Solaris Napisano 27 Grudzień 2022 Share Napisano 27 Grudzień 2022 (edytowane) Miałeś tam homologacje z rozszerzeniem 22 a musisz dojść do homologacji z rozszerzeniem 00 bo 00 oznacza nowy typ. Po 31 marca 2018 roku zostało wydane dokładnie 686 świadectw homologacji nowego typu M1 lub N1 które dotyczyły jeszcze dyrektywy 2007/46 ponieważ 2018/858 nie weszła z marszu 31 marca 2018. Tak więc te 686 homologacji musi także mieć eCall - wykaz z TDT. A w 2020 roku zaczęli wydawać świadectwa 2018/858 co automatycznie oznacza eCall czyli tutaj diagnosta ma łatwo Edytowane 27 Grudzień 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Grudzień 2022 Share Napisano 27 Grudzień 2022 Jakoś nie bardzo umiem uzasadnić potrzebę odnoszenia się do tabelek podczas wykonywania badania. Coś mi ta cała sytuacja mówi, że znów strzelili babola, a teraz pod postacią tabelek tworzą koło ratunkowe jakie to badanie jest miła, łatwe, proste w myśl zasady opisanej w dyrektywie 2014/45 UE. "Badania stanu technicznego w cyklu życia pojazdów powinny być stosunkowo proste, szybkie i niedrogie, a jednocześnie skuteczne w zakresie osiągania celów niniejszej dyrektywy." Z powodu jakże klarownej sprawy umoczony został Departament Drogowy, Transportowy Dozór Techniczny, Wydziały Komunikacji i Diagności na Stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 28 Grudzień 2022 Share Napisano 28 Grudzień 2022 13 godzin temu, Paprock napisał: A na przykładzie widać dokładnie, że jest wyprodukowany w 2019 roku i weź odgadnij czy to typ nowy czy może stary, że eCall niewymagany. I najlepiej nic nie robić, tylko śledzić tedetowskie tabelki. Niestety ale rok produkcji jest nieistotny. Jak już wspomniałem wcześniej, nawet niektóre Mercedesy wyprodukowane w 2023 nie będą miały tego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Grudzień 2022 Share Napisano 28 Grudzień 2022 No zdaję sobie sprawę z tego, że będą się jeszcze pojawiały nowe samochody bez tego systemu, dlatego działania podczas badania ograniczę do fragmentu przed ukośnikiem: 7.13. System eCall (jeżeli jest zamontowany/wymagany) Przypomina mi to sytuację z taksówkami na aplikacji. Aplikacji, co do których na dzisiaj nie doczekałem wymagań obiecywanych. Jest apka - jest OK. Jest eCall - jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Grudzień 2022 Share Napisano 29 Grudzień 2022 Panowie przepraszam ale wcześniej pozajączkowałem załączniki i wstawiłem o angolu- to pismo dostaliśmy z urzędu o eCall-u - powinno być rozesłane do wszystkich SKP w/g rozdzielnika przez WK Pismo MI 2022.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2022 Share Napisano 29 Grudzień 2022 No jest porozsyłane jak najbardziej. Tylko to pisemko wcale nie upraszcza sprawy. W dniu 27.12.2022 o 20:48, Paprock napisał: Z powodu jakże klarownej sprawy umoczony został Departament Drogowy, Transportowy Dozór Techniczny, Wydziały Komunikacji i Diagności na Stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Grudzień 2022 Share Napisano 29 Grudzień 2022 Tak, tak... "... diagnosta może zweryfikować spełnienie obowiązku wyposażenia pojazdu w system eCall... ", a w rzeczywistości będzie tak, że jak diagnosta znajdzie w wykazie pojazd bez sytemu to się okaże, że on jest z małej serii tudzież kolejnych wykluczeń... i zacznie się dym bo klient dostał niesłusznego sagana. Ta komedia z obowiązkiem wyposażenia pojazdu jest w gestii homologacyjnej a nie diagnostycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2022 Share Napisano 29 Grudzień 2022 A to mija ulubiona sytuacja: na panelu multimediów system SOS READY w kolorku zielonym na podsufitce eCall w kolorku czerwonym Jak to dobrze, że pomarańczowego nie ma. Mercedesik z 2015 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Grudzień 2022 Share Napisano 30 Grudzień 2022 Powiem tak - jeśli TDT nie udostępni do ogólnego wglądu pełnych danych homologacyjnych oraz odstępstw to będzie jak jest 14 godzin temu, Paprock napisał: że pomarańczowego nie ma Bo wiadomo - czerwone są szybkie - żółte jeszcze szybsze - a połączenie tych kolorów to pomarańczowy na niego stać większość bo na żółtego i czerwonego niewielu 😎 Pomarańczowy to kolor średniaków A tu przykład jak gość wtopił przez eCall https://www.ratownictwo.opole.pl/2022/12/pijany-kierujacy-peugeotem-wjechal-do-rowu-i-uciekl-sluzby-o-zdarzeniu-poinformowal-samochod/ Sprawę jeszcze komplikuje system ISR /Inteligentny System Ratunkowy/ - mam obecnie pojazd wyposażony w obydwa te systemy - i teraz takie pytanie - przy braku eCall system ISR można traktować jako system alternatywny dla eCall Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Grudzień 2022 Share Napisano 30 Grudzień 2022 Coś mi się zdaję, że otrzymamy taką samą pomoc jak w przypadku samochodów nieprzystosowanych do ciągnięcia przyczep, że jak sami nie ogarniemy tematu, to nikt nam nie pomoże. I następny rodzynek do kolekcji na zasadzie jest eCall, to jest. A jak nie ma, no to nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.