Skocz do zawartości

40 czy 42 tony


szymonp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam starszych kolegów, badanie przed pierwsza rejestracją, ciągnik siodłowy dwuosiowy,  DMC zespołu pojazdów dla ciągnika siodłowego  dwuosiowego - 40 t podczas normalnego transportu, 42 tony transport intermodalny. Co według was powinno się znajdować w DIPie 40 czy 42 tony? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wpisał czterdzieści a w uwagach zapodał, że dopuszcza się więcej w operacjach transportu inermodalnego.

Były już takie wątki przerabiane.

Jakie parametry są na tabliczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już poruszasz intermodalny to jeśli wynika z TZ dlaczego nie 44 - ogólnie -temat rzeka 

W DIP wpisz MMC konstrukcyjną i administracyjną - 44 lub 42 a administracyjną 40 - klient niech dopilnuje aby te 44 lub 42  znalazły się w uwagach w DR - jeśli zależy jemu na tym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka 44 000, były te tematy poruszane a;e jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem :) Ale to nie powinno być tak, że wpisuje 42 tony i to po prostu kierowca musi sobie to dopilnować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli MMC 44 000 t, DMC 42 000 bo to ciągnik dwuosiowy i chyba tak to powinno wyglądać, innego sensownego rozwiązania nie widzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5 minut temu, szymonp napisał:

Tabliczka 44 000, były te tematy poruszane a;e jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem :) Ale to nie powinno być tak, że wpisuje 42 tony i to po prostu kierowca musi sobie to dopilnować?

 

- a samej naczepie ile d.m.c. byś zapodał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz to odpowiednio w DIP i uwagach MMC , a co dalej pocznie z tym klient albo WK to już nie Twój biznes

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bardziej mi o to chodzi, czy jeżeli przyjąłbym taką formę, czyli MMC 44 t,  i te DMC 42 t, jest poprawna i do przyjęcia? 

43 minuty temu, Paprock napisał:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

- a samej naczepie ile d.m.c. byś zapodał?


Wszystko zależne od tego jaka naczepa :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje napisałem. I po mojemu te 42 lub 44 tony dla zestawu członowego to jest wyjątkowe dopuszczenie przekroczenia standardowych norm uwarunkowane transportem intermodalnym właśnie! I jakoś nie jestem przekonany co do tego, aby te wyższe normy musiały pojawić się w dowodzie ciągnika siodłowego.

 

A wracając do samej naczepy, to dlaczego ciągnikowi 40, 42 lub 44, a dla naczepy  zależy od naczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe Scanie mają w F3: 42t bez żadnych uwag...Klient musi sobie pilnować masy zestawu w zależności od tego co wozi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Nowe mają, a stare nie mają. To teraz tak, czy stara Scania z [F.3]  w dowodzie wynoszącym równo 40 ton może brać udział w transporcie kombinowanym, czy nie może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymonp napisał:

te DMC 42 t, jest poprawna i do przyjęcia?

 

Jest do przyjęcia. Oczywiście nie zawsze ma zastosowanie, ale to już zmartwienie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może - już kilka tak przerabiałem - wykonać dodatkowe badanie - ustalenie danych na wniosek właściciela - określić MMC zestawu konstrukcyjne - i po wpis do WK - zakładając iż takowe występuje na TZ

Nie dotyczy to tylko inter modalnego - w większości to gabaryciaże gdzie w DR  zestaw 40 a rzeczywiste z TZ  nawet do 60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szymonp napisał:

Co według was powinno się znajdować w DIPie 40 czy 42 tony?

a może rozpocząć dyskusje od daty pierwszej rej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to coś da, skoro pojazdy członowe zarejestrowane przed 13 marca 2003 roku mogły mieć d.m.c. w wysokości 42 tony, a autku z tematu czterdzieści dwie tony uzasadni się transportem kombinowanym i pozamiatane. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tak , da,  bo chodzi o CS 2 osie

A tu jeszcze taka ciekawostka CS z 2017 r, 2 osie

20181208_095229 - Kopia.jpg

20181208_095110 - Kopia.jpg

4 godziny temu, IVVO napisał:

Jeżeli już poruszasz intermodalny to jeśli wynika z TZ dlaczego nie 44 - ogólnie -temat rzeka 

 Bo autor pisze o 2 osiowym?

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adnotacjach MMC zespołu 44 tony, a w F.2 jest 42 tony i problemu nie ma. Dlatego jestem za określaniem DMC zespołu jako najwyższej możliwej wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem ze w nowych naczepach podawany jest F3-40000 , i to eliminuje zwykłe " skrzynie i firanki " z transportu intermodalnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.