Skocz do zawartości

Program do odczytu homologacji - system eCall


g.stypulkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem - bełkot tłumacza - ale układ monitorujący ciśnienie jest jeden a usterki dwie gatunkowo różne. Rozumiem, że bezpośrednio nie wpływa na BRD tak samo jak całkowity  brak oświetlenia tablicy rejestracyjnej UP, czy pozbawiona bursztynowej powłoki żarówka kierunkowskazu, która zaczyna  świecić barwą niezgodną z warunkami technicznymi UP. Czy Adamie według Ciebie układ monitorujący ciśnienie pozbawiony istotnego elementu jakim są czujniki ciśnienia będzie kwalifikował się na UD?? Sprawa SOS jest za to prosta - można uzyskać "tylko" UD i nie ma o co kopii kruszyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły czujniki są tylko na jednym komplecie opon. I jest to najczęściej komplet opon letnich. Więc jak klient przyjeżdza na zimówkach, to i tak kontrolka będzie się cały czas świecić.

Do tego drugi aspekt. Na badaniu masz sprawdzić i wyregulować ciśnienie. Więc jeśli kontrolka się świeciła w momencie przyjazdu, po regulacji już by nie musiała. A producent nie bardzo chce zdradzać procedury jej kasowania, wiec sobie świeci. Właściciel też nie wie jak. A nie w każdym pojeżdzie samo się zresetuje, po przejechaniu jakiegoś tam dystansu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru w diagnozowanie czujników się bawić. Ciśnienie skorygowane a świeci dalej, to mi Usterka Drobna pozostaje. Nie ma czasu na doświadczenia, pompowanie kół dwie kreski więcej i próbne jazdy wokół stacji z nadzieją, że może zgaśnie. UD i po temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

Nie ma czasu na doświadczenia, pompowanie kół dwie kreski więcej i próbne jazdy wokół stacji

Właśnie o to mi chodziło, by się nie zagłębiać w temat, bo nie wiemy czy to system żle działa(UD), czy nie działa (UP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Vercyngetoryks napisał:

Czy Adamie według Ciebie układ monitorujący ciśnienie pozbawiony istotnego elementu jakim są czujniki ciśnienia będzie kwalifikował się na UD??

Oczywiście, ponieważ ustawodawca i jego grono eksperckie są debilami, którzy klepią prawo bez elementarnej wiedzy i fantazji.

Za 2066:

"...System monitorowania ciśnienia w oponie źle działa lub opona wyraźnie niedopompowana (o ile pojazd jest w niego wyposażony). ..."

Jaki sens ma ta usterka, kiedy diagnosta jest zobowiązany do regulacji ciśnienia w oponach? Skoro ciśnienie jest wyregulowane ale kontrolka dalej świeci, to nie wiemy czy układ jest uszkodzony czy też wymaga interwencji kasującej błąd - diagności to nie serwisy samochodowe, którzy znają każde rozwiązane w swoich pojazdach. W jednym przypadku układ po wyregulowaniu ciśnienia reaguje automatycznie i gasi kontrolkę, w innym trzeba z funkcji komputera pokładowego dokonać ręcznie jej kasowania a jeszcze w innych należy podpiąć tester serwisowy...

"...Nie działa (o ile pojazd jest wyposażony). ..."

Skąd diagnosta ma wiedzieć czy układ został zdekompletowany lub tylko uszkodzony? SKP nie jest w stanie określić przyczyny takiego stanu a jedynie widzi tylko tyle, że układ generuje błąd. Diagnosta nie jest od weryfikowania przyczyny niesprawności a tylko widzi skutek, który powinien podlegać ewentualnej ocenie. Analogicznie z innymi, podobnymi układami (poduszki, abs ...). Rolą diagnosty przy tych układach jest zweryfikowanie działania układu autokontroli tych układów i eliminować pojazdy z zapalonymi kontrolkami w trakcie BT.

Niestety mamy prawodawców jakich mamy i trzeba w tych oparach totalnej głupoty zachować rozsądek i w przypadkach takich jak ten podejmować rzetelne decyzje, które nie będą stały w sprzeczności z życiem.

Statystyki mówiące o pojazdach wyjeżdżających ze stacji jako niesprawne powinny zawierać UD. To jest rzeczywiste odzwierciedlenie stanu pojazdów opuszczających SKP a nie jakiś poroniony pomysł uwzględniający tylko N i porównywanie się do zachodnich statystyk, które są zbudowane głównie na UD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2022 o 12:44, Logen napisał:

Mamy go !!!

Uważaj bo to że czerwony może być spowodowane brakiem zasięgu w budynku stacji. U mnie przy wjeździe zaraz za bramą  świeci na czerwono dopiero gdy przejadę dalej na rolki to załapuje i świeci  na zielono. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Kolego Adamie utwierdzasz mnie w przekonaniu, że rodzaj usterki będzie zależał od tego co powie użytkownik :))) - jeśli stwierdzi nie wiem dlaczego to UD jak powie, że felgi nie mają czujników, albo czujnik jest uszkodzony to UP - no i mamy chyba opracowaną procedurę diagnostyczną :))gdzie tylko od klienta zależy wynik  - i niech mi potem klient nie startuje z pretensjami - sam sobie wybrał, a nie jakieś tam moje widzi misie czy koło fortuny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vercyngetoryks napisał:

utwierdzasz mnie w przekonaniu, że rodzaj usterki będzie zależał od tego co powie użytkownik

Nawet nie mam zamiaru o nic pytać, UD i świat kręci się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vercyngetoryks napisał:

no i mamy chyba opracowaną procedurę diagnostyczną :))gdzie tylko od klienta zależy wynik 

Tylko, że klient nie ma obowiązku bycia do dyspozycji diagnosty podczas wykonywania OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że nie ma obowiązku - no ale jak bardzo chce :)) i dodatkowo udzieli odpowiedzi wskazujących na to, że system jest niekompletny to dlaczego nie wykonać woli tego kto napisał to rozporządzenie?? Może media się tym zajmą - Olbratowski w RMF felieton walnie i przekaże wskazówki społeczeństwu jak na BT się zachowywać by nie było problemów z literalnym traktowaniem zapisanych wskazań do kwalifikacji usterek - uważacie sprawę za banalną choć każdy dowód wskazujący na brak racjonalności powinien być wykorzystany do tego by tworzący prawo dał wyjaśnienia. Podważacie ważną istotę sprawności tego systemu - lata temu pojazdy nie posiadały, a później  negowano korzyści ze stosowania pasów bezpieczeństwa, ABS czy poduszki powietrznej (choć akurat płaskoziemców uważających to za zbyteczne obciążenie pojazdu dalej nie brakuje) czy niesprawność pojazdu z powodu świecenia się kontrolki check engine. Jeśli się przyjmie, że BT jest kontrolą tego czy pojazd poddawany jest koniecznym przeglądom w warsztacie i czy po tym realizowane są zalecenia naprawcze to raz w roku wszystko ma działać i każde światło ma mieć właściwy kolor i nawet TR ma być oświetlona. Na żółto może się świecić lampka poziomu paliwa i ilości płynu w spryskiwaczu o ile udaje się tą szybę resztką pokropić. Jeśli klient raczy udzielić odpowiedzi i wskażę przyczynę jaką jest niekompletność to należy mu się z woli piszącego rozporządzenie wynik negatywny. Zapewniam, że w trakcie corocznej kontroli przeprowadzanej przez organ nadzorujący stację tak będę postępował no i w przypadku gdy klient będzie nalegał, strasznie chciał lub usilnie mi pomagał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2022 o 14:50, Logen napisał:

Tutaj instrukcja:

A tu wyszperane z internetu i nagraniami zobrazowane działanie systemu: Pomylił przycisk SOS z włącznikiem światła i postawił na nogi służby w Polsce i w Niemczech - Radio Wrocław (radiowroclaw.pl)

Tak tylko w celach rozpoznawczo-zapznawczych wkleiłem. Komentzrze co do słuszności newsa raczej są zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2022 o 13:18, Paprock napisał:

eCall - a to kabel jeden

System, to nie kabel, tylko de**l kierowca. Posiadając ten system trzeba mieć odrobinę mózgu... :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2022 o 20:28, hobbystapol napisał:

Uważaj bo to że czerwony może być spowodowane brakiem zasięgu w budynku stacji.

Może, ale przeważnie będzie spowodowane nie opłaceniem abonamentu na tę funkcjonalność. Ostatnio miałem Skodę, która i kontrolką i odpowiednim komunikatem informowała o nie działaniu systemu SOS, właścicielka uprzejmie poinformowała, że po zakończeniu gwarancji nie ma zamiaru dalej tego "ficzeru" opłacać. Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mirek_handlarz napisał:

będzie spowodowane nie opłaceniem abonamentu

Połączenie alarmowe można zrealizować nawet z "pustego" telefonu - bez karty SIM,

co przed chwilą testowałem i działa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jacdiag changed the title to Program do odczytu homologacji - system eCall
4 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

właścicielka uprzejmie poinformowała, że po zakończeniu gwarancji nie ma zamiaru dalej tego "ficzeru" opłacać. Amen.

Jak wygarnie UP to się jej odameni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Może, ale przeważnie będzie spowodowane nie opłaceniem abonamentu

System nie jest powiązany z opłaceniem bądź nie abonamentu. 112 można "wykręcić " bez grosza przy duszy. Działa z odłączonym telefonem i  bez sim. Takie były założenia systemu.

Mam w swoim pojeździe podobny system SOS tyle że wieki starszy i działa też bez sim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Rubel napisał:

brak guzika SOS. I co w takim przypadku zrobic ?

Żyć dalej. My nie jesteśmy od wymagania tego wyposażenia, a tylko weryfikujemy czy działa, jak jest zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1501 napisał:

tylko weryfikujemy czy działa, jak jest zamontowany.

Czego też de facto nie jesteśmy w stanie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.