Skocz do zawartości

Program do odczytu homologacji - system eCall


g.stypulkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Miałeś tam homologacje z rozszerzeniem 22 a musisz dojść do homologacji z rozszerzeniem 00 bo 00 oznacza nowy typ. Po 31 marca 2018 roku zostało wydane dokładnie 686 świadectw homologacji nowego typu M1 lub N1 które dotyczyły jeszcze dyrektywy 2007/46 ponieważ 2018/858 nie weszła z marszu 31 marca 2018. Tak więc te 686 homologacji musi także mieć eCall - wykaz z TDT. A w 2020 roku zaczęli wydawać świadectwa 2018/858 co automatycznie oznacza eCall czyli tutaj diagnosta ma łatwo

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie bardzo umiem uzasadnić potrzebę odnoszenia się do tabelek podczas wykonywania badania.

Coś mi ta cała sytuacja mówi, że znów strzelili babola, a teraz pod postacią tabelek tworzą koło ratunkowe jakie to badanie jest miła, łatwe, proste w myśl zasady opisanej w dyrektywie 2014/45 UE.

"Badania stanu technicznego w cyklu życia pojazdów powinny być stosunkowo proste, szybkie i niedrogie, a jednocześnie skuteczne w zakresie osiągania celów niniejszej dyrektywy."

Z powodu jakże klarownej sprawy umoczony został Departament Drogowy, Transportowy Dozór Techniczny, Wydziały Komunikacji i Diagności na Stacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Paprock napisał:

A na przykładzie widać dokładnie, że jest wyprodukowany w 2019 roku i weź odgadnij czy to typ nowy czy może stary, że eCall niewymagany. I najlepiej nic nie robić, tylko śledzić tedetowskie tabelki.

Niestety ale rok produkcji jest nieistotny. Jak już wspomniałem wcześniej, nawet niektóre Mercedesy wyprodukowane w 2023 nie będą miały tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdaję sobie sprawę z tego, że będą się jeszcze pojawiały nowe samochody bez tego systemu, dlatego działania podczas badania ograniczę do fragmentu przed ukośnikiem:

7.13. System eCall (jeżeli jest zamontowany/wymagany)

Przypomina mi to sytuację z taksówkami na aplikacji. Aplikacji, co do których na dzisiaj nie doczekałem wymagań obiecywanych. Jest apka - jest OK. Jest eCall - jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest porozsyłane jak najbardziej. Tylko to pisemko wcale nie upraszcza sprawy.

W dniu 27.12.2022 o 20:48, Paprock napisał:

Z powodu jakże klarownej sprawy umoczony został Departament Drogowy, Transportowy Dozór Techniczny, Wydziały Komunikacji i Diagności na Stacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak... "... diagnosta może zweryfikować spełnienie obowiązku wyposażenia pojazdu w system eCall... ", a w rzeczywistości będzie tak, że jak diagnosta znajdzie w wykazie pojazd bez sytemu to się okaże, że on jest z małej serii tudzież kolejnych wykluczeń... i zacznie się dym bo klient dostał niesłusznego sagana.

Ta komedia z obowiązkiem wyposażenia pojazdu jest w gestii homologacyjnej a nie diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mija ulubiona sytuacja:

na panelu multimediów system SOS READY w kolorku zielonym

na podsufitce eCall w kolorku czerwonym

:evil: :evil:

Jak to dobrze, że pomarańczowego nie ma.

:zzz:

SOS READY.jpg

Mercedesik z 2015 roku. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - jeśli TDT nie udostępni do ogólnego wglądu pełnych danych homologacyjnych oraz odstępstw to będzie jak jest  

14 godzin temu, Paprock napisał:

że pomarańczowego nie ma

Bo wiadomo - czerwone są szybkie - żółte jeszcze szybsze - a połączenie tych kolorów to pomarańczowy na niego stać większość bo na żółtego i czerwonego niewielu 😎

Pomarańczowy to kolor średniaków

A tu przykład jak gość wtopił przez eCall

https://www.ratownictwo.opole.pl/2022/12/pijany-kierujacy-peugeotem-wjechal-do-rowu-i-uciekl-sluzby-o-zdarzeniu-poinformowal-samochod/

Sprawę jeszcze komplikuje system ISR /Inteligentny System Ratunkowy/ - mam obecnie pojazd wyposażony w obydwa te systemy - i teraz takie pytanie - przy braku eCall system ISR można traktować jako system alternatywny dla eCall

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaję, że otrzymamy taką samą pomoc jak w przypadku samochodów nieprzystosowanych do ciągnięcia przyczep, że jak sami nie ogarniemy tematu, to nikt nam nie pomoże.

I następny rodzynek do kolekcji na zasadzie jest eCall, to jest. A jak nie ma, no to nie ma.

Mitsubishi ASX bez eCall.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.