danielg539 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Bez przesady. Jesli nie mieści się w kategoriach czterokołowca lekkiego i czterokołowca to będzie: samochodowy inny inny Warunki techniczne jak dla M1 i jako "minisamochód" bez problemu je spełni Faktycznie, jeżeli jest to minisamochód a nie klasyczny czterokołowiec to klasyfikacja samochodowy inny=> inny jest poprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Czy wtedy otrzyma dwie tablice jak na zachodzie, czy jedną jak u nas motocykl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 Czy wtedy otrzyma dwie tablice jak na zachodzie, czy jedną jak u nas motocykl 2, bo jest to pojazd samochodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 2, bo jest to pojazd samochodowy. To Quady mają dwie ? bo nie pamiętam ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 podobny do tego co wrzucił Psuj ,,, tak nawet oba mają kierownicę po stronie pasażera 2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu. T=45km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 nawet oba mają kierownicę po stronie pasażera To zdjęcia z otomoto, mój jest z Austrii ,,, pomógłbyś rozgryźć orzecha miast się szczegółów czepiać ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 To Quady mają dwie ? bo nie pamiętam Dz U 186 § 17. 1. Tablice ze względu na wielkość dzielą się na:1) samochodowe (jednorzędowe i dwurzędowe) - do oznaczania wszystkich rodzajów pojazdów, z wyjątkiem motocykli, ciągników rolniczych i motorowerów; 2) motocyklowe (dwurzędowe) - do oznaczania motocykli, ciągników rolniczych oraz pojazdów samochodowych innych (kategorii L6e i L7e); 3) motorowerowe (dwurzędowe) - do oznaczania motorowerów. 2. Dla ciągnika rolniczego, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, pojazdu wolnobieŜnego oraz przyczepy (przyczep) dostosowanej do przewozu osób, wchodzących w skład kolejki turystycznej, o której mowa w art. 2 pkt 49a ustawy, w zaleŜności od miejsca konstrukcyjnie przeznaczonego do umieszczenia tablic, mogą być stosowane, ze względu na wielkość, tablice samochodowe lub motocyklowe. Z powyższego zapisu wynika, że tablice motocyklowe sa przeznaczone tylko dla czterokołowców L6e i L7e natomiast czterokołowce inne o podrodzaju inny powinny posiadac tablice samochodowe. Takie tablice (samochodowe) z zasady montowane są z tyłu i z przodu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 A co powiecie o podejściu niektórych, że już sam fakt zabudowy zamkniętej wyklucza go z kategorii L przenosząc do M1 ??? A co chcą zrobić z tą kategorią L2 i nieprzypadkową nazwą "pojazd czterokołowy lekki"? Ciekawa kto, WK, SKP czy MI, ma możliwość takiej dowolności interpretacji w odniesieniu do juz wyprodukowanego i homologowanego pojazdu? Tylko wyciąg z homologacji tego pojazdu może tu wnieść coś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Co wy na to ? Dz.U. 2011 nr 30 poz. 151 "po pkt 42a dodaje się pkt 42b i 42c w brzmieniu: „42b) czterokołowiec – pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osób lub ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego i motocykla, którego masa własna nie przekracza: a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg, b) w przypadku przewozu osób 400 kg; 42c) czterokołowiec lekki – czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;”, e) pkt 45 i 46 otrzymują brzmienie: „45) motocykl – pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wózkiem – wielośladowy; określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół; 46) motorower – pojazd dwu lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 My to wszystko wiemy, tylko w tym przypadku chodzi o przekroczenie ładowności dz u 32 paragraf 3 ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Gdzieś znikła moc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Gdzieś znikła moc ? moc ma prawidłową 4kW. Nie spełnia tylko jedngo warunku zeby go uznac za L6e. Ma DMC 600kg MW 349 kg więc ładowność jest 251 kg a RMInfr nr 32 ogranicza ładowność w tej grupie pojazdów do 200kg. I druga sprawa w Austri był rejestrowany w kat. pojazdów L2 a nie L6 więc nie wiadomo skąd to L6e miałoby sie teraz pojawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Generalnie chodziło mi o to, że od 1.02.2012 nie będzie ograniczeń co do mocy silnika dla czterokołowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Szczerze mówiąc nie wiem co u nas można wrzucić w podrodzaj inny ,,, [ Dodano: 10-11-2011, 12:39 ] nie będzie ograniczeń co do mocy To fakt ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Generalnie chodziło mi o to, że od 1.02.2012 nie będzie ograniczeń co do mocy silnika dla czterokołowca bo w zmianie pkt 42c "zjedzono" moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Generalnie chodziło mi o to, że od 1.02.2012 nie będzie ograniczeń co do mocy silnika dla czterokołowca Mówiłem już o tym dawno, że tak to w projekcie wygląda I znów będzie niezgodność - ustawa jako akt wyższej rani mówi jedno, a rozp.drugie (bo w rozp. nadal to zostaje). Coś jak z motorowerkami - ustawa mówi, że tyko silnik spalinowy, rozp, że niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 rozp, że niekoniecznie Czyli do Trybunału ,niezgodność itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 A jak zakwalifikujemy pojazd o pojemności silnika 50ccm jeśli będzie rozwijał prędkość np. 80km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 A jak zakwalifikujemy pojazd o pojemności silnika 50ccm jeśli będzie rozwijał prędkość np. 80km/h? Mówisz o wszystkich współczesnych motorowerach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 my kwalifikujemy na podstawie pojemności silnika a od prędkości są radary i policja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 my kwalifikujemy na podstawie pojemności silnika a od prędkości są radary i policja Jak ci przyjedzie niemiecki motorower i dokumentach będzie miał 50 ccm i 50 km/h albo motocykl lekki (w niemieckich papierach) i 50 ccm i 80 km/h to też tak lekko podejdziesz do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 my kwalifikujemy na podstawie pojemności silnika a od prędkości są radary i policja Bardzo słuszna uwaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 rurek777 napisał/a: my kwalifikujemy na podstawie pojemności silnika a od prędkości są radary i policja Bardzo słuszna uwaga. A od określania mocy są hamownie, więc tez nie wiem po co SKP się tego czepiają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Listopad 2011 Share Napisano 11 Listopad 2011 po to żeby sprawdzić, ewentualnie ustawić światła a co mnie obchodzi że w niemczech może jeżdzić 80 km/h w polsce niech jedzie 45 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 12 Listopad 2011 Share Napisano 12 Listopad 2011 po to żeby sprawdzić, ewentualnie ustawić światła a co mnie obchodzi że w niemczech może jeżdzić 80 km/h w polsce niech jedzie 45 km/h I tu się też z kolegą zgodzę, czemu samochody nie mają ograniczników do 140km/h (autostrada). To powinna wyłapywać policja i karać za przekroczenie prędkości. Bo i tak jak teraz co dwa lata przyjedzie motorower, to może przed przyjazdem przemienić zębatki, nawet jakby była prawna możliwość zbadania prędkości na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.