Skocz do zawartości

Przeróbka lamp na xsenony.


Ruslan Vitkovic

Rekomendowane odpowiedzi

światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu.

 

Ale sama granica światłocienia to nie wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felerny

to światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu.

Chyba nie miałeś nigdy np. Golfa IV z HIDami na BT.

Nawet jak granicę światłocienia obniżyć poniżej prawidłowego poziomu to i tak rozbłysk tego reflektora jest nie do zaakceptowania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felerny to światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu.

 

Tylko w reflektorach soczewkowych ta granica jest ok. co nie zmienia faktu że nie ma spryskiwacza i poziomowania automatycznego, przy reflektorach odbłyśnikowych to już totalna porażka jest, świeci jak chce i gdzie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie rynek zalewa się HIDami. O ile wyleczyliśmy towarzystwo z pojazdów typu Kadet, Astra gdzie montują w lampach ryflowanych to przy soczewkach jest pełno tego.. generalnie się nie przyczepiałem do soczewek ale do tej pory... snieg, błoto, sól na drodze i wszystko na reflektorach. Najlepszy był wczoraj Scenic. Jadąc z bocznej ulicy nie mogłem przykapować co to w ogóle jest... :razz: niestety masa DR ma świeżo wklepane BT i ludzie gadają, że diagnosta ustawiał im światła... ;/ i mowa jest o 2-3 tych samych stacjach... ręce opadają...

 

a niestety od stycznia moja kariera w RD ulega zakończeniu... mały awansik :cool: tylko kto mnie zastąpi z HIDami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie gadają, że diagnosta ustawiał im światła... ;/ i mowa jest o 2-3 tych samych stacjach... ręce opadają...

 

No niestety na niektórych SKP to przechodzi, tak samo jak ciemne szyby, a to co ludzie mówią to też trzeba wziąć na to poprawkę bo każdy Ci powie to co chce.

My na swojej SKP nie puszczamy samochodów z pękniętą szybą a ostatnio klient w występlowanym DR od góry do dołu z naszej SKP próbował mi wmówić że on tak 10 lat jeździ z tą szybą :razz:

czyli co wszyscy mu to do tej pory puszczali :lol: nie wierzę bo wiem jak moi zmiennicy podchodzą to tego tematu ale klient mówi bo chce dalej jeździć :lol: i będzie jeździł jak wymieni tą szybę w ciągu 14 dni lub gdy znajdzie SKP na której tego nie zobaczą. A gdybyś go trafił na drodze to gdyby Ci tak powiedział że jeździ 10 lat to miałbyś informację że u mnie przechodzą samochody z pękniętymi szybami co prawdą nie jest :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felerny

to światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu.

A jak powinno być zmontowane? Jeśli reflektor jest przystosowany do H1, H3, H4 lub H7 to nie ma możliwości aby świecił poprawnie po wstawieniu palnika HID. Bez względu na to czy to jest reflektor paraboloidalny, wieloparaboloidalny czy projektorowy. To wynika z konstrukcji.

A co z oczyszczaniem reflektora? To nie jest tylko kwestia przepisu. Brudny reflektor powoduje odbicia światła ponad granicę światła i cienia a przy takim strumieniu swietlnym to naprawdę oślepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety na niektórych SKP to przechodzi, tak samo jak ciemne szyby, a to co ludzie mówią to też trzeba wziąć na to poprawkę bo każdy Ci powie to co chce.

 

zgadza się, ale też wiem, o której SKP jest mowa... w kółko o tych samych...

 

a u nas z szybą zawsze jest `wczoraj ` :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o której SKP jest mowa... w kółko o tych samych...

 

No to na pożegnanie z drogówką, może akcja pod tą SKP i kontrola pojazdów wyjeżdżających z badania :P może to by trochę wystraszyło "Panów diagnostów" bo chyba za bardzo się rozochocili :razz:

 

Pod moją SKP była taka akcja swego czasu i okazało się że czarne jest czarne a białe jest białe :D znaczy się nie było zastrzeżeń ze strony Panów Policjantów do naszej pracy. Sprawne auta po sprawdzeniu przez drogówkę jechały dalej a te które wyjechały ze stacji z N miały zatrzymany DR bo przecież były niesprawne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z oczyszczaniem reflektora?

Kolejna bzdura. Gdyby były jeszcze wycieraczki jak w niektórych volvo czy sabach itp to ma sens i jest fajnym rozwiązaniem, samo natomiast spryskanie lampy nic nie daje (albo naprawdę niewiele). Co do poziomowania, to mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego, a jeśli ogniskowa pasuje to światła święcą naprawdę dobrze. No ale to jest moje zdanie. Zresztą i tak z przepisami się nie dyskutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna bzdura
Naprawdę tak uważasz?
mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego
Hm' date=' gdyby po drogach jeździli sami mądrzy kierowcy to nawet obowiązku badań technicznych by nie było potrzeby utrzymywać.
a jeśli ogniskowa pasuje
Ogniskowa może pasuje ale łuk wychodzi znacznie poza ognisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego

No nie wiem czy nie jestem ostatnim idiotą co obniża światła na maksa jadąc blisko za innym pojazdem,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo natomiast spryskanie lampy nic nie daje (albo naprawdę niewiele)

 

Na postoju niewiele. Przy 60 km/h ciśnieniowy spryskiwacz nieźle daje radę.

 

to mądry kierowca wie jak używać korektora manualnego,

 

A ilu takich jest na drodze... "jakieś tam pokrętełko, a po co one? co mnie to?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogniskowa może pasuje ale łuk wychodzi znacznie poza ognisko.

A to nie zawsze. Widać co się dzieje przy granicy światło-cienia. Wiele ma do tego sam HID i jego montaż.

Na postoju niewiele. Przy 60 km/h ciśnieniowy spryskiwacz nieźle daje radę.
A w mieście gdzie brudzą się najbardziej wolno tylko 50 :cry:
"jakieś tam pokrętełko, a po co one? co mnie to?"

To już tylko smutna prawda, ale są wyjątki np.

No nie wiem czy nie jestem ostatnim idiotą co obniża światła na maksa jadąc blisko za innym pojazdem,,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były jeszcze wycieraczki jak w niektórych volvo czy sabach itp to ma sens i jest fajnym rozwiązaniem, samo natomiast spryskanie lampy nic nie daje (albo naprawdę niewiele).

Niestety ale wycieraczki można stosowac tylko w przypadku szklanych szkieł w reflektorach, te z poliwenglany sie rysuja i dlatego pozostaje tylko zmywanie strumieniem płynu pod wyskim cisnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Odświeżę trochę temat.

 

Przyjechał do mnie dziś klient samochodem Audi A4 (B5), rok produkcji 2000. Ma zainstalowane reflektory ksenonowe, ale nie ma spryskiwaczy ani samopoziomowania- a poznałem to po tym, że na kokpicie jest pokrętło do manualnego obniżania reflektorów.

Klient kupił samochód miesiąc temu i mówi, że sam nic nie kombinował. Nie ma śladów wiejskiego tuningu, przewody wyglądają na oryginalne, a na samych lampach są znaczki Audi/VW i są one fabrycznie przystosowane do żarników ksenonowych.

 

Podejrzewam, że klient po prostu zainstalował sobie te reflektory od modelu, który miał je zainstalowane fabrycznie. Ale mogę się mylić- nie ma jak za bardzo tego sprawdzić. Czy jest możliwe, że ten wóz wyszedł taki z fabryki? Są jakieś przepisy, które mówią od kiedy muszą być przy ksenonach spryskiwacze i samopoziomowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ksenonów z tamtych lat musi być samopoziomowanie i spryskiwacze. W nowszych, o niższej światłości (nie pamiętam, który regulamin je dopuścił) fabrycznie są bez sprysków i poziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy muszą być przy ksenonach spryskiwacze i samopoziomowanie?

Zawsze, o ile "6.2.9 Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45...

 

W odniesieniu do odchylenia pionowego, przepisów pkt 6.2.6.2.2 (korektory ręczne, mój dopisek) powyżej nie stosuje się do świateł mijania:

a) zawierających moduł(-y) LED emitujący(-e) wiązkę głównych świateł mijania; lub

b) zawierających źródło światła emitujące wiązkę głównych świateł mijania o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów..." Reg. 48

 

Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania.

I jak to teraz rozpoznać? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze, o ile "6.2.9 Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45...

 

W odniesieniu do odchylenia pionowego, przepisów pkt 6.2.6.2.2 (korektory ręczne, mój dopisek) powyżej nie stosuje się do świateł mijania:

a) zawierających moduł(-y) LED emitujący(-e) wiązkę głównych świateł mijania; lub

b) zawierających źródło światła emitujące wiązkę głównych świateł mijania o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów..." Reg. 48

 

Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania.

 

Czyli jak dobrze to czytam to:

- światła mijania wyładowcze zawsze muszą mieć układ do czyszczenia ale samopoziomowanie tylko powyżej 2000 lumenów;

- natomiast światła mijania LED odwrotnie: czyszczenie powyżej 2000 lumenów ale zawsze samopoziomowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze to czytam to:

Czyszczenie oraz poziomowanie muszą mieć wszystkie światła (w tym LED) powyżej 2000 lm.

Natomiast "mały" xenon może nie mieć nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie oraz poziomowanie muszą mieć wszystkie światła (w tym LED) powyżej 2000 lm.

Natomiast "mały" xenon może nie mieć nic.

Dokładnie tak, taki "mały" xsenon traktowany jest jak zwykła żarówka H4 czy H7 gdyż ich światłośc jest porównywalna.

adam1501 napisał/a:

Teraz są dostępne xenony o palnikach nie 35W a 25W, które nie przekraczają 2000 lm i wówczas są bez poziomowania i zmywania.

 

I jak to teraz rozpoznać?

Na każdej lampie w oznaczeniach homologacyjnych podana jest jej światłość i na tej podstawie można okreslić czy powinno być zamontowane samopoziomowanie i zmywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.