Skocz do zawartości

Dwumiejscowy Nissan X-Trail z Irlandii


maras=59

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pojazd sprowadzony z Irlandii. Kierownica po prawej stronie (przystosowany już do ruchu prawostronnego).

Proszę kolegów o pomoc w rozkodowaniu tego pojazdu (nr. VIN i nr. świadectwa homologacji). Mam wątpliwości co do kategorii określonej w dowodzie (M1).

Dwa miejsca siedzące. Na podłodze, za tymi siedzeniami zamontowano płytę wyrównującą całą powierzchnię ładunkową - od bagażnika po przednie fotele.

Brak zabezpieczenia przewożonego ładunku, jest tylko ścianka ok. 20 cm zaraz za fotelami. Na pierwszy rzut oka wygląda jak ciężarowy.

W dokumencie pomylono moc silnika (po kodzie silnika jest to 136KM). Po wstępnej konsultacji z Wydz.Komunik. nie ma przeciwwskazań do rejestracji.

Z góry dziękuję za pomoc.

Nissan X Trial.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Rafi90

    9

  • Paprock

    8

  • blakop

    8

  • maras=59

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nic, zrobisz przegląd dasz mu św.Krzysztofa na drogę,możesz jeszcze pobłogosławić i temat uznać za zamknięty?

Pojazd rolnika? To może to ciągnik rolniczy? A mały przedsiębiorca to jaki? To są wszystko pewne domysły, dywagacje, uproszczenia, skróty myślowe. Póki co jednak, jest dokument urzędowy, któ

P–(M + N × 68) > N × 68, gdzie: P = technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu w kg, M = masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy w kg, N = liczba miejsc siedzących, z wyjątki

Posted Images

Wydaje się ze była dokonywana jakaś zmiana na pojedzie, aczkolwiek zastanawiające jest zostawienie numeru homologacji w DR.

 

Zrzut ekranu 2020-01-26 o 10.01.02.png

Zrzut ekranu 2020-01-26 o 10.01.13.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemcy też po wprowadzeniu zmian potrafili pozostawiać w DR nr pierwotnej homologacji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem i dotychczasowe odpowiedzi. Na tabliczce znamionowej jest trochę krótszy nr. homologacji.

tabliczka.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo na TZ - szczególnie starszych, najczęściej nie ma ostatniej pozycji, czyli serii poprawek.

 

No i dość istotne pytanie - czy ta płyta na podłodze i mini ścianka to w Twojej ocenie konstrukcja fabryczna, czy raczej warsztatowa?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Moim zdaniem to że mamy wpisaną kat.  M1 nic nie znaczy.

D.3- van, J.3- own goods( coś o towarach , artykułach),  wpisy te dają do myślenia że raczej ciężarowy.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężarowy bez przegrody i żadnych mocowań? Też lipa.

Dla mnie kluczowa kwestia to czy jest to fabryka, czy przeróbka własna.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj takie jeżdżą. Mamy warsztatowego Partnera  2 miejsca i nie ma żadnej przegrody w środku. Dostałem kiedyś Forda kugę do przerobienia z 2 na 5 miejsc (zamontowanie tylnej kanapy i pasów) Jak się okazało punkty kotwiczenia tylnych pasów były zaspawane, tuleje mocujące z gwintami jedynie do wymiany. Takie ciężarówki mają nawet badania techniczne na specjalnie wyznaczonych stacjach gdzie nie robi się osobowych

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o podłogę to mimo estetycznego wyglądu, wykonanie jej raczej nie jest fabryczne.

Nie wiem czy materiał podłogi to np. sklejka, czy może jakieś tworzywo sztuczne ? Całość jest oklejona wykładziną podłogową

lub tapicerską, taką ze sklepu. Nie przyglądałem się jej dokładnie. Boczki tapicerki samochodu to oryginalne plastiki z otworami po

pasach bezpieczeństwa. Boczki poharatane jakby ktoś woził jakieś ciężkie przedmioty.Najistotniejszą rzeczą dla mnie jest to,

że jednym z warunków które umożliwiają rejestrację tzw. "anglika" jest kategoria M1. Na razie nie wiem, jak zgodnie z przepisami z tego wybrnąć.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
16 minut temu, maras=59 napisał:

Na razie nie wiem, jak zgodnie z przepisami z tego wybrnąć.

No niby w dokumencie jest M1 więc jakby zrobić badanie można,z drugiej strony ten van?. Ja chyba bym wysłał po PC i na jego podstawie i jak tam pojazd zakwalifikowano zrobił badanie,ale to tylko mój taki pomysł na szybko

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kategorię przypisaną ma? Ma.

Słowo VAN może oznaczać wiele i wcale nie wyklucza tego, że może to być osobówka.

W postaci jak opisałeś to i tak mu bliżej do osobówki - dla ciężarowego musiałby mieć minimum przegrodę.

 

Jak lampy i lusterka kontynentalne to można robić - osobowy 2 miejsca i tyle.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I za rok taki pojazd przyjeżdża na badanie okresowe na "pace" rozkładana drabina i kupa innego żelastwa i co wtedy?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Reno Clio Made in France też były podobne do opisu kolegi @maras=59. Tylko one były ciężarowe dwumiejscowe, a z tyłu plastikowa wanna/niecka nie wiadomo na co. Bez kraty, bez przegrody szły jako camion/camionette ciężarowe.

Coś mi podpowiada, że zabudowa Nissana we własnym zakresie i na własne potrzeby powstała. Nie mam pojęcia czy takie przeróbki należy irlandzkim władzom zgłaszać. Podobnie jak zamotę wprowadza francuski samochód specjalny "warsztat" a w dokumentach echo o takim rodzaju i przeznaczeniu.

Co do tabliczek, to cóż... Weź i znajdź z drugiego etapu na osobówce po przeróbce? :? Mowa o przebudowach z rocznika Nissana, rzecz jasna. ;-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, maras=59 napisał:

I za rok taki pojazd przyjeżdża na badanie okresowe na "pace" rozkładana drabina i kupa innego żelastwa i co wtedy?

a jak przyjedzie na OBT auto osobowe i w bagażniku będzie miało skrzynkę z narzędziami i wiertarkę to w czymś to przeszkadza? Jestem zdania że jeżeli w ZDR masz określoną kategorię i liczbę miejsc i zgadza się ze stanem faktycznym to nie ma co drążyć.

Edytowane przez haaasiu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
6 godzin temu, maras=59 napisał:

na "pace" rozkładana drabina i kupa innego żelastwa i co wtedy?

Nic, zrobisz przegląd dasz mu św.Krzysztofa na drogę,możesz jeszcze pobłogosławić i temat uznać za zamknięty?

Edytowane przez yogi1984
  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hola, hola, powoli. Mają być spełnione dwa warunki: osobowy, kat. M1. Jeśli doszło do pomyłki w ZDR lub pozostawia się po zmianach pierwotną kategorię, to sama kategoria nic nie znaczy, jeśli pojazd jest ciężarowym. Zresztą w nazwie Commercial oznacza, że został przerobiony na ciężarowy.

22 godziny temu, blakop napisał:

Ciężarowy bez przegrody i żadnych mocowań?

Dania, Holandia, Francja dopuszczały. Po 2010 roku nie widzę problemu, żeby i u nas uznać.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to słowo w angielskim oznacza co innego. To raz.

Dwa - oczywiście, że wg homologacji 2007/46 może być bez przegrody, ale już niekoniecznie bez mocowań. Wszystko to jednak teoria, bo tego pojazdu to nie dotyczy. Ten DR został wydany w 2006 roku.

Czy samochód osobowy nie może mieć tylko dwóch miejsc z przodu? Dlaczego?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, blakop napisał:

Z tego co wiem, to słowo w angielskim oznacza co innego.

Tak oznacza się ciężarowe do 3,5 t DMC. Nawet katalogi części w języku angielskim posługują się taką nazwą w odniesieniu do tego rodzaju pojazdów.

 

6 minut temu, blakop napisał:

Dwa - oczywiście, że wg homologacji 2007/46 może być bez przegrody, ale już niekoniecznie bez mocowań.

U nas mocowania weszły 01.01.2017 r. Ale owszem, tego pojazdu to nie dotyczy ze względu na datę rejestracji.

 

8 minut temu, blakop napisał:

Czy samochód osobowy nie może mieć tylko dwóch miejsc z przodu?

Może, bo czemu nie. Ale tu się obracamy raczej przy pojeździe ciężarowym. Po mojemu jest to pojazd rolnika/małego przedsiębiorcy i został przystosowany do jego potrzeb. A, że w Irlandii nogą nie wymagać przegrody w tego typu pojazdach, to specjalnie by mnie nie zdziwiło.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojazd rolnika? To może to ciągnik rolniczy?

A mały przedsiębiorca to jaki?

To są wszystko pewne domysły, dywagacje, uproszczenia, skróty myślowe. Póki co jednak, jest dokument urzędowy, który mówi jasno jakiej kategorii to pojazd.

Słowo COMMERCIAL pojawia się w nazwie handlowej - nie jako rodzaj pojazdu.

U nas Fiat SEICENTO VAN był tak naprawdę podrodzaju FURGON - i co?

 

Pamiętajmy, że mówimy tu nie tyle o poprawnej klasyfikacji, ale w ogóle o możliwości rejestracji tego pojazdu w kraju. Bo jeśli uznamy, że to ciężarowy, to pomijając, że nie będzie spełniał warunków technicznych, to też nie będzie można uznać mu prawa do rejestracji bez przekładki. Czyli pozytywnego wyniku badania i tak i tak nie będzie.

Warto tą sprawę skonsultować z WK, bo jeśli tu ma nastąpić odmowa rejestracji, to trzeba mieć ku temu mocne podstawy.

Korespondencja z Irlandią z tego co doświadczyłem jest niestety dość kłopotliwa i nie wiem czy WK coś więcej ustali w tej sprawie. A jeśli sprawa trafi w tej postaci do sądu to obstawiam, że sąd może jednak uznać za decydujące zapisy w dokumencie urzędowym jakim jest DR z IRL.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

Niedawno była dyskusja o zmianie ilości miejsc w M1 - wówczas nikt nie miał obiekcji nad zasadnością - gdy natomiast takie auto przyjedzie z zewnątrz to wówczas wątpliwość czy to nie N1...Panowie - troszkę konsekwencji

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nesiasps napisał:

..Panowie - troszkę konsekwencji

A to ten z tematu też na zmianę  (dołożenie) miejsc przyjechał ?

Sorry, jakoś tego nie doczytałem ... 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 godzin temu, haaasiu napisał:

a jak przyjedzie na OBT auto osobowe i w bagażniku będzie miało skrzynkę z narzędziami i wiertarkę to w czymś to przeszkadza? Jestem zdania że jeżeli w ZDR masz określoną kategorię i liczbę miejsc i zgadza się ze stanem faktycznym to nie ma co drążyć.

Kluczowym słowem jest tu "w bagażniku "- w tym samochodzie nie ma czegoś takiego. Podłoga ciągnie się od tylnej klapy po przednie siedzenia.

Nie ma żadnych osłon, zasłon czy przegród. Więc ta skrzynka z narzędziami i wiertarka w razie gwałtownego hamowania będą fruwały po całej kabinie.

"I zgadza się ze stanem faktycznym" i to są słowa które spowodowały powstanie tego tematu.

(a tak przy okazji - chodziło mi też o to, że  za rok nikt nie będzie wiedział co było w ZDR, a przyjedzie osobowy który będzie tak wyglądał).

Edytowane przez maras=59
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie należałoby zakazać producentom aut robienia kombi czy hatchbacków ze składanymi siedzeniami bo każde takie auto jest narażone na opisaną przez Ciebie niebezpieczną sytuację.

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.