Rafi90 Napisano 18 Listopad 2021 Share Napisano 18 Listopad 2021 (edytowane) U nas dwóch Reksów z stacji o której pisałem wyżej potrafiło przyjechać do innej SKP zrobić dym bo diagnosta dał UI za błędy numer VIN, a oni go klepali 2 lata pod rząd. Dobrze ze nie trafili do nas bo poza utratą uprawnień, utracili by jeszcze uzębienie. To już patologia w wydaniu premium. Edytowane 18 Listopad 2021 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Listopad 2021 Share Napisano 18 Listopad 2021 3 godziny temu, LimonQ napisał: No i właśnie tu mam żal do ich przełożonych. Że nie przekazali odpowiedniej wiedzy pracownikom. A jak ich przełożeni mają taką samą (albo mniejszą) wiedzę jak podwładni, to co mają przekazać ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 18 Listopad 2021 Autor Share Napisano 18 Listopad 2021 To też prawda. Przykład idzie z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 3 Grudzień 2021 Share Napisano 3 Grudzień 2021 W dniu 17.11.2021 o 10:32, adam1501 napisał: większość urzędów tego nie rozumie i dla nich jest to niezgodność danych Właśnie przed chwilą zakończyłem nieprzyjemną rozmowę z panią z WK, której musiałem tłumaczyć przez telefon, dlaczego wpisałem inną masę własną niż w niemieckim DR, pomimo tego, że w uwagach wszystko wyjaśniłem. Z rozmowy odniosłem wrażenie, że mi nie uwierzyła. Na koniec powiedziałem, że ma się kontaktować w formie pisemnej, a jak nie, to niech złoży na mnie skargę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 3 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2021 (edytowane) Takie podejście do sprawy godne podziwu. Brawo za odwagę Nie ma co sobie dawać wmówić przez urzędnika. Urzędnik już będzie miał nauczkę i może zerknie do przepisów a następnym razem nie będzie zadawał głupich pytań. Zwłaszcza że podobno w systemie na którym dokonują rejestracji mają możliwość wpisania: 1. Masa własna pojazdu 2. Masa własna w stanie gotowym do jazdy Niech sobie wpiszą mase z dowodu do masy w stanie gotowym do jazdy a mase własną z zaświadczenia do masy własnej. Dziwie się że jeszcze nie zastanawiają się czemu tak jest Edytowane 6 Grudzień 2021 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawex Napisano 3 Grudzień 2021 Share Napisano 3 Grudzień 2021 Dodatkowo jeszcze na maila WK, z którego do mnie dzwoniono, wysłałem poradnik dla diagnostów oraz organów rejestrujących pojazdy, ale czy to im da coś do myślenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 3 Grudzień 2021 Share Napisano 3 Grudzień 2021 Trochę drążyłem temat, niestety zdania są podzielone z tym odejmowaniem. To tak na marginesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 3 Grudzień 2021 Share Napisano 3 Grudzień 2021 Ja zawsze odejmuję Regułki wpisuję ale klientowi zazwyczaj nic nie mówię... często handlarz przywozi tak, że z nowym właścicielem nie mam nawet kontaktu. Wraca może 1 na 50. Po zwrotce tłumaczę, drukuje poradnik i przy drugim podejściu przechodzi Tak że Rzeszów już się chyba nauczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 3 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2021 1 godzinę temu, mirek.g napisał: Trochę drążyłem temat, niestety zdania są podzielone z tym odejmowaniem. To tak na marginesie Zdania podzielone, a przepisy jak? Przy nowych pojazdach rejestrowanych po raz 1-szy na terytorium Polski producent niezgodnie z prawem odejmuje 75kg od masy własnej w stanie gotowym do jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2021 Share Napisano 3 Grudzień 2021 (edytowane) 30 minut temu, LimonQ napisał: producent niezgodnie z prawem odejmuje 75kg od masy własnej w stanie gotowym do jazdy? Dzisiaj rejestrowałem nową Toyotę i producent w oświadczeniu podał masę własną pomniejszoną o 75 kg nie w stosunku do masy w stanie gotowym do jazdy, ale rzeczywistej masy pojazdu. Są to dwie oddzielne rubryki w świadectwie zgodności. Edytowane 3 Grudzień 2021 przez michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 3 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2021 Tak, bo pojazd posiada dodatkowe wyposażenie. Cytat 6) „rzeczywista masa pojazdu” oznacza masę pojazdu gotowego do jazdy wraz z masą wyposażenia dodatkowego zamontowanego w danym pojeździe; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 Panowie. Pojazd sprowadzony z Niemiec. Kategoria L5e, pojazd trójkołowy. Odejmujemy 75 kg od masy własnej ?? I dlaczego tak ?? Wiem, że w motocyklach dwukołowych (L3e) nie odejmujemy... Czy pojazdy trójkołowe są w Niemczech traktowane jak samochody ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 Po numerze homo nie idzie tego rozkminić? W przypadku czterokołowców to kluczowy może być zapis: Cytat 12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 13 Grudzień 2021 Share Napisano 13 Grudzień 2021 No właśnie po homologacji idzie wywnioskować, że odejmujemy. Pytanie dlaczego... W motocyklach dwukołowych jest podana masa bez kierowcy... W niemieckim dowodzie mam tak: Marka: Can-Am; Model: BRP; Typ: 2; Wariant: G; Wersja: G; Kategoria L5e-A; Numer homologacji: e13*168/2013*00524*00 G - 375 kg; F1, F2 - 499 kg; Liczba miejsc siedzących: 2. Po homologacji wychodzi masa własna 300 kg, zresztą jeżeli nie odejmiemy to nawet nie wyjdzie masy na 2 osoby... Kolejną ciekawostką są naciski... DMC - 499 kg, a naciski 1 oś: 600 kg; 2 oś 412 kg... Nacisk na 1 oś większy od DMC pojazdu ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 Odejmujemy, odejmujemy. W tym rozporządzeniu wyraźnie stoi, że nie masa własna pojazdu, a masa pojazdu kategorii L w stanie gotowym do jazdy nie obejmuje masy: a) kierowcy (75 kg) i pasażera (65 kg)! No i weź teraz wykombinuj, co zawiera w tym dowodzie ichnie [G]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2021 Share Napisano 14 Grudzień 2021 11 godzin temu, Logen napisał: G - 375 kg; F1, F2 - 499 kg; Liczba miejsc siedzących: 2. Po homologacji wychodzi masa własna 300 kg, zresztą jeżeli nie odejmiemy to nawet nie wyjdzie masy na 2 osoby... Skoro tak jest to sprawa prosta i trzeba odjąć. W przypadku motocykli kilkakrotnie też się spotkałem z przypadkiem, że trzeba było odjąć masę kierowcy, bo ładowności brakło, ale z jakich krajów były te motocykle nie pamiętam. 11 godzin temu, Logen napisał: Kolejną ciekawostką są naciski... DMC - 499 kg, a naciski 1 oś: 600 kg; 2 oś 412 kg... Nacisk na 1 oś większy od DMC pojazdu ???? Najwyraźniej DMC zostało ograniczone z przyczyn homologacyjnych a sam pojazd może też występować w wersji ciągnika rolniczego lub pojazdu be możliwości rejestracji a wówczas jego DMC może być znacznie większa. Sądząc po naciskach to konstrukcyjne DMC tego pojazdu wynosi 1000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 Pytanie: czy ładowność powinna być wyliczana od masy pojazdu gotowego do jazdy, czy od masy bez kierowcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 @Admiral PORD : 56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 (edytowane) @cezaryZnalazłem ten przepis, ale mam teraz zagwozdkę: 2 identyczne busy kupione z tego samego salonu w Niemczech w przeciągu 3 miesięcy. W pierwszym mam masę przepisaną z dowodu, w drugim wywalczyłem -75 kg. Teraz będę brał trzeciego i interpretuję to tak: DMC-G-75kg = ładowność? Popraw mnie jeżeli się mylę. I dziękuje z góry. Oczywiście mowa o parametrach z niemieckiego dowodu. Edytowane 5 Styczeń 2022 przez Admiral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 12 minut temu, Admiral napisał: Teraz będę brał trzeciego i interpretuję to tak: DMC-G-75kg = ładowność? Dobrze interpretujesz. 13 minut temu, Admiral napisał: w drugim wywalczyłem -75 kg Ku czemu ma ta walka służyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 @adam1501Walka coby nie latać 70 razy WK-SKP, bo Pani przy okienku nie zna przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 1 minutę temu, Admiral napisał: DMC-G-75kg = ładowność? A po co takie komplikacje? Najpierw ustalasz masę własną (zgodną z polskim PORD), wpisujesz ją do DIP-u i wykonujesz działanie : DMC-MW = ŁADOWNOĆ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Styczeń 2022 Share Napisano 5 Styczeń 2022 3 minuty temu, Admiral napisał: coby nie latać 70 razy WK-SKP Dam rękę odrezać, że jak MW będzie zgodna z ZDR i na tej podstawie określona DŁ, to żadna pani z okienka nawet powieką nie mrugnie tylko to przyklepie. 5 minut temu, Admiral napisał: Pani przy okienku nie zna przepisów Pokaże Ci, że po homologacji jest MW taka jak w ZDR i wówczas Cię przetrenuje 70 razy za niezgodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 11 Listopad 2023 Autor Share Napisano 11 Listopad 2023 Pracuje nad aktualizacja i powiekszeniu danych w poradniku, ale zastanawiam się czy Stowarzyszenie Diagnostów nie powinno wnieś aby na zaświadczeniu (DIP) pojawiła się oprócz masy własnej, masa własna pojazdu gotowego do jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Listopad 2023 Share Napisano 11 Listopad 2023 Lepiej nie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.