Skocz do zawartości

Sankcje za rok produkcji


mije
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

w 2004 roku wykonałem pierwsze bad.tech samoch osobowego ,którego rok produkcji w DIP określiłem na 1996.Jak się póżniej okazało był to rok modelowy 1995 a produkcji 1994.

Po tym badaniu klient zarejestrował ten samochód a Wydział komunikacji wpisał w dowód rejestracyjny i kartę pojazdu rok produkcji 1996 taki jaki był na DIP.

Po 2-ch latach samochód został sprzedany a nabywca udał się do tego samego Wydziału komunikacji w celu przerejestrowania samochdu na siebie.I tam okazało się że jest to samochód z roku 1994.Sprwa trafiła do sądu gdzie pozwanym był Wydział Komunikaci.Po rocznych walkach nabywcy Wydział Komunikacji wymigał się zwalając całą winę na diagnostę który określił rok produkcji w DIP podczas pierwszego bad.tech.Jednocześnie Wydział komunikacji oświadczył iż podzcas pierwszej rejestracji nie sprawdza-kontroluje DIP z pozostałymi dokumentami a robi to dopiero przy przerejostrowywniu samochodu na nowego nabywcę.W chwili obecnej grozi mi (diagnoście) proces z powództwa cywilnego założonego przez nowego nabywcę samochody.(strata na wartości samochodu przez postarzenie go o 2 lata).Proszę o komentarze bądz rady jak się można bronić(przecież jest to ewidentna pomyłka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Piotr Barczuk

    9

  • andy68

    4

  • blakop

    9

  • mije

    7

Jak dla mnie to bardzo duża pomyłka. Ja nigdy nie sugeruje się datą pierwszej rejestracji ale sprawdzam wiele czynników np. napisy na szybach, kartki na pasach itp. No chyba, że to ford to sprawa jest jednoznaczna. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak jak wyżej to jest bardzo duża pomyłka. Przede wszystkim sprawdzaj

10 pozycię nr. VIN. tam jest w więkrzości pojazdów okreslony rok produkcji lub rok modelowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale przecież wieku auta nie ustala sie na podstawie wieku szyb,pasów może to byc pomocne ale decduje dow. rej. z państwa pierwszej rejestracji ,vin ,katalogi itd.Jedynie pozostaje w razie niepewności skierowanie do rzeczoznawcy tylko jak klienta odsyłać z tak "błahego" powodu przy takiej konkurencji zresztą i tak zawsze można zwalić wszystko na diagnostę bo przecież diagnosta jak saper nie może sie mylić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie pozostaje w razie niepewności skierowanie do rzeczoznawcy tylko jak klienta odsyłać z tak "błahego" powodu przy takiej konkurencji

Ten"błahy " powód bedzie kosztował kolege troszke "kasy"-czy warto???

Masz prawo w razie "niepewnosci" wysłac klienta do rzeczoznawcy.

O jakiej konkurencji mówimy,jak wysle klienta do rzeczoznawcy to strace klintow???

A jak nie wysle to tak, jak w przypadku kolegi -stracę kase

Ja osobiście chronie swoją d.......... ,a nie pracodawce :x

diagnosta jak saper nie może sie mylić
:ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jednocześnie Wydział komunikacji oświadczył iż podzcas pierwszej rejestracji nie sprawdza-kontroluje DIP z pozostałymi dokumentami

:shock::shock::shock::!::!::!:

gdyby WK wykrył pomyłke od razu, diagnosta zrobiłby poprawke DIP-u i nie byłoby sprawy

a teraz WK "czysty", a kopa dostanie jak zwykle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o komentarze bądz rady jak się można bronić

Tylko dobry adwokat -ale może kosztowac więcej niż zaplata za "postarzenie"

Teraz to już zawsze du... w tyle :-(

Chyba że ugoda ,ale za ile... za dużo pytań.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o komentarze bądz rady jak się można bronić(przecież jest to ewidentna pomyłka).

Podaj markę, model i najlepiej Vin (bez końcówki ) będziemy wiedzieli o czym mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co UC oni przecież też sprawdzają rok produkcji sami,czasami zdarza się ze podają inny rok aniżeli stacja.Miałem przypadek że postażeli samochód o 2 lata,wykonałem korektę na DIPie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc sytuacja mije jest nie do pozazdroszeczenia.

Porada jak się bronić - już bronić się nie ma przed czym. Wina diagnosty koniec kropka. Teraz tylko kwestia "zminimalizowania strat".

Szczęście w tym wszystkim, że to nie chodzi o młodsze auto. Bo wyobrażam sobie koszty gdyby auto było z roku np. 2006 strata na wartości samochodu przez postarzenie go o 2 lata :shock:

Możesz wynając adwokata i walczyć, możesz iść na ugode z "klientem". A możesz np. sam te autko kupić. Jak by nie było jest to na pewno bolesne dla portfela.

Po rocznych walkach nabywcy Wydział Komunikacji wymigał się zwalając całą winę na diagnostę

Z jednej strony my-diagnośći narzekamy, że co chwile WK cofa klienta ze źle wypełnionym Dipem, ale gdyby w tym wypadku w WK zauważono błąd sprawa by nie istniała. Dlatego przy następnym cofniętym zaświadczeniu przez WK cieszmy się panowie a nie narzekajmy: co tej babie w okienku znowu nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu się komuś pomyliło - na jakiej podstawie roszczenia do diagnosty ???????

Kto wystawił rachunek za usługę ????? Diagnosta czy stacja???? Komu świadczono usługę ???? Zamiast gadać ze jest "zle" zastanówmy się nad mozliwością roszczeń.

 

[ Dodano: 20-06-2007, 07:54 ]

Na którym DIP to robiłeś? Tym z "lub rok modelowy" czy tym starszym? Proces z powództwa cywilnego to moze wytoczyć Ci pracodawca na nie klient, klient moze mieć roszczenia co najwyżej do pracodawcy - a pracodawca zapewne ma OC któro chroni go przed takimi systuacjami. Z tego co mówisz to wyglada na to ze to wydział komunikacji odkrył przy przerejstrowaniu iż data się nie zgadza - pytanie w jaki sposób? Śmiem przypuszczać ze data I rejestracji tego samochodu była w 1995. Jeśli tak to WK kłamie w sposób oczywisty bo chyba po coś żada tłumaczenia DR z kraju pierwszej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którym DIP to robiłeś? Tym z "lub rok modelowy" czy tym starszym?

Witam,DIP jest już nowy czyli rok produkcji lub modelu,z tym że ja nie wykreśliłem

na DIP-ie żadnego słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,DIP jest już nowy czyli rok produkcji lub modelu,z tym że ja nie wykreśliłem

na DIP-ie żadnego słowa.

 

Jeśli tak to jesteś bezpieczny. Nie popełniłeś błędu w roku produkcji a popełniłeś błąd w roku modelowym - DIP w "nowej wersji" jest bardzo bezpieczny dla diagnosty. Słowo "lub" oznacza alternatywę - tej alternatywy nie ma wydział komunikacji ponieważ WK do DR- musi !!!! wpisać rok produkcji, Diagnosta wpisuje jedno lub drugie.

 

Przestancie straszyć chłopaka !!!!

 

Czy ktoś widział na dokumencie DIP "niewłaściwe skreślić"? Powtarza po raz setny na tym forum - z żadnego przepisu nie wynika ze to diagnosta ma określić rok produkcji.

 

Bez stresu doprawdy nie widzę zagrożenia - ale powiedz coś wiecej na jakim etapie jest sprawa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez stresu doprawdy nie widzę zagrożenia

 

Sorry ale on nawet modelowego poprawnie nie wpisał o roku produkcji nawet nie wspomnę.

 

,którego rok produkcji w DIP określiłem na 1996.Jak się póżniej okazało był to rok modelowy 1995 a produkcji 1994.

 

Kolego mije podaj ten VIN to bedziemy wiedzieli o czym mówimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas także pomyliliśmy rok produkcji i na szczęście urząd celny w Gorzowie zauważył błąd postraszył sądem i obciążenia kosztami powołania biegłego w technice samochodowej. Napisaliśmy pismo wyjaśniające i korektę DIP-u i obyło się bez hałasu. Życzymy powodzenia. :-):-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12-17 - znak - numer seryjny, na jego podstawie można okreslic miesiac wytworzenia nadwozia. Prześlij na PW reszte to określe miesiąć.

 

Np. taka kombinacja:WAUZZZ8CZSA000023 to jest lipiec 1994 a taka kombinacja WAUZZZ8CZSA065233 to już listopad 1994 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale on nawet modelowego poprawnie nie wpisał o roku produkcji nawet nie wspomnę.

 

No wałsnie!!!! Pomylił rok modelowy (roku produkcji nie ma obowiązku określać) ale WK źle wpisał rok produkcji i to o dwa lat. Winny jest WK a nie diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz coś wiecej na jakim etapie jest sprawa

po koleji:

-jak się okazało że jest to rok prod.1994,WK zażądał odemnie pisemnego wyjaśnienia na podstawie czego określiłem rok prod.Taki oświadczenie napisałem a w skrócie opisałem że rok produkcji podczas pierwszego badani określiłem na podstwie dokumentów klienta(dowód rej Niemiec,umowa kupna) oraz ogłędzin samochodu.Prawdopodobnie oświadczenie to było wykorzystane w sprawie sądowej którą wytoczył nabywca samoch.Wydziałowi Kom.(bronił się WK).

-jak się dowiedziałem nieoficjalnie nabywca złożył pozew cywilny przeciwko mnie(diagnoście) do sądu (nie otrzymałem jeszcze żadnego wezwania).

-jak się również dowiedziałem nabywca kupił ten samochód według umowy kupna sprzedaży za kwotę 4200zł tak cztery tysiące dwieście zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propnuję trzymać się następującej linii:

 

1. nie okreslałeś roku produkcji - w zasadzie nie masz takiej mozliwości - określałeś rok modelowy ( i popełniłeś w tym błąd)

2. Jeśli byłeś w stosunku pracy z włascicielem stacji - to pozew jest bezpodstawny - kazdy adwokat skutecznie oddali taki pozew. Roszczenia mozez miec do pracodawcy a nie pracownika.

3. Jeśli juz zsoatnie własciwy pozew to własciciel musi udowodnic iż poniósł startę. Nie wydaje mi się zeby kwota 4 tyś. za rocznik '96 była wygórowana raczej nawet za '94 taka kwota nie jest wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.