Skocz do zawartości

DIP


majers1984

Rekomendowane odpowiedzi

Wychodzę z założenia, że skoro przy nowych osobówkach, autobusach, motocyklach, motorowerach, samochodach specjalnych nie wpisują ładowności to po to aby czyścić to co nieprawidłowe i podnieść jakość danych w systemie. Więc skoro ITS i wydziały komunikacji czyszczą to przy nowych pojazdach z wyżej wymienionych rodzajów, to po co zaśmiecać system ładownością przy używkach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Solaris

    30

  • cezary

    28

  • Paprock

    22

  • blakop

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 

ale za chwilę przytoczą Ci co poniektórzy wyższość jednych paragrafów nad drugimi żeby udowodnić (albo czort wie co), że nie mamy racji, to jak z wyższością świąt bożego narodzenia nad wielkanocą albo odwrotnie :D:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą przytaczać a faktów i tak nie zmienią, że ładowność przy nowych pojazdach z wyżej wymienionych rodzajów, jest eliminowana. czyszczona, niewpisywana, pomijana itd.

I nie robią tego dlatego że tak im się ubzdurało tylko z konkretnych powodów. Żeby zwiększyć jakoś danych w systemie. Pozbyć się dwuznaczności. Więc teraz już nie ma przy nowych osobowych że jedni wpiszą tak a inni inaczej. Tylko porostu jest jeden standard danych bez ładowności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawa jest banalnie prosta bo sprowadza się do wypełnienia, wypisania, wystawienia dokumentu/zaświadczenia zwagego DIP i odstępstw od reguły nie ma w sensie co kto lubi, co kto łyka lub nie łyka... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, obym się mylił, ale po raz kolejny bije miętą przez rumianek od Ciebie.

To bądź uprzejmy objaśnić co w ładowności auta osobowego jest bezmyślnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bądź uprzejmy objaśnić co w ładowności auta osobowego jest bezmyślnego?

 

co do pierwszego, przepraszam jeżeli wziąłeś to konkretnie do Siebie, nie to było moją intencją, ale ogólnie, co do drugiego nie będę cytował "Solarisa" ( bo mój "ulubiony" moderator pewnie by zareagował :D ), wystarczy przeczytać jego wpis, zawarł w nim wszystko z czym się zgadzam, oczywiście nie każdy musi, ale z faktami się nie dyskutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma tdt do dip-u ? a co w ogóle ma tdt do skp?, czyżbyś jeszcze nie miał do czynienia z rocznymi czynnościami kontrolnymi przeprowadzanymi przez tdt? oj szczęśliwcze oby jak najdłużej.

 

Jakby ci TDT tak sprawdzał jak piszesz, to byś już stracił uprawnienia dawno :cool:

 

I nie odpisuj mi co masz, miałeś, będziesz miał. Bo mnie to lotto.

Jednak skoro zakładasz, że jestem szczęśliwcem, nie mając o tym zielonego pojęcia, to ja założyłem co powyżej.

Choć czy to do końca założenie ? :evil:

 

I czekam dalej na odpowiedż co ma TDT do DIP-u ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czekam dalej na odpowiedż co ma TDT do DIP-u ?

 

nie będę polemizował w sposób obecnie przyjęty "na salonach", mnie tdt kontroluje już chyba 10-12 lat więc wiem co piszę, nie wiem jak u ciebie ale u mnie tdt sprawdza poprawność prowadzenia ewidencji badań technicznych w rejestrze i jest w stanie wychwycić nawet najdrobniejsze uchybienia czy nawet pomyłki, na moje szczęście jak już nadmieniłem pracuję dalej, wniosek, że jakoś sobie radzę, czy ciebie kontrolują jak i kto, to już nie mój problem ale chylę czoła nad nieomylnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie będę polemizował w sposób obecnie przyjęty "na salonach"...

 

Ciekawe bo sam zacząłeś :cool:

 

A TDT sprawdza poprawność wystawionych dokumentów, czyli w tym temacie czy DIP został w ogóle wystawiony.

A nie co w nim jest.

 

...czy ciebie kontrolują jak i kto, to już nie mój problem....

 

To po co to było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co to było ?

 

czy ja zadałem pytanie co ma tdt do dip-u? no właśnie, po takim pytaniu wnioski nasuwają się same, a to że ktoś może nie mieć poczucia humoru lub ma zgoła inne, to ok. mój błąd za to przepraszam ale to, że piszesz - tdt sprawdza czy dokument został wystawiony a nie co w nim jest no to już bez obrazy ale niewiedza lub niedopatrzenie, u mnie zawartość też sprawdzają i wytykają błędy jak są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czy ja zadałem pytanie co ma tdt do dip-u? ....

 

No właśnie ... temat dotyczy Dip, a skoro piszesz, iż TDT ma coś to danych w nim wystawionych, to pytam.

 

Nie pisałem o wszystkich dokumentach. Bo temat jest konkretny, dotyczy Dip

 

Wytykają błędy w zaświadczeniach z badań, to fakt.

Wytkną jeśli nie wystawisz Dip-u, ale nie z tego co w nim jest.

 

By nie było zapytam też ... Na jakiej podstawie TDT kwestionuje (wytyka) ci dane zawarte w Dip-ach ?

 

Na podstawie katalogów, homologacji, a może czegoś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już będzie miał do czynienia z TDT bo według nowych przepisów które wejdą w maju 2018r, to TDT przejmie nadzór nad SKP zamiast Starostw. I TDT będzie miało też swoje stacje nazwane Laboratoria badawcze TDT, przynajmniej po jednej stacji na Województwo

Nie lepiej zajrzeć do "źródła" niż powielać propagandę,którą sieją "media" :?

A teraz wracajcie do tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko SOLARIS - z jakiego cyrku Cię wypuścili powiedz? :evil:

 

1. Zgodnie z przepisami ładowność dotyczy i jest określana dla KAŻDEGO pojazdu.

2. Czy jest to logiczne? To zależy jak patrzeć wobec braku definicji legalnych ładunku i bagażu (jeśli wiesz w ogóle o co chodzi). Wydaje się, że nie, jednak...

3. PoRD i inne przepisy wykonawcze nie przewidują innych określeń jak "obciążenie" czy "nośność" pojazdu, więc nie ma co się chwalić, że "znam nowy wyraz" :evil:

4. To że ITS sobie coś wymyślił, to nie znaczy, że jest to dobre... Oczywiście będąc obiektywnym wyraźnie należy zaznaczyć, że to, że PoRD coś określa to też nie znaczy, że jest to dobre, ale to jest PRAWO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat dotyczy Dip, a skoro piszesz, iż TDT ma coś to danych w nim wystawionych, to pytam.

 

no to przyjmij do wiadomości, że MA, w zeszłym roku w prot. pokontrolnym wpisano mi uwagę za nieporawne wypełnienie dip-u ilości osób, było 5 a powinno być 5/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na podsumowanie, bo już raczej po temacie. Wnioski każdy sam sobie powinien wyciągnąć.

Sorry, ale lepszych skanów brak. A i całych kartek nie było sensu wklejać. Zapisać, zapoznać się, skopiować bo kiedyś pójdą do kosza:

5ae1a7f2a1f86_adownoPiaggio.gif.ca8dcdf7a99fe663531e560ab4600479.gif

5ae1a7f2b5b73_adownoRenault.thumb.gif.2581fb4c3a432901ee35bcd03439ea5f.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, "cezary" i "Solaris" ja również widzę tu wiele durnych przepisów, które mi się nie podobają i chętnie przyłączyłbym się do Was w celu zmiany na lepsze a nie ich łamania,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu przywiozłem do Bolesławca dwa CoC od tego samego auta,co prawda chodziło o inny temat. Jedno na osobowe ,drugie na ciężarowe . Dziś jeszcze raz je sprawdziłem . W żadnym nie ma podanej ładowności . Więc jak widać i w homologacji różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat założono z powodu ładowności w DIP-ie. Sprawa dotyczyła czy ja podawać, czy jej nie podawać.

W międzyczasie dyskusja spełzła na teorie, że taki parametr jak ładowność dla osobówek nie istnieje.

Dlatego zadałem sobie przeolbrzymi trud, odkopałem i wkleiłem, że jednak ładowność dla osobówek jest/bywa i własnym powietrzem dycha. A producenci podobnie jak diagności; jeden wyliczy i wpisze, a inny pominie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko SOLARIS - z jakiego cyrku Cię wypuścili powiedz? :evil:

 

1. Zgodnie z przepisami ładowność dotyczy i jest określana dla KAŻDEGO pojazdu.

ciągnik siodłowy, traktor:) motocykl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kolego al41 bądź uprzejmy wyjaśnić czy ładowność jest nie podana na zasadzie 'nie bo nie', czy może taki parametr nie istnieje? A jak nie istnieje to po co rubryka na niego przeznaczona i po co definicja w ustawie podana?

Jakby ta definicja nie dzieli pojazdów na rodzaje, że temu ładowność się należy, a innemu już nie-e. Różnica między jednym parametrem a drugim parametrem jest ładownością i to jest wszystko w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyłączyłbym się do Was w celu zmiany na lepsze a nie ich łamania

 

napisałem kiedyś, że mimo wszystko byle jakie prawo jest lepsze od anarchii i to podtrzymuję,nie namawiam i nie nawołuje do łamania prawa, opisuje niektóre swoje przypadki w których ścisłe zastosowanie sie do przepisów jest nierealne i jak sam to zauważyłeś, jak Ty z tego wychodzisz nie wnikam, z przepisów stosuję, to co najważniejsze i niemożliwe do ominięcia ale są takie które same się nawzajem znoszą, wykluczają, różnie interpretują, życie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

al41, dane z katalogu ITS nie w pełni (jak widać na przykładach Paprock-a) odzwierciedlają dane zawarte w wyciągach ze ŚH/CoC czy oświadczeniach o danych niezbędnych do rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.