Skocz do zawartości

Rodzaj pojazdu RAM 1500 Laramie


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.11.2023 o 18:32, michal_k napisał:

Literalnie to nie jest dokument dla WK.

Klient przedkłada dokument od rzeczoznawcy, opinie która WK mało interesuje i która nigdy tam nie zostanie - natomiast będzie tam taki dokument z podpisem diagnosty, na podstawie którego otwiera się możliwość uniknięcia opłaty podatku akcyzowego (dla przykładu taka właśnie) i teraz pytanie - czy ta opinia nas obroni jeżeli bedzie niezgodna z prawem o podatku akcyzowym i kto ma co do stracenia i zyskania - tu nie widzę żadnego zagrożenia dla rzeczoznawcy.  Ważna jest treść tej opinii, jej podstawy uzasadnienia i prawda w niej zawarta, a reszta obroni się sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, nesiasps napisał:

na podstawie którego otwiera się możliwość uniknięcia opłaty podatku akcyzowego

nic się nie otwiera, bo przepisy podatkowe i celne mają się nijak do PORD.

 

1 minutę temu, nesiasps napisał:

czy ta opinia nas obroni jeżeli bedzie niezgodna z prawem o podatku akcyzowym

Tak, bo była podstawą do klasyfikacji pojazdu, a mówi o niej zarówno ustawa, jak i rozporządzenie. Diagnosta nie jest władny weryfikować zgodności opinii z innymi aktami prawnymi niż te, które obowiązują w trakcie badań i czynności wykonywanych na SKP. Rzeczoznawca może powołać się na dane producenta, które są nawet zawarte na TZ w rzeczonym przypadku. Jeśli pojazd spełnia dodatkowo WT, to jakby temat się zamyka i podatek akcyzowy nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aboz napisał:

nie jest władny weryfikować zgodności opinii z innymi aktami prawnymi niż te, które obowiązują w trakcie badań i czynności wykonywanych na SKP

wszystkich  odnośników z WT do dyrektyw UE nie sprawdzałem - mój błąd - może tam też coś jest ważnego dla sprawy.

Klient rejestruje auto na osobowe i wszyscy są OK, rzeczoznawca, diagnosta i WK - do kogo będą pretensje jeżeli za X lat US podważy nieopłacenie podatku akcyzowego przez pierwszego właściciela w PL - nie wiem czy ewentualny "dług" wędruje wraz z kolejnym właścicielem.

Opinia rzeczoznawcy może być sprzeczna z definicją z PoRD np że "pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków" wcale na taki nie wygląda, nie spełnia warunków dla pojazdu ciężarowego wynikających z ustawy o podatku akcyzowym to mam wątpliwości co do postępowania przy pierwszym badaniu. 

US ma swoje prawo, WK ma swoje prawo - a wszyscy ogólnie udowadniają swoją rację - nie powinno być tak, że samochód ciężarowy wg US jest osobowy wg PoRD i odwrotnie - definicja dla potrzeb prawa powinna być jednolita dla wszystkich urzędów bo rodzi to chore dyskusje, wątpliwości i postępowania Sądowe

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nesiasps napisał:

Klient rejestruje auto na osobowe i wszyscy są OK, rzeczoznawca, diagnosta i WK

Dlaczego diagnosta ma potwierdzać nieprawdę i robić osobowy ? Tylko po to żeby był spokój? 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, nesiasps napisał:

i tu brakuje 20 cm do uznania go za ciężarowy

ale tylko na potrzeby US  w kwestii opłat/lub braku opłat 

2 godziny temu, nesiasps napisał:

Jak Ci klient zapłaci za pomiar tych parametrów dla potrzeb US

I jak to kasujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, nesiasps napisał:

Klient rejestruje auto na osobowe i wszyscy są OK

Chyba jednak większość homologowanych pickupów to samochody ciężarowe. Dlaczego więc "na siłę" robić z niego osobówkę? Żeby pilnować podatków???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, nesiasps napisał:

Klient rejestruje auto

to w moim rejonie występuje do urzędu z " zapytaniem "czy podlega czy nie pod akcyzę. I zdarza się, że mimo że importował ciężarowy to jednak musi zapłacić , ale w kwitach ma ciężarowy - nikt mu nie robi z tego osobówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, michal_k napisał:

większość homologowanych pickupów to samochody ciężarowe

mam takie dwa w historii  i te dwa to osobowe - ostatnio sprzed miesiąca  klient walczył o ciężarowe, a ostatecznie zostało osobowe /  bez mojego wkładu/ nie ma zasady

 

7 minut temu, duchu napisał:

importował ciężarowy to jednak musi zapłacić , ale w kwitach ma ciężarowy

no i to jest normalne?

 

15 minut temu, duchu napisał:

I jak to kasujesz ?

jak za ustalenie danych w innych czynnościach 

 

17 minut temu, Solaris napisał:

Dlaczego diagnosta ma potwierdzać nieprawdę i robić osobowy

dlaczego nieprawdę? Skoro ma osobowy i nie zgadza się z opinią rzeczoznawcy to robi jak uważa - chyba ma takie prawo ? Czy już tego prawa nie mam bo przez te ostatnie lata mogłem się pogubić.... Czy mam obowiązek przyjąć opinię rzeczoznawcy czy mam prawo do skorzystania z tego typu wsparcia? Co się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, nesiasps napisał:

dlaczego nieprawdę?

Bo ten konkretnie jest ciężarowy, ma tak dużą ładowność że przeważa przewóz towarów a nie osób 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, nesiasps napisał:

no i to jest normalne?

O to się pytaj u źródła.Ale to nie jest nowość że to co dla PORD jest ciężarowym -nie koniecznie nim było/jest dla celnego/skarbowego. W każdym razie to że ktoś opłaci akcyzę za auto ciężarowe  nie czyni  z tego auta osobówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Solaris napisał:

No to po co robić z niego osobowy jak jest ciężarowy

odwrócę pytanie - skoro jest to samochód ciężarowy to jakim prawem - legalne organy, instytucje Państwa Polskiego pobierają nielegalny podatek akcyzowy od samochodu osobowego? Ja się nie upieram przy swojej racji - liczę, że ktoś kompetentny i władny w sprawie , w końcu zacznie zmieniać absurdy prawne, z którymi zmagam się w tym zawodzie... tylko i aż tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, nesiasps napisał:

skoro jest to samochód ciężarowy to jakim prawem - legalne organy, instytucje Państwa Polskiego pobierają nielegalny podatek akcyzowy od samochodu osobowego?

Ze względu na inną klasyfikację pojazdów w różnych ustawach. PORD ma inne definicje (tego się trzymamy przy badaniach, rejestracji, homologacji itp.), a przepisy podatkowe mają inne (stosowane do celów podatkowych, a nie rejestracyjnych).

Analogicznie jest np. z definicją pojazdu nowego - w PORD oznacza co innego, a w ustawie dotyczącej podatku VAT co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michal_k napisał:

Ze względu na inną klasyfikację pojazdów w różnych ustawach

no właśnie... ma to jakieś logiczne uzasadnienie poza robieniem z klienta durnia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, nesiasps napisał:

ma to jakieś logiczne uzasadnienie poza robieniem z klienta durnia?

A co nam do tego w trakcie badania. Jesteśmy w stanie prawnie uzasadnić ścieżkę postępowania w sprawach wynikających z PORD i rozporządzeń, które zostały ogłoszone na jej podstawie. To jest podobny dylemat jak sławna akcja RDOŚ, który uznał pojazd, bo jako taki został odprawiony w Niemczech (uznawanie decyzji celnych wewnątrz UE) i zarejestrowany przez WK m.in. na podstawie dokumentów organów skarbowych, za odpad. Nie nasz ogródek, nie nasza sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, nesiasps napisał:

pobierają nielegalny podatek akcyzowy od samochodu osobowego?

Od osobowego to on jest "legalny" 

14 godzin temu, nesiasps napisał:

to jakim prawem

Jak pisałem-pytaj u źródła ,ba , podejmij walkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2023 o 13:05, Solaris napisał:

Samochód ciężarowy a w podrodzaju jeśli to otwarta paka to możesz dać Skrzynia

Z tego co się wczytałem to można dać w podrodzaju pick-up zgodnie z rozporządzeniem:

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2018/858
z dnia 30 maja 2018 r.
w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów,
komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów,
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę
2007/46/WE

https://www.eurodiagnosta.pl/ed_studio/nadwozia/CELEX_32018R0858_PL_TXT.pdf#page=81

Pojazdy silnikowe kategorii N1, N2 lub N3

4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
4.5.
4.6.
BA
BB
BC
BD
BE
BX
Samochód ciężarowy
Van
Ciągnik siodłowy
Ciągnik balastowy
Pick-up
Podwozie z kabiną (podwozie do adaptacji)
   

Pick-up pojazd o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3 500 kg, w którym miejsca siedzące i przestrzeń ładunkowa nie znajdują się w tym samym przedziale nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Galaxy_13 napisał:

Z tego co się wczytałem to można dać w podrodzaju pick-up

Nie rozumiem jakiegoś dziwnego uporu na jakąś cudaczną klasyfikację tego pojazdu. Ten pojazd jest samochodem ciężarowym o podrodzaju skrzynia i całe wszystko, po co jakieś komedie odstawiać i szukać nie wiadomo czego?
 

 

9 minut temu, Galaxy_13 napisał:

zgodnie z rozporządzeniem:

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2018/858
z dnia 30 maja 2018 r.
w sprawie homologacji

Wszystko się zgadza tylko my nie zajmujemy się homologacją a badaniami technicznymi pojazdu. Rozstrzał pomiędzy zapisami skarbowymi a naszymi nas nie dotyczy. Pojazd zgodnie z naszą klasyfikacją jest ciężarowy - skrzyniowy a to, że na podstawie zapisów skarbowych należy za niego dodatkowo zapłacić kasę, to sprawa pomiędzy właścicielem a skarbówką, nam nic to tych rozgrywek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adam1501 napisał:

Rozstrzał pomiędzy zapisami skarbowymi a naszymi nas nie dotyczy.

Nie chodzi o skarbówkę tylko rzeczowe określenie rodzaju pojazdu, w programie norcom jak wypełnia się  DIP w podrodzaju można wybrać określenie dla samochodu ciężarowego pick-up. To po co to tam wpisywali ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Galaxy_13 napisał:

To po co to tam wpisywali ???

To jest apka (z całym szacunkiem dla tego programu) w której informatycy mogą zapodać wszystko co im przyjdzie do głowy, zresztą nie tylko w niej są takie kwiatuszki. Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów i nie cudaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, adam1501 napisał:

Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów

I dla uściślenia to jet tu:

Poz. 1849
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 sierpnia 2022 r.
w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu
oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

Załącznik nr 6

KLASYFIKACJA POJAZDÓW
TABELA NR 1 – RODZAJE I PODRODZAJE POJAZDÓW

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, adam1501 napisał:

Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów i nie cudaczyć.

Wszystko okey bo to nasze przepisy krajowe a tak na marginesie jak robicie ciężarowy z kratką i jej tam nie ma to też patrzycie tylko na przepisy krajowe czy o niespodzianka tu już na dyrektywę Parlamentu  Europejskiego i RADY 2007/46/WE - więc korzystacie z tych zapisów i nie zamykacie się szczelnie w polskich przepisach.

Uważam, że wpisując podrodzaj skrzynia lub podrodzaj pick-up błędu się nie popełni bo rozporządzenie 2018/858 PE i R (UE) daje nam taką możliwość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie podrodzaj pick-up to ciężarowy w którym część osobowa i otwarta część do przewozu ładunku stanowią jeden element. Jest tylko jakaś ściana /przegroda między nimi. Natomiast w podrodzaju  skrzynia część ładunkowa jest oddzielnym elementem od części osobowej.  To rozporządzenie UE dotyczy homologacji  i masz tam np podrodzaj BX a jak wiemy to pojazd niekompletny. Kolega Cezary dobrze podpowiada i tak właśnie powinieneś określić podrodzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.