adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 7 minut temu, Galaxy_13 napisał: jak robicie ciężarowy z kratką i jej tam nie ma To pojazd zarabia sagana za niezgodność z warunkami technicznymi o ile jest obowiązkowa. 8 minut temu, Galaxy_13 napisał: Uważam, że wpisując podrodzaj skrzynia lub podrodzaj pick-up błędu się nie popełni bo rozporządzenie 2018/858 PE i R (UE) daje nam taką możliwość. Z jakiegoś powodu w oficjalnej klasyfikacji nie ujęto takiego podrodzaju jak pick-up. Może po polsku to skrzyniowy i dlatego nie ma innego podrodzaju dla tego pojazdu. Skoro jest jak jest i nie ma potrzeby wymyślania, to po co to robić? Naprawdę nie mamy innych zmartwień na co dzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galaxy_13 Napisano 23 Listopad 2023 Autor Share Napisano 23 Listopad 2023 18 minut temu, wojteczek napisał: masz tam np podrodzaj BX nie BX tylko BE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Przepisy powinny być spójne i jasne... taki np podrodzaj ciężarowego jak ciężarowo-osobowy to dla kogo jest stworzony i czym się różni od wielozadaniowego? A pick up to na logikę prędzej "inny" niż "skrzynia" bo jakoś nigdy z zagranicy nie widziałem takich pickupów w typie BA tylko BE - tyle że nasze podrodzaje, a typy reszty świata i Urzędów Skarbowych to inne światy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 5 minut temu, Galaxy_13 napisał: nie BX tylko BE W rozporządzeniu istnieje taki pojazd jak BX - podwozie z kabiną (podwozie do adaptacji) - skoro mamy taki pojazd zgodny z homologacją, to możemy go zarejestrować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 39 minut temu, Galaxy_13 napisał: nie BX tylko BE Nie zrozumieliśmy się. Uważam że w tym konkretnym przypadku nie ma potrzeby szukać przepisów europejskich skoro nasze krajowe są wystarczające. Tym bardziej że ta zacytowana przez Ciebie klasyfikacja odnosi się do pojazdów homologowanych według kat. N, są w niej wymieszane podrodzaje i rodzaje pojazdów które my znamy z naszych krajowych rozporządzeń. Zgodnie z klasyfikacją w tym rozporządzeniu pick-up cz van to coś innego niż samochód ciężarowy, będąc konsekwentnym rodzaj pojazdu powinieneś określić jako- pojazd kat N, a na 100% określiłeś s. ciężarowy. Więc raz stosujesz naszą klasyfikację a raz UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 e5*2018/858*00042*01 np taki amarok - wg its podrodzaj - "pick up" no i tak sie potem toczy ta dyskusja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 W/g ITS jest ...., a co to wykładnia prawa bezwzględna? Mamy jasny podział wynikający z przepisów polskiego prawa i ten należy w pierwszej kolejności zastosować, a wszelkie interpretacje mogą pomóc jak coś jest niejednoznaczne, w tym przypadku tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 2. Klasyfikacja jest dokumentem źródłowym do ustalenia rodzaju i przeznaczenia pojazdu w przypadku, gdy nie jest to możliwe na podstawie przedstawionych do rejestracji pojazdu dokumentów lub gdy zastosowano w nich inną klasyfikację lub inne nazewnictwo nie do końca jest tak z tym prawem jak by się wydawało - co krok to bubel Godzinę temu, cezary napisał: a co to wykładnia prawa bezwzględna cóż - może i nie wykładnia ale instytucja kompetentna i zacna w tym fachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 A ja myślę że dla tego pojazdu podrodzaj jest najmniejszym problemem, większym są warunki techniczne i wyrok TSUE dotyczy to co prawda ciągnika rolniczego ale sytuacja jest podobna wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawi o sygn. C-513/15, w którym Trybunał stwierdził, że używany ciągnik z państwa trzeciego, który nie posiada homologacji typu WE i jest przeznaczony po raz pierwszy do użytku w Unii Europejskiej jest „nowym pojazdem”. W niniejszej sprawie Starosta i jego WK powinien odmówić dokonania rejestracji ww. ciągnika z uwagi na brak dokumentów homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Godzinę temu, nesiasps napisał: instytucja kompetentna i zacna w tym fachu Ja Ciebie proszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Coś mi się zdaje, że Mercedes wyroby klasy X w oświadczeniu o niezbędnych danych pojazdu do rejestracji opisuje jako pick-up'y i tak to trafia w rejestry wydziałów komunikacji w tym do centralnej bazy. Poza tym vatowska ustawa też ma przewidziane paragrafy dla pick-up'a. Także ja bym był elastyczny w kwestii podrodzaju czy tam typu nadwozia rzeczonego RAMA. ------------------------------------------------------------------------------- Godzinę temu, smaug napisał: A ja myślę że dla tego pojazdu podrodzaj jest najmniejszym problemem, większym są warunki techniczne i wyrok TSUE dotyczy to co prawda ciągnika rolniczego ale sytuacja jest podobna Dlatego staram się w ogóle nie podchodzić do aut z dalekich krajów. Nie tylko zza oceanu. U mnie te samochody tyle samo znaczą, co zmoty do błota lub inne wynalazki do rajdów. Jakoś na tematem amerykańskich samochodów pochylili się w rozporządzeniu monowskim i tam sprawa jest czysta. Wniosek prosty, skoro to zrobili, to musiało coś leżeć na rzeczy. I terez pytanie, też proste, dlaczego na tematem wozów amerykańskich dla cywili się nie pochylili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Te ciągniki sprowadzone z Danii czy Holandii też nie powinny być rejestrowane, być może nigdy nie uzyskały homo., tylko co wtedy by robili ze złomem. Panowie zostawmy ludziom wybór jak mają żyć, przy podejściu regulować każdą dziedzinę życia to za kilkadziesiąt lat faktycznie będziemy niewolnikami europejskich gryzipiórków. Uważam że pojazd powinien spełniać warunki tech. a pochodzenie nie powinno być dla nas istotne. Może być nawet z marsa jak ktoś jest w stanie sprowadzić. Czy nasze pojazdy krajowe (znaczy nabyte w salonie w PL) po przejściach gdzie w historii mamy szkody istotne są lepsze? Ubezpieczyciele jakoś nie kwapią się wypłacać 100% wartości i kasacja wraka tylko sami puszczają go do ponownego obiegu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 7 godzin temu, adam1501 napisał: Ty masz się opierać na oficjalnej klasyfikacji pojazdów i nie cudaczyć. Jestem tego samego zdania. Oczywiście w życiu jest inaczej - ITS to superjednostka ponad prawem i może tworzyć własne podrodzaje czy przeznaczenia. Inna sprawa, że nawet minister tworzy w warunkach technicznych przeznaczenia, których nie ma w klasyfikacji stworzonej przez tego samego ministra - np. pompa do betonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Wydaje mi się, że ITS korzysta z przepisów homologacyjnych. I tak to wcześniej był samochód ciężarowy/skrzynia a w przypadku homologacji 2018/858 jest to ciężarowy/pick-up. To bardziej nasze przepisy nie ogarniają aktualizacji rozporządzeń. Widoczne m.in. przy quadach, traktorach i teraz również przy klasyfikacji pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Jeżeli nawet wskażecie w DIP pickup to Wydział Komunikacji nie powtórzy tego co w DIP tylko zarejestruje jako Skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 (edytowane) A sprawdzałeś sobie już ten numer: e5*2018/858*00042*01 ?? Bo jak w katalogu ITS tak jest to zapewne już takie zostały zarejestrowane z takimi parametrami Naczepy platformy czy tam platforma z kurtynami bocznymi to raczej standard. A w kwalifikacjach takiego podrodzaju nie widać. Edytowane 23 Listopad 2023 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 54 minuty temu, Logen napisał: Wydaje mi się, że ITS korzysta z przepisów homologacyjnych. To dlaczego nie zmienią klasyfikacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 19 godzin temu, smaug napisał: A ja myślę że dla tego pojazdu podrodzaj jest najmniejszym problemem, większym są warunki techniczne i wyrok TSUE dotyczy to co prawda ciągnika rolniczego ale sytuacja jest podobna I słyszałem że są starostwa które nie rejestrują np ciągników i przyczep z Holandii albo motorowerów z węgier jeśli te nie mają dowodu rejestracyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Listopad 2023 Share Napisano 25 Listopad 2023 Rozporządzenie 2018/858 załącznik 1 (strona 82) Wychodzi na to, że mamy pickupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2023 Share Napisano 25 Listopad 2023 7 minut temu, Logen napisał: Wychodzi na to, że mamy pickupy Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby sklasyfikować je zgodnie z polską klasyfikacją z rozporządzenia. Pickup to skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Listopad 2023 Share Napisano 25 Listopad 2023 8 godzin temu, michal_k napisał: sklasyfikować je zgodnie z polską klasyfikacją z rozporządzenia. Pickup to skrzynia. No właśnie, choćby po to, żeby nazewnictwo było w języku polskim, który jest obowiązujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Listopad 2023 Share Napisano 26 Listopad 2023 Taaa... Szczególnie hatchback, sedan, coupe, van... Formalnie nazewnictow wywodzące się wprost z języka polskiego. Furmanki ino brak. https://www.muzeumgalowice.pl/galopedia/pojazdy-konne/furgon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 27 Listopad 2023 Share Napisano 27 Listopad 2023 22 godziny temu, Paprock napisał: Furmanki ino brak kareta za to jest - to taka furmanka VIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 26 Marzec Share Napisano 26 Marzec Witam.Panowie potrzebuje pomocy w ustaleniu mas przyczepy RAM 1500 TRX poj.6166,moc 516 KW rok prod 2022 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 26 Marzec Share Napisano 26 Marzec Podaj z TZ numer homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.