mije Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 w 2004 roku wykonałem pierwsze bad.tech samoch osobowego ,którego rok produkcji w DIP określiłem na 1996.Jak się póżniej okazało był to rok modelowy 1995 a produkcji 1994. Po tym badaniu klient zarejestrował ten samochód a Wydział komunikacji wpisał w dowód rejestracyjny i kartę pojazdu rok produkcji 1996 taki jaki był na DIP. Po 2-ch latach samochód został sprzedany a nabywca udał się do tego samego Wydziału komunikacji w celu przerejestrowania samochdu na siebie.I tam okazało się że jest to samochód z roku 1994.Sprwa trafiła do sądu gdzie pozwanym był Wydział Komunikaci.Po rocznych walkach nabywcy Wydział Komunikacji wymigał się zwalając całą winę na diagnostę który określił rok produkcji w DIP podczas pierwszego bad.tech.Jednocześnie Wydział komunikacji oświadczył iż podzcas pierwszej rejestracji nie sprawdza-kontroluje DIP z pozostałymi dokumentami a robi to dopiero przy przerejostrowywniu samochodu na nowego nabywcę.W chwili obecnej grozi mi (diagnoście) proces z powództwa cywilnego założonego przez nowego nabywcę samochody.(strata na wartości samochodu przez postarzenie go o 2 lata).Proszę o komentarze bądz rady jak się można bronić(przecież jest to ewidentna pomyłka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 Jak dla mnie to bardzo duża pomyłka. Ja nigdy nie sugeruje się datą pierwszej rejestracji ale sprawdzam wiele czynników np. napisy na szybach, kartki na pasach itp. No chyba, że to ford to sprawa jest jednoznaczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 Moim zdaniem tak jak wyżej to jest bardzo duża pomyłka. Przede wszystkim sprawdzaj 10 pozycię nr. VIN. tam jest w więkrzości pojazdów okreslony rok produkcji lub rok modelowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 No dobrze ale przecież wieku auta nie ustala sie na podstawie wieku szyb,pasów może to byc pomocne ale decduje dow. rej. z państwa pierwszej rejestracji ,vin ,katalogi itd.Jedynie pozostaje w razie niepewności skierowanie do rzeczoznawcy tylko jak klienta odsyłać z tak "błahego" powodu przy takiej konkurencji zresztą i tak zawsze można zwalić wszystko na diagnostę bo przecież diagnosta jak saper nie może sie mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 Jedynie pozostaje w razie niepewności skierowanie do rzeczoznawcy tylko jak klienta odsyłać z tak "błahego" powodu przy takiej konkurencji Ten"błahy " powód bedzie kosztował kolege troszke "kasy"-czy warto??? Masz prawo w razie "niepewnosci" wysłac klienta do rzeczoznawcy. O jakiej konkurencji mówimy,jak wysle klienta do rzeczoznawcy to strace klintow??? A jak nie wysle to tak, jak w przypadku kolegi -stracę kase Ja osobiście chronie swoją d.......... ,a nie pracodawce diagnosta jak saper nie może sie mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 .Jednocześnie Wydział komunikacji oświadczył iż podzcas pierwszej rejestracji nie sprawdza-kontroluje DIP z pozostałymi dokumentami gdyby WK wykrył pomyłke od razu, diagnosta zrobiłby poprawke DIP-u i nie byłoby sprawy a teraz WK "czysty", a kopa dostanie jak zwykle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 Proszę o komentarze bądz rady jak się można bronić Tylko dobry adwokat -ale może kosztowac więcej niż zaplata za "postarzenie" Teraz to już zawsze du... w tyle Chyba że ugoda ,ale za ile... za dużo pytań....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 Proszę o komentarze bądz rady jak się można bronić(przecież jest to ewidentna pomyłka). Podaj markę, model i najlepiej Vin (bez końcówki ) będziemy wiedzieli o czym mówimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 A co UC oni przecież też sprawdzają rok produkcji sami,czasami zdarza się ze podają inny rok aniżeli stacja.Miałem przypadek że postażeli samochód o 2 lata,wykonałem korektę na DIPie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 19 Czerwiec 2007 Share Napisano 19 Czerwiec 2007 No więc sytuacja mije jest nie do pozazdroszeczenia. Porada jak się bronić - już bronić się nie ma przed czym. Wina diagnosty koniec kropka. Teraz tylko kwestia "zminimalizowania strat". Szczęście w tym wszystkim, że to nie chodzi o młodsze auto. Bo wyobrażam sobie koszty gdyby auto było z roku np. 2006 strata na wartości samochodu przez postarzenie go o 2 lata Możesz wynając adwokata i walczyć, możesz iść na ugode z "klientem". A możesz np. sam te autko kupić. Jak by nie było jest to na pewno bolesne dla portfela. Po rocznych walkach nabywcy Wydział Komunikacji wymigał się zwalając całą winę na diagnostę Z jednej strony my-diagnośći narzekamy, że co chwile WK cofa klienta ze źle wypełnionym Dipem, ale gdyby w tym wypadku w WK zauważono błąd sprawa by nie istniała. Dlatego przy następnym cofniętym zaświadczeniu przez WK cieszmy się panowie a nie narzekajmy: co tej babie w okienku znowu nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mije Napisano 19 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2007 Podaj markę, model i najlepiej Vin (bez końcówki ) będziemy wiedzieli o czym mówimy. witam,dane samochodu podam jutro jak będę w skp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 20 Czerwiec 2007 Share Napisano 20 Czerwiec 2007 Coś tu się komuś pomyliło - na jakiej podstawie roszczenia do diagnosty ??????? Kto wystawił rachunek za usługę ????? Diagnosta czy stacja???? Komu świadczono usługę ???? Zamiast gadać ze jest "zle" zastanówmy się nad mozliwością roszczeń. [ Dodano: 20-06-2007, 07:54 ] Na którym DIP to robiłeś? Tym z "lub rok modelowy" czy tym starszym? Proces z powództwa cywilnego to moze wytoczyć Ci pracodawca na nie klient, klient moze mieć roszczenia co najwyżej do pracodawcy - a pracodawca zapewne ma OC któro chroni go przed takimi systuacjami. Z tego co mówisz to wyglada na to ze to wydział komunikacji odkrył przy przerejstrowaniu iż data się nie zgadza - pytanie w jaki sposób? Śmiem przypuszczać ze data I rejestracji tego samochodu była w 1995. Jeśli tak to WK kłamie w sposób oczywisty bo chyba po coś żada tłumaczenia DR z kraju pierwszej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mije Napisano 20 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 20 Czerwiec 2007 Na którym DIP to robiłeś? Tym z "lub rok modelowy" czy tym starszym? Witam,DIP jest już nowy czyli rok produkcji lub modelu,z tym że ja nie wykreśliłem na DIP-ie żadnego słowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 20 Czerwiec 2007 Share Napisano 20 Czerwiec 2007 Czy UC ten rocznik zaakceptował ?, jeśli tak , to nie tylko jest to twoja wina.U nas UC dość dokładnie przyczepia się do rocznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Czerwiec 2007 Share Napisano 20 Czerwiec 2007 Może dla UC młodszy rocznik = wyższa akcyza to nie wnikali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 Witam,DIP jest już nowy czyli rok produkcji lub modelu,z tym że ja nie wykreśliłem na DIP-ie żadnego słowa. Jeśli tak to jesteś bezpieczny. Nie popełniłeś błędu w roku produkcji a popełniłeś błąd w roku modelowym - DIP w "nowej wersji" jest bardzo bezpieczny dla diagnosty. Słowo "lub" oznacza alternatywę - tej alternatywy nie ma wydział komunikacji ponieważ WK do DR- musi !!!! wpisać rok produkcji, Diagnosta wpisuje jedno lub drugie. Przestancie straszyć chłopaka !!!! Czy ktoś widział na dokumencie DIP "niewłaściwe skreślić"? Powtarza po raz setny na tym forum - z żadnego przepisu nie wynika ze to diagnosta ma określić rok produkcji. Bez stresu doprawdy nie widzę zagrożenia - ale powiedz coś wiecej na jakim etapie jest sprawa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 Bez stresu doprawdy nie widzę zagrożenia Sorry ale on nawet modelowego poprawnie nie wpisał o roku produkcji nawet nie wspomnę. ,którego rok produkcji w DIP określiłem na 1996.Jak się póżniej okazało był to rok modelowy 1995 a produkcji 1994. Kolego mije podaj ten VIN to bedziemy wiedzieli o czym mówimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SkpChoszczno Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 U nas także pomyliliśmy rok produkcji i na szczęście urząd celny w Gorzowie zauważył błąd postraszył sądem i obciążenia kosztami powołania biegłego w technice samochodowej. Napisaliśmy pismo wyjaśniające i korektę DIP-u i obyło się bez hałasu. Życzymy powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mije Napisano 21 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2007 Podaj markę, model i najlepiej Vin (bez końcówki ) będziemy wiedzieli o czym mówimy. Jest to AUDI 80 2.0 kat nr vin WAUZZZ8CZSA?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 "S" więc modelowy 1995 bezdyskusyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 http://centrum.audi80.pl/content/view/42/35/ 8C - Audi 80 (w tym Avant, quattro i S2) B4 z lat 1991-1995 S - 1995 A - Ingolstadt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 12-17 - znak - numer seryjny, na jego podstawie można okreslic miesiac wytworzenia nadwozia. Prześlij na PW reszte to określe miesiąć. Np. taka kombinacja:WAUZZZ8CZSA000023 to jest lipiec 1994 a taka kombinacja WAUZZZ8CZSA065233 to już listopad 1994 itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 Sorry ale on nawet modelowego poprawnie nie wpisał o roku produkcji nawet nie wspomnę. No wałsnie!!!! Pomylił rok modelowy (roku produkcji nie ma obowiązku określać) ale WK źle wpisał rok produkcji i to o dwa lat. Winny jest WK a nie diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mije Napisano 21 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2007 powiedz coś wiecej na jakim etapie jest sprawa po koleji: -jak się okazało że jest to rok prod.1994,WK zażądał odemnie pisemnego wyjaśnienia na podstawie czego określiłem rok prod.Taki oświadczenie napisałem a w skrócie opisałem że rok produkcji podczas pierwszego badani określiłem na podstwie dokumentów klienta(dowód rej Niemiec,umowa kupna) oraz ogłędzin samochodu.Prawdopodobnie oświadczenie to było wykorzystane w sprawie sądowej którą wytoczył nabywca samoch.Wydziałowi Kom.(bronił się WK). -jak się dowiedziałem nieoficjalnie nabywca złożył pozew cywilny przeciwko mnie(diagnoście) do sądu (nie otrzymałem jeszcze żadnego wezwania). -jak się również dowiedziałem nabywca kupił ten samochód według umowy kupna sprzedaży za kwotę 4200zł tak cztery tysiące dwieście zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 21 Czerwiec 2007 Share Napisano 21 Czerwiec 2007 Propnuję trzymać się następującej linii: 1. nie okreslałeś roku produkcji - w zasadzie nie masz takiej mozliwości - określałeś rok modelowy ( i popełniłeś w tym błąd) 2. Jeśli byłeś w stosunku pracy z włascicielem stacji - to pozew jest bezpodstawny - kazdy adwokat skutecznie oddali taki pozew. Roszczenia mozez miec do pracodawcy a nie pracownika. 3. Jeśli juz zsoatnie własciwy pozew to własciciel musi udowodnic iż poniósł startę. Nie wydaje mi się zeby kwota 4 tyś. za rocznik '96 była wygórowana raczej nawet za '94 taka kwota nie jest wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.