Skocz do zawartości

Nieważne pozwolenie czasowe


krzysieknowak

Rekomendowane odpowiedzi

W poście wyżej i jeszcze wyżej, to nie żaden system zerojedynkowy. Raczej system "albo-albo" wychodzi. Ja tam bez papieru niczego nie robię. Ale OK, bo nie te wywody są w moim zainteresowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Ale zwrot DR może nastąpić po wykonaniu badania odpowiadającemu przyczynie jego zatrzymania. Nie o podobnym zakresie, nie o zakresie daleko wykraczającym poza badanie, które powinno być wykonane. Ma być badanie, na które OKRD skierowało pojazd lub które wynika z przyczyny zatrzymania DR.

Dokładnie tak. 

Już kiedyś rozważaliśmy, że przyczyną zatrzymania DR mogła być niewłaściwa masa własna a wykonanie w takim przypadku badania pokolizyjnego nie eliminuje przyczyny zatrzymania DR choć zakres tego badania jest szerszy od badania ze wskazanymi usterkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzi w zakres powypadkowego bo jest weryfikacja danych zawartych w dowodzie ze stanem faktycznym a masa własna jest w dowodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Solaris napisał:

Wchodzi w zakres powypadkowego bo jest weryfikacja danych

To jeszcze pochwal się jak to wychwycisz zwłaszcza jak klient przyjedzie na BT pojazdem załadowanym???

Nie ma pokwitowania nie ma badania gdyż zakres badania jest nie do ustalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Solaris napisał:

Wchodzi w zakres powypadkowego bo jest weryfikacja danych zawartych w dowodzie ze stanem faktycznym a masa własna jest w dowodzie

Ale nadal nie jest to badanie odpowiadające przyczynie zatrzymania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aboz napisał:

nadal nie jest to badanie odpowiadające przyczynie zatrzymania

I można z pewnością 99,9% założyć, że pomimo nie usunięcia usterki DR zostanie zwrócony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga w rolkach jest coś takiego.

Jak przyjedzie załadowany to nie ustalisz masy własnej nawet jak dostaniesz pokwitowanie, chyba że będziecie razem rozładowywac:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rafi90 napisał:

Najlepszy jest temat jak odsyłasz klienta który ma PC nie ważne dwa miesiące, ten wyczeka się 3 godziny w kolejce po nowe PC, a "Pusia" z okienka mu powie że co ten diagnosta wymyśla, po co nowe na tym niech zrobi. Klient wraca już wku*wiony i oczywiście kto się nie zna ? No diagnosta się nie zna,

Dlatego ja mam na biurku pismo z WK, które mogę odczytać i pożegnać delikwenta ozięble.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kruhy84 napisał:

Dlatego ja mam na biurku pismo z WK, które mogę odczytać i pożegnać delikwenta ozięble.

A badanie pojazdów zarejestrowanych w Niemczech z adnotacja "wyrejestrowany" lub z przeciętym rogiem dokumentu można wykonać? Czy taki dokument jest ważny, a pojazd jest dopuszczony do ruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Solaris napisał:

Waga w rolkach jest coś takiego.

No waga w rolkach jest i masa załóżmy ze zgadza się,a w pokwitowaniu/skierowaniu tekst, że jednak skucha jest. To w końcu jakie robisz badanie: okresowe, dodatkowe, czy okresowe plus dodatkowe, żeby z tą masą zawalczyć, żeby wpisy tak w dowodzie jak i pokwitowaniu/skierowaniu oraz ustalenia rzeczywiste z wagi były z sobą zgodne?

Bo po mojemu już wychodzi kombinowanie, lawirowanie i masło maślane. A podobno stosuje się system zero jeden. To jak to jest w końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

To w końcu jakie robisz badanie

Powypadkowe czyli pełny zakres czynności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej jeżeli PC wydane jest dla pojazdu nowego, nigdy rejestrowanego, wtedy może się okazać, że takie 3- letnie PC i brak możliwości wykonania na nim przeglądu to dla właściciela pojazdu silnikowego najmniejsze zmartwienie :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Solaris napisał:

czyli pełny zakres czynności 

"...skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia ..."

czyli

4 godziny temu, aboz napisał:

nadal nie jest to badanie odpowiadające przyczynie zatrzymania

Taaa... wiem, był zakres roztrząsany... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wrzucić skan pokwitowania policyjnego z zatrzymania dowodu za niezgodność danych w dowodzie z pojazdem ;) 

Gdzie ostatnio chyba widziałem za brak adnotacji GAZ ale za błędy w dowodzie jeszcze nie widziałem a z przyjemnością pooglądam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja to bym chciał cokolwiek zobaczyć od tych nowych pojazdów porejestrowanych bez oświadczenia o danych technicznych niezbędnych do rejestracji. Dałoby coś takiego załatwić i wkleić na forum?

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/18647-brak-dokumentu-wymaganego-przez-polskie-pawo-motorower-z-niemiec/&do=findComment&comment=343798

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale temat był o przeprowadzeniu badania okresowego na nieaktualnym PC, choć w pokwitowaniu policjant też czasami określa do kiedy zezwala na użytkowanie pojazdu. To robimy jak nieważne czy nie? Moją teorię znacie. Uważam że nie przeszkadza nam to w identyfikacji pojazdu. 

Przepis jest taki:

„a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu
z danymi w:
– dowodzie rejestracyjnym,
– pozwoleniu czasowym,
– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których
mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,”,

– centralnej ewidencji pojazdów, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1, 9–13, 15, 15a, 17 i 21 ustawy, w przypadku pojazdu, któremu zatrzymano dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe),”;

I teraz według diagnostów  że NIE widzę tu pewną niekonsekwencję. Twierdzą że  nie zgadza się nr dokumentu z CEP, za chwilę twierdzą że na PP czy zupełnie bez robią badanie i  nie wspominają że nr PP się nie zgadza z CEP, albo że nie są w stanie porównać bo klient twierdzi że nie posiada, a jest jeszcze teoria udaję że nie widzę PP nawet jak klient ma. Wiecie jak wystawione są te pokwitowania przez policję, Inspekcja to luksus ale takich u mnie jak na lekarstwo. 

To ostatecznie porównujemy pojazd z jednym z dokumentów i CEP czy pojazd z jednym z tych naszych wyżej zacytowanych myślników? Drugie pytanie, co w przypadku kiedy przeprowadzimy badanie na samym PP czy nawet zupełnie bez tylko z danych CEP. Zaznaczamy zwrot czy nie? Jeżeli go nie widzimy to nie wiemy czy np. czytelny, czy dane zgodne (powinny ale czy są),  jeżeli przy zatrzymaniu go nie było to organ zatrzymujący też tego nie wiedział. 

 Ta nasza praca to pole minowe. Albo będzie dobrze, albo wpier..sz się na minę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wojteczek napisał:

To robimy jak nieważne czy nie? Moją teorię znacie. Uważam że nie przeszkadza nam to w identyfikacji pojazdu. 

To i na KP pewnie był byś skłonny zrobić.

Z dokumentami, które utraciły swoją ważność jest ten problem, ze mogą one zawierać nieaktualne dane. W skrajnym przypadku klient może przedstawić PC wydane przed kilkoma laty (skoro się już nie zwraca PC do WK to jest to bardzo prawdopodobne) bo zgubił DR a odnalazł stare PC. W takim przypadku pojazd mógł przejść kilka razy zmiany konstrukcyjne, ba nawet nr nadwozia mógł ulec zmianie. Z punktu obiegu prawnego nie ma formalnej różnicy czy dokument utracił ważność dzień czy 10 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trzeba odróżnić dokumenty ważne od nieważnych. Wiadomo przecież, że występują dokumeny ważne, nieważne, bezterminowe lub takie, w których ważności się nie określa, czyli choćby skierowanie na badanie.

Poza tym nie wrzucałbym do jednego worka pozwolenia czasowego, dowodu rejestracyjnego i skierowania policyjnego. A chodzi mi o ten worek w aplikacjach do badań, w którym przewidziano odpowiednie rubryki na wpis serii i numeru właściwego dokumentu. Czy jest tak skierowanie na badanie? Jak nie ma, to w takim razie wszelkie informacje o tym dokumencie w uwagach można zawrzeć i nie roztrząsać czy on jest ważny lub nie, bo po prostu nie przewidziano dla niego takiej informacji. Nie mieszać ważności z zezwoleniem na używanie, bo nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila pogoniłem goscia z PC ważnym i tu uwaga do 20.06. 2018 . To jak na razie mój rekordzista . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, danielg539 napisał:

To i na KP pewnie był byś skłonny zrobić.

Co Ty mi tu kolego imputujesz? Chyba że to było pytanie, tylko zapomniałeś odpowiednim znakiem zakończyć?  Czy we wklejonym cytacie z rozporządzenia jest mowa o KP  aby na jej podstawie robić identyfikację? Dyskutuję bo raz niektórzy z nas robią badanie na nieważnym dokumencie a innym razem gonią interesanta. Nieważny DR z DE czy FR nie stanowi przeszkody do wykonania badania. Może robię źle i dyskusja naprowadzi mnie n właściwą drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wojteczek napisał:

jest mowa o KP  aby na jej podstawie robić identyfikację?

Oj tam, są takie stacje na których zrobią identyfikację na KP, jeśli w ogóle przeprowadzają identyfikację, wpiszą że na podstawie DR, który właściciel zgubił kilka lat temu. I się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaaa... I to jest kwintesencja rozwiązywania problemów. :zzz:

 

W każdym razie do mnie dotarło, że jak jest ważny DR to na nieważnym PC badania nie wykonam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dawid_J napisał:

Przed chwila pogoniłem goscia z PC ważnym i tu uwaga do 20.06. 2018 . To jak na razie mój rekordzista .

I pewnie co roku BT robione....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, radekd2 napisał:

I pewnie co roku BT robione....

Auto jest z 2018 czyli od nowosci klient nie odebrał DR . W sumie przeszło tylko jedno badanie po 3 latach aż do dzisiaj kiedy sobie o nim przypomniał . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.