Skocz do zawartości
Tomek8340

Nowe warunki techniczne

Rekomendowane odpowiedzi

Paprock

Tak. Zaglądałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

No to w prezencie na nowy rok OSKP dostały z Ministerstwa Infrastruktury kolejny cios w plecy. Ten przepis praktycznie zmniejszy do zera najpopularniejsze badania na OSKP. U nas oznacza to spadek badań min. o 10% i zwolnienie jednego diagnosty.

„§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej
zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów,
jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów
bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi
przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny
być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa
siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym
co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66

§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym,
badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego,
o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym
prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”
;

Bardziej ciekawi mnie :

18 minut temu, markes30 napisał:

Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX(...)

po co ten ISOFIX 8/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
8 minut temu, leski66 napisał:

po co ten ISOFIX

To już norma w nowych pojazdach

9 minut temu, leski66 napisał:

Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego

To w/g mnie zamyka sprawę pod kogo będziemy podlegać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
1 minutę temu, IVVO napisał:

To w/g mnie zamyka sprawę pod kogo będziemy podlegać

 

Pierwsze co będą na kontrolach sprawdzali to czy OSKP wykonała po 14 stycznia 2020 zmianę liczby miejsc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
16 minut temu, IVVO napisał:

To w/g mnie zamyka sprawę pod kogo będziemy podlegać

W ubiegłym roku słyszałem od pana z TDT że mieli budować biurowiec czy coś w tym rodzaju,  potwierdza się to bo podnieśli DMC dla 4-osiek które głównie w budowlance jeżdżą. Pewnie zaczną się pytania od klientów czy można podnieść z 32t na 34t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

Odejdą tylko samochody o nadwoziu BB-Van co akurat u mnie stanowiły margines i praktycznie od dwóch lat żaden się nie .Czyli niestety ale u mnie nic sie nie zmienia i reszta aut o nadwoziu A+ pozostaje:/>:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowane)

Ogólnie - zmiany konstrukcyjne samochodów - to zawsze był taki parch na tyłku dla SKP - tu akurat całkowicie popieram stanowisko ustawodawcy - niech TDT się wałkuje z klientami - a jakiegoś napływu przed wejściem ustawy w życie nie przewiduję - jak było z SAM-ami - to margines działalności 

Edytowane przez IVVO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
Napisano (edytowane)
6 minut temu, yogi1984 napisał:

Odejdą tylko samochody o nadwoziu BB-Van

Czyli większość ciężarówek z jednym rzędem siedzeń. Przypominam, że mowa o nadwoziu, nie podrodzaju. Osobiście się cieszę, bo znikną kombinacje ze zmianą np. Iveco Daily na osobowy z dwoma rzędami, żeby obejść jednostkę uprawnioną.

Edytowane przez aboz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

A co powiecie odnośnie tablic rejestracyjnych. Zmiana wymagań. Czy można przez to rozumieć że małe tablice zmniejszone przejdą badanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
5 minut temu, Tomek8340 napisał:

małe tablice zmniejszone przejdą badanie ?

 

A do tej pory nie przechodziły? Z jakiego powodu?

Godzinę temu, markes30 napisał:

czy OSKP wykonała po 14 stycznia 2020 zmianę liczby miejsc.

 

I jak sprawdzą, czy właściciel posiadał odpowiedni dokument? Będą pytać wszystkich jednostek uprawnionych i producentów, czy wydali oświadczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Powinna być zamieszczona informacja w uwagach do zaświadczenia, tylko minister nie dopisał tego w objaśnieniach do wzoru zaświadczenia.

57 minut temu, aboz napisał:

Osobiście się cieszę, bo znikną kombinacje ze zmianą np. Iveco Daily na osobowy z dwoma rzędami, żeby obejść jednostkę uprawnioną.

Ale zaczną się komplikacje jak ktoś ma np Pandę z jednym rzędem a chciałby z niej zrobić osobowy z 2 rzędami siedzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
9 minut temu, wojteczek napisał:

minister nie dopisał tego w objaśnieniach do wzoru zaświadczenia.

 

Czyli nie musi być żadnej informacji w zaświadczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
Napisano (edytowane)
49 minut temu, michal_k napisał:

I jak sprawdzą, czy właściciel posiadał odpowiedni dokument?

Jednostka uprawniona wydaje akurat 3 kopie dokumentu w tym jedna dla SKP,WK i klijenta.Więc myślę że problemu jeśli będzie się chciało sprawdzić nie będzie.Tylko czy aż tyle tych Vanów(BB) się przerabia że będzie co sprawdzać?Ja osobiście przez dwa lata żadnego takiego nie zrobiłem,ale już z nadwoziem A+ dziesiątki.

Edytowane przez yogi1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
48 minut temu, michal_k napisał:

 

I jak sprawdzą, czy właściciel posiadał odpowiedni dokument? Będą pytać wszystkich jednostek uprawnionych i producentów, czy wydali oświadczenie?

 

Realnie patrząc są to obecnie 3 liczące się jednostki TDT, ITS, PIMOT. Dla TDT to żaden problem zadzwonić i poczekać 5 minut na odpowiedź z 2 pozostałych. Nic tak nie będą pilnowali jak własnej kasy (patrz zbiorniki gaz). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, markes30 napisał:

Realnie patrząc są to obecnie 3 liczące się jednostki TDT, ITS, PIMOT.

 

Wszystko by się zgadzało gdyby nie to, że zamiast uprawnionej jednostki może być oświadczenie producenta, a to może nie być już takie proste do sprawdzenia.

5 minut temu, yogi1984 napisał:

3 kopie dokumentu w tym jedna dla SKP,WK i klijenta

 

Sęk w tym, że WK nie ma prawa tego wymagać, a SKP nie ma obowiązku kserować/gromadzić/wpisywać w uwagach zaświadczenia. Klient też nie ma obowiązku tego przechowywać.

Edytowane przez michal_k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

Więc zapytają producenta/importera jak to mają w zwyczaju odnośnie np roku produkcji. Wtedy już diagnosta lepiej, żeby posiadał w swoich zasobach takie potwierdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
Napisano (edytowane)
13 minut temu, michal_k napisał:

Sęk w tym, że WK nie ma prawa tego wymagać

Do dziś byłem pewien  jak ktoś by mnie spytał, czy WK tego wymaga? powiedział bym z całą stanowczościa że tak.A tu taki ZONK,jednak nie ma obowiązku. Z resztą to fakt.. obowiązku archiwizacji brak.

Edytowane przez yogi1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
15 minut temu, adamos napisał:

Więc zapytają producenta/importera

 

Ciekawe czy będzie taki chętny do odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fuks

pobieżnie przejrzałem dzienniki i tematy dotyczące obecnych zmian i tak nieśmiało zapytam: gdzie są obiecywane wcześniej kwestie dążące do formalnego uregulowania zagadnienia "legalizacja haka"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Zmiany przepisów są następstwem wdrażania rozwiązań pro europejskich a w żadnym z krajów WE nie ma dania haka i dlatego temat ten ciągle dojrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klosek

Zachodzi pytanie czy oświadczenie producenta ma być oświadczaniem na zmiany , czy na przykład wystarczy wyciąg ze świadectwa homologacji z pierwszego etapu.

Bo jak wiadomo fikcyjnie zmiany z drugiego etapu to wlepka PL koło tabliczki znamionowej,.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BOY96

Czyli już obowiązuje nowe rozporządzenie od 01.01? czy dopiero ma wejść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Częściowo tak, bo część przepisów obowiązuje od dzisiaj a część od 14 stycznia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.