Solaris Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 Ale tylko mowie ze rzeczoznawca prawidłowo określi rodzaj pojazdu. Jak klient chce osobowy to szuka innego diagnosty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 W dniu 15.11.2023 o 18:32, michal_k napisał: Literalnie to nie jest dokument dla WK. Klient przedkłada dokument od rzeczoznawcy, opinie która WK mało interesuje i która nigdy tam nie zostanie - natomiast będzie tam taki dokument z podpisem diagnosty, na podstawie którego otwiera się możliwość uniknięcia opłaty podatku akcyzowego (dla przykładu taka właśnie) i teraz pytanie - czy ta opinia nas obroni jeżeli bedzie niezgodna z prawem o podatku akcyzowym i kto ma co do stracenia i zyskania - tu nie widzę żadnego zagrożenia dla rzeczoznawcy. Ważna jest treść tej opinii, jej podstawy uzasadnienia i prawda w niej zawarta, a reszta obroni się sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 Teraz, nesiasps napisał: na podstawie którego otwiera się możliwość uniknięcia opłaty podatku akcyzowego nic się nie otwiera, bo przepisy podatkowe i celne mają się nijak do PORD. 1 minutę temu, nesiasps napisał: czy ta opinia nas obroni jeżeli bedzie niezgodna z prawem o podatku akcyzowym Tak, bo była podstawą do klasyfikacji pojazdu, a mówi o niej zarówno ustawa, jak i rozporządzenie. Diagnosta nie jest władny weryfikować zgodności opinii z innymi aktami prawnymi niż te, które obowiązują w trakcie badań i czynności wykonywanych na SKP. Rzeczoznawca może powołać się na dane producenta, które są nawet zawarte na TZ w rzeczonym przypadku. Jeśli pojazd spełnia dodatkowo WT, to jakby temat się zamyka i podatek akcyzowy nie ma tu znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 3 minuty temu, aboz napisał: nie jest władny weryfikować zgodności opinii z innymi aktami prawnymi niż te, które obowiązują w trakcie badań i czynności wykonywanych na SKP wszystkich odnośników z WT do dyrektyw UE nie sprawdzałem - mój błąd - może tam też coś jest ważnego dla sprawy. Klient rejestruje auto na osobowe i wszyscy są OK, rzeczoznawca, diagnosta i WK - do kogo będą pretensje jeżeli za X lat US podważy nieopłacenie podatku akcyzowego przez pierwszego właściciela w PL - nie wiem czy ewentualny "dług" wędruje wraz z kolejnym właścicielem. Opinia rzeczoznawcy może być sprzeczna z definicją z PoRD np że "pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków" wcale na taki nie wygląda, nie spełnia warunków dla pojazdu ciężarowego wynikających z ustawy o podatku akcyzowym to mam wątpliwości co do postępowania przy pierwszym badaniu. US ma swoje prawo, WK ma swoje prawo - a wszyscy ogólnie udowadniają swoją rację - nie powinno być tak, że samochód ciężarowy wg US jest osobowy wg PoRD i odwrotnie - definicja dla potrzeb prawa powinna być jednolita dla wszystkich urzędów bo rodzi to chore dyskusje, wątpliwości i postępowania Sądowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 (edytowane) 4 minuty temu, nesiasps napisał: Klient rejestruje auto na osobowe i wszyscy są OK, rzeczoznawca, diagnosta i WK Dlaczego diagnosta ma potwierdzać nieprawdę i robić osobowy ? Tylko po to żeby był spokój? Edytowane 17 Listopad 2023 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 7 godzin temu, nesiasps napisał: i tu brakuje 20 cm do uznania go za ciężarowy ale tylko na potrzeby US w kwestii opłat/lub braku opłat 2 godziny temu, nesiasps napisał: Jak Ci klient zapłaci za pomiar tych parametrów dla potrzeb US I jak to kasujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 5 minut temu, nesiasps napisał: Klient rejestruje auto na osobowe i wszyscy są OK Chyba jednak większość homologowanych pickupów to samochody ciężarowe. Dlaczego więc "na siłę" robić z niego osobówkę? Żeby pilnować podatków??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 8 minut temu, nesiasps napisał: Klient rejestruje auto to w moim rejonie występuje do urzędu z " zapytaniem "czy podlega czy nie pod akcyzę. I zdarza się, że mimo że importował ciężarowy to jednak musi zapłacić , ale w kwitach ma ciężarowy - nikt mu nie robi z tego osobówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 8 minut temu, michal_k napisał: większość homologowanych pickupów to samochody ciężarowe mam takie dwa w historii i te dwa to osobowe - ostatnio sprzed miesiąca klient walczył o ciężarowe, a ostatecznie zostało osobowe / bez mojego wkładu/ nie ma zasady 7 minut temu, duchu napisał: importował ciężarowy to jednak musi zapłacić , ale w kwitach ma ciężarowy no i to jest normalne? 15 minut temu, duchu napisał: I jak to kasujesz ? jak za ustalenie danych w innych czynnościach 17 minut temu, Solaris napisał: Dlaczego diagnosta ma potwierdzać nieprawdę i robić osobowy dlaczego nieprawdę? Skoro ma osobowy i nie zgadza się z opinią rzeczoznawcy to robi jak uważa - chyba ma takie prawo ? Czy już tego prawa nie mam bo przez te ostatnie lata mogłem się pogubić.... Czy mam obowiązek przyjąć opinię rzeczoznawcy czy mam prawo do skorzystania z tego typu wsparcia? Co się zmieniło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 12 minut temu, nesiasps napisał: dlaczego nieprawdę? Bo ten konkretnie jest ciężarowy, ma tak dużą ładowność że przeważa przewóz towarów a nie osób 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 No i masz prawo do swojego zdania - potrzeba Ci rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 No to po co robić z niego osobowy jak jest ciężarowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 12 minut temu, nesiasps napisał: no i to jest normalne? O to się pytaj u źródła.Ale to nie jest nowość że to co dla PORD jest ciężarowym -nie koniecznie nim było/jest dla celnego/skarbowego. W każdym razie to że ktoś opłaci akcyzę za auto ciężarowe nie czyni z tego auta osobówki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 22 minuty temu, Solaris napisał: No to po co robić z niego osobowy jak jest ciężarowy odwrócę pytanie - skoro jest to samochód ciężarowy to jakim prawem - legalne organy, instytucje Państwa Polskiego pobierają nielegalny podatek akcyzowy od samochodu osobowego? Ja się nie upieram przy swojej racji - liczę, że ktoś kompetentny i władny w sprawie , w końcu zacznie zmieniać absurdy prawne, z którymi zmagam się w tym zawodzie... tylko i aż tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 28 minut temu, nesiasps napisał: skoro jest to samochód ciężarowy to jakim prawem - legalne organy, instytucje Państwa Polskiego pobierają nielegalny podatek akcyzowy od samochodu osobowego? Ze względu na inną klasyfikację pojazdów w różnych ustawach. PORD ma inne definicje (tego się trzymamy przy badaniach, rejestracji, homologacji itp.), a przepisy podatkowe mają inne (stosowane do celów podatkowych, a nie rejestracyjnych). Analogicznie jest np. z definicją pojazdu nowego - w PORD oznacza co innego, a w ustawie dotyczącej podatku VAT co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 17 Listopad 2023 Share Napisano 17 Listopad 2023 Teraz, michal_k napisał: Ze względu na inną klasyfikację pojazdów w różnych ustawach no właśnie... ma to jakieś logiczne uzasadnienie poza robieniem z klienta durnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Listopad 2023 Share Napisano 18 Listopad 2023 12 godzin temu, nesiasps napisał: ma to jakieś logiczne uzasadnienie poza robieniem z klienta durnia? A co nam do tego w trakcie badania. Jesteśmy w stanie prawnie uzasadnić ścieżkę postępowania w sprawach wynikających z PORD i rozporządzeń, które zostały ogłoszone na jej podstawie. To jest podobny dylemat jak sławna akcja RDOŚ, który uznał pojazd, bo jako taki został odprawiony w Niemczech (uznawanie decyzji celnych wewnątrz UE) i zarejestrowany przez WK m.in. na podstawie dokumentów organów skarbowych, za odpad. Nie nasz ogródek, nie nasza sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 18 Listopad 2023 Share Napisano 18 Listopad 2023 14 godzin temu, nesiasps napisał: pobierają nielegalny podatek akcyzowy od samochodu osobowego? Od osobowego to on jest "legalny" 14 godzin temu, nesiasps napisał: to jakim prawem Jak pisałem-pytaj u źródła ,ba , podejmij walkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 23 Listopad 2023 Autor Share Napisano 23 Listopad 2023 W dniu 15.11.2023 o 13:05, Solaris napisał: Samochód ciężarowy a w podrodzaju jeśli to otwarta paka to możesz dać Skrzynia Z tego co się wczytałem to można dać w podrodzaju pick-up zgodnie z rozporządzeniem: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE https://www.eurodiagnosta.pl/ed_studio/nadwozia/CELEX_32018R0858_PL_TXT.pdf#page=81 Pojazdy silnikowe kategorii N1, N2 lub N3 4.1. 4.2. 4.3. 4.4. 4.5. 4.6. BA BB BC BD BE BX Samochód ciężarowy Van Ciągnik siodłowy Ciągnik balastowy Pick-up Podwozie z kabiną (podwozie do adaptacji) Pick-up pojazd o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3 500 kg, w którym miejsca siedzące i przestrzeń ładunkowa nie znajdują się w tym samym przedziale nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 7 minut temu, Galaxy_13 napisał: Z tego co się wczytałem to można dać w podrodzaju pick-up Nie rozumiem jakiegoś dziwnego uporu na jakąś cudaczną klasyfikację tego pojazdu. Ten pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju skrzynia i całe wszystko, po co jakieś komedie odstawiać i szukać nie wiadomo czego? 9 minut temu, Galaxy_13 napisał: zgodnie z rozporządzeniem: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji Wszystko się zgadza tylko my nie zajmujemy się homologacją a badaniami technicznymi pojazdu. Rozstrzał pomiędzy zapisami skarbowymi a naszymi nas nie dotyczy. Pojazd zgodnie z naszą klasyfikacją jest ciężarowy - skrzyniowy a to, że na podstawie zapisów skarbowych należy za niego dodatkowo zapłacić kasę, to sprawa pomiędzy właścicielem a skarbówką, nam nic to tych rozgrywek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 23 Listopad 2023 Autor Share Napisano 23 Listopad 2023 5 minut temu, adam1501 napisał: Rozstrzał pomiędzy zapisami skarbowymi a naszymi nas nie dotyczy. Nie chodzi o skarbówkę tylko rzeczowe określenie rodzaju pojazdu, w programie norcom jak wypełnia się DIP w podrodzaju można wybrać określenie dla samochodu ciężarowego pick-up. To po co to tam wpisywali ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 9 minut temu, Galaxy_13 napisał: To po co to tam wpisywali ??? To jest apka (z całym szacunkiem dla tego programu) w której informatycy mogą zapodać wszystko co im przyjdzie do głowy, zresztą nie tylko w niej są takie kwiatuszki. Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów i nie cudaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 7 minut temu, adam1501 napisał: Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów I dla uściślenia to jet tu: Poz. 1849 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach Załącznik nr 6 KLASYFIKACJA POJAZDÓW TABELA NR 1 – RODZAJE I PODRODZAJE POJAZDÓW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 23 Listopad 2023 Autor Share Napisano 23 Listopad 2023 44 minuty temu, adam1501 napisał: Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów i nie cudaczyć. Wszystko okey bo to nasze przepisy krajowe a tak na marginesie jak robicie ciężarowy z kratką i jej tam nie ma to też patrzycie tylko na przepisy krajowe czy o niespodzianka tu już na dyrektywę Parlamentu Europejskiego i RADY 2007/46/WE - więc korzystacie z tych zapisów i nie zamykacie się szczelnie w polskich przepisach. Uważam, że wpisując podrodzaj skrzynia lub podrodzaj pick-up błędu się nie popełni bo rozporządzenie 2018/858 PE i R (UE) daje nam taką możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Dla mnie podrodzaj pick-up to ciężarowy w którym część osobowa i otwarta część do przewozu ładunku stanowią jeden element. Jest tylko jakaś ściana /przegroda między nimi. Natomiast w podrodzaju skrzynia część ładunkowa jest oddzielnym elementem od części osobowej. To rozporządzenie UE dotyczy homologacji i masz tam np podrodzaj BX a jak wiemy to pojazd niekompletny. Kolega Cezary dobrze podpowiada i tak właśnie powinieneś określić podrodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.