mimi Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 Mam pytanie jak podeś do tematu następującego. Samochód cięzarowy lub autobus sprowadzony z zagaranicy. W dokumentach z kraju porzedniej rejestracji jest wpis o ograniczniku prędkości. Jest podana prędkośc na jaka jest nastawiony i podany nr świadectwa homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 A więc jeszcze tylko przepisowa tabliczka umieszczona w widocznym miejscu, rzut oka czy ogranicznik rzeczywiście jest zamontowany, czy nie widać śladów uszkodzeń połączeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 W dokumentach z kraju porzedniej rejestracji jest wpis o ograniczniku prędkości. Powoli, pamiętamy 25.12.2007r. niby w jakich dokumentach po tej dacie jest wpis ogranicznik prędkości? Jak to będzie dowód rejestracyjny to miło, jednak po zarejestrowaniu pojazdu w Polsce musi okazywać polskie dokumenty czyli dowód rejestracyjny polski a tu okaże wpis tylko w przypadku BUS 100 a pozostała grupa pojazdów nie będzie miała wpisu o ograniczniku. Przy okazji ponieważ już jest głośno, że ludzie kupują jeden ogranicznik i przekładają go do 30 innych aut swojego taboru, by przeszedł badanie jestem za żądaniem w każdym przypadku dokumentu potwierdzającego, iż w konkretnym pojeździe o nr rej lub VIN zamontowano ogranicznik. Wiem wiem już też mi mówili, że firmy sprzedające ograniczniki wystawiają 30 dokumentów o różnych nr VIN na 1 ogranicznik. No od tego to już jest Inspekcja Transportu Drogowego by wychwycić czy podczas jazdy ogranicznik był sprawny. A podczas badania diagnosta widząc zaświadczenie i ogranicznik nie jest w stanie przeciwdziałać jego przekładaniu do innych pojazdów. Odnośnie ogranicznika najpóźniej w przyszłym tygodniu myślę temat zakończymy. Trochę się przedłużyło z przyczyn niezależnych ode mnie i nie związanych z ogranicznikiem, gdzie były niecierpiące zwłoki czynności które musiałem wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Luty 2008 Share Napisano 13 Luty 2008 gdzie były niecierpiące zwłoki Eee... temat stary... sowa (vel praktyk) już pogrzebany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mimi Napisano 14 Luty 2008 Share Napisano 14 Luty 2008 Te domumenty to oczywiscie dowód rejestracyjny. Spotkałem sie z takim przypadkiem przy dowodzie rej. z Włoch, i Holandi, z Niemiec była to informacja o tym że spełnnia warunki dla autobusu 100 km/h. Oprócz tego naklejka że o ograniczeniu predkosici do 90 i 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 14 Luty 2008 Share Napisano 14 Luty 2008 Jak w dowodzie to wydaje się to wiarygodne tym bardziej, że wpisano odpowiednią prędkość. Nie zmienia to jednak faktu, iż właściciel pojazdu musi posiadać dokumenty potwierdzające zamontowanie ogranicznika we Włoszech lub Holandii gdyż w polskim dowodzie w sam. cięz. WK nie wpisze mu, iż ma zamontowany ogranicznik prędkości więc na okresowym będzie miał problem, gdyż nie przejdzie badania bez zaświadczenia. W końcu oryginał dowodu zostanie w WK i ten temat nawet jak będzie posiadał oryginał zostanie zamknięty z chwilą wydania polskiego dow. rej. PS. PSUJ chyba nie myślisz, że jakiś Heru, Praktyk czy pan. K. byłby ważniejszy dla mnie niż ogranicznik prędkości. Jest to bardziej banalna sprawa związana z samochodem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 22 Luty 2008 Share Napisano 22 Luty 2008 HA dzisiaj miałem VOLVO FH na pzregładzie i na beszczelnedo miał przylepina nalepke o graniczniku predkości tasmą klejącą. Nie było znac nrVIN ani daty badania ogranicznika. Dostał N i za dwie godziny przywiózł z serwisu zaswiadczenie i ładnie naklejoną naklejke o ograniczniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 Mamy pierwsze odstępstwa Ministra Infrastruktury od warunków technicznych t.j. wymogu wyposażenia pojazdu w ogranicznik prędkości. Ale coś za coś; dla autobusu AUTOSAN, który uzyskał odstępstwo została ograniczona prędkość do 70km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 A co jeśli ma wpisaną maksymalną prędkość w naszym DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekkow Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 Jak interpretujecie ? Samochód ciężarowy od 3,5 t do 7,5 t ma mieć ogranicznik bez względu na datę 1 rejestracji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 Jak interpretujecie ? Samochód ciężarowy od 3,5 t do 7,5 t ma mieć ogranicznik bez względu na datę 1 rejestracji ? Dla mnie, i nie tylko , art3 ust 1 pkt 3 to wielka zagadka - co ustawodawca mniał na myśli, nie mylić z tym , co wychodzi z przepisu . Czytając to , mam wrażenie , że pkt 3 powinien być podpunktem d) do pkt 2, albo , że przy pkt 3 zapomniano o wpisaniu daty dotyczącej pierwszej rejestracji pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekkow Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 Do poczytania : http://www.oskpustron.pl/?act=porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 Do poczytania : Taaa. Do poczytania. Niekoniecznie stosowania. Przeczytałem pierwszy list od dołu i mi przeszła ochota na lekturę tych niby listów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 25 Luty 2008 Share Napisano 25 Luty 2008 Jak interpretujecie ?Samochód ciężarowy od 3,5 t do 7,5 t ma mieć ogranicznik bez względu na datę 1 rejestracji ? W myśl GENIALNYCH przepisów mady in Poland - yessssssss Ale oczywiście niech się wypowiedzą praktycy, a nie teoretyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 26 Luty 2008 Share Napisano 26 Luty 2008 praktycy Wspomnień czar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Luty 2008 Share Napisano 26 Luty 2008 Taaa. Do poczytania. Niekoniecznie stosowania. Przeczytałem pierwszy list od dołu i mi przeszła ochota na lekturę tych niby listów. Sam nie wiem jak przejdzie mi to przez gardło , ale muszę stwierdzić, iż zgadzam się z tą tezą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 26 Luty 2008 Share Napisano 26 Luty 2008 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4302&postdays=0&postorder=asc&start=165 temat omawiany na 12 stronie proszę sprawdzić. Temat jest zawiły ponieważ tak skonstruowano przepisy przejściowe, które mimo wielu zmian nie uległy łatwiejszemu przekształceniu brzmienia treści. W efekcie 3,5-7,5 musi posiadać ogranicznik bez względu na datę pierwszej rejestracji. to samo dotyczy autobusu do 5t. Nikt nie dodał w pkt 3, iż jest to wyjaśnienie do pkt 1 i 2. Jest to oddzielny punkt określający niezależną grupę pojazdów. A co twórca miał na myśli i co chciał napisać to wie tylko on w swym duchu. My czytamy co napisał. W efekcie zwolnienie dotyczy wyłącznie pojazdów w transporcie do 01.01.2008 a nakłada to jednocześnie obowiązek wszystkich innych niż w transporcie od daty wejścia przepisu to jest od wejścia Polski do Unii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koko Napisano 28 Luty 2008 Share Napisano 28 Luty 2008 Na stronie Autosan S.A. ciekawa informacja na temat montowanych przez nich ogranicznikach prędkości w autobusach. http://www.autosan.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 28 Luty 2008 Share Napisano 28 Luty 2008 Mam prośbę , do Bogusława w sprawie plików dotyczących ograniczników ze str 11. Po ich wydrukowaniu , brak jest wyrażnego [ dużego ] zapisu , że dotyczy to ogranicznika prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 28 Luty 2008 Share Napisano 28 Luty 2008 To uwaga raczej do mnie. Poprawię się wraz z następną wersją (czyli lada moment) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 28 Luty 2008 Share Napisano 28 Luty 2008 Poprawię się wraz z następną wersją (czyli lada moment) Czy to znaczy że będzie korekta - kolejna zmiana podejścia do przepisów ? Ale zakręcone to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 28 Luty 2008 Share Napisano 28 Luty 2008 Będzie korekta, ale niewielka, raczej kosmetyczna, zmieniająca nieznacznie wygląd samych wydruków. Generalnie nie ruszamy samego diagramu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jn007 Napisano 29 Luty 2008 Share Napisano 29 Luty 2008 jestem na rozdrożu nie wiem co czynić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Marzec 2008 Share Napisano 5 Marzec 2008 Po przeczytaniu nowości ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 5 lutego 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep Dz. U. nr 29 poz. 166 trafiłem na p 47 wymagań ( w Dz. U. nr 238 poz. 2010 z 2005 było tak samo ) skoro do uzyskania homologacji ogranicznik jest wymagany dla kat M3 to dlaczego w eksploatacji musi być dla M2 2) kategoria M2: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę nieprzekraczającą 5 ton;3) kategoria M3: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób mające więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy i mające maksymalną masę przekraczającą 5 ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 5 Marzec 2008 Share Napisano 5 Marzec 2008 Zadzwoniłem do jednej firmy montującej ograniczniki predkości z zapytaniem czy wystawią mi jakies zaswiadczenie o ograniczniku twierdząc ze mam ogranicznik i odcina przy predkości 95 km/h . Powiedzieli telefonicznie ze tak za kwote 75 zł dostane nalepke ze posiadam ogranicznik. Jak to sie ma w stosunku prawnym i eksplatacyjnym. Czyli jak ktos przyjedzie do tej firmy wystawią mu nalepke i przyjedzie do mnie na przegląd to ja mu dam wynik badania P bo i potwierdzenie jest?????????? Czy taka działalność jest uczciwa zazanaczajac ze firma X montuje ograniczniki innej firmy niż jest przedstawicielem?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.