Skocz do zawartości

DIP


majers1984

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba samemu się tym interesować.

 

Taaa, już widzę jak każdy WK w Polsce będzie się zwracał do każdego kraju UE po informacje o masie G dla poszczególnych rodzajów pojazdów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Solaris

    30

  • cezary

    28

  • Paprock

    22

  • blakop

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

już widzę jak każdy WK w Polsce będzie się zwracał do każdego kraju UE po informacje o masie G dla poszczególnych rodzajów pojazdów...

 

przecież jest ministerstwo ds. transportu :x ale kto by pomyślał tam o czymś podobnym... są przecież rzeczy ważne i ważniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty chrzanisz Michal. Na swojej stronie Ministerstwo udostępniło wzory dowodow rejestracyjnych z UE. I tam masz opis rubryk co który kraj wpisuje w każdą rubrykę. Możesz tam zajrzeć jak masz wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tam masz opis rubryk co który kraj wpisuje w każdą rubrykę.

 

Opis rubryk w języku obcym mam przecież w każdym DR, a na stronie ministerstwa tłumaczeń nie ma.

 

Ponadto, jesteś pewien, że np. w przypadku motocykli Niemcy zawsze wpisują G z kierowcą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież jest ministerstwo ds. transportu :x ale kto by pomyślał tam o czymś podobnym... są przecież rzeczy ważne i ważniejsze...

 

Zobaczcie ile stron napisane jest o masie własnej. Mamy z tm problem od dawna. Jest to ewidentny przykład tego, że dyrektywy powinny być wdrażane wprost. Wszelkie własne udziwnienia właśnie tak się kończą. Z przejęciem nadzoru nad stacjami pod płaszczykiem dyrektywy będzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialiśmy głównie o osobowych bo pisałem, że co roku około miliona sprowadzamy do Polski. I tu najwięcej błędów powstaje z ustaleniem masy własnej bo ZAGRANICA wpisuje masę pojazdu gotowego do jazdy która jest z kierowcą.

 

A z kolei dla kategorii L (motocykle, motorowery i czterokołowce) definicja masy pojazdu gotowego do jazdy jest bez kierowcy, i tu nie wolno odjąć.

 

Co na to poradzę, że dla osobowych i ciężarowych jest inna definicja masy pojazdu gotowego do jazdy niż dla kategorii L.

 

To też tak w ramach samo-edukacji, bo jakoś nikt mi tego nie powiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach sprzedawania swojej wiedzy opartej na tzw. samoedukacji palnąłeś już tutaj kilka gaf, więc może to jednak nie najlepszy sposób i nie zawsze skuteczny?

Oczywiście popieram interesowanie się niuansami swojego zwodu, ale tzw. wiedza "praktyczna" nie zawsze jest słuszna i często przybiera formę "bo u nas się tak przyjęło" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli WK odejmuje od G 75 kilo a jak nie to wysyła na ustalenie G bo w DR jest G ale to nie jest G. A jak ja ustalę G Takie jak jest G to co.

I jak mamy ustalać dane techniczne :) może rzeczoznawce. A jak diagnosta ma ustalić rok produkcji jak od września większość nadwozi jest budowane na rok następny

Na jakiej podstawie odejmujesz 75 kg. Masz ustalić masę własną ważysz?

Czyli ustalacie dane niezbędne jak wam Mnieniec napisal. A jak macie ustalać Mam w mniemieckim G to jak mam to przyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

al41,

tak jak :D robiłeś do tej pory to było źle? pewnie nie, rób tak jak Ty uważasz, na tym forum niekoniecznie musisz dostać odpowiedź jednoznaczną, poruszyłem kilka tematów to wiem, jak to mówi przysłowie każda pliszka swój ogonek chwali :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mi się nie chce o tym pisać. Odejmuje akurat 75 kg bo w przepisach jest podane że kierowcę mamy liczyć jako 75 kg.

Chcesz robić lepiej a robisz gorzej bo zgodnie z przepisami powinieneś pojazd zważyć dopiero wówczas miał byś podstawę o podważenia G z DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz tam zgodnie z przepisami jechać i ważyć...

Ma wiedzę i korzysta też zgodnie z przepisami ze sposobu poniższego o wiele łatwiejszego i bezpieczniejszego, bo procedura ważenia jest całkowicie pominięta, a krążące legendy o fotografowaniu wskazania wagi, dacie, godzinie, pozycji GPS oraz świadkach mogą więcej szkody przynieść niż pożytku.

 

§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.

I wszystko byłoby dobrze w tym paragrafie, gdyby nie katalog utworzony pochopnie. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już widzę jak każdy WK w Polsce będzie się zwracał do każdego kraju UE po informacje o masie G dla poszczególnych rodzajów pojazdów...

 

Dowody rejestracyjne w państwach unijnych muszą być bowiem zgodne z Dyrektywą 1999/37/WE z 29 kwietnia 1999 r. w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów

(Dz.Urz. WE L 138 z 1 czerwca 1999 r. z późn. zm.). Zgodnie z nią na dokumentach wydanych w UE w tym samym miejscu są wszystkie dane niezbędne do ponownej rejestracji auta, tj. model pojazdu, numer VIN czy dopuszczalna masa całkowita.....W Unii Europejskiej wzory dowodów rejestracyjnych są ujednolicone. W odpowiednich polach mają te same dane i ustawodawca uznał, że urzędnicy dokonujący rejestracji bez problemów poradzą sobie z odczytaniem odpowiednich informacji. ;)

 

§ 5. 1. Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku o rejestrację, wyrejestrowanie, wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego danego języka dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego pojazd został sprowadzony.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy:

1) dowodu rejestracyjnego wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego w zakresie zawierającym oznaczenia kodów zastosowanych w tym dowodzie, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia;

2) świadectwa zgodności WE albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu

 

 

załącznik nr 3

 

Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego

...

G masa własna pojazdu; w przypadku pojazdu ciągnącego innego niż kategoria M1 masa własna pojazdu obejmuje urządzenie sprzęgające (w kg),

 

Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał czy jest różnica w masie własnej pojazdu rejestrowanego w Polsce ,a za granicą tej samej marki,modelu,rodzaju..?

volvo.thumb.jpg.d26fe7673258715858f7f570d77fcacc.jpg

volvo1.thumb.jpg.886592381b8c234106a117c7255aca4d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Jak weźmiesz dokładnie ten sam wariant i wersję pojazdu to jest różnica 75kg.

Cały czas o tym piszemy

 

Najlepiej świadczy o tym skan tego Volvo bo w świadectwie zgodności w punkcie 12.1 masz podaną masę pojazdu z kierowcą i tyle samo przepisali do dowodu rejestracyjnego. Czyli 1664 kg przepisali z kierowcą w DR. W świadectwie zgodności nie ma masy własnej tylko właśnie masa pojazdu gotowego do jazdy (z kierowcą)

 

Ale można pisać i pisać o tym a ludzie i tak się będą pytać czemu odejmujemy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał czy jest różnica w masie własnej pojazdu rejestrowanego w Polsce ,a za granicą tej samej marki,modelu,rodzaju..?

- zaraz tam toćka w toćke tego samego...

Tyle mam do tego VOLVO:

• po pierwsze neleżałoby sobie zadać trud i potłumaczyć z holenderskiego ciut,

• po drugie, znalazłem instrukcję obsługi, w której ani słowa o masie własnej, czyli podobnie jak wyżej w tej holenderskiej dokumentacji,

• po trzecie, jak to się ma do poniższego przepisu z 'zakresu', gdzie dwa razy położono nacisk na stan faktyczny:

2. Porównanie zapisów zgodnie z § 2 ust. 1 niniejszego rozporządzenia ze stanem faktycznym

lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań.

5ae1a7f558ccd_Volvomasyiwymiary.gif.4fcd1e6e30863728371640059bb99644.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść tłumaczenie, nie ma sensu. Ta wyżej holenderska dokumentacja to skan ze świadectwa zgodności. Mam pełno takich skanów. Tam jest wpisana masa z kierowcą i to samo wpisali do dowodu. Czyli już wiecie, że Belgia też podaje z kierowcą:) bo to belgijski dowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszyscy robią źle tylko Polska dobrze?

 

Czy może zwyczajnie Polska definicja z PoRD jest nie za bardzo pasująca do dyrektywy?

 

Ale moment! Czy tu jakiś kolega ostatnio nie mówił, że w takim wypadku należy pominąć błędną implementację dyrektywy, tylko dogadać się z miejscowym naczelnikiem WK i robić wg własnego uznania??

 

No @Solaris - podejmij temat proszę :evil: Gdzie stosujemy lokalne implementacje, bo naczelnik z WK pozwala, a gdzie jednak trzymamy się zapisów z przepisów? :evil:

 

Bawi mnie jak łatwo można Cię złapać na braku konsekwencji 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się obudziłeś po długim śnie?

 

Już o tym pisaliśmy.

Oni wpisują dobrze według swoich przepisów bo Masę pojazdu gotowego do jazdy

A my wpisujemy dobrze według naszych przepisów bo masę własną

 

Bo rubryka G nie jest zharmonizowana we wszystkich krajach Unii. Nie ma narzucone z góry że wszystkie kraje musza wpisywać bezwzględnie to samo.

 

Rozumiem że masy dla ciebie to ciężki temat bo nawet nie wiedziałeś czym się różni Masa bez obciążenia od Masy własnej w czterokołowcu. A to podstawa w temacie czterokołowców :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że rubryka G jest zharmonizowana.

 

Jeśli uważasz, że nie, to podaj które jeszcze rubryki NIE SĄ zharmonizowane i dlaczego? Może nie tylko o G chodzi?

A może to jednak błędna implementacja? Może poczytaj co znaczy co wg dyrektywy i jak powinno być przeniesione do krajowych przepisów, a nie bronił tezy, że każda implementacja jest dobra??

 

Zastanów się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uważasz, że rubryka G jest zharmonizowana to otwórz francuski DR, i zastanów się czemu masa własna wpisywana u nas w rubryce G, to u nich jest w G.1. To są dwie różne rubryki dla wpisania tej samej masy. A skoro w G.1 mają masę własną to w rubryce G mają inną wartość (z kierowcą).

 

To są podstawy dla diagnosty i dla urzędnika WK. Skoro widzi że nasze G pokrywa się z ich G.1 to znaczy że w rubryce G mają coś innego i ta wartość notabene jest większa o 75kg. Ciężko nawet przy rejestracji przeoczyć tą oczywistość. Do tej pory myślałem że o masie własnej i masie z kierowcą napiszę jeden post w tym temacie, a co chwilę każdego dnia są podobne pytania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to nie jest rubryka zharmonizowana, tylko DOWOLNA, to dlaczego nadano jej taki sam kod w różnych krajach?

I ponawiam pytanie - czy inne rubryki "niby zharmonizowane" też w rzeczywistości nie są??

 

Co z błędną implementacją? W innych miejscach (patrz czterokołowce) jak najbardziej dopuszczasz taką tezę. Ba!! Nawet zalecasz OMIJANIE błędnych implementacji i trzymanie się "uzgodnień z naczelnikiem" 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne kluczowe rubryki są zharmonizowane. Problem jest tylko z G.

W czterokołowcach mamy różnicę sami ze sobą bo Warunkach technicznych opisując czterokołowce jest odniesienie do masy bez obciążenia. W PORD przy opisie tych samych czterokołowców jest odniesienie do masy własnej. Mamy sprzeczność sami ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.