janmarek Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 A niby na jakiej podstawie?? Chodzi o to że na zadnej. Nie wiem czy wiesz że samorzady terytorialne rządza się swoimi prawami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 Temat tego był szeroko omawiany przy kwestii demontażu tegoż haka. Proponuję poszukać. Wiele osób doszło wtedy do wniosku, że to jednak zmiana konstrukcyjna Wychodząc z takiego założenia dla "L" i "TAXI" też należałoby zrobić zmiany konstrukcyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 Wychodząc z takiego założenia dla "L" i "TAXI" też należałoby zrobić zmiany konstrukcyjne jak napisał Michał: Teza, że to zmiany konstrukcyjne, jest jak najbardziej do obronienia. W katalogu badań dodatkowych wymienionych w art. 81 ust. 11 PORD montaż haka można podciągnąć jedynie pod pkt 3). Natomiast do przyciemnienia szyb takich podstaw absolutnie nie ma, więc nie przesadzajmy. Powtarzam - takie tezy wyszły przy wałkowaniu tematu jak anulować akie wpisy w DR i pomysły takie pojawiły się nie tylko na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 Wychodząc z takiego założenia dla "L" i "TAXI" też należałoby zrobić zmiany konstrukcyjne Nic bardziej mylnego. L i TAXI są określone jako badanie dodatkowe w art. 81 ust. 11 pkt 4. Natomiast demontaż L i TAXI już się może łapać na zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 Natomiast demontaż L i TAXI już się może łapać na zmiany konstrukcyjne. I w ten oto sposób, już nie tylko urzędnicy ale i my sami robimy sobie wodę z mózgu ,,, [ Dodano: 13-02-2012, 13:38 ] Wiele osób doszło wtedy do wniosku, że to jednak zmiana konstrukcyjna Czyli sądząc po umieszczeniu tej czynności w cenniku zmiany konstrukcyjne to również : sprawdzenie dodatkowych warunków dla; -poj.wyk.czynności na drodze -poj.cięż. do przewozu osób -autobusu miejskiego -autobusu szkolnego a to przecież nie są nawet badania dodatkowe lecz sprawdzenie dodatkowych warunków technicznych,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 13 Luty 2012 Share Napisano 13 Luty 2012 I w ten oto sposób, już nie tylko urzędnicy ale i my sami robimy sobie wodę z mózgu ,,, Za chwilę dojdziemy do wniosku, że w PSKP nie można wykonać żadnego badania, bo wszystko wiąże się ze zmianami konstrukcyjnymi . Róbmy swoje, a jak któryś z WK ma z tym problem niech wyda zalecenia na piśmie podając podstawę prawną. Kurde poleciałem trochę jak GK , . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.R Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Witam serdecznie. Zeby nie zakładać kolejnego tematu spróbuje tu. Mam problem z Mercedesem w124 2.0D z `89. Chce koniecznie mieć zamontowany HAK w tym aucie - hak mam oryginalny do w124 sedan ze wszystkimi wzmocnieniami ma tabliczke znamionową i na kuli nabity numer natomiast mój samochód NIE MA WBITYCH w Tabliczke Znamionową kilogramów w drugiej tabeli. Zamiast tego mam " ---- " Znalazłem w tym temacie, że to częsta sprawa w Mercedesach. Teraz pytanie CO DALEJ ? samochodu zmieniał nie będe bo właśnie kończe kapitalny remont blacharki - nowa podłoga,progi itp a musze mieć hak. Dodam, że w dowodzie DMC pojazdu mam 1850kg a w rubryce O1 mam wbitą cyfre 1500kg. PO MO CY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 PO MO CY Po co tu pomoc , nie panikuj. Zamontuj hak,jedź na SKP,diagnosta zrobi ci badanie i określi ci jesze O2,wpisze ten parametr w uwagach , potam do WK i i albo wymienią ci DR albo też wpiszą to w adnotacjach w twoim DR. Prawdopodobnie parametr O1 został przepisany z homologacji, a wstarym typie DR parametru O1 nie było i dlatego jest on nieraz pomijany przy zmianie DR na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Prawdopodobnie parametr O1 został przepisany z homologacji, W 89 roku ??? Zamiast tego mam " ---- " Więc pojazd nie jest przeznaczony (w opinii producenta) do montażu haka holowniczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Więc pojazd nie jest przeznaczony (w opinii producenta) do montażu haka holowniczego... Często tak należy to traktować, ale w przypadku mercedesa wcale tak nie musi być, bo dość często w przypadku tej marki producent nie podaje masy zespołu pojazdów. Jeżeli ten pojazd był sprowadzony z zagranicy to O1 zostało przepisane najprawdopodobniej z zagranicznego DR. Z racji wieku pojazdu raczej cięzko będzie ustalić faktyczne masy przyczep, bo nawet ASO Mercedesa może mieć z tym kłpot . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Wyjścia są dwa kolego. W praktyce wielu diagnostów nie będzie interesowała tabliczka pojazdu i to, że producent nie wpisał tam odpowiednich wartości. Po prostu określą Ci pewnie z katalogu ile takie auta miały i wystawią stosowne zaświadczenie - tak jak kolega janmarek pisze. Ale czy w razie jakiegoś "W" (bardziej wnikliwa kontrola, wypadek etc.) brak tych danych na tabliczce nie będzie problemem to już nikt Ci nie zagwarantuje... No chyba, że tak w ogóle to zgubisz tą tabliczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 No chyba, że tak w ogóle to zgubisz tą tabliczkę Oj nieładnie blakop . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Zamiast tego mam " ---- " Chłopaki przecież to zakodowane jest alfabetem Morse'a tylko kolego zapomniał "." z przodu i wyjdzie pierwsza cyfra "1" reszta to dowolna interpretacja. A tak serio to faktycznie mały problem jest bo dobrze póki nic się nie stanie, aż dziwne, że przy remoncie nie zginęła ta tabliczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 janmarek napisał/a:Prawdopodobnie parametr O1 został przepisany z homologacji, W 89 roku ??? No już tak się nie śmiej ,niedoczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.R Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 No niestety mojego diagnoste bardzo interesuje tabliczka bo stanowczo powiedział, że mam jechać sprawdzić i jak nie ma wbitej masy zestawu to on nic nie może i, że zadna inna stacja tez mi tego nie zrobi bo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 i, że zadna inna stacja tez mi tego nie zrobi bo nie. Jak widzisz po wypowiedziach na tym forum niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 że zadna inna stacja tez mi tego nie zrobi bo nie. Nie "bo nie", tylko tak jest określone w przepisach, że w przypadku jesli pojazd jest przystosowany to na tabliczce jest umieszczona ta masa. Jak widzisz po wypowiedziach na tym forum niekoniecznie Ale powinno być inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Nie "bo nie", tylko tak jest określone w przepisach, że w przypadku jesli pojazd jest przystosowany to na tabliczce jest umieszczona ta masa. Literalnie to Psuj, masz racje ale w takim razie dlaczego w DR wpisana jest masa O1? Mercedes nawet w ciągnikach siodłowych na TZ w poz F3 wpisuje XXXX a w homo podaje tę wartość. Mercedes ewidentnie nie stosuje się do zapisów rozporządzenia a mimo wszystko jest OK bo jest homo - to cos podobnego jak z "O" lub "0" w Oplu. Sa marki, że tak maja i my nic nie poradzimy na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 ale w takim razie dlaczego w DR wpisana jest masa O1? W tym konkretnym przypadku? Zapewne diagnosta na pierwszym wpisał, nie przejmując się tabliczką... Mercedes nawet w ciągnikach siodłowych na TZ w poz F3 wpisuje XXXX a w homo podaje tę wartość. Z ciągnikiem siodłowym to akurat trochę inna historia, ale zgodzę się, że wiele marek to praktykuje w "zwykłych" samochodach. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - duży może więcej. Jakby ktoś kiedyś unieważnił kilka homologacji to nagle, magicznym sposobem, by się okazało, że wszystkie dane zaczęły by pasować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.R Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Ok w takim razie konkretnie co najlepiej zrobić. Jechać na inną stacje? Co sie robi w przypadku jak kończe remont ( pewnie w tym tyg) i zobacze ze zgubiłem tabliczke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Wyrabia się tabliczkę zastępczą, która tak się składa, że nie ma żadnych danych technicznych (bo wzór tego nie przewiduje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - duży może więcej. Niestety Psuju masz w tym układzie racje. Przepisy sa dla maluczkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.R Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Ok jaki jest tego koszt? i to sie robi na stacji? bo chyba ją zgubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 Kosztuje to 36 PLN. Wykonywane jest na SKP, ale wczesniej trzeba uzyskać decyzje w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 22 Styczeń 2013 Share Napisano 22 Styczeń 2013 wczesniej trzeba uzyskać decyzje w WK. WK może wołać o zaświadczenie z SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.