jast Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 To prędzej samochodowy. Jeździłem takim na budowie w NRF -ie, miał na sobie HDS-a. i na rolniczy nie wyglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 Bardzo naciągane. Ogólnie wiadomo, że tam Panamera może być pomocą drogową. Ten Unimiog, tam, niech sobie będzie czym chce. Tu należałoby wzorem podobnych Unimogów (patrz ichnie kodowanie: 0000, 1000, 2000) przysposobić go jako polski ciągnik rolniczy (kołowy, gąsienicowy, inny). Czego mu brakuje, co wykonać, co zrobić, żeby za bardzo nie namieszać w stosunku do niemieckiego dowodu i żeby jako traktor spełniał polskie warunki techniczne? Bo jakożemtempadzida, to o to w problemie zdaje się chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 5 Luty 2020 Autor Share Napisano 5 Luty 2020 Jeśli jest problem tylko w prędkości to jest do zrobienia, a jak ma się reszta? Skoro z 4 kołowców można bez problemów zrobić ciągnik to z Unimoga pewnie też ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Luty 2020 Share Napisano 5 Luty 2020 Jego trakcja w trudnym terenie przewyższa klasyczny traktor. Niektóre były wyposażane w wałki odbioru mocy, ale to przecież warunek niekonieczny, żeby Unimoga na traktor przysposobić.. Ograniczyłbym akcję do montażu ogranicznika. Jakieś oświadczenie, faktura za montaż, opinia, że pojazd osiąga przepisową prędkość i to by mi wystarczyło. Reszta jak w niemieckim dowodzie. Po ichniemu traktor, no to i po naszemu niech będzie traktor. Ogranicznik - warunek konieczny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Czyli czysto teoretycznie.. takiego Uaza bądź Wranglera na kołach 35" i lekko pomotanego można by też śmiało na ciągnik rolniczy przerobić?? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Nic nie stoi na przeszkodzie. Nie zapominając o sensie, głowie i rozsądku. Bo jak proceder się rozbuja niczym blaszaki z siedzeniami montowanymi rigipso-wkrętami, to obostrzą badaniami przez jednostki uprawnione i zaś będzie zamiecione. Jak się zamieniło uprawnienia stacji na zysk, na ilość, na klapki na oczy i klepanie..., klepanie..., jak największe klepanie..., no to wnet badania TDT będzie robił. Z naciskiem na BA-DA-NIA, a nie piętnastominutówki! Przewala się tu gdzieś filmik z pojazdem a'la Buggy, bo w sumie jet traktorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 nasze polskie warunki techniczne ograniczają max prędkość rolniczego do 40 km/h ale nie dotyczy to ciągnika kat T5 . w definicji ciągnika rolniczego ( PoRD ) nie ma ograniczenia max prędkości ( jest min 6 km/h ) . ten unimog ( nie widziałem pojazdu , oceniam wg briefu ) spełnia warunki ciągnika rolniczego kołowego kat T5 . aby był ciągnikiem samochodowym to powinien mieć ogranicznik prędkości na 90 km/h . dokładne opinie można wydać dopiero po zobaczeniu przedmiotowego pojazdu , w tej chwili nie wiemy co jest za kabiną , światła , dodatkowe wyposażenia itd. itp. nie wydajemy wyroku nie widząc pojazdu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 42 minuty temu, yogi1984 napisał: Czyli czysto teoretycznie.. takiego Uaza bądź Wranglera na kołach 35" i lekko pomotanego można by też śmiało na ciągnik rolniczy przerobić?? Proszę, fabryczna konstrukcja, która pojawiła się również tu na forum. Ciągnik rolniczy kat. T1b (limiter prędkości do 120 km/h) http://www.omm4x4.pl/pl/ 16 minut temu, piter1973 napisał: nasze polskie warunki techniczne ograniczają max prędkość rolniczego do 40 km/h ale nie dotyczy to ciągnika kat T5 . A przepisy unijne dopuszczają ciągniki bez ograniczenia prędkości (wszystkie kat. T ze znacznikiem b) i nie można takiego pojazdu nie dopuścić do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Luty 2020 Autor Share Napisano 6 Luty 2020 17 godzin temu, wadi napisał: Pole (4) w DR ; 0000 = ZUGMASCHINE( ciągnik ) 1000 = LOP. ZUGM. ACKERSCHLEPPER ( ciągnik rolniczy) 2000 = LOF. ZUGM. GERATETRAGER ( nośnik narzędzi ?) Tylko że w moim dowodzie stoi to co zaznaczone wyżej 15 minut temu, aboz napisał: A przepisy unijne dopuszczają ciągniki bez ograniczenia prędkości (wszystkie kat. T ze znacznikiem b) i nie można takiego pojazdu nie dopuścić do ruchu. Dopuszczają, ale tego unimoga nikt nigdy nie sklasyfikował jako T z literką b. Żeby tak było to musiał byś mieć świadectwo homologacji dla tego pojazdu gdzie pisze że jest homologowany jak T z literką b, podobnie jak miałem z czterokołowcem L7e. A tu nic z tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 @Rafi90 czytaj do czego się odnoszę, zanim zacytujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Luty 2020 Autor Share Napisano 6 Luty 2020 (5) Bezeichnung der Fahrzeugklasse und des Aufbaus (5) Oznaczenie klasy pojazdu i nadwozia u mnie po literką 5 - ZUGMASCHINE( ciągnik ) 2 minuty temu, aboz napisał: @Rafi90 czytaj do czego się odnoszę, Dobra zrozumiałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 (edytowane) @Rafi90 Ty dalej cytujesz suche tłumaczenia, nie wiedząc co one oznaczają w przepisach niemieckich. Ich klasyfikacja pojazdów jest tak rozbudowana, że zajmuje pół książki formatu A4. Chcący ją zastosować wprost, to żaden pojazd nie zostałby zarejestrowany w Polsce. No może poza tymi oczywistymi. Dlatego powtórzę po raz kolejny. Nie zagłębiając tematu klasyfikacji pojazdu z kraju pochodzenia, nie jesteśmy w stanie prawidłowo wykonać BT. Dziś po południu będę na stacji, gdzie mam tą magiczną księgę to zerknę. Edytowane 6 Luty 2020 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Przedstawiona foto-dokumentacja nie zawiera żadnych informacji o ogólnych regulaminach/dyrektywach, na podstawie których pojazd mógł być homologowany. Dlatego ja bym odstąpił od jakichkolwiek prób sklasyfikowania tego pojazdu do konkretnej kategorii, a zrobił to, co wykonano za granicą, czyli domyślam się jedynie, że po wymaganiach STEVZO udało się UNIMOGA jako ciągnik przysposobić. Tu w kraju, żeby wszystko zatrybiło, zagrało domontawałbym ogranicznik prędkości i jak byk po legalu mam rolniczy/leśny ciągnik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Luty 2020 Autor Share Napisano 6 Luty 2020 (edytowane) @abozWidać że nie jest to ciągnik rolniczy w ZDR, bo ciągnik rolniczy ma inne oznaczenie. Więc w czym problem ? Bo chyba nie powiesz mi że u nich ciągnik samochodowy to ciągnik rolniczy, a czterokołowiek to autobus... Edytowane 6 Luty 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 56 minut temu, piter1973 napisał: . ten unimog ( nie widziałem pojazdu , oceniam wg briefu ) spełnia warunki ciągnika rolniczego kołowego kat T5 . Wg briefu - to zobacz datę 1 rej , raczej T5 nie dostał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 9 minut temu, Rafi90 napisał: Widać że nie jest to ciągnik rolniczy w ZDR, A z czego to niby wynika? Ciągnik samochodowy nie jest klasyfikowany w poz. J kodem 87. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 17 minut temu, Paprock napisał: domontawałbym ogranicznik prędkości Rozumiem że do 40 km/h. Czyli jak ktoś już tu napisał, każdego Samuraja czy Ułaza aby miał koła większe niż standardowe po legalu zrobi ciągnikiem rolniczym, byle miał ogranicznik i sprzęg do holowania z przodu. Oby nikt poza nami, tego nie czytał bo będą mi tu przyłazić z pomysłami żeby zgniłe patrole czy inne trupy na ciągniki rolnicze przerabiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 53 minuty temu, duchu napisał: to zobacz datę 1 rej , raczej T5 nie dostał zgoda , w tych latach nie było klasyfikacji w PL . skąd pewność ,że nie było jej w DE ? tam normalnie po autostradach ciągniki rolnicze śmigały ( oczywiście szybciej niż 40 km/h ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 6 Luty 2020 Autor Share Napisano 6 Luty 2020 Ale żeby to poszło na T5 to musiało by być homologowane na T5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 (edytowane) Godzinę temu, wojteczek napisał: Rozumiem że do 40 km/h. Czyli jak ktoś już tu napisał, każdego Samuraja czy Ułaza aby miał koła większe niż standardowe po legalu zrobi ciągnikiem rolniczym, byle miał ogranicznik i sprzęg do holowania z przodu. Oby nikt poza nami, tego nie czytał bo będą mi tu przyłazić z pomysłami żeby zgniłe patrole czy inne trupy na ciągniki rolnicze przerabiać. No ale w czym problem? Widziałeś foto-materiał przez @aboza zapodany? Zdjęcia przedstawiają TRAKTOR! Ciągnik po legalu homologowany! Poza tym zalecałem trzymać na swoim miejscu głowę, pomyślunek i rozsądek, więc prosiłbym na przyszłość sensu mego klepania na swoje nie przeinaczać! Z góry dziękuję za zastosowanie się do mojej prośby! Edytowane 6 Luty 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Godzinę temu, piter1973 napisał: . skąd pewność ,że nie było jej w DE ? . Bo byłaby wpisana na 99% pod poz J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 51 minut temu, Paprock napisał: ale w czym problem? Trochę to się gryzie. Jak ktoś podstawi gada z DR ciągnik rolniczy to cmokamy , stękamy że tak nie może być, ale z s. osobowych/ciężarowych byle był ogranicznik zrobimy ciągnik. Zawsze będzie spełniał któryś z warunków Tx. Dostał pojazd taką homologację ok, ale jak klient sobie coś tam wymyślił i próbujemy dopasować byle tylko klient był zadowolony to według mnie not ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 Nie wiemy nic na temat wyposażenia tego ciągnika , czy jest mu bliżej do rolniczego czy samochodu ciężarowego .Posiadamy jedynie wiedzę teoretyczną zawarta w DR . Z zapisów tam zawartych wynika ,że jest to ciągnik , oczywiście przystosowany do ciągnięcia przyczepy , brak określenia rolniczy lub leśny ( w skrócie - LOF ) kategoria J) 87 4) 0000 (alternatywnie 8700 ). Znaczy to tyle co : zugmaschine mit verkurzter ladeflache . z translatora "ciągniki ze skróconym obszarem załadunku ". W okresie powojennym ,też mieliśmy coś podobnego - była to "ciągówka Ursus ".? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 33 minuty temu, duchu napisał: Bo byłaby wpisana na 99% pod poz J Ostatnimi czasy, nawet przy zachowaniu numeru homo, Niemcy zmieniają klasyfikację pojazdu na krajową. Miałem już kilkadziesiąt pojazdów (głównie osobowych) z nowymi zapisami w ZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2020 Share Napisano 6 Luty 2020 2 godziny temu, wojteczek napisał: Trochę to się gryzie. No niestety gryzie. Też uważam, że temu Unimogowi bliżej do ciężarówki, ale jak widać przepisy dopuszczają przemianowanie. Tam coś można po ichniemu, u nas nie za bardzo - vide luksusowe pomoce drogowe. Był przerabiany Gad jako ciągnik, był przerabiany ciężarowy Nissan z Irlandii bez wymaganej u nas przegrody/kraty, a teraz ciągnik przerabiamy. Trudno znaleźć podstawy odmowy pozytywnego badania lub rejestracji. Jest jak jest i według mnie to bardzo naciągany traktorek, jednak w granicach prawa mimo wszystko. Łatwiej mi się pod tym traktorem podpisać, niż uznać ciągnik samochodowy za pojazd specjalny drogowej pomocy. https://konedata.net/traktorit/mb-trac-unimog/unimog-u-34-u-84-agrar/ 2 godziny temu, wadi napisał: W okresie powojennym ,też mieliśmy coś podobnego - była to "ciągówka Ursus ".? Autobus i ciężarówkę Made in Ursus na Wikipedii znalazłem, ale "ciągówki" nie czaję. No to jak z tematycznym pojazdem; puszczamy jako ciągnik z ogranicznikiem, czy zmiany konstrukcyjne na samochód ciężarowy. Kto, jak obstaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.