Skocz do zawartości

London Taxis Int


Dar-jusz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.07.2019 o 12:40, Paprock napisał:

- ja tam śmiało na TAXI to puszczam, pod warunkiem że światła to oryginał na nie jakaś foliowo-nalepkowo-garażo hobbystyczna rzeźba domorosłego mechaniko-elektryko-ektorotechnika/elektronika. ;-)

No właśnie pan użył stwierdzenia: lampy wysłałem do firmy która zajmuje się przerabianiem z ichnich na nasz.... Myślę że ciężko by było znaleźć do tego modelu oryginalne lampki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko, lekko. Trudno, łatwo. Tanio, drogo... O takich przymiotach "zakres" milczy na szczęście. Lampa ma znaki, po których dojdzie co i jak i ja osobiście w żadne przeróbki bym się nie zapędzał. No chyba że Instytut Ceramiki i Szkła wypisze kwit, że światło mijania jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - pokażcie mi w całej Unii - czy jest jakiś inny producent pojazdów poza LTI - który produkuje od samego początku pojazd kat M1 z przeznaczeniem do konkretnego użytku TAXI tak jak w tym przypadku - to jest niestety anglik - a tam jak wielokrotnie na forum było jeżdżą wynalazki które na ich rynku są normą - a u nas - w/g dokumentu z pierwszego postu - D5 - typ nadwozia - TAXI - dla tego mam zastrzeżenia, - Czy w tym przypadku samo M1 bez "rozgryzienia" homo wystarczy aby korzystać z tego pojazdu w celach "cywilnych"  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎07‎-‎27 o 12:40, Paprock napisał:

Wiecie co, to ja od dzisiaj nie siadam za szoferem w Busie-100, bo tam przecież szyba jest

chyba w miejskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególik.

 

Ale chętnie zapoznam się z foto-przykładami przegród innych niż szyba i mniej "szkodliwych" w razie kolizji. Bo ktoś tej taksówce zarzucił nie wiadomo co jeżeli chodzi o homologację w zakresie ochrony osób. No nic, nie ma innej rady jak tylko się przyjrzeć znakom homologacyjnym na tej grodziowej szybie/przegrodzie.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, IVVO napisał:

Czy w tym przypadku samo M1 bez "rozgryzienia" homo wystarczy aby korzystać z tego pojazdu w celach "cywilnych"  

 

Tak - wystarczy. Na jakiej podstawie miałby nie być dopuszczony do ruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ZDR jest podane homo - i to wystarczyło by do rozwiązania niejasności - szukałem po nr ale lipa - może Michał by zaradził w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

chętnie zapoznam się z foto-przykładami przegród innych niż szyba

zwykła barierka z "dyktą " , taka sama jak za fotelem "pilota " czy też przed siedzeniami za tylnymi drzwiami . w bus 100 nie musi być do sufitu , ma być przegroda aby pasażerowie nie kopali szofera  w fotel albo torba podręczna nie spadła i nie uderzyła kiero , czy też butelka nie stoczyła się pod nogi.

 

co do przedmiotowej TAXI  nie widzę przeciwskazań aby jej nie dopuścić do ruchu w PL ( jeśli oczywiście światła , lusterka i inne wcześniej wymienione spełniają wymagania ). układ , ilośc siedzeń jest ok , przegroda nie przeszkadza - kontakt pasażerów i kiero jest , pasy są , fotele składane są dopuszczalne , tyłem do kierunku jazdy też .

Edytowane przez piter1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, IVVO napisał:

Spróbuje się skontaktować z producentem

 

Ale czemu to ma służyć? Pojazd trzeba ocenić pod kątem polskich warunków technicznych i nie dorabiać ideologii o tym, że jeśli nie będzie taxi to koniec świata i jeździć nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, piter1973 napisał:

zwykła barierka z "dyktą " , taka sama jak za fotelem "pilota " czy też przed siedzeniami za tylnymi drzwiami . w bus 100 nie musi być do sufitu , ma być przegroda [...]

 

- no dzięki, dzięki. Jedno i to samo. Podobnie jak każdy terenowy samochód to Dżip, a każdy sportowy 'ciewik to adidos'. Dla jednego szyba to najczęściej coś przezroczystego bez wnikania czy  szklana czy z tworzywa, bo takie widział.  A drugi miał przyjemność zobaczyć i inne rozwiązania. Tu pilśniopodobne akurat.

 

Co do taksówki, to wyżej zapodałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paprock - u drogi , chodzi mi o to ,że  pisałeś szyba ( plexi czy jak to zwał ) to zrozumiałem,że  od podłogi po sufit . mi chodzi o to ,że nie ma podanej wysokości tej przegrody , jest najczęściej do wysokości  +/- żeber u siedzącego pasażera . a czy w barierce będzie szyba , plexa , blacha stalowa , płyta  drewnopodobna  to , deski  to bez znaczenia .  nie wyobraż sobie busa 100 ( czy zwykłego turystyka ) z pełną ścianą  przed oczami . turysta  podziwia krajobraz przez szybę przednią , nawet jak kiero  opuści roletę przeciwsłoneczną  to krzycza ,że im widoki zabrano . jak mówie ,że razi mnie słońce  i to dla dobra pasażerów  poprawiam sobie widoczność  to są i tacy  co potrafią powiedzieć żebym do okulisty poszedł.

3 godziny temu, Paprock napisał:

Ale chętnie zapoznam się z foto-przykładami przegród innych niż szyba

spoko , niech się tylko  kiedyś dostane do autobusu to zrobie foto - za fotelem kiero a 1 rzędem foteli jest szafka z bufetem i kawiarką . role przegrody spełnia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, piter1973 napisał:

spoko , niech się tylko  kiedyś dostane do autobusu to zrobie foto - za fotelem kiero a 1 rzędem foteli jest szafka z bufetem i kawiarką . role przegrody spełnia .

Albo musisz często widywać taxi autobus, lub ja nie rozumie co ma przegroda autobusu wspólnego z tą dla taxi.

No chyba, że mowa o "zrobieniu" tematycznej taxi na autobus i kłopot jest z dobraniem przegrody kierowcy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tyle ma wspólnego, że @IVVO wyraził troskę jakby ktoś wyrżnął karczychem lub tyłem głowy o tą "szybę". No to ja, że nie siadam w BUSIE-100 za fotelem szofera bo tam jest "szyba" chroniąca i w razie ostrego hamowania mógłbym nosem o nią się oprzeć. Na to @piter, że są "szyby" także z dykty. :evil:

 

No to może wróćmy do taksówki? :wink:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport sytuacyjny wygląda tak że auto stoi pod stacją a właściciel jeździ po mieście i szuka kogoś kto to przepuści, na razie bezskutecznie :-)  Ktoś chętny mogę dać namiary bo u nas w Zielonej to jakieś same cykory:icon_mrgreen: 

Pan nawet dotarł do właściciela który ma coś takiego w PL(ponoć tylko jeden taki jest) zarejestrowane i namierza stację która to robiła tyle że to drugi koniec Polski.

Edytowane przez Dar-jusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie u mnie, co prawda to tylko kolejne OBT w kraju i za pierwszym podejściem było N, naprawa skuteczna, warunki spełnia więc oporów nie miałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dar-jusz napisał:

Ktoś chętny mogę dać namiary bo u nas w Zielonej to jakieś same cykory

dawaj go ale do mnie ze 300 km jest :ok  ale lusterka i światła przetrzepię ,  resztę  też .trochę anglików już było , nic strasznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dar-jusz napisał:

bo u nas w Zielonej to jakieś same cykory

 

A to niestety jest argument żeby jednak pojawiły się stacje TDT. Albo trzeba dać N (podparte przepisami) albo P, a nie lawirować "nie wiem, może taxi, może do miasta, nie bo nie...". Szczerze mówiąc nie świadczy to najlepiej o diagnostach. To nie jest jakaś konstrukcja z kosmosu, którą faktycznie trudno ocenić w warunkach SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, michal_k napisał:

Szczerze mówiąc nie świadczy to najlepiej o diagnostach. To nie jest jakaś konstrukcja z kosmosu, którą faktycznie trudno ocenić w warunkach SKP

No niestety ale oczytani w przepisach ludzie mają wątpliwości natomiast "głąby kapuściane" nie znające prawie żadnych przepisów przyklepią takie auto bez problemu.

W przypadku tego pojazdu barierą nie jest liczba i sposób usytuowania miejsc ani to, że auto skonstruowane jest do jazdy po mieście a brak europejskich reflektorów i lusterek!

14 godzin temu, michal_k napisał:

A to niestety jest argument żeby jednak pojawiły się stacje TDT

Też bym tego chciał ale biorąc poprawkę na poziom wiedzy inspektora TDT dokonującego kontroli stacji na której pracuję to zaczynam mieć wątpliwości w tym zakresie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, danielg539 napisał:

brak europejskich reflektorów i lusterek!

 

To jest oczywiste i bezdyskusyjne. Niestety dyskusja rozwinęła się w kierunku "miejskie taxi - nie wiadomo widzimisię".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - jest to jedyny pojazd kat M1 chyba w całej Unii produkowany w konkretnym celu i przeznaczeniu nie mający odpowiednika do którego można był by się odnieść - więc jak widzę nie tylko ja mam zastrzeżenia  co do dopuszczenia pojazdu do ruchu - oczywiście zakładając iż cała reszta jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych realiach jest to po prostu samochód osobowy, przy założeniu, że "reszta gra". Jego specyficzna budowa nie jest przeszkodą aby go sklasyfikować wg naszych zapisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, IVVO napisał:

jak widzę nie tylko ja mam zastrzeżenia  co do dopuszczenia pojazdu do ruchu

 

I co dalej? Co właściciel miałby zrobić? Dla mnie odpowiedź powinna być prosta - pozytyw albo negatyw ze wskazaniem odpowiednich warunków, których nie spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.