tancik2012 Napisano 21 Kwiecień 2010 Share Napisano 21 Kwiecień 2010 takie badanie kosztowało ponad 300 zł. [ Dodano: 21-04-2010, 19:19 ] Drogi ketiw38 żadne zmiany konstrukcyjne nie nastąpiły tylko została zdemontowana beczka z wodą która była na płozach która była przymocowana na 10 cybantów na 20 śruby i w miejsce tego została zamontowana paka bez żadnych przeróbek. [ Dodano: 21-04-2010, 19:25 ] to według ciebie ketiw38 powinienem zrobić badanie i jak ono powinno przykładowo wyglądać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Kwiecień 2010 Share Napisano 21 Kwiecień 2010 to według ciebie ketiw38 powinienem zrobić badanie i jak ono powinno przykładowo wyglądać ? Takie badanie powinieneś mieć zrobione: "...5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia;..." Paragraf 3 ust. 1 pkt 5 Dz.U.155 poz 1232 z 2009r. Mówiąc potocznie, masz wykonać okresowe badanie i badanie po zmianach konstrukcyjnych i otrzymać zaświadczenie z badania technicznego (to co nam pokazałeś) oraz opis zmian na osobnym dokumencie, który widnieje przedstawiony w cytacie przepisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tancik2012 Napisano 21 Kwiecień 2010 Share Napisano 21 Kwiecień 2010 dobra już wiem na czym stoję !!! wszyscy macie ode mnie po piwku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shelby Napisano 5 Maj 2010 Share Napisano 5 Maj 2010 Witam mam Mercedesa Actros, który przyjechał na zmianę zabudowy z pojazdu przeznaczonego do przewozu kontenerow (zamontowany za kabiną kierowcy HDS z aktualnym badaniem UDT)na skrzynie samowyładowczą.Opinia rzeczoznawcy jest tylko mały problem z DMC w DR polskim jest 24000 kg a na tabliczce znamionowej jest 26000 kg.Rzeczoznawca w opinii napisał ze 26000 jest prawidowa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Maj 2010 Share Napisano 5 Maj 2010 i? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Maj 2010 Share Napisano 6 Maj 2010 Rzeczoznawca w opinii napisał ze 26000 jest prawidowa. Jeżeli jest to pojazd 3-osiowy (Dz U 32 par 3 p 7) 7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeŜeli oś napędowa jest wyposaŜona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równowaŜne, o którym mowa w §5c, albo jeŜeli kaŜda z osi napędowych jest wyposaŜona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk kaŜdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; Czyli może być 26 (ewentualnie 25) ton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Maj 2010 Share Napisano 6 Maj 2010 Z tego co pamiętam to przed wejściem do Unii samochody 3 osiowy miały 24 tony DMC, to samo pojazdy 2 osiowe DMC 16ton. Przypuszczam, że to zaszłość tamtego okresu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Maj 2010 Share Napisano 7 Maj 2010 Z tego co pamiętam to przed wejściem do Unii samochody 3 osiowy miały 24 tony DMC, to samo pojazdy 2 osiowe DMC 16ton. Przypuszczam, że to zaszłość tamtego okresu Dokładnie tak jak napisałeś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Koledzy napiszcie proszę czy jak robicie samo dodatkowe - zmiany konstrukcyjne skreślacie punkt 1 i 2 na zaświadczeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Tak skreślamy. A nawiasem mówiąc można inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Też tak robiłem i byłem przekonany że robię dobrze. Moje pytanie bierze się stąd, że klient kupił samochód po leasingu, poprzedni właściciel zrobił zmianę konstrukcyjną z ciężarowego na osobowy + zaświadczenie z badania. Klientowi odmówiono przyjęcia dokumentów w WK dlatego, że skreślone są pozycje 1 i 2. Próbowałem pomóc klientowi potwierdzając, że wystawiono dokumenty we właściwy sposób. Zadzwoniłem do problematycznego WK. Stanowisko WK jest takie: jeżeli robimy zamianę konstrukcyjną i wykonujemy czynności jak dla okresowego to powinna być skreślona tylko jedna pozycja potwierdzająca spełnianie lub nie Art 66. i że jest to jedyne badanie dodatkowe w którym skreślamy tylko jedna pozycję. WK powołuje się na: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danychw dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeŜeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montaŜu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, a takŜe ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia oraz ** załącznika nr 2 tego samego dziennika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 To co miałem po zmianie przepisów na zmiany konstrukcyjne to i tak trzeba było robić okresowe bo mijał termin,WK wyszedł chyba z tego założenia: ** Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu albo w wyniku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego, podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania lub nie jest ono przeprowadzane łącznie z badaniem okresowym, pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Tu nie chodziło o termin. Auto już miało ważny termin badania do 2012r ale WK wychodzi z założenia jeżeli robimy przy dodatkowym zakres okresowego to mamy się określić czy spełnia art 66 czy też nie mimo że na zaświadczeniu ze zmian jest info że zmiany są zgodne z przepisami. Wg WK mamy skreślić tylko jedną pozycję bez określania terminu badania. Ja nadal jestem przekonany że WK jest w błędzie - czekam na wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne zawiera w sobie zakres okresowego więc wykreślamy tylko 1 lub 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne zawiera w sobie zakres okresowego więc wykreślamy tylko 1 lub 2. I nie wyznaczamy tnb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 I nie wyznaczamy tnb Jeśli termin jest jeszcze ważny a klient nie wnioskuje o wyznaczenie terminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Można, lecz nie trzeba wyznaczać tnb to zależy od klienta i tego co jest w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Koledzy przeczytajcie dokładnie ten punkt odnośnie zmian konstrukcyjnych,rodzaj badanie dodatkowe,zakres okresowe+zmiany konstrukcyjne+specjalistyczne powypadkowe i wyznaczamy termin NBT pobieramy w przypadku sam osobowego 98+82+94 zł.Panowie skoro jest napisane jakie należy wykonać czynności to jest oczywiste ,że należy pobrać opłatę.Takie jest moje zdanie i tak stosuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Tak skreślamy. A nawiasem mówiąc można inaczej Jak się okazuje niby wszystko jasne a jednak rożnie się postępuje - patrz posty powyżej. Moje osobiste zdanie jest takie - jeszcze raz zacytuje: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeŜeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montaŜu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego oraz zakres czynności określonych w pkt 1 i 2 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, a takŜe ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego w sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia [tłustym drukiem] ustawodawca nie nakazuje robienia zakresu okresowego tylko wskazuje metodykę badania zmian konstrukcyjny, która akurat pokrywa się czynnościami z badaniem okresowym. Ktoś się ze mną zgodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania Zobacz - tu też nie masz napisane "podczas którego wykonuje się badanie okresowe", tylko używa się określenia zakres - czyli jak dla mnie zakres czynności, metodyka badania. Czyli optuję za tym, że skreślasz tylko jeden punkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 I zmów ile głosów tyle opinii . ustawodawca nie nakazuje robienia zakresu okresowego tylko wskazuje metodykę badania zmian konstrukcyjny I w tym momencie brakuje podstaw do pobrania opłaty za OBT. Z tego wynika, że powinniśmy wykreślić punkty 1 i 2 w zaświadczeniu z BT. Uważam, że opłata za zmiany konstrukcyjne poinna wynosić 82 zl. Zresztą w cenniku BT nie ma nigdzie informacji, że opłata za konkretne BT powinna (może) stanowić sumę opłat z kilku różnych pozycji cennika. Niestety ustawodawca opracowując cennik źle ustalił ceny w stosunku do pracochłonności, która wynika z zakresu BT . Konsekwencja tego są próby różnych interpretacji cennika BT . Nigdy chyba nie pojmę jak OBT naczepy o DMC pow. 16 t może kosztować o 1 PLN więcej od OBT samochodu ciężarowego o takiej samej DMC. W samochodzie należy sprawdzić ustawienie świateł, poziom emisji hałasu, poziom zadymienia spalin, przenikalność światlą przez szyby, obecnośc i rozmieszczenie lusterek, luz jałowy w układzie kierowniczym i jeszcze wiele innych operacji których przy badaniu naczepy nie trzeba wykonywać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Zresztą w cenniku BT nie ma nigdzie informacji, że opłata za konkretne BT powinna (może) stanowić sumę opłat z kilku różnych pozycji cennika § 3. 1. Za przeprowadzenie badań technicznych pojazdów pobiera się opłaty w wysokości określonej w tabeli opłat za badania techniczne pojazdów stanowiącej załącznik do rozporządzenia. 2. Całkowita opłata za przeprowadzone badanie techniczne pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowi sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne pojazdu i wykonane czynności określone w tabeli, o której mowa w ust. 1. 3. W przypadku wykonania okresowego badania technicznego łącznie z dodatkowym badaniem technicznym, w zakresie którego wykonuje się zakres okresowego badania, opłatę za okresowe badanie techniczne pobiera się jednorazowo. [ Dodano: 13-05-2010, 09:05 ] podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania Zobacz - tu też nie masz napisane "podczas którego wykonuje się badanie okresowe", tylko używa się określenia zakres - czyli jak dla mnie zakres czynności, metodyka badania. Czyli optuję za tym, że skreślasz tylko jeden punkt. Dokładnie za tym samym optuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Te wszystkie wątpliwości są skutkiem tego, że ustawodawcy robią coś na wyrywki nie patrząc na całość zapisów co konsekwencją jest to, że mamy zmiany w poszczególnym punktach i paragrafach, które wprowadzają zamęt i niezrozumienie w perspektywie całości obrazu. Osobiście w przypadku zmian konstrukcyjnych pozostawiam jeden z punktów nie skreślony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 2. Całkowita opłata za przeprowadzone badanie techniczne pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowi sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne pojazdu i wykonane czynności określone w tabeli, o której mowa w ust. 1. Zapis ten dotyczy przypadku gdy wykonujemy kilka BT jednocześnie (przeprowadzone badania) czyli np.: okresowe i hak. W przypadku zmian konstrukcyjnych wykonujemu tylko jedno BT o dość rozległym zakresie a zatym uwazam, że brak jednoznacznej podstawy do pobrania innej opłaty niż ta ustalona w cenniku (82zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Koledzy napiszcie proszę czy jak robicie samo dodatkowe - zmiany konstrukcyjne skreślacie punkt 1 i 2 na zaświadczeniu? Pytanie dotyczy czego innego a ty piszesz o czym innym. Wykonując BD skreślamy pkt1 i 2 W podanym przykładzie później nie wykonywałeś BD tylko BD i OBT a to już co innego W tym przypadku możesz zostawić wpis wg rejestracyjnego ale określasz czy spełnia art 66 czyli wykreślasz 1 lub 2 w zależności od wyniku. W tych postach nie widzę rozbieżności co do skreślania czy też nie skreślania. Proszę zwróć uwagę co piszesz czy chodzi Tobie o BD (tylko) czy BD+OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.