Skocz do zawartości

Montaż haka holowniczego


majkel

Rekomendowane odpowiedzi

A niby na jakiej podstawie??

Chodzi o to że na zadnej.

Nie wiem czy wiesz że samorzady terytorialne rządza się swoimi prawami :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 250
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Regan55

    23

  • blakop

    22

  • JANUSZ60

    18

  • danielg539

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Temat tego był szeroko omawiany przy kwestii demontażu tegoż haka. Proponuję poszukać. Wiele osób doszło wtedy do wniosku, że to jednak zmiana konstrukcyjna 8)

 

Wychodząc z takiego założenia dla "L" i "TAXI" też należałoby zrobić zmiany konstrukcyjne :shock::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodząc z takiego założenia dla "L" i "TAXI" też należałoby zrobić zmiany konstrukcyjne :shock::?:

 

jak napisał Michał:

 

Teza, że to zmiany konstrukcyjne, jest jak najbardziej do obronienia. W katalogu badań dodatkowych wymienionych w art. 81 ust. 11 PORD montaż haka można podciągnąć jedynie pod pkt 3).

 

Natomiast do przyciemnienia szyb takich podstaw absolutnie nie ma, więc nie przesadzajmy. Powtarzam - takie tezy wyszły przy wałkowaniu tematu jak anulować akie wpisy w DR i pomysły takie pojawiły się nie tylko na tym forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodząc z takiego założenia dla "L" i "TAXI" też należałoby zrobić zmiany konstrukcyjne :shock::?:

 

Nic bardziej mylnego. L i TAXI są określone jako badanie dodatkowe w art. 81 ust. 11 pkt 4.

 

Natomiast demontaż L i TAXI już się może łapać na zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast demontaż L i TAXI już się może łapać na zmiany konstrukcyjne.

I w ten oto sposób, już nie tylko urzędnicy ale i my sami robimy sobie wodę z mózgu ,,,

 

[ Dodano: 13-02-2012, 13:38 ]

Wiele osób doszło wtedy do wniosku, że to jednak zmiana konstrukcyjna 8)

 

Czyli sądząc po umieszczeniu tej czynności w cenniku zmiany konstrukcyjne to również :

sprawdzenie dodatkowych warunków dla;

-poj.wyk.czynności na drodze

-poj.cięż. do przewozu osób

-autobusu miejskiego

-autobusu szkolnego

a to przecież nie są nawet badania dodatkowe lecz sprawdzenie dodatkowych warunków technicznych,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w ten oto sposób, już nie tylko urzędnicy ale i my sami robimy sobie wodę z mózgu ,,,

 

Za chwilę dojdziemy do wniosku, że w PSKP nie można wykonać żadnego badania, bo wszystko wiąże się ze zmianami konstrukcyjnymi :roll: . Róbmy swoje, a jak któryś z WK ma z tym problem niech wyda zalecenia na piśmie podając podstawę prawną. Kurde poleciałem trochę jak GK :x:x:x , :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Witam serdecznie. Zeby nie zakładać kolejnego tematu spróbuje tu.

 

Mam problem z Mercedesem w124 2.0D z `89. Chce koniecznie mieć zamontowany HAK w tym aucie - hak mam oryginalny do w124 sedan ze wszystkimi wzmocnieniami ma tabliczke znamionową i na kuli nabity numer natomiast mój samochód NIE MA WBITYCH w Tabliczke Znamionową kilogramów w drugiej tabeli. Zamiast tego mam " ---- " Znalazłem w tym temacie, że to częsta sprawa w Mercedesach. Teraz pytanie CO DALEJ ? samochodu zmieniał nie będe bo właśnie kończe kapitalny remont blacharki - nowa podłoga,progi itp a musze mieć hak. Dodam, że w dowodzie DMC pojazdu mam 1850kg a w rubryce O1 mam wbitą cyfre 1500kg.

PO MO CY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO MO CY

Po co tu pomoc , nie panikuj.

Zamontuj hak,jedź na SKP,diagnosta zrobi ci badanie i określi ci jesze O2,wpisze ten parametr w uwagach , potam do WK i i albo wymienią ci DR albo też wpiszą to w adnotacjach w twoim DR.

 

Prawdopodobnie parametr O1 został przepisany z homologacji, a wstarym typie DR parametru O1 nie było i dlatego jest on nieraz pomijany przy zmianie DR na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie parametr O1 został przepisany z homologacji,

 

W 89 roku ??? :evil::evil::evil:

 

Zamiast tego mam " ---- "

 

Więc pojazd nie jest przeznaczony (w opinii producenta) do montażu haka holowniczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pojazd nie jest przeznaczony (w opinii producenta) do montażu haka holowniczego...

Często tak należy to traktować, ale w przypadku mercedesa wcale tak nie musi być, bo dość często w przypadku tej marki producent nie podaje masy zespołu pojazdów. Jeżeli ten pojazd był sprowadzony z zagranicy to O1 zostało przepisane najprawdopodobniej z zagranicznego DR. Z racji wieku pojazdu raczej cięzko będzie ustalić faktyczne masy przyczep, bo nawet ASO Mercedesa może mieć z tym kłpot :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjścia są dwa kolego.

 

W praktyce wielu diagnostów nie będzie interesowała tabliczka pojazdu i to, że producent nie wpisał tam odpowiednich wartości. Po prostu określą Ci pewnie z katalogu ile takie auta miały i wystawią stosowne zaświadczenie - tak jak kolega janmarek pisze. Ale czy w razie jakiegoś "W" (bardziej wnikliwa kontrola, wypadek etc.) brak tych danych na tabliczce nie będzie problemem to już nikt Ci nie zagwarantuje...

 

No chyba, że tak w ogóle to zgubisz tą tabliczkę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tego mam " ---- "

Chłopaki przecież to zakodowane jest alfabetem Morse'a tylko kolego zapomniał "." z przodu i wyjdzie pierwsza cyfra "1" reszta to dowolna interpretacja. :D A tak serio to faktycznie mały problem jest bo dobrze póki nic się nie stanie, aż dziwne, że przy remoncie nie zginęła ta tabliczka :):-D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janmarek napisał/a:

Prawdopodobnie parametr O1 został przepisany z homologacji,

 

 

W 89 roku ???

 

No już tak się nie śmiej ,niedoczytałem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety mojego diagnoste bardzo interesuje tabliczka bo stanowczo powiedział, że mam jechać sprawdzić i jak nie ma wbitej masy zestawu to on nic nie może i, że zadna inna stacja tez mi tego nie zrobi bo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że zadna inna stacja tez mi tego nie zrobi bo nie.

 

Nie "bo nie", tylko tak jest określone w przepisach, że w przypadku jesli pojazd jest przystosowany to na tabliczce jest umieszczona ta masa.

 

Jak widzisz po wypowiedziach na tym forum niekoniecznie 8)

 

Ale powinno być inaczej :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie "bo nie", tylko tak jest określone w przepisach, że w przypadku jesli pojazd jest przystosowany to na tabliczce jest umieszczona ta masa.

Literalnie to Psuj, masz racje ale w takim razie dlaczego w DR wpisana jest masa O1? Mercedes nawet w ciągnikach siodłowych na TZ w poz F3 wpisuje XXXX a w homo podaje tę wartość. Mercedes ewidentnie nie stosuje się do zapisów rozporządzenia a mimo wszystko jest OK bo jest homo - to cos podobnego jak z "O" lub "0" w Oplu. Sa marki, że tak maja i my nic nie poradzimy na to :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w takim razie dlaczego w DR wpisana jest masa O1?

 

W tym konkretnym przypadku? Zapewne diagnosta na pierwszym wpisał, nie przejmując się tabliczką...

 

Mercedes nawet w ciągnikach siodłowych na TZ w poz F3 wpisuje XXXX a w homo podaje tę wartość.

 

Z ciągnikiem siodłowym to akurat trochę inna historia, ale zgodzę się, że wiele marek to praktykuje w "zwykłych" samochodach. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - duży może więcej. Jakby ktoś kiedyś unieważnił kilka homologacji to nagle, magicznym sposobem, by się okazało, że wszystkie dane zaczęły by pasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie konkretnie co najlepiej zrobić.

Jechać na inną stacje? Co sie robi w przypadku jak kończe remont ( pewnie w tym tyg) i zobacze ze zgubiłem tabliczke :sad: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.