franwrc Napisano 30 Czerwiec 2010 Share Napisano 30 Czerwiec 2010 musisz poszukać w przepisach dotyczących opłat akcyzowych urzędu celnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qwe Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie wymiany silnika, po kolei Auto: FSR Tarpan Honker Silnik fabrycznie: 1.5 pb ten sam co w Polonezie inne silniki fabrycznie montowane: 2,4 TD Lublin, 2,5 D i TD Iveco , i 1,6pb Polonez. a ja chciałbym wstawić 1.9D z Poloneza Trucka ,wszystkie łapy silnika itd pasują bez jakich kolwiek przeróbek, czy jest możliwość zlegalizowania takiej przekładki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 czy jest możliwość zlegalizowania takiej przekładki ?? Tak oczywiście bez najmniejszego problemu. Dokonujesz wymiany silnika z P na D.. Opinia rzeczoznawcy na temat dokonanych zmian Wizyta na SKP-przegląd na dokonane zmiany Wizyta do WK w celu legalizacji dokonanych zmian w DR/prawdopodobnie wymiana DR/.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 wszystkie łapy silnika itd pasują bez jakich kolwiek przeróbek ale trzeba wymienić też skrzynię biegów i atak w moście truck ma 14' koła a honker 15" FSO Polonez Caro 1,5 GLI (1991-1996) Tylny most Przekładnia główna / hipoidalna Przełożenie 4,10 (41/10) FSO Polonez Caro 1,9 GLD (1991-1996) Tylny most Przekładnia główna / hipoidalna Przełożenie 3,73 (41/11) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 ale trzeba wymienić też skrzynię biegów i atak w moście A to juz tylko taki drobny deser... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qwe Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 aha czyli z tego co rozumie to bez problemowo,nie przeszkadza to że fabryka nie montowała takiego w żadnym honkerze? ale trzeba wymienić też skrzynię biegów i atak w moście to wiem, mam silnik ze skrzynia, ale mostów nie będę dotykał ,nawet jest mi na rękę że będzie trochę wolniejszy na kożyść mocy, chciałem tylko się dowiedzieć prawnie jak to wygląda,ale dzięki jeszcze tak na marginesie, ile około może kosztować ta opinia rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 jeszcze tak na marginesie, ile około może kosztować ta opinia rzeczoznawcy? Różnie w zależności od rzeczoznawcy i regionu o nas ok 250pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qwe Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 ok,dzięki myślałem że to troche droższy interes. Mam jeszcze jedno pytanie, czy musze mieć jakieś fakturki,umowę za silnik? za montaż silnika? czy coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 Mam jeszcze jedno pytanie, czy musze mieć jakieś fakturki,umowę za silnik? za montaż silnika? czy coś takiego? Nie jestem pewien dowodu własności silnika, chyba nie (...2. W przypadku zawiadomienia o zmianie innych danych pojazdu zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym zaistniałej w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, pojazd, zgodnie z ustawą, podlega badaniu technicznemu. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku tego badania potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów, jest podstawą do wydania dowodu rejestracyjnego z nowymi danymi pojazdu... za Dz.U 186 z 2007 poz 1322 paragraf 14 ust. 2 z późniejszymi zmianami), bo w przypadku podwozia lub ramy musisz mieć na pewno. Natomiast na montaż demontaż nie musisz posiadać żadnych "kwitów", wykonanie tego zgodny ze sztuką określi rzeczoznawca w swojej opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 czy musze mieć jakieś fakturki,umowę za silnik Nie to w chwili obecnej jest częścią zamienną.Jedynie rzeczoznawca musi określić Ci parametry tech.nowego-wymienionego silnika tj:pojemność,moc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qwe Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 i wszystko jasne Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 Czyli mogę wsadzać coś, co nie było nigdy z pojazdem (danym jego typem) homologowane? Czyli silnik porschaka do malucha też mi klepniecie? To o przeróbkę anglika nawet nie pytam bo to pikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 18 Lipiec 2010 Share Napisano 18 Lipiec 2010 Czyli silnik porschaka do malucha też mi klepniecie? Blakop-a widzisz problem...????Sławnemu Zenkowi coś tam co zamontował w rowerze tez klepnęli to czego dla Ciebie nie mozna tego zrobić... To o przeróbkę anglika nawet nie pytam bo to pikuś A masz coś na oku....???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 18 Lipiec 2010 Share Napisano 18 Lipiec 2010 .............................................................................................................. To o przeróbkę anglika nawet nie pytam bo to pikuś PAN PIKUŚ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trefl Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 mam dokladnie takie samo pytanie.wlasnie koncze wkladac w miejsce silnika benzynowego 2.3L, silnik diesla 4.2L. nie bylo nigdy takiej konstrukcji fabrycznie. zakladajac, ze rzeczoznawca pozytywnie sie wypowie na temat poprawnosci takiej przerobki, czy przejde pozytywnie przeglad techniczny? U mnie nie (...)Więc uważam, że powinieneś poddać auto badaniom homologacyjnym. Zeby zamknac temat mojej przerobki chcialbym poinformowac, ze przeszedlem badanie techniczne, zmiany mam wpisane w DR i radosnie sobie jezdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luka92 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 witam mam pytanie poniewaz chce wymienic silnik w moim samochodzie posiadam polonez 1.5 na gazniku w polonezach wystepowaly silniki 1.9d z rodziny xud z citroena zas ja chce wlozyc silnik xud tyle ze o pojemnosci 2.1 konstrukcyjnie to to samo co 1.9 wszystko pasuje do poloneza bez zmian konstrukcyjnych. skrzynia ta sama tylko inny dzwon, belka pod silnikiem tez ta sama, inny jest tylko stabilizator, poduszki silnika, drazek kierowniczy srodkowy i chlodnica, z tego co wiem dodac wystarczy sterownik podgrzewania swiec i wszystko pasuje w wiazke elektryczna z 1.5 bo w dieslu 1.9 poloneza jest taka sama wiec do 2.1 tez. czy w zwiazku z tym musze zalatwiac rzeczoznawce? czy wystarczy zmiana w WK, ubezpieczniu i przeglad z wbiciem do dowodu? z gory dziekuje za odpowiedz luka92 przepraszam za brak polskich znakow lecz pisze z telefonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 To zależy wyłącznie od diagnosty. Może, ale nie musi, zażądać opinii rzeczoznawcy. WK na pewno nie może jej zażądać sam z siebie - musi wydać nowy DR na podstawie badania z opisem zmian dokonanych w pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 To zależy wyłącznie od diagnosty. Może, ale nie musi, zażądać opinii rzeczoznawcy. WK na pewno nie może jej zażądać sam z siebie - musi wydać nowy DR na podstawie badania z opisem zmian dokonanych w pojeździe. Raczej nie widzę takiej możliwości. Jeśli te zmiany miałyby być zrobione teraz to pojazd obowiązywałaby zgodność z dzisiejszymi przepisami. W przypadku diesla to należałoby go wyposażyć w DPF lub FAP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luka92 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Czyli jakbym założył normalnie montowany silnik 1.9d który występuje w polonezach, też bym musiał montować ten FAP lub DPF? Bo z tego co wiem w poldkach z oryginalnie zamontowanym dieslem tego nie było ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Jeśli te zmiany miałyby być zrobione teraz to pojazd obowiązywałaby zgodność z dzisiejszymi przepisami.W przypadku diesla to należałoby go wyposażyć w DPF lub FAP... A dlaczego? Na razie póki co obowiązuje data pierwszej rejestracji. Ja bym raczej widział problem z tym, że te budy nie wychodziły z tymi motorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luka92 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 No właśnie tak jak mówiłem jest tutaj ten problem że montowany był tylko 1.9d, ale i 1.9 i 2.1 są to silniki rodziny xud o takiej samej konstrukcji, więc pasują bez ingerowania w konstrukcje samochodu, należy wymienić tylko kilka części które napisałem wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Marek1 - coś Ci się znów pokiełbasiło Jedyny problem jaki tu widzę to to, że choć nie ma przepisu nakazującego takiego postępowanie wprost, to de facto większość diagnostów nie dopuści do ruchu zmiany w pojeździe, która dla danego typu pojazdu nigdy nie była homologowana. Innymi słowy - trudno dopuścić do ruchu Poloneza z silnikiem 2.1D, skoro konstruktor nigdy tak dużej jednostki napędowej dla tego modelu nie przewidział... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luka92 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Zastanawia mnie to właśnie ponieważ znam sporo osób które posiadają w polonezie i silniki 3.0 tyle że benzynowe i w dowodach mają wszystko git ... czyli jednym słowem kicha i nie da rady takiego silnika zamontować, żeby dopuszczono mi do ruchu po przeglądzie rozszerzonym ze wszystkimi pomiarami itp. Więc pewnie zostanę przy 1.9d, ale to mnie zastanawia bo chyba silnik 2.1 jest taki sam wielkościowo z zewnątrz tylko jest po prostu silnikiem rozwierconym na 2.1, mocą to on też nie grzeszy wszak to tylko 83km, a w polonezach montowane były fabrycznie rovery 1.4 105km, silniki z fiata argenty 2.0 122km i przez pewien krótki okres 2.0 z forda też chyba 112 albo na odwrót z fiatem, nie pamiętam już dokładnie. No ale cóż dowiem się na stacji diagnostycznej u mnie jeszcze, ale chyba nie ma co kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 Zapytaj na stacji - myślę, że znajdziesz diagnostę, który wyda pozytywny opis zmian. Sam mam zarejestrowany pojazd, w którym wymieniono silnik od pojazdu zupełnie innego rodzaju i marki (samochodowy silnik zamontowany w motocyklu) i dostał pozytywny opis zmian. Jeśli coś jest zrobione z głową - nie widzę przeszkód w takiej przeróbce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luka92 Napisano 4 Marzec 2012 Share Napisano 4 Marzec 2012 No zrobione z głową to będzie, planuje to auto odrestaurować jest to polonez z 90roku blachy na nim są zdrowe, tylko silnik 1.9 wydaje mi się za mało mocny 69km, a 2.1 83km już mi wystarczy i przy okazji jest żywotny. A co do robienia z głową to planuje robić to fachowo, będę zmieniał to we własnym zakresie, w takim sensie że ja jestem mechanikiem pasjonatem, lecz mam bardzo szeroką wiedzę mimo braku wykształcenia, przy wymianie pomagał mi będzie ojciec mechanik z 33letnim doświadczeniem w pracy z silnikami diesla, i brat mechanik z wykształcenia. Narzędzia i kanał też się znajdzie po znajomości . Więc do całej operacji planuje podejść profesjonalnie. U mnie wszystko musi grać, nie lubię jak są jakieś nie dróbki lub "druciarstwo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.