Skocz do zawartości

Program do odczytu homologacji - system eCall


g.stypulkowski

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.11.2022 o 14:56, danielg539 napisał:

nie jesteśmy w stanie zrobić.

A dlaczego nie nacisnąć "SOS-a", poczekać na operatora i przywitać się słowami; "kontrola działania systemu ecall podczas OBT zgodnie z przepisami MI, poza tym wszyscy zdrowi, dziękuję za uwagę..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co nam ona, skoro nie my jesteśmy od wymagania tego wyposażenia, to nie my zajmujemy homologacją pojazdów a weryfikacją spełniania WT. Nasza robota jest prosta jak myśl bolszewicka: jest SOS - patrzymy na kontrolki, nie ma SOSu - nie patrzymy na kontrolki. Ot całe nasze zajęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2022 o 07:05, hobbystapol napisał:

Mam w swoim pojeździe podobny system SOS tyle że wieki starszy i działa też bez sim. 

Ja też mam w samochodzie z 2017 i niestety nie działa bez konta, które trzeba opłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Ja też mam w samochodzie z 2017

Wczoraj nadusiłem z ciekawości czy przez ten nowy system coś się zmieniło ale spoko guzik działa karnie zgłasza się 112 , przeprosiłem że to pomyłka , pan był miły i powiedział że ostatnio mają dużo pomyłek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hobbystapol napisał:

, przeprosiłem że to pomyłka ,

A po co kłamać. Mogłeś przywitać się moimi słowami -

kontrola działania systemu ecall podczas OBT zgodnie z przepisami MI, poza tym wszyscy zdrowi, dziękuję za uwagę...

 

Będą wiedzieli dlaczego tyle "pomyłek"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hobbystapol napisał:

Wczoraj nadusiłem z ciekawości

Wspominałeś poprzednio, że masz ten system w wiekowym samochodzie, owszem w Peugeotach 407 i podobnych z pierwszej dekady XXI jest namiastka SOS oparta o moduł GSM i tam, rzeczywiście nawet bez opłaconej SIM przycisk, który de facto wybiera 112 - będzie działał, ale to nie jest rozwiązanie tożsame z eCall.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mirek_handlarz napisał:
4 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

Wspominałeś poprzednio

 

Identyczne na pewno nie ale pozwala odszukać pojazd i w razie wu wysłać służby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, hobbystapol napisał:

Identyczne na pewno nie ale pozwala odszukać pojazd i w razie wu wysłać służby. 

Czyli jest to system z przed unifikacji a wcześniej każdy producent dobrowolnie mógł coś w tym kierunku samodzielnie opracowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2022 o 13:50, Logen napisał:

Jeżeli pojazd był homologowany według nowych przepisów to numer homologacji będzie miał strukturę: e1*2018/858*00001*01

Numer można znaleźć na tabliczce znamionowe. Nie trzeba żadnych programów...

przykład: świadectwo homologacji e1*2007/46*1885 wydane na nowy typ w październiku 2018

sugerowanie się dyrektywą w numerze nie jest dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECall ma być obowiązkowy już od kilku lat, a tymczasem mamy koniec 2022 roku i na przykładzie Mercedesa wychodzą takie kwiatki.

Cytat

Dostępność modułu komunikacyjnego (LTE) jest tymczasowo ograniczona w niektórych pojazdach ze względu na trudności z zaopatrzeniem w podzespoły. Dlatego też w tych pojazdach usługi Mercedes me connect, a także system powiadamiania o wypadkach drogowych (eCall), nie są dostępne. Aktualne informacje na ten temat można uzyskać u dealera Mercedes-Benz.

eCall.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, radekd2 napisał:

ECall ma być obowiązkowy już od kilku lat

Koledzy co nas to obchodzi, bijecie pianę o ten system jakby miałoby to dla nas jakiekolwiek znaczenie. Jest, to patrzymy na kontrolki, nie ma, nie patrzymy i to wszystko co mamy zrobić. Czy pojazd jest w ten system wyposażony czy nie, to nie nasze zmartwienie.

Edytowane przez adam1501
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam1501 napisał:

Jest, to patrzymy na kontrolki, nie ma, nie patrzymy i to wszystko co mamy zrobić.

Tak samo można powiedzieć np. o ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz obowiązek wymagania od klienta posiadania ABSu??? Jak jest zamontowany, to go weryfikujesz jak nie ma, to co masz sprawdzać??? Popadacie w jakąś paranoję, a nasza robota, wbrew pozorom, jest prosta jak myśl bolszewicka. Coś w pojeździe jest, to się sprawdza jak nie ma (a WT tego nie wymagają), to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 17:47, Yohosuno napisał:

przykład: świadectwo homologacji e1*2007/46*1885 wydane na nowy typ w październiku 2018

Chodzi o świadectwa nowego typu wydane po 31.03.2018r. A świadectwo nowego typu to jest świadectwo:

e1*2007/46*1885*00 - rozszerzenie 00

jeśli będzie  e1*2007/46*1885*01 to już nie jest świadectwo nowego typu tylko kontynuacja poprzedniego

W tym przypadku co podałeś że dyrektywa 2007/46 wydane w październiku 2018 i ma eCall. Ma bo rozszerzenie 00

Czyli najlepiej byłoby w wątpliwych przypadkach dotrzeć do daty wydania świadectwa 00 i sprawdzić czy po 31.03.2018 czy przed i wtedy wiesz czy musi mieć czy nie.

Przykładowo masz świadectwo z rozszerzeniem *09 i wydane w 2020 i nie ma eCall. Jak dotrzesz kiedy było wydane świadectwo *00 to się okaże że przed 31.03.2018 i dlatego nie ma

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Solaris napisał:

Czyli najlepiej byłoby w wątpliwych przypadkach dotrzeć do daty wydania świadectwa 00 i sprawdzić czy po 31.03.2018 czy przed i wtedy wiesz czy musi mieć czy nie.

Co nas, jako diagnostów, to obchodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli z tym wynalazkiem i jego obowiązkiem montażu, bo można się natknąć na takie rozpiski:

Zakres zastosowania

1. Niniejsze rozporządzenie stosuje się do pojazdów kategorii M1 i N1 określonych w pkt 1.1.1 i 1.2.1 części A załącznika II do dyrektywy 2007/46/WE oraz do systemów pokładowych eCall opartych na numerze 112, ich części i oddzielnych zespołów technicznych zaprojektowanych i skonstruowanych dla tych pojazdów.

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do następujących pojazdów:

a) pojazdów produkowanych w małych seriach homologowanych zgodnie z art. 22 i 23 dyrektywy 2007/46/WE;

b) pojazdów dopuszczonych zgodnie z art. 24 dyrektywy 2007/46/WE;

c) pojazdów, które ze względów technicznych nie mogą być wyposażone w odpowiedni mechanizm inicjowania eCall, określonych zgodnie z ust. 2. 2. Komisja jest uprawniona do przyjmowania aktów delegowanych zgodnie z art. 8 w celu wskazania klas pojazdów należących do kategorii M1 i N1, które nie mogą być wyposażone w odpowiedni mechanizm inicjowania eCall ze względów technicznych, na podstawie badania oceniającego koszty i korzyści przeprowadzonego lub zleconego przez Komisję z uwzględnieniem wszystkich stosownych aspektów technicznych i związanych z bezpieczeństwem. Pierwsze takie akty delegowane przyjmuje się w terminie do dnia 9 czerwca 2016 r.

 

No i dalej jest coś takiego:

Szczególne obowiązki producentów

1. Producenci zapewniają, aby ich wszystkie nowe typy pojazdów oraz systemy pokładowe eCall oparte na numerze 112, ich części i oddzielne zespoły techniczne zaprojektowane i skonstruowane dla tych pojazdów były produkowane i homologowane zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i w aktach wykonawczych przyjętych na podstawie niniejszego rozporządzenia.

2. Producenci wykazują, że wszystkie nowe typy pojazdów są konstruowane w sposób zapewniający, aby w razie poważnego wypadku, który nastąpił na terytorium Unii, wykrytego dzięki aktywacji co najmniej jednego czujnika lub procesora w pojeździe, automatycznie inicjowane było zgłoszenie eCall kierowane pod jednolity europejski numer alarmowy 112. Producenci wykazują, że nowe typy pojazdów są skonstruowane w sposób zapewniający, aby zgłoszenie eCall kierowane pod jednolity europejski numer alarmowy 112 mogło być również inicjowane ręcznie. Producenci zapewniają, by wyłącznik umożliwiający ręczne inicjowanie systemu pokładowego eCall opartego na numerze 112, był zaprojektowany w taki sposób, aby uniemożliwić nieuzasadnione użycie.

i tak dalej... i tak dalej... i tak dalej...

 

Jak widać położony jest nacisk na nowe typy pojazdów jednak z wyjątkami.

Czyli jak jest bajerek w podsufitce, to jest. A jak nie ma, to nie ma i dalej nie ma co w szczegóły wnikać! 

 

O! Takie coś be eCall przed chwilą było. No przecież na siłę systemu powiadamiania mu nie założę. Nie ma, to nie ma i po kłopocie.

 

Bez eCall.png

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Miałem przed chwilą Toyotkę z 2019, eCall-a nie miała i ja też nie miałem z tym najmniejszego problemu, bo i niby dlaczego miałbym mieć. Wynik P. :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

Też to wszystko mam i 'dalej żem gupi' jak się takie auto bez eCall pojawi: 

eCall Seat Arona 2019 r..jpg

Tego numeru homo nie ma na liście, więc nie musi mieć.

@Paprock Końcówka homo musi mieć "00" i być po dacie 03/2018 żeby obowiązywał eCall. Dotyczy to "nowych typów" pojazdów, a Twój to już jakiś po modyfikacjach.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po modyfikacjach jak modyfikacjach. Ot trzyletni Seat Arona wbił na stację na pierwsze badanie.

Wkurza mnie tylko to głośne pianie, że każdy nowy wyprodukowany po... każdy nowy wyprodukowany po... każdy nowy wyprodukowany po.... A na przykładzie widać dokładnie, że jest wyprodukowany w 2019 roku i weź odgadnij czy to typ nowy czy może stary, że eCall niewymagany. I najlepiej nic nie robić, tylko śledzić tedetowskie tabelki.:-? A już procedurą, techniką, zakresem sprawdzenia działania lub nie działania takiego systemu to się jak zawsze błyskotliwie popisali. Wypisz wymaluj poszli po bandzie na wzór miarkowania hałasu w przyczepach. KINO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Paprock napisał:

weź odgadnij czy to typ nowy czy może star

A ja bezstresowo, jak jest to popatrzę w swej łaskawości na kontrolki, jak nie ma, to nie patrzę na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.