Psuj Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu. Ale sama granica światłocienia to nie wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felernyto światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu. Chyba nie miałeś nigdy np. Golfa IV z HIDami na BT. Nawet jak granicę światłocienia obniżyć poniżej prawidłowego poziomu to i tak rozbłysk tego reflektora jest nie do zaakceptowania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Grudzień 2012 Share Napisano 14 Grudzień 2012 Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felerny to światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu. Tylko w reflektorach soczewkowych ta granica jest ok. co nie zmienia faktu że nie ma spryskiwacza i poziomowania automatycznego, przy reflektorach odbłyśnikowych to już totalna porażka jest, świeci jak chce i gdzie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Grudzień 2012 Share Napisano 15 Grudzień 2012 przy reflektorach odbłyśnikowych to już totalna porażka jest, świeci jak chce i gdzie chce Dokładnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 16 Grudzień 2012 Share Napisano 16 Grudzień 2012 u mnie rynek zalewa się HIDami. O ile wyleczyliśmy towarzystwo z pojazdów typu Kadet, Astra gdzie montują w lampach ryflowanych to przy soczewkach jest pełno tego.. generalnie się nie przyczepiałem do soczewek ale do tej pory... snieg, błoto, sól na drodze i wszystko na reflektorach. Najlepszy był wczoraj Scenic. Jadąc z bocznej ulicy nie mogłem przykapować co to w ogóle jest... niestety masa DR ma świeżo wklepane BT i ludzie gadają, że diagnosta ustawiał im światła... ;/ i mowa jest o 2-3 tych samych stacjach... ręce opadają... a niestety od stycznia moja kariera w RD ulega zakończeniu... mały awansik tylko kto mnie zastąpi z HIDami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Grudzień 2012 Share Napisano 16 Grudzień 2012 ludzie gadają, że diagnosta ustawiał im światła... ;/ i mowa jest o 2-3 tych samych stacjach... ręce opadają... No niestety na niektórych SKP to przechodzi, tak samo jak ciemne szyby, a to co ludzie mówią to też trzeba wziąć na to poprawkę bo każdy Ci powie to co chce. My na swojej SKP nie puszczamy samochodów z pękniętą szybą a ostatnio klient w występlowanym DR od góry do dołu z naszej SKP próbował mi wmówić że on tak 10 lat jeździ z tą szybą czyli co wszyscy mu to do tej pory puszczali nie wierzę bo wiem jak moi zmiennicy podchodzą to tego tematu ale klient mówi bo chce dalej jeździć i będzie jeździł jak wymieni tą szybę w ciągu 14 dni lub gdy znajdzie SKP na której tego nie zobaczą. A gdybyś go trafił na drodze to gdyby Ci tak powiedział że jeździ 10 lat to miałbyś informację że u mnie przechodzą samochody z pękniętymi szybami co prawdą nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Grudzień 2012 Share Napisano 17 Grudzień 2012 Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felernyto światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu. A jak powinno być zmontowane? Jeśli reflektor jest przystosowany do H1, H3, H4 lub H7 to nie ma możliwości aby świecił poprawnie po wstawieniu palnika HID. Bez względu na to czy to jest reflektor paraboloidalny, wieloparaboloidalny czy projektorowy. To wynika z konstrukcji. A co z oczyszczaniem reflektora? To nie jest tylko kwestia przepisu. Brudny reflektor powoduje odbicia światła ponad granicę światła i cienia a przy takim strumieniu swietlnym to naprawdę oślepia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 17 Grudzień 2012 Share Napisano 17 Grudzień 2012 No niestety na niektórych SKP to przechodzi, tak samo jak ciemne szyby, a to co ludzie mówią to też trzeba wziąć na to poprawkę bo każdy Ci powie to co chce. zgadza się, ale też wiem, o której SKP jest mowa... w kółko o tych samych... a u nas z szybą zawsze jest `wczoraj ` Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 17 Grudzień 2012 Share Napisano 17 Grudzień 2012 o której SKP jest mowa... w kółko o tych samych... No to na pożegnanie z drogówką, może akcja pod tą SKP i kontrola pojazdów wyjeżdżających z badania może to by trochę wystraszyło "Panów diagnostów" bo chyba za bardzo się rozochocili Pod moją SKP była taka akcja swego czasu i okazało się że czarne jest czarne a białe jest białe znaczy się nie było zastrzeżeń ze strony Panów Policjantów do naszej pracy. Sprawne auta po sprawdzeniu przez drogówkę jechały dalej a te które wyjechały ze stacji z N miały zatrzymany DR bo przecież były niesprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 18 Grudzień 2012 Share Napisano 18 Grudzień 2012 A co z oczyszczaniem reflektora? Kolejna bzdura. Gdyby były jeszcze wycieraczki jak w niektórych volvo czy sabach itp to ma sens i jest fajnym rozwiązaniem, samo natomiast spryskanie lampy nic nie daje (albo naprawdę niewiele). Co do poziomowania, to mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego, a jeśli ogniskowa pasuje to światła święcą naprawdę dobrze. No ale to jest moje zdanie. Zresztą i tak z przepisami się nie dyskutuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Grudzień 2012 Share Napisano 18 Grudzień 2012 Kolejna bzdura Naprawdę tak uważasz? mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego Hm' date=' gdyby po drogach jeździli sami mądrzy kierowcy to nawet obowiązku badań technicznych by nie było potrzeby utrzymywać.a jeśli ogniskowa pasuje Ogniskowa może pasuje ale łuk wychodzi znacznie poza ognisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 18 Grudzień 2012 Share Napisano 18 Grudzień 2012 mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego No nie wiem czy nie jestem ostatnim idiotą co obniża światła na maksa jadąc blisko za innym pojazdem,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Grudzień 2012 Share Napisano 18 Grudzień 2012 samo natomiast spryskanie lampy nic nie daje (albo naprawdę niewiele) Na postoju niewiele. Przy 60 km/h ciśnieniowy spryskiwacz nieźle daje radę. to mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego, A ilu takich jest na drodze... "jakieś tam pokrętełko, a po co one? co mnie to?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 18 Grudzień 2012 Share Napisano 18 Grudzień 2012 Ogniskowa może pasuje ale łuk wychodzi znacznie poza ognisko. A to nie zawsze. Widać co się dzieje przy granicy światło-cienia. Wiele ma do tego sam HID i jego montaż. Na postoju niewiele. Przy 60 km/h ciśnieniowy spryskiwacz nieźle daje radę. A w mieście gdzie brudzą się najbardziej wolno tylko 50 "jakieś tam pokrętełko, a po co one? co mnie to?" To już tylko smutna prawda, ale są wyjątki np. No nie wiem czy nie jestem ostatnim idiotą co obniża światła na maksa jadąc blisko za innym pojazdem,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Grudzień 2012 Share Napisano 18 Grudzień 2012 Gdyby były jeszcze wycieraczki jak w niektórych volvo czy sabach itp to ma sens i jest fajnym rozwiązaniem, samo natomiast spryskanie lampy nic nie daje (albo naprawdę niewiele). Niestety ale wycieraczki można stosowac tylko w przypadku szklanych szkieł w reflektorach, te z poliwenglany sie rysuja i dlatego pozostaje tylko zmywanie strumieniem płynu pod wyskim cisnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 5 Luty 2013 Share Napisano 5 Luty 2013 http://motofocus.pl/nowosci/9698/osram-ostrzega-przed-chinskimi-podrobkami [ Dodano: 10-01-2014, 20:16 ] http://motofocus.pl/nowosci/11386/philips-podejmuje-walke-z-piratami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 23 Grudzień 2015 Share Napisano 23 Grudzień 2015 Odświeżę trochę temat. Przyjechał do mnie dziś klient samochodem Audi A4 (B5), rok produkcji 2000. Ma zainstalowane reflektory ksenonowe, ale nie ma spryskiwaczy ani samopoziomowania- a poznałem to po tym, że na kokpicie jest pokrętło do manualnego obniżania reflektorów. Klient kupił samochód miesiąc temu i mówi, że sam nic nie kombinował. Nie ma śladów wiejskiego tuningu, przewody wyglądają na oryginalne, a na samych lampach są znaczki Audi/VW i są one fabrycznie przystosowane do żarników ksenonowych. Podejrzewam, że klient po prostu zainstalował sobie te reflektory od modelu, który miał je zainstalowane fabrycznie. Ale mogę się mylić- nie ma jak za bardzo tego sprawdzić. Czy jest możliwe, że ten wóz wyszedł taki z fabryki? Są jakieś przepisy, które mówią od kiedy muszą być przy ksenonach spryskiwacze i samopoziomowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Grudzień 2015 Share Napisano 23 Grudzień 2015 Do ksenonów z tamtych lat musi być samopoziomowanie i spryskiwacze. W nowszych, o niższej światłości (nie pamiętam, który regulamin je dopuścił) fabrycznie są bez sprysków i poziomowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Grudzień 2015 Share Napisano 23 Grudzień 2015 kiedy muszą być przy ksenonach spryskiwacze i samopoziomowanie? Zawsze, o ile "6.2.9 Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45... W odniesieniu do odchylenia pionowego, przepisów pkt 6.2.6.2.2 (korektory ręczne, mój dopisek) powyżej nie stosuje się do świateł mijania: a) zawierających moduł(-y) LED emitujący(-e) wiązkę głównych świateł mijania; lub b) zawierających źródło światła emitujące wiązkę głównych świateł mijania o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów..." Reg. 48 Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Grudzień 2015 Share Napisano 23 Grudzień 2015 Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W Ale z tego co pamiętam mają inne mocowania, aczkolwiek mogę się mylić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania. I jak to teraz rozpoznać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Trza zapewne o opinię rzeczoznawcy prosić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Zawsze, o ile "6.2.9 Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45... W odniesieniu do odchylenia pionowego, przepisów pkt 6.2.6.2.2 (korektory ręczne, mój dopisek) powyżej nie stosuje się do świateł mijania: a) zawierających moduł(-y) LED emitujący(-e) wiązkę głównych świateł mijania; lub b) zawierających źródło światła emitujące wiązkę głównych świateł mijania o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów..." Reg. 48 Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania. Czyli jak dobrze to czytam to: - światła mijania wyładowcze zawsze muszą mieć układ do czyszczenia ale samopoziomowanie tylko powyżej 2000 lumenów; - natomiast światła mijania LED odwrotnie: czyszczenie powyżej 2000 lumenów ale zawsze samopoziomowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Czyli jak dobrze to czytam to: Czyszczenie oraz poziomowanie muszą mieć wszystkie światła (w tym LED) powyżej 2000 lm. Natomiast "mały" xenon może nie mieć nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Czyszczenie oraz poziomowanie muszą mieć wszystkie światła (w tym LED) powyżej 2000 lm. Natomiast "mały" xenon może nie mieć nic. Dokładnie tak, taki "mały" xsenon traktowany jest jak zwykła żarówka H4 czy H7 gdyż ich światłośc jest porównywalna. adam1501 napisał/a:Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania. I jak to teraz rozpoznać? Na każdej lampie w oznaczeniach homologacyjnych podana jest jej światłość i na tej podstawie można okreslić czy powinno być zamontowane samopoziomowanie i zmywanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.