Skocz do zawartości

Mercedes UNIMOG - Ciągnik rolniczy


Rafi90

Rekomendowane odpowiedzi

To prędzej samochodowy. Jeździłem takim na budowie w NRF -ie, miał na sobie HDS-a. i na rolniczy nie wyglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo naciągane. Ogólnie wiadomo, że tam Panamera może być pomocą drogową. Ten Unimiog, tam, niech sobie będzie czym chce. Tu należałoby wzorem podobnych Unimogów (patrz ichnie kodowanie: 0000, 1000, 2000) przysposobić go jako polski ciągnik rolniczy (kołowy, gąsienicowy, inny).

Czego mu brakuje, co wykonać, co zrobić, żeby za bardzo nie namieszać w stosunku do niemieckiego dowodu i żeby jako traktor spełniał polskie warunki techniczne?

Bo jakożemtempadzida, to o to w problemie zdaje się chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest problem tylko w prędkości to jest do zrobienia, a jak ma się reszta? Skoro z 4 kołowców można bez problemów zrobić ciągnik to z Unimoga pewnie też ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jego trakcja w trudnym terenie przewyższa klasyczny traktor. Niektóre były wyposażane w wałki odbioru mocy, ale to przecież warunek niekonieczny, żeby Unimoga na traktor przysposobić..

Ograniczyłbym akcję do montażu ogranicznika. Jakieś oświadczenie, faktura za montaż, opinia, że pojazd osiąga przepisową prędkość i to by mi wystarczyło. Reszta jak w niemieckim dowodzie. Po ichniemu traktor, no to i po naszemu niech będzie traktor. Ogranicznik - warunek konieczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czysto teoretycznie.. takiego Uaza bądź Wranglera na kołach 35" i lekko pomotanego można by też śmiało na ciągnik rolniczy przerobić?? . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stoi na przeszkodzie. Nie zapominając o sensie, głowie i rozsądku. Bo jak proceder się rozbuja niczym blaszaki z siedzeniami montowanymi rigipso-wkrętami, to obostrzą badaniami przez jednostki uprawnione i zaś będzie zamiecione.

Jak się zamieniło uprawnienia stacji na zysk, na ilość, na klapki na oczy i klepanie..., klepanie..., jak największe klepanie..., no to wnet badania TDT będzie robił. Z naciskiem na BA-DA-NIA, a nie piętnastominutówki! :-)

Przewala się tu gdzieś filmik z pojazdem a'la Buggy, bo w sumie jet traktorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasze polskie warunki techniczne ograniczają max prędkość rolniczego do 40 km/h ale nie dotyczy to ciągnika kat T5 . w definicji ciągnika rolniczego ( PoRD ) nie ma ograniczenia max prędkości ( jest min  6 km/h ) .  ten unimog ( nie widziałem pojazdu , oceniam wg briefu )  spełnia warunki ciągnika rolniczego kołowego kat T5 .  aby był  ciągnikiem samochodowym to powinien mieć ogranicznik prędkości na 90 km/h .  dokładne opinie można wydać dopiero po  zobaczeniu przedmiotowego pojazdu , w tej chwili nie  wiemy co jest za kabiną , światła , dodatkowe wyposażenia itd. itp. nie wydajemy wyroku nie widząc pojazdu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, yogi1984 napisał:

Czyli czysto teoretycznie.. takiego Uaza bądź Wranglera na kołach 35" i lekko pomotanego można by też śmiało na ciągnik rolniczy przerobić?? 

Proszę, fabryczna konstrukcja, która pojawiła się również tu na forum. Ciągnik rolniczy kat. T1b (limiter prędkości do 120 km/h) http://www.omm4x4.pl/pl/

16 minut temu, piter1973 napisał:

nasze polskie warunki techniczne ograniczają max prędkość rolniczego do 40 km/h ale nie dotyczy to ciągnika kat T5 .

A przepisy unijne dopuszczają ciągniki bez ograniczenia prędkości (wszystkie kat. T ze znacznikiem b) i nie można takiego pojazdu nie dopuścić do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, wadi napisał:

Pole (4) w DR  ; 0000  = ZUGMASCHINE( ciągnik )

                           1000 = LOP. ZUGM. ACKERSCHLEPPER ( ciągnik rolniczy)

                           2000 = LOF. ZUGM. GERATETRAGER  ( nośnik narzędzi ?)

Tylko że w moim dowodzie stoi to co zaznaczone wyżej

15 minut temu, aboz napisał:

 

A przepisy unijne dopuszczają ciągniki bez ograniczenia prędkości (wszystkie kat. T ze znacznikiem b) i nie można takiego pojazdu nie dopuścić do ruchu.

Dopuszczają, ale tego unimoga nikt nigdy nie sklasyfikował jako T z literką b. Żeby tak było to musiał byś mieć świadectwo homologacji dla tego pojazdu gdzie pisze że jest homologowany jak T z literką b, podobnie jak miałem z czterokołowcem L7e. A tu nic z tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(5) Bezeichnung der Fahrzeugklasse und des Aufbaus (5) Oznaczenie klasy pojazdu i nadwozia

u mnie po literką 5 - ZUGMASCHINE( ciągnik )

 

 

2 minuty temu, aboz napisał:

@Rafi90 czytaj do czego się odnoszę,

Dobra zrozumiałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafi90 Ty dalej cytujesz suche tłumaczenia, nie wiedząc co one oznaczają w przepisach niemieckich. Ich klasyfikacja pojazdów jest tak rozbudowana, że zajmuje pół książki formatu A4. Chcący ją zastosować wprost, to żaden pojazd nie zostałby zarejestrowany w Polsce. No może poza tymi oczywistymi. Dlatego powtórzę po raz kolejny. Nie zagłębiając tematu klasyfikacji pojazdu z kraju pochodzenia, nie jesteśmy w stanie prawidłowo wykonać BT.

Dziś po południu będę na stacji, gdzie mam tą magiczną księgę to zerknę.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiona foto-dokumentacja nie zawiera żadnych informacji o ogólnych regulaminach/dyrektywach, na podstawie których pojazd mógł być homologowany. Dlatego ja bym odstąpił od jakichkolwiek prób sklasyfikowania tego pojazdu do konkretnej kategorii, a zrobił to, co wykonano za granicą, czyli domyślam się jedynie, że po wymaganiach STEVZO udało się UNIMOGA jako ciągnik przysposobić. Tu w kraju, żeby wszystko zatrybiło, zagrało domontawałbym ogranicznik prędkości i jak byk po legalu mam rolniczy/leśny ciągnik.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

@abozWidać  że nie jest  to ciągnik rolniczy w ZDR, bo ciągnik rolniczy ma inne oznaczenie. Więc w czym problem ? Bo chyba nie powiesz mi że u nich ciągnik samochodowy to ciągnik rolniczy, a czterokołowiek to autobus...

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, piter1973 napisał:

.  ten unimog ( nie widziałem pojazdu , oceniam wg briefu )  spełnia warunki ciągnika rolniczego kołowego kat T5 .  

Wg briefu - to zobacz datę 1 rej , raczej T5 nie dostał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rafi90 napisał:

Widać  że nie jest  to ciągnik rolniczy w ZDR,

A z czego to niby wynika? Ciągnik samochodowy nie jest klasyfikowany w poz. J kodem 87.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Paprock napisał:

domontawałbym ogranicznik prędkości

Rozumiem że do 40 km/h. Czyli jak ktoś już tu napisał, każdego Samuraja czy Ułaza aby miał koła większe niż standardowe po legalu zrobi ciągnikiem rolniczym, byle miał ogranicznik i sprzęg do holowania z przodu. Oby nikt poza nami, tego nie czytał bo będą mi tu przyłazić z pomysłami żeby zgniłe patrole czy inne trupy  na ciągniki rolnicze przerabiać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, duchu napisał:

to zobacz datę 1 rej , raczej T5 nie dostał

zgoda , w tych latach nie było klasyfikacji w PL . skąd pewność ,że nie było jej w DE ?  tam normalnie po autostradach ciągniki rolnicze  śmigały ( oczywiście szybciej niż 40 km/h ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wojteczek napisał:

Rozumiem że do 40 km/h. Czyli jak ktoś już tu napisał, każdego Samuraja czy Ułaza aby miał koła większe niż standardowe po legalu zrobi ciągnikiem rolniczym, byle miał ogranicznik i sprzęg do holowania z przodu. Oby nikt poza nami, tego nie czytał bo będą mi tu przyłazić z pomysłami żeby zgniłe patrole czy inne trupy  na ciągniki rolnicze przerabiać. 

 

No ale w czym problem? Widziałeś foto-materiał przez @aboza zapodany? Zdjęcia przedstawiają TRAKTOR! Ciągnik po legalu homologowany!

Poza tym zalecałem trzymać na swoim miejscu głowę, pomyślunek i rozsądek, więc prosiłbym na przyszłość sensu mego klepania na swoje nie przeinaczać!

Z góry dziękuję za zastosowanie się do mojej prośby!

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piter1973 napisał:

. skąd pewność ,że nie było jej w DE ?  .

Bo byłaby wpisana na 99% pod poz J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Paprock napisał:

ale w czym problem?

Trochę to się gryzie. Jak ktoś podstawi gada z DR ciągnik rolniczy to cmokamy , stękamy że tak nie może być, ale z s. osobowych/ciężarowych byle był ogranicznik zrobimy ciągnik. Zawsze będzie spełniał któryś z warunków Tx. Dostał pojazd taką homologację ok, ale jak klient sobie coś tam wymyślił i próbujemy dopasować byle tylko klient był zadowolony to według mnie not ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy nic na temat wyposażenia tego ciągnika , czy jest mu bliżej do rolniczego czy samochodu ciężarowego .Posiadamy jedynie wiedzę teoretyczną zawarta w DR . Z zapisów tam zawartych wynika ,że jest to ciągnik , oczywiście przystosowany do ciągnięcia przyczepy , brak określenia rolniczy lub leśny ( w skrócie -  LOF ) kategoria J)  87   4) 0000  (alternatywnie  8700 ). Znaczy to tyle co : zugmaschine mit verkurzter ladeflache . z translatora  "ciągniki ze skróconym obszarem załadunku ".  W okresie powojennym ,też mieliśmy coś podobnego  - była to "ciągówka Ursus ".?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, duchu napisał:

Bo byłaby wpisana na 99% pod poz J

Ostatnimi czasy, nawet przy zachowaniu numeru homo, Niemcy zmieniają klasyfikację pojazdu na krajową. Miałem już kilkadziesiąt pojazdów (głównie osobowych) z nowymi zapisami w ZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojteczek napisał:

Trochę to się gryzie. 

 

No niestety gryzie. Też uważam, że temu Unimogowi bliżej do ciężarówki, ale jak widać przepisy dopuszczają przemianowanie. Tam coś można po ichniemu, u nas nie za bardzo - vide luksusowe pomoce drogowe. Był przerabiany Gad jako ciągnik, był przerabiany ciężarowy Nissan z Irlandii bez wymaganej u nas przegrody/kraty, a teraz ciągnik przerabiamy.

Trudno znaleźć podstawy odmowy pozytywnego badania lub rejestracji. Jest jak jest i według mnie to bardzo naciągany traktorek, jednak w granicach prawa mimo wszystko.

Łatwiej mi się pod tym traktorem podpisać, niż uznać ciągnik samochodowy za pojazd specjalny drogowej pomocy.

https://konedata.net/traktorit/mb-trac-unimog/unimog-u-34-u-84-agrar/

 

2 godziny temu, wadi napisał:

W okresie powojennym ,też mieliśmy coś podobnego  - była to "ciągówka Ursus ".?

 

Autobus i ciężarówkę Made in Ursus na Wikipedii znalazłem, ale "ciągówki" nie czaję. :-(

 

No to jak z tematycznym pojazdem; puszczamy jako ciągnik z ogranicznikiem, czy zmiany konstrukcyjne na samochód ciężarowy. Kto, jak obstaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.