sm Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 Jeśli to Ciągnik dwuosiowy to ja bym pisał do Dipu: F.3 - 42 tony Konstrukcyjna MMC F.3 - 40 ton Administracyjna DMC to w tym wypadku do dowodu trafi F.3 -40 t W uwagach wpisać adnotacje: F.3 - 42 t dotyczy transportu intermodalnego. To umożliwi zastosowanie F.3 42 tony w przypadku transportu intermodalnego. Dobrze żeby to znalazło się w adnotacjach w DR. Jeśli wpiszemy do DR F.3 42 tony to wprowadza w błąd kierowcę i będzie myślał, że w każdym przypadku może wykorzystać 42 tony. § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku: 1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy o jednej osi, z wyjątkiem naczepy – 10 ton, b) przyczepy o dwóch osiach, z wyjątkiem naczepy – 18 ton, c) przyczepy o liczbie osi większej niż dwie, z wyjątkiem naczepy – 24 ton; 2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: a) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 42 tony, b) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego, przewożących jeden lub więcej kontenerów lub wymiennych nadwozi, o maksymalnej długości całkowitej wynoszącej do 45 stóp (13,72 m) – 44 tony, c) ciągnika siodłowego o dwóch osiach i naczepy o trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 42 tony, d) ciągnika siodłowego o trzech osiach i naczepy o dwóch lub trzech osiach przystosowanej technicznie do operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 44 tony; operacji transportu intermodalnego, uczestniczących w operacjach transportu intermodalnego – 44 tony; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 (edytowane) Ja tam nie wiem, niby przepis nie precyzuje konkretnego podrodzaju naczepy, ale żeby tak zaraz wepchnąć kontener na skrzynię i pozamykać burty, to jakoś słabo tą całą intermodalność widzę. Tu chodzi o transport szybki i sprawny, a nie pałowanie się ze ształowaniem kontenera na jakiejś drewnianej platformie samochodowej. Nie ma miejsca i czasu na liny, sznurki, węzły, supły i temu podobne kokardki. Zrzuca się kontener z pokładu statku na przystosowaną przyczepę i w trymiga do odbiorcy się jedzie. Edytowane 27 Luty 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 26 minut temu, sm napisał: Jeśli wpiszemy do DR F.3 42 tony to wprowadza w błąd kierowcę i będzie myślał, że w każdym przypadku może wykorzystać 42 tony. A to kierowca i jego dyspozytor już nie muszą myśleć i są zwolnienie ze znajomości przepisów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 38 minut temu, sm napisał: Dobrze żeby to znalazło się w adnotacjach w DR. A na jakiej podstawie? Nie przewiduje się takich adnotacji w polskich DR. 42 minuty temu, sm napisał: Jeśli wpiszemy do DR F.3 42 tony to wprowadza w błąd kierowcę i będzie myślał, że w każdym przypadku może wykorzystać 42 tony. A jeżeli wpiszemy F.3 40 ton to też będzie myślał, że w każdym przypadku może wykorzystać 40 ton, co nie sprawdzi się np. w przypadku naczepy dwuosiowej (wtedy DMC zespołu wynosi 36 lub 38 ton). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 13 godzin temu, adamos napisał: A to kierowca i jego dyspozytor już nie muszą myśleć i są zwolnienie ze znajomości przepisów? Nie pracowałeś nigdy w transporcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 14 godzin temu, michal_k napisał: A jeżeli wpiszemy F.3 40 ton to też będzie myślał, że w każdym przypadku może wykorzystać 40 ton, co nie sprawdzi się np. w przypadku naczepy dwuosiowej Nie do końca trafne porównanie , w takim przypadku w samochodach do 3,5 t DMC w F.3 powinny być wpisane 2 pozycje - dla przyczepy z hamulcem i bez hamulca . uważam ,że dobrym pomysłem byłoby aby w DR naczepy wpisywać w poz F.3 40000 kg dla "zwykłych " naczep i 42 lub 44 dla intermodalnych ( te najczęściej mają w przeznaczeniu wpisany przewóz kontenerów ale to nie stanowi wyznacznika dla transportu intermodalnego ). Nie każdy pojazd członowy z podkontenerówką jest "z marszu " intermodalny , na badaniu nic nam do tego . Niech się tym służby kontrolne zajmują - np ITD . Inspektor sprawdzi wg TZ jakie DMC zestawu może być . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 56 minut temu, piter1973 napisał: dobrym pomysłem byłoby aby w DR naczepy wpisywać w poz F.3 40000 kg dla "zwykłych " naczep i 42 lub 44 dla intermodalnych A ja uważam w ogóle wpisywanie F.3 w naczepach jako bardzo zły pomysł. Nie wiadomo z jakimi ciągnikami będą łączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 F.3 w naczepie - jaki niby to ma mieć cel w założeniu - choć osobiście w kilku widziałem wypełnioną tą pozycję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 A dlaczego NIE w naczepie skoro ten parametr dotyczy pojazdu członowego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 5 godzin temu, michal_k napisał: Nie wiadomo z jakimi ciągnikami będą łączone. ale nawet 3 czy 4 osiowy ciągnik coś zmieni w DMC zestawu ? nie mówimy o odstępstwach , gabarytach , zezwoleniach . jeszcze raz powtórzę , że diagnosta na badaniu nie jest od tego aby stwierdzić czy ten ciągnik będzie używany w transporcie intermodalnym czy nie . podpięcie naczepy z kontenerami nie wystarczy aby uznać ten pojazd członowy na "intermodalny " , musi spełnić jeszcze pewne warunki . warunki te sprawdzi tylko i wyłącznie kontrola drogowa . chodzi o miejsce za i rozładunku , odległości itd. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 Może to gupie pytanie ale z czego wynika i ile wynosi d.m.c. ciągnika siodłowego przy założeniu, że m.m.c. podana na tabliczce opiewa na 44 tony? I drugie pytanie, może też gupie, czy pojazd samochodowy jest pojazdem członowym? Zadaję te gupie pytania, żeby jakąś jednoznaczną drogę ustalić przy wypełnianiu DiP-u chociażby. Niestety, ale w momencie badania pozostaje zgaduj-zgadula do jakiego transportu wykorzysta się badany ciągnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 21 godzin temu, duchu napisał: Nie pracowałeś nigdy w transporcie? Nie, straciłem coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 17 godzin temu, piter1973 napisał: ale nawet 3 czy 4 osiowy ciągnik coś zmieni w DMC zestawu ? nie mówimy o odstępstwach , gabarytach , zezwoleniach ....... . Wyboru wśród CS za dużego nie ma ale pamiętaj ze nawet w przypadku , naczepy " zwykłej " jak to określiłeś 40 t nie jest takie oczywiste , zawsze może być rejestrowany przed 03.2003 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 19 godzin temu, Paprock napisał: że m.m.c. podana na tabliczce opiewa na 44 tony? chyba DMC zestawu ? 19 godzin temu, Paprock napisał: z czego wynika i ile wynosi d.m.c. ciągnika siodłowego z warunków technicznych ujętych w rozporządzeniu ? 3 godziny temu, duchu napisał: zawsze może być rejestrowany przed 03.2003 r ok , przyjmijmy na nasze potrzeby ,że naczepa zarej po raz 1 po tej dacie , będzie łatwiej dyskutować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 (edytowane) No OK , to teraz ta "zwykła' spokojnie mogłaby mieć/ nie które mają.. Edytowane 1 Marzec 2019 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 30 minut temu, piter1973 napisał: z warunków technicznych ujętych w rozporządzeniu ? Zapytam jeszcze raz: gdzie w warunkach technicznych ujętych w rozporządzeniu podana jest dopuszczalna masa ciągnika siodłowego? A pytam całkiem poważnie. Pytam poważnie w kontekście takich definicji jak: "zespół pojazdów", "pojazd członowy". Pytam, bo wiem, że każda naczepa to przyczepa ale nie każda przyczepa to naczepa. Każde jabłko to owoc, ale nie każdy owoc to jabłko. Każdy młody ziemniak to po prostu ziemniak, ale nie każdy ziemniak to młody ziemniak. Jeżeli skrzynka na jabłka ma dwadzieścia kilogramów ładowności, ale już zmieszanych owoców wejdzie dwadzieścia pięć kilogramów, to w końcu ile ładowności ma ta owocowa skrzynka? Jeżeli rubryka [F.3] dowodu przewidziana jest dla zespołu pojazdów, to czy jednoznacznie należy tam wpisywać parametry dla "zestawu" w przypadku pojazdu będącego elementem pojazdu członowego? Nie od dzisiaj jest bajzel w przepisach, bo można wypomnieć ilość osi, że jedna w papierach a fizycznie dwie w jakiejś przyczepce. Nie można dojść do ładu z d.m.c. motocykla z wózkiem bocznym i teraz ten intermodalny wyskoczył. Znam choć po łebkach parę definicji i nie bardzo wiem czy te dotyczące pojazdu członowego i zespołu pojazdów jakoś się łączą, czy bardziej dzielą. Dlatego pytam gdzie występuje dopuszczalna masa całkowita dla ciągnika i czy dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów jest tożsama z pojazdem członowym jeżeli o rubrykę [F.3] się rozchodzi? No sorry za taki napad akademickich rozważań, czy tam na atomy rozbijania... Chyba zaś się muszę nauczyć ryby łapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 1 godzinę temu, Paprock napisał: gdzie w warunkach technicznych ujętych w rozporządzeniu podana jest dopuszczalna masa ciągnika siodłowego? § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: 6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton; Czym jest ciągnik samochodowy / siodłowy ? : 33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; 42a) ciągnik samochodowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy; 1 godzinę temu, Paprock napisał: Jeżeli skrzynka na jabłka ma dwadzieścia kilogramów ładowności, ale już zmieszanych owoców wejdzie dwadzieścia pięć kilogramów, to w końcu ile ładowności ma ta owocowa skrzynka? skrzynka ma nadal 20 kg ładowności . mylisz ładownośc z objetością . - wywrotka ma ładowności 26 ton i objętość 80m3 . zasyp wywrotkę do pełna ( po górne brzegi burt ) złomem ołowianym i np. ziemniakami . jak myślisz co będzie więcej ważyć ? złom ołowiany czy ziemniaki ? pojemność a ładowność to dwa różne parametry . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 14 minut temu, piter1973 napisał: zasyp wywrotkę do pełna złomem ołowianym nie uda się ... 1m³ ołowiu waży ponad 11t (dokładnie 11340 kg/m³) policz w zaokrągleniu 10t x 80, to pod takim obciążeniem naczepa zapadnie się pod ziemię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 2 minuty temu, Jacdiag napisał: nie uda się ... przykład miałl obrazować skrzynkę paprocka - zasypałby ja mniejszymi owocami o masie 25 kg i mogłoby się okazać ,że dno odpadło . wiozłem kiedyś złom - pocięte szyny kolejowe na kawałki chyba 40 cm , ważyły 26 ton a ledwo na dnie wywrotki lezały . weź zasyp do pełna bo przecież tyle miejsca jeszcze jest , co bedziesza powietrze woził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 Nie! Nic nie mylę. Mój przykład ładowności skrzynki na owoce miał zobrazować problem, że ja podczas badania mam wpisać konkretny konkret, a nie rozwiązywać zagwozdek co ciągnik będzie woził, w sensie transport intermodalny to d.m.c. większa, a jak transport "standardowy" to d.m.c. mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 43 minuty temu, Paprock napisał: mam wpisać konkretny konkret, czyli ile ? MMC 44 ton to ile jest DMC ? dla "zwykłego " 40 ton , dla intermodala 42 tony. Ja wpisze 40 ton a jeśli będzie jechał jako intermodal i ważył 42 tony to szofer nie popełni grzechu bo auto jest na tyle "przygotowane ". Ale znowu doszliśmy do jednej sprawy - 3 godziny temu, Paprock napisał: Nie od dzisiaj jest bajzel w przepisach, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Marzec 2019 Share Napisano 2 Marzec 2019 10 godzin temu, piter1973 napisał: MMC 44 ton to ile jest DMC ? Uważam, że w pozycji F3 powinien się pojawić zapis pod kątem "zwykłego" pojazdu. Natomiast w adnotacjach DR wartość MMC. Wówczas pojazd w "zwykłym" transporcie nie może przekroczyć F3 a w trakcie wykonywania transportu "inter" wartości z adnotacji. Niby proste a jednak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Marzec 2019 Share Napisano 2 Marzec 2019 Ja uważam, że skoro przepisy dopuszczają w transporcie intermodalnym 42 tony to to jest właśnie ograniczenie administracyjne. O wpisywaniu w uwagach transportu intermodalnego nic nie wyczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Marzec 2019 Share Napisano 2 Marzec 2019 20 minut temu, markes30 napisał: O wpisywaniu w uwagach transportu intermodalnego nic nie wyczytałem. Nie mówię o zapisie transportu intermodalnego w DR, tylko o zapisie MMC zespołu w adnotacjach. Wówczas w trakcie wykonywania tegoż transportu kontrolujący widzi, że pojazd może go wykonywać. Wiem, że DR się nie ma obowiązku wozić i w CEPie nie ma informacji o MMC zespołu... więc pozostaje poszukiwanie TZ. No cóż przepisy są jakie są.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Marzec 2019 Share Napisano 2 Marzec 2019 A ja się zastanawiam czy ten przekroczony lecz w transporcie intermodalnym dopuszczony parametr powinien być w dowodzie rejestracyjnym podawany. Zadaniem pierwszego postu jest rozwiązanie problemu co do wypełnienia samego DiP-u. Może to należy traktować tak samo jak inne parametry administracyjne w dowodzie nie podawane, a mianowicie długość, szerokość, wysokość. Poza tym rubryka [F.3] jest jasno doprecyzowana przez rozporządzenie rejestracyjne: w rubryce przy kodzie F.3 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów, wyrażoną w kg. Pozostałe zagadki do rozwiązania, to mieszanie definicjami w ustawach, bo po kiego precyzować zespół pojazdów i pojazd członowy skoro na jedno, a może jednak na jedno nie wychodzi, bo warunki techniczne określają dopuszczalne masy całkowite w transporcie intermodalnym wykonywanym przez pojazd członowy. 35) pojazd członowy – zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą; 49) zespół pojazdów – pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania; I bardzo mi się kłóci przypasowywanie 40 t d.m.c. dla ciągnika wynikających niby z punktu drugiego: § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku: 2) zespołu pojazdów, złożonego z pojazdów mających łącznie co najmniej 5 osi, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd samochodowy – 40 ton, z wyjątkiem pojazdu członowego mającego 5 lub 6 osi składającego się z: Po mojemu ciągnik samochodowy jest stworzony do tego aby pojazd członowy tworzył i nie bardzo pasuje mi przypinanie ciągnikowi łatki pojazdu samochodowego o 40 t d.m.c. Gdyby tak było, to zbędne byłoby to bawienie się w szczegółowe rozpisywanie wyjątków dopuszczalnych mas całkowitych dla pojazdów członowych. No tak, czy nie?! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gdyby ktoś, coś... to: 20 godzin temu, Paprock napisał: No sorry za taki napad akademickich rozważań, czy tam na atomy rozbijania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.