gregor6 Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Witam, jestem diagnostą od 2 tygodni na nowo otwartej stacji więc proszę o wyrozumiałość, rozumiem, że moje pytanie może być dla niektórych śmieszne ale chcę się poradzić. Zostałem od pierwszych dni zasypany pojazdami sprowadzonymi z zagranicy do prerejestracji. Przyznam szczerze ze DIPy wypełniałem trochę na "czuja", ale na 19 przeglądów 17 było ok a zawsze wypełniałem tak samo. Jednak w dwóch przypadkach dostałem dziś telefony z odpowiednich WK, że brakuje w DIPach DMC zespołów pojazdów. Wszystkie briefy jakie miałem dostałem bez tłumaczeń. Jak mogę znaleźć lub jak obliczyć DMC zespołu pojazdów? W jednym przypadku na próbę dodałem DMC pojazdu i DMC przyczepy z hamulcem ale domyślam się, że nie będzie to poprawne. Ponadto czy ktoś podpowie jak zrobić korektę w programie JAPY? Mam poprawione DIPy wysłać do WK pocztą? Chciałbym, żeby wszystko było ok i żeby nikt się nie przyczepił bo trochę mnie kosztowało zdobycie uprawnień Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 1 minutę temu, gregor6 napisał: Wszystkie briefy jakie miałem dostałem bez tłumaczeń. Jak nie potrafisz rozszyfrować zagranicznego DR to poproś l tłumaczenie. 2 minuty temu, gregor6 napisał: Jak mogę znaleźć lub jak obliczyć DMC zespołu pojazdów? Wartość podana na tabliczce znamionowej. Masy przyczep należy pobrać z katalogu - chyba masz jakiś katalog skoro to nowa SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 3 minuty temu, gregor6 napisał: Jak mogę znaleźć lub jak obliczyć DMC zespołu pojazdów? Możesz znaleźć w dowodzie zagranicznym pod pozycją F3 (tak samo jak w Polsce). Czasami jest to w formie adnotacji w DR. Może też być zawarte w CoC (homologacja) - przy zagranicznych dokumentach często jest to dokument obecny. A generalnie to na aucie znajdziesz tą informację na tabliczce znamionowej. W innym wypadku informacje od producenta, katalogi, instrukcje - generalnie kłania się przepis o sposobie ustalania nieznanych parametrów pojazdu. Natomiast parametru tego w żaden sposób sam nie obliczysz! Jest to w zasadzie parametr obowiązkowy i nie powinieneś wypuszczać DIP z nieokreślonymi parametrami (chyba, że danego pojazdu nie dotyczą). Brak możliwości określenia choćby jednego parametru powinien skutkować wynikiem negatywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Dmc zespołu pojazdu czyli pozycja F3 ustalasz z tabliczki znamionowej - z reguły 2 pozycja od góry. Jeśli jej nie ma (np pojazdy z USA nie mają na TZ masy zespołu pojazdu tylko jest dmc oraz naciski na os przednia i tylna) to naszym obowiazkiem jest ustalić. A skąd? Z różnych źródeł internet i szukasz a jak ci się nie uda to zawsze jest wyjście awaryjne - wysyłasz klienta do rzeczoznawcy sam ostatnio przerabialem mazde 6 i tez miałem problem z ustaleniem... ale na szczęście rejestracja nie doszla do skutku ale wtedy coś fajnego mi napisał @Paprock sumujesz masy i siedzisz A jak kolega Paprock coś napisze to jest świętość aczkolwiek z tymi sumowanymi masami trochę do świętości brakuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 Jeśli mówisz i sumowaniu DMC z przyczepą to nie taka świętość tylko ostatni akt desperacji który w normalnych warunkach i dostępie do literatury fachowej miejsca mieć nie powinien! Są katalogi,są serwisy i telefony,jest rzeczoznawca,są porównawcze dane z europejskich odpowiedników i to powinno wystarczyć oczywiście jeśli umiesz słuchać, mądrze szukać i odpowiednio to interpretować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 20 Maj 2019 Share Napisano 20 Maj 2019 2 godziny temu, yogi1984 napisał: są serwisy i telefony Akurat dzwoniłem do aso mazda i nie mają takich informacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 13 godzin temu, blakop napisał: Brak możliwości określenia choćby jednego parametru powinien skutkować wynikiem negatywnym. ? Cytat h) Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego wymaganego dla danego rodzaju pojazdu parametru zawartego w załączniku nr 4 do rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 8 godzin temu, yogi1984 napisał: Jeśli mówisz i sumowaniu DMC z przyczepą to nie taka świętość tylko ostatni akt desperacji który w normalnych warunkach i dostępie do literatury fachowej miejsca mieć nie powinien! To nie takie proste. Dla samochodów do 3,5 t z USA/Kanady tego parametru nie określa nawet producent pojazdu. W instrukcjach użytkownika jest jedynie informacja o masach przyczep (jeżeli pojazd może je ciągnąć) i o konieczności nieprzekraczania nacisków osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 15 godzin temu, danielg539 napisał: Masy przyczep należy pobrać z katalogu ale kolega chce masę zespołu pojazdów a nie masę przyczep 01 i 02 .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 W dniu 20.05.2019 o 16:53, danielg539 napisał: Masy przyczep należy pobrać z katalogu - chyba masz jakiś katalog skoro to nowa SKP? Ja korzystam w głównie z danych zawartych w ZDR i z katalogu autoVIN firmy JAPA. Kiedyś jak pracowałem w na programie SKP PRO tej samej firmy to dane z autoVIN same wrzucały mi się do DIP i trzeba było je tylko porównać z danymi w ZDR i ewentualnie coś poprawić. W dniu 20.05.2019 o 16:49, gregor6 napisał: Ponadto czy ktoś podpowie jak zrobić korektę w programie JAPY? O ile dobrze sobie przypominam to wszystkie poprawki zrobisz z pozycji zakładki „dawno temu” . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 Godzinę temu, rewers napisał: z katalogu autoVIN A wiesz, że ten katalog to nic innego jak dane z DIP-ów i zawiera mnóstwo błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 Wiem, że taki sam katalog tworzy w chwili obecnej Patronat i również będzie się opierał na danych z DIP, lecz twierdzę, że katalog z JAPY pomimo błędów jest pomocnym narzędziem, a tak jak pisałem wcześniej, dane z katalogu trzeba później zweryfikować, najlepiej z ZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 26 minut temu, rewers napisał: Wiem, że taki sam katalog tworzy w chwili obecnej Patronat i również będzie się opierał na danych z DIP taki katalog ma skp pro , batech , tuvpol tak więc to żadna nowość,kwestia jest tylko jakość wprowadzanych danych do dip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 - jakość takiego katalogu jest wprost proporcjonalna do jakości danych do dipów wklepanych. Kłaniają się naciski osi, masy własne i teraz masa zespołu ustalona nie wiadomo jak. Już nie mówiąc o francuskich autach, gdzie zakazana wyliczanka nijak się nie sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 20 godzin temu, gregor6 napisał: bo trochę mnie kosztowało zdobycie uprawnień Nie dziwie się , albo trochę się jednak dziwię że się udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 2 godziny temu, rewers napisał: Wiem, że taki sam katalog tworzy w chwili obecnej Patronat i również będzie się opierał na danych z DIP, Taki katalog działa pod Patronatem i są tam wyłącznie dane homologacyjne. Niejednokrotnie @leski66 i @cezary wrzucali dane z niego na forum. 2 godziny temu, rewers napisał: katalog z JAPY pomimo błędów jest pomocnym narzędziem, Nie twierdzę, że nie jest. Sam z niego korzystam. Ale zdając sobie sprawę z poważnych błędów w nim zawartych, weryfikuję je w innych źródłach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 12 minut temu, aboz napisał: Taki katalog działa pod Patronatem i są tam wyłącznie dane homologacyjne. Ale pracują jeszcze nad dodatkowym,w czerwcu ma być dostepny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 23 minuty temu, aboz napisał: zdając sobie sprawę z poważnych błędów w nim zawartych, weryfikuję je w innych źródłach Zatem po co nam taki katalog, chciałoby się powiedzieć,,, 11 minut temu, yogi1984 napisał: pracują jeszcze nad dodatkowym Oby nie powielili błędów poprzedników ,,, W takim katalogu powinny być dane od producentów, nie radosna twórczość zawarta w Dip-ach ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benoo Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 witam ,masa zestawu F3 wymagana tylko jak pojazd jest przystosowany do ciągniecia przyczepy, -czytaj wymagania tabliczki znamionowej -rozporzadzenie o warunkach technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 To O1 i O2 też nie ustalasz jak auto bez haka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 3 godziny temu, benoo napisał: tylko jak pojazd jest przystosowany do ciągniecia przyczepy Czyli pojazd, który z założenia producenta może być używany do ciągnięcia przyczepy. Nie ma to nic wspólnego z montażem haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 W dniu 20.05.2019 o 16:49, gregor6 napisał: jak zrobić korektę w programie JAPY? W zakładkach "dawno temu" zaznaczasz badanie i na dole strony masz KOREKTA, którą naciskasz i pojawia się pierwsza strona badania. U góry nad nią są zakładki DIP, GAZ, ADR itd, Zaznaczając DIP wyświetli Ci się DIP w którym wprowadzisz zmiany. Po wydrukowaniu właściwego DIP-u i Zaświadczenia, badanie zostanie wysłane do CEPiK. To tak w skrócie.. Masz też FAQ w programie z którym powinieneś się zapoznać. Program JAPY jest najprostszym programem w obsłudze w porównaniu z NORCOM, PATRONAT, DEKRA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Maj 2019 Share Napisano 21 Maj 2019 Toś sobie chłopie nachlapał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 Są pojazdy nawet takie popularne dla których producent nie przewiduje ciągnięcia przyczepy jak np Yaris Hybrid. S tandardowa może Hybryda nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Maj 2019 Share Napisano 22 Maj 2019 (edytowane) No i w przypadku samochodu z taką tabliczką jest wypełniana rubryka [F.3] w dowodzie, czy bywa pomijana? Przypomnę, że producent parametr zespołu pojazdów określił jak byk! Edytowane 22 Maj 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.