Skocz do zawartości

Ograniczniki prędkości - 1 stycznia 2008 ?????


Darek :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak podeś do tematu następującego. Samochód cięzarowy lub autobus sprowadzony z zagaranicy. W dokumentach z kraju porzedniej rejestracji jest wpis o ograniczniku prędkości. Jest podana prędkośc na jaka jest nastawiony i podany nr świadectwa homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 309
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • boden

    31

  • Norbert Jezierski

    26

  • Bogusław Maćkowski

    25

  • Psuj

    20

A więc jeszcze tylko przepisowa tabliczka umieszczona w widocznym miejscu, rzut oka czy ogranicznik rzeczywiście jest zamontowany, czy nie widać śladów uszkodzeń połączeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach z kraju porzedniej rejestracji jest wpis o ograniczniku prędkości.

Powoli, pamiętamy 25.12.2007r. niby w jakich dokumentach po tej dacie jest wpis ogranicznik prędkości? Jak to będzie dowód rejestracyjny to miło, jednak po zarejestrowaniu pojazdu w Polsce musi okazywać polskie dokumenty czyli dowód rejestracyjny polski a tu okaże wpis tylko w przypadku BUS 100 a pozostała grupa pojazdów nie będzie miała wpisu o ograniczniku.

 

Przy okazji ponieważ już jest głośno, że ludzie kupują jeden ogranicznik i przekładają go do 30 innych aut swojego taboru, by przeszedł badanie jestem za żądaniem w każdym przypadku dokumentu potwierdzającego, iż w konkretnym pojeździe o nr rej lub VIN zamontowano ogranicznik.

 

Wiem wiem już też mi mówili, że firmy sprzedające ograniczniki wystawiają 30 dokumentów o różnych nr VIN na 1 ogranicznik.

 

No od tego to już jest Inspekcja Transportu Drogowego by wychwycić czy podczas jazdy ogranicznik był sprawny. A podczas badania diagnosta widząc zaświadczenie i ogranicznik nie jest w stanie przeciwdziałać jego przekładaniu do innych pojazdów.

 

Odnośnie ogranicznika najpóźniej w przyszłym tygodniu myślę temat zakończymy. Trochę się przedłużyło z przyczyn niezależnych ode mnie i nie związanych z ogranicznikiem, gdzie były niecierpiące zwłoki czynności które musiałem wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te domumenty to oczywiscie dowód rejestracyjny. Spotkałem sie z takim przypadkiem przy dowodzie rej. z Włoch, i Holandi, z Niemiec była to informacja o tym że spełnnia warunki dla autobusu 100 km/h. Oprócz tego naklejka że o ograniczeniu predkosici do 90 i 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w dowodzie to wydaje się to wiarygodne tym bardziej, że wpisano odpowiednią prędkość. Nie zmienia to jednak faktu, iż właściciel pojazdu musi posiadać dokumenty potwierdzające zamontowanie ogranicznika we Włoszech lub Holandii gdyż w polskim dowodzie w sam. cięz. WK nie wpisze mu, iż ma zamontowany ogranicznik prędkości więc na okresowym będzie miał problem, gdyż nie przejdzie badania bez zaświadczenia. W końcu oryginał dowodu zostanie w WK i ten temat nawet jak będzie posiadał oryginał zostanie zamknięty z chwilą wydania polskiego dow. rej.

 

PS. PSUJ chyba nie myślisz, że jakiś Heru, Praktyk czy pan. K. byłby ważniejszy dla mnie niż ogranicznik prędkości. Jest to bardziej banalna sprawa związana z samochodem :lol::x .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

HA dzisiaj miałem VOLVO FH na pzregładzie i na beszczelnedo miał przylepina nalepke o graniczniku predkości tasmą klejącą. Nie było znac nrVIN ani daty badania ogranicznika. Dostał N i za dwie godziny przywiózł z serwisu zaswiadczenie i ładnie naklejoną naklejke o ograniczniku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy pierwsze odstępstwa Ministra Infrastruktury od warunków technicznych t.j. wymogu wyposażenia pojazdu w ogranicznik prędkości.

 

Ale coś za coś; dla autobusu AUTOSAN, który uzyskał odstępstwo została ograniczona prędkość do 70km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interpretujecie ?

Samochód ciężarowy od 3,5 t do 7,5 t ma mieć ogranicznik bez względu na datę 1 rejestracji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interpretujecie ?

Samochód ciężarowy od 3,5 t do 7,5 t ma mieć ogranicznik bez względu na datę 1 rejestracji ?

Dla mnie, i nie tylko , art3 ust 1 pkt 3 to wielka zagadka - co ustawodawca mniał na myśli, nie mylić z tym , co wychodzi z przepisu .

Czytając to , mam wrażenie , że pkt 3 powinien być podpunktem d) do pkt 2, albo , że przy pkt 3 zapomniano o wpisaniu daty dotyczącej pierwszej rejestracji pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do poczytania :

Taaa. Do poczytania. Niekoniecznie stosowania. Przeczytałem pierwszy list od dołu i mi przeszła ochota na lekturę tych niby listów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interpretujecie ?

Samochód ciężarowy od 3,5 t do 7,5 t ma mieć ogranicznik bez względu na datę 1 rejestracji ?

W myśl GENIALNYCH przepisów mady in Poland - yessssssss :nook

 

Ale oczywiście niech się wypowiedzą praktycy, a nie teoretyk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa. Do poczytania. Niekoniecznie stosowania. Przeczytałem pierwszy list od dołu i mi przeszła ochota na lekturę tych niby listów.

 

Sam nie wiem jak przejdzie mi to przez gardło ;) , ale muszę stwierdzić, iż zgadzam się z tą tezą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4302&postdays=0&postorder=asc&start=165 temat omawiany na 12 stronie proszę sprawdzić.

 

Temat jest zawiły ponieważ tak skonstruowano przepisy przejściowe, które mimo wielu zmian nie uległy łatwiejszemu przekształceniu brzmienia treści.

 

W efekcie 3,5-7,5 musi posiadać ogranicznik bez względu na datę pierwszej rejestracji. to samo dotyczy autobusu do 5t. Nikt nie dodał w pkt 3, iż jest to wyjaśnienie do pkt 1 i 2. Jest to oddzielny punkt określający niezależną grupę pojazdów.

 

A co twórca miał na myśli i co chciał napisać to wie tylko on w swym duchu. My czytamy co napisał.

 

W efekcie zwolnienie dotyczy wyłącznie pojazdów w transporcie do 01.01.2008 a nakłada to jednocześnie obowiązek wszystkich innych niż w transporcie od daty wejścia przepisu to jest od wejścia Polski do Unii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę , do Bogusława w sprawie plików dotyczących ograniczników ze str 11.

Po ich wydrukowaniu , brak jest wyrażnego [ dużego ] zapisu , że dotyczy to ogranicznika prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawię się wraz z następną wersją (czyli lada moment)

Czy to znaczy że będzie korekta - kolejna zmiana podejścia do przepisów ? :cry:

Ale zakręcone to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie korekta, ale niewielka, raczej kosmetyczna, zmieniająca nieznacznie wygląd samych wydruków. Generalnie nie ruszamy samego diagramu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu nowości

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 5 lutego 2008 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep

Dz. U. nr 29 poz. 166

trafiłem na p 47 wymagań ( w Dz. U. nr 238 poz. 2010 z 2005 było tak samo )

skoro do uzyskania homologacji ogranicznik jest wymagany dla kat M3 to dlaczego w eksploatacji musi być dla M2

2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę nieprzekraczającą 5 ton;

3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę przekraczającą 5 ton.

5ae1a3727c9eb_DzU29.jpg.803f000f3a3029150f1caf0a33970746.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do jednej firmy montującej ograniczniki predkości z zapytaniem czy wystawią mi jakies zaswiadczenie o ograniczniku twierdząc ze mam ogranicznik i odcina przy predkości 95 km/h . Powiedzieli telefonicznie ze tak za kwote 75 zł dostane nalepke ze posiadam ogranicznik. Jak to sie ma w stosunku prawnym i eksplatacyjnym. Czyli jak ktos przyjedzie do tej firmy wystawią mu nalepke i przyjedzie do mnie na przegląd to ja mu dam wynik badania P bo i potwierdzenie jest?????????? Czy taka działalność jest uczciwa zazanaczajac ze firma X montuje ograniczniki innej firmy niż jest przedstawicielem?????? :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.