markes30 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Godzinę temu, aboz napisał: Mogą zmusić klienta do zakupu nowych siedzeń Godzinę temu, aboz napisał: ustalą jakiś sposób postępowania Godzinę temu, aboz napisał: mogliby wystawić dokument, Mogliby, ale nie chcą !!! Nie oni sprowadzali, nie ich sprawa. Przedstawiciele producenta jak i TDT są zaskoczeni nowymi przepisami i póki co nic nie wydaja. ITS i PiMOT chcą robić badania niszczące i mamy faktyczną blokadę zwiększania liczby miejsc. Dla tego pytam : Czy ktoś widział takie poświadczenie wydane po 14 stycznia 2020 ? 2 godziny temu, wrc69 napisał: Lobby dealerów samochodowych działa. Tylko dla czego kosztem OSKP ? Ja od 15 stycznia 2020 straciłem 20 klientów !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 U nas okoliczny Ford ( salon i serwis) wystawi kwit że u nich montowano fotele że w fabrycznych punktach i że samochód jako nowy wyszedł z fabryki jako osobowy liczba miejsc 5. Nie miałem z żadnym innym z producentów dotychczas styczności w tej materii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Badań jednostek uprawnionych lub potwierdzeń producentów nie spłycałbym do serwisowego pisemka. Ciężar gatunkowy tego ostatniego tyle samo znaczy, co faktura za wymianę klocków. Odpukać, ale gdyby coś poszło nie tak, to producenta za zmiany podparte takim pisemkiem nikt o nic nie zapyta. Dlatego, po mojemu, pisemko serwisu można sobie powiesić w... Nie biorę do ręki takich karteczek, podobnie nie dotykam autobusu, póki nie zobaczę potwierdzenia stateczności gwarantowanego przez producenta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Godzinę temu, markes30 napisał: Nie oni sprowadzali, nie ich sprawa. Ale reprezentują podmiot, który pojazd wyprodukował, więc jednak ich sprawa. Godzinę temu, markes30 napisał: Czy ktoś widział takie poświadczenie wydane po 14 stycznia 2020 ? ITS właśnie rozesłał wzór oświadczenia. Może wrzucą na swoją stronę. 53 minuty temu, Rafi90 napisał: U nas okoliczny Ford ( salon i serwis) wystawi kwit że u nich montowano fotele że w fabrycznych punktach i że samochód jako nowy wyszedł z fabryki jako osobowy liczba miejsc 5. ASO to nie producent, ani jego przedstawiciel. Już wiem o postępowaniach administracyjnych wobec diagnostów, którzy dopuścili dokument z ASO przy ZK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 1 godzinę temu, markes30 napisał: TDT są zaskoczeni nowymi przepisami Dowiadywałeś się Kolego w TDT jak to oni sobie wyobrażają takie badania? I gdzie Dyrektor TDT będzie badał takie pojazdy po zmianach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 55 minut temu, aboz napisał: Ale reprezentują podmiot, który pojazd wyprodukował, więc jednak ich sprawa. No jakoś wychodzi tak nie bardzo. Jakoś wychodzi tak, jak zaprezentował @markes30. Też z bliźniaczym stanowiskiem się spotkałem: "Nie myśmy na nasz rynek go wprowadzili". Podobnie w przypadku daleko wschodniej marki: "Mamy dane i informacje odnośnie pojazdów przez nas rozprowadzanych i cokolwiek o nich możemy powiedzieć właścicielowi. Co do pojazdów spoza rodzimej dystrybucji, to nasze bazy świecą pustkami". Czyli potwierdza się to, o czym wspominał @michal_k, że Francja w przypadku problemów rejestracyjnych też nie gada. Sorry za zjazd z głównego wątku. I chwalić tych, co udzielają informacji. Przecież nie wszyscy jedzą żaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 2 godziny temu, wrc69 napisał: Dowiadywałeś się Kolego w TDT jak to oni sobie wyobrażają takie badania? I gdzie Dyrektor TDT będzie badał takie pojazdy po zmianach? Na razie TDT robi "duże oczy" jak słyszy, że mają coś sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Nieźle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 A może po prostu pytanie było źle sformułowane. Jakie są kompetencje tego urzędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Godzinę temu, markes30 napisał: Na razie TDT robi "duże oczy" Najwyraźniej prawo jest perspektywicznie pisane i TDT będzie nabierał nowych uprawnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Uprawnienia to nie wszystko. TDT nie ma do tego ludzi i warunków lokalowych. Zapewne jakoś ten problem rozwiążą (wynajem ludzi i lokalu), ale na razie to oni się znajdują z tym w czarnej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 4 minuty temu, wrc69 napisał: na razie to oni się znajdują z tym w czarnej ... Dopóki nowy biurowiec nie wyjdzie z ziemi, to są w czarnej dziurze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2020 Share Napisano 3 Luty 2020 Panowie! Poczytajcie zakres uprawnień i kompetencji tej instytucji, a dopiero potem zgadujcie, czy w zakresie niektórych pojazdów Dyrektor może, czy nie może wystawić dokument odnośnie wymagań wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ. Bo na razie rysuje się obraz, że delikwent wkręcający kilka siedzeń, to z przymusu parkuje pod TeDeTem. Pytanie, po co? To, że w przepisie ujęto Dyrektora nie oznacza jeszcze, że każdą przeróbką będzie się zajmował. Coś jak oświadczenie Opla wystarczyłoby jako podkładka do przeróbki Forda. Coś jakby ktoś w zakresie tych regulaminów podjechał po kwity do Instytutu Szkła i Ceramiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 (edytowane) Warunki techniczne w jednym dokumencie, może się przydać. 16_2022_j.pdf Edytowane 4 Luty 2020 przez cezary 1 6 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 Kto jest autorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 Tekst ujednolicony przez Ośrodek Auto-Transbud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 (edytowane) Odnośnie TDT to oni już od 1 stycznia mają nowy adres w nowym biurowcu, tak więc jakoś im się udało zbudować Dziennie dzwoni z 10 osób o przeróbkę związaną z "odciężarowieniem" samochodu, zmiana z 4 na 5 miejsc i jakoś na razie nikt nie przywiózł oświadczenia producenta Niektórzy nawet wykonali przeróbkę w ASO a i tak producent nie chciał potwierdzić. Tak jakby Producent nie miał zaufania nawet do swoich ASO albo opcja druga - po co potwierdzać przeróbkę. Lepiej zmusić klienta niech kupi samochód osobowy i wyda więcej niż na zmiany konstrukcyjne. Jednostki uprawnione nie potwierdzają tego przypadku zmian, ponieważ są to punkty producenta i już zostały przebadane więc po co drugi raz je badać. W zakresie punktów producenta ceduje się potwierdzenie na Producenta. Jednostki uprawnione potwierdzają inny przypadek. I wtedy z potwierdzeniami naprawdę nie ma kłopotów Edytowane 5 Luty 2020 przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 Jednostki uprawnione mogą zbadać poprawność zamontowania siedzeń i pasów , oraz wytrzymałość tegoż "zestawienia" Żeby nie było jakichś ale to dodam że pytałem właśnie w tych jednostkach (czyli u źródła) jak to wygląda. Tyle że podczas tego sprawdzania samochód klienta może się lekko popsuć bo to badania dość "niszczące", więc myślę że kolejek chętnych nie będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Jednostki uprawnione mogą sprawdzić pierwotną homologację pojazdu (podobnie jak Dyrektor TDT) i czy elementy zamontowane w pojeździe są zgodne ze sprawozdaniem do badania homologacyjnego danego pojazdu. Ale nie chcą tego robić, bo badania są droższe i na nich bazują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 (edytowane) Reasumując Dz. U. z 2019r poz 2560 w par 9 wprowadził nowe wymagania dotyczące zmiany liczby miejsc w pojazdach. Obecnie przy zwiększeniu liczby miejsc przed wykonaniem badania "na zmiany knstr. " diagnosta ma wymagać potwierdzenia jednostki uprawnionej (PIMOT, ITS, ...) albo TDT. Póki co żadna z tych instytucji nie wydaje takich poświadczeń !!! Poświadczenie może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego. Póki co żaden producent nie wydaje takich poświadczeń !!! 12 godzin temu, Solaris napisał: Dziennie dzwoni z 10 osób o przeróbkę związaną z "odciężarowieniem" samochodu, zmiana z 4 na 5 miejsc i jakoś na razie nikt nie przywiózł oświadczenia producenta Niektórzy nawet wykonali przeróbkę w ASO a i tak producent nie chciał potwierdzić. Ja od 15 stycznia straciłem 30 klientów. Komu i z jakiego powodu zależy na permanentnym osłabianiu stacji kontroli pojazdów. To już jest kolejny cios zmniejszający przychody stacji. Nie wiem czy zauważyliście ale ponownie jest więcej ogłoszeń szukam pracy niż zatrudnię. U nas też szykuje się zwolnienie w związku z 10 % spadkiem przychodów. Od 2004 brak podwyżek cen badań a do tego ciągłe zmniejszanie przychodów (wycięli pierwsze za 169 zł, SAMy, nawet 1 zł na CEPiK i teraz to. Najbardziej jednak boli fakt, że w całym procederze osłabiania SKP bierze czynny udział ITS !!! Przecież to między innymi jest organizacja zrzeszająca przedsiębiorców prowadzących SKP. !!! O co ty chodzi ? Edytowane 6 Luty 2020 przez markes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Państwowe Stacje i diagności urzędnicy. W bezpieczeństwie niewiele się zmieni, za to kasa będzie szła do złodziejskiego rządu a nie do prywatnego przedsiębiorcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Ale od dawna mówiło się o wyjęciu ZK z SKP. Można było przywyknąć do tej myśli. A to, że jednostki uprawnione nie są przygotowane do zmian, które przecież same opiniowały (z TDT na czele), to tylko świadczy o tym jak one działają. A producenci? No cóż, poświadczanie nieprawdy przez telefon jest mniej niebezpieczne niż tworzenie fałszywych dokumentów. Poza tym sam przepis jest źle skonstruowany. No ale przecież konsultacje społeczne się odbyły i sami zainteresowani nie wnosili uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Czyli krótko bo tego nikt nie porusza - ciężarowy 5-miejsc - /bez zmiany ilości miejsc/zmiany konstrukcyjne na osobowy są dopuszczone - demontaż przegrody , montaż ISOFIX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Teraz, IVVO napisał: demontaż przegrody , Jeśli pojazd ją posiadał. Jeśli jest N1 na świadectwie zgodności WE bez przegrody, to uważałbym ze ZK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 (edytowane) 9 minut temu, aboz napisał: Jeśli jest N1 na świadectwie zgodności WE bez przegrody To jest oczywista oczywistość? Szykuje mi się Touran N1 5 miejsc na osobowy więc sonduję temat - bo może czegoś nie doczytałem. A szczerze mówiąc - im więcej się wygłębiam w temat tym bardziej się robi "szaro" Edytowane 6 Luty 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.