Skocz do zawartości

uszkodzony samochód przez diagnoste


pawelzr160

Rekomendowane odpowiedzi

poprzedni właściciel co roku robił tam przeglądy, a ja pojechałem na inna stacje i samochód już nie wyjechał.. przypadek?

jeszcze takie głośne stuki przy sprawdzaniu i momentalny wyciek oleju?

to chyba coś poszło nie tak jak nawet ośkę wyrwało hmm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że takie rzeczy same z siebie się nie biorą , potem diagnosta wyskoczył do mnie z problemem, że trzeba było mówić, że xdrive , co powiedziałem mu na samym początku badania ...

także dobrze wiedział co narobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż , jak było to nie wiemy i nie jesteśmy od tego, aby to ustalać. Większość SKP ma takie rolki i w tedy nie ma problemów z badaniami.

A teraz to już naprawdę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, reasumujmy - Ty mówisz, że uszkodzono na skp, sprawdzający i właściciel mówią, że nie, my nie jesteśmy w stanie ani zająć właściwego stanowiska (nie było nas tam), a tym bardziej pomóc, czyli, albo jednak dojdziesz do porozumienia z właścicielem skp, albo zgłaszasz sprawę na policję. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro mam nadzieje, że się dogadamy. Na każdej stacji  są kamery, także będzie wszystko ładnie widać. Jutro z samego rana zgłaszam sprawę  do rzeczoznawcy i zobaczymy

jak będzie trzeba  to i na policję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj dziwna to sprawa z tym uszkodzeniem reduktora przez rolki:???: tyle lat sprawdzam xdrivy,4matic itp w normalnym trybie i jest ok nawet żadnych większych oporów nie wykazuje a tu taka niespodzianka. To jak te napędy rolek nie wytrzymają to co się stanie jak auto ugrzęźnie gdzieś mocniej :-|. No nic jestem bardzo ciekaw opinii rzeczoznawcy co przyczyniło się do awarii i mam nadzieję że  będziesz łaskaw nam uzasadnienie tejże opinii przytoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Xdrive  w automacie - to nie ma szans na uszkodzenie napędu - z manuałami bywa różnie - chyba że dałeś na P a nie na N i w tym wypadku bez różnicy czy rolki 4x4  czy zwykłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest taka, że znamy relację tylko jednej strony. Co wiemy na pewno to to, że pojazd został kupiony przed stwierdzeniem uszkodzenia i pojechał na SKP celem weryfikacji stanu zawieszenia. Skąd więc badanie hamulców? Jaki był stan skrzyni rozdzielczej? Czy SKP ma rolki z automatyczną detekcją rodzaju napędu czy nie?

 

PS. Jeśli nikt z Was nie słyszał o przypadku uszkodzenia napędu na SKP, to śpieszę poinformować, że się zdarzają. Przykład mojego klienta, który przed zakupem sprawdzał pojazd na jednej z pobliskich stacji. Pacjentem był Jeep Cherokee z częściową szperą centralnej różnicówki. Diagnosta uruchomił rolki w trybie normalnym i rozsadziło obudowę. SKP pokryła koszty wymiany części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tak się składa że mam X3 z x drive wcześniej też miałem X drive i nie da się tego napędu uszkodzić w sposób który tutaj jest opisany. Po prostu się nie da. Ja robiłem to u siebie nie raz i nie 5, rozmawiałem z ludźmi którzy naprawiają te skrzyniki rozdzielcze do BMW i no przy prędkościach jakie mają rolki na stacji nic temu napędowi nie grozi. Jak wiadomo połowa jeżdżących u nas   Beemek z x drive ma napęd nadający się do remontu więc może po prostu zakończył swój żywot akurat na rolkach.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare szerokie miały sztywny - nawet bez torksena - rozwalenie rozdzielczej było normą dla nie wiedzącego o tym - tam nawet różna wysokość bieżnika powodowała wyciągnięcie łańcucha i przetarcie obudowy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mogę to się wtrącę. Był z 2 miesiace temu u nas serwisant z MAHA i rozmawiałem z nim i powiedział że nie ma możliwości rozwalić napędy na rolkach. Pracuje 30 lat w MAHA i nie zdarzył mu się ani jeden przypadek żeby ktoś zepsuł sobie auto rolkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mike_van_mik napisał:

 nie ma możliwości rozwalić napędy na rolkach.

W podobny sposób mówił mi gość który naprawia te skrzynki rozdzielcze, a że mocno się interesuje tematem to dopytywałem. Za mała prędkość żeby coś mogło się z tym stać. Zresztą robiliśmy próby na Xdrive który miał iść do remontu i po kilkunastu albo kilkudziesięciu hamowaniach nie było żadnej różnicy w działaniu. Jako że u siebie mam 4x4 tryb na rolkach to z niego korzystam, ale myślę że nawet gdybym zapomniał to nic by się nie stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mike_van_mik napisał:

Pracuje 30 lat w MAHA i nie zdarzył mu się ani jeden przypadek żeby ktoś zepsuł sobie auto rolkami.

Maha nie ma hamulca w rolkach i dlatego o uszkodzenie niezwykle trudno.

Ja osobiście sprawdzam wszystkie auta z napędem na rolkach i nigdy nie miałem problemu. Jak wiem, że pojazd ma nierozłączny napęd to sprawdzam koła pojedynczo. Jak się zapomnę, to czasami pojawiają się opory toczenia rzędu 1-2 kN i nic się  więcej nie dzieje.

  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, danielg539 napisał:

to czasami pojawiają się opory toczenia rzędu 1-2 kN i nic się  więcej nie dzieje.

też tak mam :) czasem klient powie że ma stały napęd to pierwsze co tryb na pilota i jadę pojedynczo każde koło. A potem okazuje się ze to dołączany jest napęd (czyli nie stały) i jest problem z wyjechaniem z rolek. ja gazu, koła osi przedniej się kręcą na rolkach a tylne stoją. Wtedy trza kogoś żeby popchnął i się wyjezdza... :) ale słabo to wygląda, nie jak przystało na Autoryzowany Serwis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz opcji wspomagania wyjazdu? Podpowiem, że w niektórych sprzętach należy ekstra abonament wykupić dla takiego ułatwienia.

A na innym oprzyrządowaniu, to wyjeżdżam uruchamiając rolki na napędowej osi z pilota, z ręki - takie ręczne wyjazdu wspomaganie. Jest też inna opcja, lecz dla wprawionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas czasem ciężarowe w automacie mają problem żeby wyjechać. Wtedy skrzynia na N, wymuszenie pracy rolek "wajchą" i  naciskamy hamulec

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Cartec zdarzyło mi się wjechać 4x4 i oczywiście blokuje i są opory ale nie zdarzyło się rozwalić jeszcze napędu. Do swojego bezpieczeństwa robię z pilota tak jak kolega mike_van_mike koła osobno. 

Klient nasz pan jak to mówią mi klient chciał wmówić że na szarpakach mu rozrząd przeskoczył bo po sprawdzeniu zawieszenia już nie odpalił.

Dlatego każda firma,stacja powinna być ubezpieczona od takich zdarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mike_van_mik napisał:

Wtedy trza kogoś żeby popchnął i się wyjezdza.

włącz sobie jedną rolkę i w przypadku mercedesa z 4matic wyłącz trakcję.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.