Skocz do zawartości

Czterokołowiec (QUAD)


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Powiadasz zatem, że szukasz drogi, jak legalnie poruszać się pojazdem, poprzez jego nielegalną (bo jak sama piszesz szukasz obejścia przepisów) rejestrację... No cóż... proponuję jakieś forum filozoficzne, bo to dla mnie zbyt skomplikowane i nie dające się pogodzić ze sobą założenie :)

 

:ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • Odpowiedzi 406
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    40

  • Psuj

    33

  • JANUSZ60

    31

  • Marek1

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Powiadasz zatem, że szukasz drogi, jak legalnie poruszać się pojazdem, poprzez jego nielegalną (bo jak sama piszesz szukasz obejścia przepisów) rejestrację... No cóż... proponuję jakieś forum filozoficzne, bo to dla mnie zbyt skomplikowane i nie dające się pogodzić ze sobą założenie

Dobrze powiedziane :)

Polska to dziki kraj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Miałem dzisiaj na OBT YAMAHĘ GRIZZLY, P1=660 ccm, P2=30 kW i ZONK dla klienta. Quad zarejestrowany w Polsce w 2006r - ciekaw jestem jak gość to wszystko odkręci no i gdzie byli diagności, którzy dopuścili toto do ruchu :x:D:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quad zarejestrowany w Polsce w 2006r

 

jeśli się nie mylę to w 2006 roku nie było zakazu rejestrowania quad-ów powyżej 15kW i może dlatego został zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2006 roku nie było zakazu rejestrowania quad-ów powyżej 15kW

Chyba był,w piśmie ITS które było na forum powołują się na rozporządzenie MI z dn.27.09.2003(dz.u.192/2003)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba był,w piśmie ITS które było na forum powołują się na rozporządzenie MI z dn.27.09.2003(dz.u.192/2003)

 

właśnie skończyłem przeglądać ten dziennik i nic na ten temat w nim nieznalazłem, chyba że juz czytać nie potrafię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli się nie mylę to w 2006 roku nie było zakazu rejestrowania quad-ów powyżej 15kW i może dlatego został zarejestrowany.

 

Teraz też nie ma, a to, że nie spełniają warunków technicznych to inna sprawa... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli w DR w rubryce J(kat. homologacyjna) ma wpisane L7e/L6e ?

L6e do 4kW; L7e pow 4-15kW, powyżej 15kW musi spełniać wymogi jak dla samochodu osobowego :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
Mam ciekawy przypadek ,,,

Czterokołowy lekki L2 z Austrii , małe autko AX C34VB (AIXAM400)

moc 4 kW

poj. 400ccm silnik diesla

max.prędkość 45 km/h

2 osobowy

masa własna 349

Dmc 600

 

jak go puścić aby nie było zgrzytów ???

 

Spełniałby wszystkie wymogi na L6e gdyby nie to;

 

DzU 32 par.3 ust. 10

Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

 

1) motoroweru trójkołowego - 300 kg;

 

2) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg

 

200kg + 349kg = 549 kg DMC a nie 600 kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo masa własna się zgadza ,,,

ale, że w Austrii chodził jako L2 , nigdy nie będziemy mieć wspólnych przepisów ,,,

 

Nie wiem czy to nie jakiś wybieg bo kat L6e ma spełniac wymogi kat 2e.

Czyli L6e nie spełnia ale spełnia L 2e.

My jednak mamy wyraźnie napisane że:

jak trzykołowy to 300 kg ład.

ale jak czterokołowy to 200 kg ład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to nie jakiś wybieg bo kat L6e ma spełniac wymogi kat 2e.

Obawiam się, że wg naszych przepisów legalnie się tego nie da zarejestrować , trzeba coś nagiąć ,,,

L2 = trzykołowy

motorower = wielośladowy

może jakiś układ równań ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L2 = trzykołowy

Może znowu chodzi o rozstaw między kołami ?

 

Prawo unijne i krajowe mamy mieć spójne.

Pojazd był juz zarejstrowany w Unii z taką kat homologacyjną i taką kat. homo w UE uzyskał.

Podważanie tego homo do czego miłoby prowadzić?

Do powtórnej homologacji czy powrotu do Austrii żeby sprawdzili czy sie nie pomylili?

Dlatego naprawdę bez żadnego łamania głowy tę kat. przepisałbym dalej do dokumentów.

Bo nie ma w tym błędu że jak tak ma w Unii to i u nas tak samo.

 

No chyba że naszemu państwu do uznawania takich oczywistości jest potrzebna do tego kolejna przegrana i wyrok z Unii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.