Skocz do zawartości

Rodzaj pojazdu RAM 1500 Laramie


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Galaxy_13 napisał:

jak robicie ciężarowy z kratką i jej tam nie ma

To pojazd zarabia sagana za niezgodność z warunkami technicznymi o ile jest obowiązkowa.

8 minut temu, Galaxy_13 napisał:

Uważam, że wpisując podrodzaj skrzynia lub podrodzaj pick-up błędu się nie popełni bo rozporządzenie 2018/858 PE i R (UE) daje nam taką możliwość.

Z jakiegoś powodu w oficjalnej klasyfikacji nie ujęto takiego podrodzaju jak pick-up. Może po polsku to skrzyniowy i dlatego nie ma innego podrodzaju dla tego pojazdu. Skoro jest jak jest i nie ma potrzeby wymyślania, to po co to robić? Naprawdę nie mamy innych zmartwień na co dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy powinny być spójne i jasne... taki np podrodzaj ciężarowego jak ciężarowo-osobowy to dla kogo jest stworzony i czym się różni od wielozadaniowego?  A pick up to na logikę prędzej "inny" niż "skrzynia" bo jakoś nigdy z zagranicy nie widziałem takich pickupów w typie BA tylko BE - tyle że nasze podrodzaje, a typy reszty świata i Urzędów Skarbowych to inne światy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Galaxy_13 napisał:

nie BX tylko BE

W rozporządzeniu istnieje taki pojazd jak BX - podwozie z kabiną (podwozie do adaptacji) - skoro mamy taki pojazd zgodny z homologacją, to możemy go zarejestrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Galaxy_13 napisał:

nie BX tylko BE

Nie zrozumieliśmy się. 

Uważam że w tym konkretnym przypadku nie ma potrzeby szukać przepisów europejskich skoro nasze krajowe są wystarczające. Tym bardziej że ta zacytowana przez Ciebie klasyfikacja odnosi się do pojazdów homologowanych według kat. N,  są w niej wymieszane  podrodzaje i rodzaje pojazdów które my znamy z naszych krajowych rozporządzeń. Zgodnie z klasyfikacją w tym rozporządzeniu pick-up cz van  to coś innego niż samochód ciężarowy, będąc konsekwentnym rodzaj pojazdu powinieneś określić jako- pojazd kat N, a na 100% określiłeś s. ciężarowy. Więc raz stosujesz naszą klasyfikację a raz UE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g ITS jest ...., a co to wykładnia prawa bezwzględna? Mamy jasny podział wynikający z przepisów polskiego prawa i ten należy w pierwszej kolejności zastosować, a wszelkie interpretacje mogą pomóc jak coś jest niejednoznaczne, w tym przypadku tak nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Klasyfikacja jest dokumentem źródłowym do ustalenia rodzaju i przeznaczenia pojazdu w przypadku, gdy nie jest to możliwe na podstawie przedstawionych do rejestracji pojazdu dokumentów lub gdy zastosowano w nich inną klasyfikację lub inne nazewnictwo

nie do końca jest tak z tym prawem jak by się wydawało - co krok to bubel

Godzinę temu, cezary napisał:

a co to wykładnia prawa bezwzględna

cóż - może i nie wykładnia ale instytucja kompetentna i zacna w tym fachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że dla tego pojazdu podrodzaj jest najmniejszym problemem, większym są warunki techniczne  i wyrok TSUE dotyczy to co prawda ciągnika rolniczego ale sytuacja jest podobna 

  1. wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawi o sygn. C-513/15, w którym Trybunał stwierdził, że używany ciągnik z państwa trzeciego, który nie posiada homologacji typu WE i jest przeznaczony po raz pierwszy do użytku w Unii Europejskiej jest „nowym pojazdem”. W niniejszej sprawie Starosta i jego WK powinien odmówić dokonania rejestracji ww. ciągnika z uwagi na brak dokumentów homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje, że Mercedes wyroby  klasy X w oświadczeniu o niezbędnych danych pojazdu do rejestracji opisuje jako pick-up'y i tak to trafia w rejestry wydziałów komunikacji w tym do centralnej bazy. Poza tym vatowska ustawa też ma przewidziane paragrafy dla pick-up'a. Także ja bym był elastyczny w kwestii podrodzaju czy tam typu nadwozia rzeczonego RAMA.

-------------------------------------------------------------------------------

Godzinę temu, smaug napisał:

A ja myślę że dla tego pojazdu podrodzaj jest najmniejszym problemem, większym są warunki techniczne  i wyrok TSUE dotyczy to co prawda ciągnika rolniczego ale sytuacja jest podobna 

Dlatego staram się w ogóle nie podchodzić do aut z dalekich krajów. Nie tylko zza oceanu. U mnie te samochody tyle samo znaczą, co zmoty do błota lub inne wynalazki do rajdów.

Jakoś na tematem amerykańskich samochodów pochylili się w rozporządzeniu monowskim i tam sprawa jest czysta. Wniosek prosty, skoro to zrobili, to musiało coś leżeć na rzeczy. I terez pytanie, też proste, dlaczego na tematem wozów amerykańskich dla cywili się nie pochylili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ciągniki sprowadzone z Danii czy Holandii też nie powinny być rejestrowane, być może nigdy nie uzyskały homo., tylko co wtedy by robili ze złomem. Panowie zostawmy ludziom wybór jak mają żyć, przy podejściu regulować każdą dziedzinę życia  to za kilkadziesiąt lat faktycznie będziemy niewolnikami europejskich gryzipiórków. Uważam że pojazd powinien spełniać warunki  tech. a pochodzenie nie powinno być dla nas istotne. Może być nawet z marsa jak ktoś jest w stanie sprowadzić. Czy nasze pojazdy krajowe  (znaczy nabyte w salonie w PL) po przejściach gdzie w historii mamy szkody istotne są lepsze? Ubezpieczyciele jakoś nie kwapią się wypłacać 100% wartości i kasacja wraka tylko sami puszczają go do ponownego obiegu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, adam1501 napisał:

Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów i nie cudaczyć.

Jestem tego samego zdania. Oczywiście w życiu jest inaczej - ITS to superjednostka ponad prawem i może tworzyć własne podrodzaje czy przeznaczenia. Inna sprawa, że nawet minister tworzy w warunkach technicznych przeznaczenia, których nie ma w klasyfikacji stworzonej przez tego samego ministra - np. pompa do betonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ITS korzysta z przepisów homologacyjnych. I tak to wcześniej był samochód ciężarowy/skrzynia a w przypadku homologacji 2018/858 jest to ciężarowy/pick-up.

To bardziej nasze przepisy nie ogarniają aktualizacji rozporządzeń. Widoczne m.in. przy quadach, traktorach i teraz również przy klasyfikacji pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś sobie już ten numer: e5*2018/858*00042*01 ?? Bo jak w katalogu ITS tak jest to zapewne już takie zostały zarejestrowane z takimi parametrami ;) 

Naczepy platformy czy tam platforma z kurtynami bocznymi to raczej standard. A w kwalifikacjach takiego podrodzaju nie widać.

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, smaug napisał:

A ja myślę że dla tego pojazdu podrodzaj jest najmniejszym problemem, większym są warunki techniczne  i wyrok TSUE dotyczy to co prawda ciągnika rolniczego ale sytuacja jest podobna 

I słyszałem że są starostwa które nie rejestrują np ciągników i przyczep z Holandii albo motorowerów z węgier  jeśli te nie mają dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Logen napisał:

Wychodzi na to, że mamy pickupy

Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby sklasyfikować je zgodnie z polską klasyfikacją z rozporządzenia. Pickup to skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, michal_k napisał:

sklasyfikować je zgodnie z polską klasyfikacją z rozporządzenia. Pickup to skrzynia.

No właśnie, choćby po to, żeby nazewnictwo było w języku polskim, który jest obowiązujący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam.Panowie potrzebuje pomocy w ustaleniu mas przyczepy RAM 1500 TRX poj.6166,moc 516 KW rok prod 2022

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.