Skocz do zawartości

Rodzaj pojazdu RAM 1500 Laramie


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Ja w takiej sytuacji dzwonię i pytam dlaczego tak jest

Autor tematu, za Twoją radą, ma zadzwonić, to się wyjaśni skąd i dlaczego taki rodzaj wpisali. Po rozmowie z WK, reszta będzie ewentualnie rozkminiać problem dalej. 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się, nie każdy WK sprawdza w necie po VINie dane z tabliczki (tak jak ktoś wrzucił tu w temacie). Jak w dokumentach jest wszędzie wpisany tylko RAM 1500, i nie każdy ma pojęcie jak to w ogóle wygląda ^.^ to wszystko opiera się na pytaniu "co to za pojazd"- i odpowiedź zapewne pada że, "taki duży, ale 5-cio osobowy" no i masz Ci babo placek widoczny w PC:)

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nikomu źle nie chce zrobić, ale chyba nie wiecie jak wygląda ewentualny zgrzyt z US. Gość dostanie pismo że ma zapłacić akcyzę z odsetkami, i później przyjdzie do diagnosty i powie "Jak żeś Pan określił źle to teraz płać"

Sytuacja u nas z podwórka, brak wpisu w DR VAT tak sobie to jeździło (może jeszcze jakieś inne formalności nie były uregulowane , nie wiem) , urząd wyszedł o zwrot VATU za jakiś tam okres czasu. Właściciel posiwiał w dwa dni , bo to nie było 2-3 tyś zł...

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie telefonicznej z WK ustaliłem, że wpisał w PC osobowy tak przykładowo bo nie miał dokumentu z którego to wynika.

Ja jako diagnosta mam ustalić jaki to rodzaj pojazdu.

Trzeba się teraz podeprzeć tym co na  TZ i opinią rzeczoznawcy samochodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Nikt tu nikomu źle nie chce zrobić,

Mógłbyś powiedzieć coś konkretniej o co w tej sprawie poszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o VAT? Brak adnotacji w DR dla US okazał się faktem decydującym co do odliczania 100% VAT. Mimo że po dość głośnej sprawie z Kielc z 2021 roku , nawet NSA przychylił się do stanowiska że adnotacja to tylko formalność, to US uznał że nie, no i zaczęło się ciągnięcie gościa za uszy o zwrot czy wyłudzenie VAT, a i diagnosta miał stresy bo właściciel oczywiście zrzucił winę na diagnostę że ten mu nie powiedział o adnotacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rafi90 napisał:

Nikt tu nikomu źle nie chce zrobić, ale chyba nie wiecie jak wygląda ewentualny zgrzyt z US. Gość dostanie pismo że ma zapłacić akcyzę z odsetkami,

Akurat w tym konkretnym przypadku akcyza została opłacona (sprawdzone). No ale mniejsza z tym. Dla skarbówki, też tak jak pisałem wyżej, 2 rzędy siedzeń chyba są decydujące...

Kiedyś widziałem prawie świeżego sprowadzonego vw brygadówke- skrzynię i też kilkanaście tys. akcyzy.. mimo że kategoria N1 wpisana i homologacja ciężarowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla UC rodzaj pojazdu nie jest ostatecznym wyznacznikiem czy trzeba zapłacić akcyzę czy nie. Akcyzę trzeba zapłacić za pojazd mający cechy samochodu osobowego, czyli np. gdy pojazd posiada dwa rzędy siedzeń, elektryczne szyby w tylnych drzwiach i temu podobne wyposażenie. Z formalnego punktu widzenia RAM jest pojazdem typowo ciężarowym, gdyż jego zdolność przewozu ładunków jest większa od masy pasażerów, ale akcyzę bezpieczniej jest zapłacić, bo już nie jednokrotnie właściciele takich pojazdów musieli płacić ją po latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyniki pomiarów części ładunkowej wskazują  na klasyfikację pojazdu do pozycji CN 8704 (ciężarowe) to można nawet perskie dywany do kabiny dołożyć i nic US nie poradzi na to:))


 

przed chwilą pomerzyłem takiego z 2019 - tyle że w wrsji sport a nie laramie (długości powinny być te same) - i tu brakuje 20 cm do uznania go za ciężarowy - tak że ostrożnie z tym rzeczoznawcą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nesiasps napisał:

tu brakuje 20 cm do uznania go za ciężarowy - tak że ostrożnie z tym rzeczoznawcą 

Mógłbyś to pokazać w PoRD lub WT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o to, że w przypadku dwóch rzędów siedzeń długość paki ładunkowej ma mieć minimum 30 % rozstawu osi. Ale to jest klasyfikacja homologacyjna w Unii a ten pojazd na pewno nie ma homologacji unijnej. A przy takiej dużej DMC około 3300 czy nawet 3500 to on ma zdolność do przewozu ładunku jako dominujący atrybut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nas na stacji nie interesują przepisy o podatku akcyzowym. Są wymienione akty prawne na podstawie których diagnosta robi badanie czyli 

ustawa PORD, ustawa VAT, ADR, warunki techniczne. Nic nie ma o akcyzie

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Solaris napisał:

Nas na stacji nie interesują przepisy

ale w tych 

17 minut temu, Solaris napisał:

ustawa PORD, ustawa VAT, ADR, warunki techniczne

masz coś o L7e-B1, L7e-B2 ?  Jak Ci klient zapłaci za pomiar tych parametrów dla potrzeb US to czemu masz nie zarobić?  Najprostszy zarobek - tyle, że wcześniej warto poznać te przepisy spoza listy obowiązkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w warunkach technicznych o L7e-B1. Mamy odesłanie co należy stosować

Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1)

Więc wspominają tam o L7e-B1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzaczoznawca zarobił i głupoty popisał - On ma to gdzieś - Ty się pod tym podpisujesz, a jego twórczość - choć zapewne interesująca - nie będzie wartością dodaną przy sprawach Sądowych - dlatego ja biorę metr i mierzę zanim wjedzie taki pojazd na tego typu badanie - wówczas klient ma wybór - zgadza się i robimy albo nie zgadza się i nie robimy badania.

2 minuty temu, Solaris napisał:

Jest

dobrze wiesz od kiedy jest ten odnośnik - a od kiedy przyjeżdzały tego typu pojazdy :) nie przekonuje innych do własnej racji  - tylko opisuję mój sposób postępowania w przypadku tego typu badań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę uzasadnienia rzeczoznawcy - nie wiem jakie ma wymiary - ale - jeśli jego opinia nie była by zgodna z definicją pojazdu ciężarowego, wynikającą z ustawy o podatku akcyzowym (której zapisów nie muszę znać) to nie określę rodzaju pojazdu wg opinii rzeczoznawcy z którą się nie zgadzam i poinformuje klienta o powodach mojego działania.

Klient otrzyma wynik badania zgodny z moimi ustaleniami i ewentualnie złoży zażalenie w Starostwie na moje wydziwienia, a ja się obronię.

Nie zamierzam wędrować po Sądach za współudział w takim wydarzeniu 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2023 o 11:02, Galaxy_13 napisał:

Rzeczoznawca samochodowy określił rodzaj tego pojazdu jako ciężarowy

Rzeczoznawca wskazał na ciężarowy czyli określił zgodnie definicją PORD gdzie samochód ciężarowy służy do przewozu ładunku

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.