dowód. Naczepa czy przyczepa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście jest zapis w dowodach ze jedna bez drugiej nie może być eksploatowana

To trochę dziwne, bo pierwszy moduł może być wg mnie eksploatowany bez drugiego :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy da sie te 2 pojazdy w łatwy sposób rozłączyć?

Może konstrukcja jest taka jak w Lohrze, gdzie teoretycznie tez pierwsza częśc zamontowana na ramie ciągnika siodłowego dało by się użytkowac osobno jednak konstrukcja tych pojazdów uniemozliwia ich rozłączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie łatwo przyczepę od samochodu odłączyć, podobnie łatwo naczepę od ciągnika odłączyć. Lecz ani jedno, ani drugie samo po drodze się nie porusza. Pytanie więc nadal pozostaje otwarte, jak przyczepy modułowe są/powinny być łączone i w ruchu drogowym używane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca wiem jak to legalnie ma jeździć w PL ? są dwa pojazdy , ka żdy ma swój dowód rej - ok . Pierwszy człon naczepa 2 osiowa , drugi człon przyczepa 3 osiowa . Tak to rozumuję . masy i naciski chwilowo pomijam . pod 1 człon ( naczepę ) podpinamy ciągnik samochodowy i mamy pojazd członowy . są 2 dowody rej - ok . podpinamy do naczepy ten modul - przyczepę czyli trzeci pojazd mający swój nr rej . zgodnie z PORD taki zestaw może jeździć jeśłi pojazdem ciągnącym jest ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny. rozumiem ,że sam 2 człon nie ma możłiwości połączyć się ani z ciągnikiem samochodowym ani z samochodem ciężarowym , może tylko z 1 członem - naczepą . W PL na legalu się chyba nie da tego zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak piszesz. W zasadzie na legalu po Polsce to jeździć nie powinno, ale jak najbardziej może być przebadane na stacji z wynikiem P, bo każdy człon jest przecież na dzień dzisiejszy osobnym pojazdem i badasz to osobno.

Natomiast jak w praktyce wykorzysta to właściciel to już nie rola ani SKP, ani WK.

 

Jestem przekonany, że w znakomitej większości w przypadku kontroli nikt nie zareaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.