Tomek8340 Napisano 1 Styczeń 2020 Napisano 1 Styczeń 2020 Zagladaliscie na nowe warunki techniczne pojazdow.? Ukazało się 31grudnia http://dziennikustaw.gov.pl/du/2019/2560/1 Cytuj
markes30 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 No to w prezencie na nowy rok OSKP dostały z Ministerstwa Infrastruktury kolejny cios w plecy. Ten przepis praktycznie zmniejszy do zera najpopularniejsze badania na OSKP. U nas oznacza to spadek badań min. o 10% i zwolnienie jednego diagnosty. „§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującejzmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie. Cytuj
leski66 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”; Bardziej ciekawi mnie : 18 minut temu, markes30 napisał: Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX(...) po co ten ISOFIX Cytuj
IVVO Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 8 minut temu, leski66 napisał: po co ten ISOFIX To już norma w nowych pojazdach 9 minut temu, leski66 napisał: Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego To w/g mnie zamyka sprawę pod kogo będziemy podlegać Cytuj
markes30 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 1 minutę temu, IVVO napisał: To w/g mnie zamyka sprawę pod kogo będziemy podlegać Pierwsze co będą na kontrolach sprawdzali to czy OSKP wykonała po 14 stycznia 2020 zmianę liczby miejsc. Cytuj
wojteczek Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 16 minut temu, IVVO napisał: To w/g mnie zamyka sprawę pod kogo będziemy podlegać W ubiegłym roku słyszałem od pana z TDT że mieli budować biurowiec czy coś w tym rodzaju, potwierdza się to bo podnieśli DMC dla 4-osiek które głównie w budowlance jeżdżą. Pewnie zaczną się pytania od klientów czy można podnieść z 32t na 34t Cytuj
yogi1984 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Odejdą tylko samochody o nadwoziu BB-Van co akurat u mnie stanowiły margines i praktycznie od dwóch lat żaden się nie .Czyli niestety ale u mnie nic sie nie zmienia i reszta aut o nadwoziu A+ pozostaje Cytuj
IVVO Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) Ogólnie - zmiany konstrukcyjne samochodów - to zawsze był taki parch na tyłku dla SKP - tu akurat całkowicie popieram stanowisko ustawodawcy - niech TDT się wałkuje z klientami - a jakiegoś napływu przed wejściem ustawy w życie nie przewiduję - jak było z SAM-ami - to margines działalności Edytowane 2 Styczeń 2020 przez IVVO Cytuj
aboz Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) 6 minut temu, yogi1984 napisał: Odejdą tylko samochody o nadwoziu BB-Van Czyli większość ciężarówek z jednym rzędem siedzeń. Przypominam, że mowa o nadwoziu, nie podrodzaju. Osobiście się cieszę, bo znikną kombinacje ze zmianą np. Iveco Daily na osobowy z dwoma rzędami, żeby obejść jednostkę uprawnioną. Edytowane 2 Styczeń 2020 przez aboz Cytuj
Tomek8340 Napisano 2 Styczeń 2020 Autor Napisano 2 Styczeń 2020 A co powiecie odnośnie tablic rejestracyjnych. Zmiana wymagań. Czy można przez to rozumieć że małe tablice zmniejszone przejdą badanie ? Cytuj
michal_k Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 5 minut temu, Tomek8340 napisał: małe tablice zmniejszone przejdą badanie ? A do tej pory nie przechodziły? Z jakiego powodu? Godzinę temu, markes30 napisał: czy OSKP wykonała po 14 stycznia 2020 zmianę liczby miejsc. I jak sprawdzą, czy właściciel posiadał odpowiedni dokument? Będą pytać wszystkich jednostek uprawnionych i producentów, czy wydali oświadczenie? Cytuj
wojteczek Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Powinna być zamieszczona informacja w uwagach do zaświadczenia, tylko minister nie dopisał tego w objaśnieniach do wzoru zaświadczenia. 57 minut temu, aboz napisał: Osobiście się cieszę, bo znikną kombinacje ze zmianą np. Iveco Daily na osobowy z dwoma rzędami, żeby obejść jednostkę uprawnioną. Ale zaczną się komplikacje jak ktoś ma np Pandę z jednym rzędem a chciałby z niej zrobić osobowy z 2 rzędami siedzeń. Cytuj
michal_k Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 9 minut temu, wojteczek napisał: minister nie dopisał tego w objaśnieniach do wzoru zaświadczenia. Czyli nie musi być żadnej informacji w zaświadczeniu. Cytuj
yogi1984 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) 49 minut temu, michal_k napisał: I jak sprawdzą, czy właściciel posiadał odpowiedni dokument? Jednostka uprawniona wydaje akurat 3 kopie dokumentu w tym jedna dla SKP,WK i klijenta.Więc myślę że problemu jeśli będzie się chciało sprawdzić nie będzie.Tylko czy aż tyle tych Vanów(BB) się przerabia że będzie co sprawdzać?Ja osobiście przez dwa lata żadnego takiego nie zrobiłem,ale już z nadwoziem A+ dziesiątki. Edytowane 2 Styczeń 2020 przez yogi1984 Cytuj
markes30 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 48 minut temu, michal_k napisał: I jak sprawdzą, czy właściciel posiadał odpowiedni dokument? Będą pytać wszystkich jednostek uprawnionych i producentów, czy wydali oświadczenie? Realnie patrząc są to obecnie 3 liczące się jednostki TDT, ITS, PIMOT. Dla TDT to żaden problem zadzwonić i poczekać 5 minut na odpowiedź z 2 pozostałych. Nic tak nie będą pilnowali jak własnej kasy (patrz zbiorniki gaz). Cytuj
michal_k Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) 2 minuty temu, markes30 napisał: Realnie patrząc są to obecnie 3 liczące się jednostki TDT, ITS, PIMOT. Wszystko by się zgadzało gdyby nie to, że zamiast uprawnionej jednostki może być oświadczenie producenta, a to może nie być już takie proste do sprawdzenia. 5 minut temu, yogi1984 napisał: 3 kopie dokumentu w tym jedna dla SKP,WK i klijenta Sęk w tym, że WK nie ma prawa tego wymagać, a SKP nie ma obowiązku kserować/gromadzić/wpisywać w uwagach zaświadczenia. Klient też nie ma obowiązku tego przechowywać. Edytowane 2 Styczeń 2020 przez michal_k Cytuj
adamos Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Więc zapytają producenta/importera jak to mają w zwyczaju odnośnie np roku produkcji. Wtedy już diagnosta lepiej, żeby posiadał w swoich zasobach takie potwierdzenie. Cytuj
yogi1984 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) 13 minut temu, michal_k napisał: Sęk w tym, że WK nie ma prawa tego wymagać Do dziś byłem pewien jak ktoś by mnie spytał, czy WK tego wymaga? powiedział bym z całą stanowczościa że tak.A tu taki ZONK,jednak nie ma obowiązku. Z resztą to fakt.. obowiązku archiwizacji brak. Edytowane 2 Styczeń 2020 przez yogi1984 Cytuj
michal_k Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 15 minut temu, adamos napisał: Więc zapytają producenta/importera Ciekawe czy będzie taki chętny do odpowiedzi. Cytuj
fuks Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 pobieżnie przejrzałem dzienniki i tematy dotyczące obecnych zmian i tak nieśmiało zapytam: gdzie są obiecywane wcześniej kwestie dążące do formalnego uregulowania zagadnienia "legalizacja haka"? Cytuj
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Zmiany przepisów są następstwem wdrażania rozwiązań pro europejskich a w żadnym z krajów WE nie ma dania haka i dlatego temat ten ciągle dojrzewa. Cytuj
klosek Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Zachodzi pytanie czy oświadczenie producenta ma być oświadczaniem na zmiany , czy na przykład wystarczy wyciąg ze świadectwa homologacji z pierwszego etapu. Bo jak wiadomo fikcyjnie zmiany z drugiego etapu to wlepka PL koło tabliczki znamionowej,. Cytuj
BOY96 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Czyli już obowiązuje nowe rozporządzenie od 01.01? czy dopiero ma wejść? Cytuj
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Napisano 2 Styczeń 2020 Częściowo tak, bo część przepisów obowiązuje od dzisiaj a część od 14 stycznia. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.