Skocz do zawartości
szymonp

badanie na rolkach 4x4

Rekomendowane odpowiedzi

szymonp

Będę miał na czasie samochód z napędem 4x4 dołączanym automatycznie, Audi A4 z rocznika 99 r. Do tej pory miałem pare samochód z napędem 4x4, zawsze je sprawdzałem na rolkach i nie było z tym problemu, a Wy jak podchodzicie do tego tematu?  Gość twierdzi że na innych stacjach nigdy mu tego nie sprawdzali na rolkach. Linia diagnostyczna Unimetal, możliwosć badania samochód z 4x4, czyli po prostu każde koło sprawdza się osobno. Jak ogółem podchodzicie do 4x4? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
1 minutę temu, szymonp napisał:

miałem pare samochód z napędem 4x4, zawsze je sprawdzałem na rolkach i nie było z tym problemu

Ja też sprawdzałem i sprawdzam nadal i też nie miałem problemu. W przypadku automatycznie dołączanego napędu to nawet sprawdzenie nie musi być dokonywane przy pojedynczym załączaniu kół, bo podczas badania sprawdzana oś obraca się tak wolno, że napęd nie zostanie załączony. Jak napęd jest nierozłączalny to siły hamowania należy sprawdzać pojedynczo.

7 minut temu, szymonp napisał:

Gość twierdzi że na innych stacjach nigdy mu tego nie sprawdzali na rolkach.

Pewnie nie sprawdzali tez opóźnieniomierzem, bo po co sprawdzać hamulce podczas OBT?

  • Polub 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jast

Pracowałem na UNIMETAL-u QUANTUM 5 i pięknie się sprawdza wszystkie 4x4, a i na BEISBARTH tak samo tylko trzeba na początku załączyć. Klienci też nie pozwalali sprawdzać, a potem się dziwili, że można. Myślę, że to wina diagnosty jak nie umie obsłużyć lub lenistwo i wygodnictwo.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
simple

A4 nie ma napędu "dołączanego automatycznie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

@simple jaki tam jest napęd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rewers

Haldex czy Torsen?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
simple
Napisano (edytowane)

A4 ma torsena. Czyli "stały", ale nie tak, jak w terenówkach, bo audi ma dyferencjał między osiami.

 

Edytowane przez simple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ważniejsze czy automat czy manuał - z automatem nie ma problemu - 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Maha w opcji 4x4 sprawdzanie każdego koła osobno , przy czym jedna rolka kreci się w prawa a druga w lewa  .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Z Mahą to nie ma problemu, bo nie ma hamulca w rolkach więc włączając jeden zespół rolek nie uszkodzimy napędu w żadnym samochodzie. Trochę gorzej gdy linia ma hamulce w rolkach i pomimo włączenia jednego zespołu rolek drugie koło nie może się obracać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

W Cartec - też bez problemu - mimo braku modułu 4x4 / 1000 euro/ - robisz lewe potem prawe - system wylicza i pokazuje ma monitorze wyniki jak przy normalnym badaniu - tylko trzeba zachować kolejność-  L potem P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

To ze system wylicza to wiadomo , tylko jak jedno koło się kreci a drugie stoi to mechanizm różnicowy nie przekazuje na haldex ? opór nie jest tak duży żeby automatyka wyłączyła rolki a może uszkodzić haldex   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
44 minuty temu, IVVO napisał:

W Cartec - też bez problemu - mimo braku modułu 4x4 / 1000 euro/

W moim nie zadziała, bo rolki dają taki opór, że pojazd wyjeżdża. Ale ja mam wersję 4x4. Kilka razy się zagapiłem i uruchomiłem w trybie pomiaru pojedynczego koła, a nie 4x4 i samochód wyjechał z rolek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szymonp
3 godziny temu, IVVO napisał:

Ważniejsze czy automat czy manuał - z automatem nie ma problemu - 

Mógłbyś rozwinąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos
35 minut temu, aboz napisał:

W moim nie zadziała, bo rolki dają taki opór, że pojazd wyjeżdża. Ale ja mam wersję 4x4. Kilka razy się zagapiłem i uruchomiłem w trybie pomiaru pojedynczego koła, a nie 4x4 i samochód wyjechał z rolek.

 

Mam podobne doświadczenia, szczególnie przy stałym nierozłącznym napędem 4x4, z dokładanym tylnym po dłuższej utracie przyczepności jeszcze da się jakoś ogarnąć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

W automatach jest mechanizm wyrównujący /taki dodatkowy dyfer/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
16 godzin temu, IVVO napisał:

W Cartec

W starszych rozwiązaniach (powyżej 3,5 T) trzeba było doposażyć linię w sterowanie przeciwbieżne rolek. Samohamowność była tak wielka, że mógł być problem przy badaniu osobówek.

15 godzin temu, aboz napisał:

bo rolki dają taki opór,

Ups nie zauważyłem postu @aboz  ☺️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
simple
17 godzin temu, IVVO napisał:

W automatach jest mechanizm wyrównujący /taki dodatkowy dyfer/ 

 

 

Proszę, rozwiń tą myśl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
soraj

wszystkie audi, land rovery, subaru , bmw ii inne, robie nawet bez trybu 4x4 i nic sie nie dzieje, podstawa auto na luzie i nigdy nie mialem problemu, jedyny problem to auta terenowe ze stałym napędem , zaspawanym tylnym dyfrem, blokada róźnicową itp, raz mi się zdarzyło, ze zaczeły opony tylne sie ruszac w hondzie CRV, rozłaczyłem urządzenie, podstawiłem dwie podkładki pod koła z rolkami z unimetalu i po sprawie. niektóre z tych aut były prywatne wiec proszę nie komentować, że się nie znam itp, trzeba znać zasade działania napędu i dopiero się wypowiadać.

 

PW-35-300x225.jpg 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik

Reasumując mam linie maha (rolki) przyjeżdża auto 4x4 jak postępujecie?

a) auto ma rozłączany naped

b) auto ma stały naped

c) jak rozpoznajecie czy jest rozlaczany

 

Pytam bo nie chciałbym np uszkodzić mostu klientowi. Poprzedni diagnosci unikali sprawdzenia hamulców jak tylko usłyszeli hasło 4x4. Mi się wydaje trochę "paryzantka" bo jak można nie sprawdzić hamulców... widzę w ustawieniach ze jest opcja 4x4 ale szczerze jeszcze nie robiłem tego... 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Opcja może być, ale dobrze sprawdzić czy moduł wykupiony. Też miałem taką opcję w linii diagnostycznej, ale dopiero po dodatkowej opłacie serwis wziął i po ludzku toto odpalił.

Poza tym, niektóre rolki potrafią rozpoznawać napędy. Mostu raczej nie rozsypiesz. Prędzej wszystko stanie lub się wyłączy zanim do destrukcji mostu dojdzie. Są zabezpieczenia porobione. Mi się nigdy nie zdarzyło cokolwiek uszkodzić, a kilka razy sprzętem 4 x 4 z partyzanta bez zastanowienia się wjechałem. Szarpnęło, stanęło i po krzyku. Wsteczny i od nowa wjazd z przestawieniem rolek z automatu lub z pilota na osobne koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
Napisano (edytowane)
18 minut temu, mike_van_mik napisał:

jak rozpoznajecie czy jest rozlaczany

Najprościej to tak: jak ma dwie wajchy jedną od biegów druga od redaktora i wszędzie napis 4h(typowa terenówka) to nierozłączalny (badasz w opcji 4x4) jak będzie coś napisane  2h to na tym ustawieniu badasz normalnie jak zwykły. Jak ma napęd dołączany przez elektronikę czyli brak dodatkowych wajch i pokręteł(SUVy Quatro i inne bulwarówki) to ja badam normalnie bez użycia 4x4. Próbuj  na błędach o uszkodzenia raczej się nie martw  ciężko coś popsuć😉

Edytowane przez yogi1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
27 minut temu, mike_van_mik napisał:

 widzę w ustawieniach ze jest opcja 4x4 ale szczerze jeszcze nie robiłem tego..

 

- taką dziwną zależność miałem, że jak używałem opcji 4 x 4, to kurcze dziób w stronę kanału targało. Nie ważne która strona. Jedyna rada, to szybko wykonać pomiar. Potem podobno coś tam ustawiali, poziomowali, osiowali, lecz z miernym skutkiem. Cztery razy cztery robiło się szybko. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik

Raz miałem audi A3 wjeżdżam przednimi kołami na rolki a tu mi się tylne tez kręciły na płytkach... wtedy powinienem ustawić 4x4 i by było git? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Trzeba też przyswoić to, co zapodał @yogi1984, a więc dać sobie szansę na:

 

8 godzin temu, yogi1984 napisał:

Próbuj  na błędach o uszkodzenia raczej się nie martw  ciężko coś popsuć😉

 

- a czasem potrzebny jest telefon do przyjaciela wedle poniższego przykazania:

 

4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców. Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim przypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.