Skocz do zawartości

Najnowsze zmiany - ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 253
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    29

  • mirek.g

    25

  • Psuj

    16

  • Regan55

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Myślę, że wykonasz badanie okresowe z wynikiem negatywnym. W uwagach adnotacja, że wynik negatywny ze względu na to iż tablice i dowód rej. nie odpowiada wymogom przepisów oraz za brak naklejki na szybie. Oczywiście wypełniasz DIP. Klient jedzie do WK i rejestruje samochód na pozwolenie czasowe wydane celem dojazdu do badania technicznego. Oczywiście po otrzymaniu PC i tablic musi wrócić na SKP po pozytywny wynik badania.

PORD:

Art. 74. 1. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach określonych w ust. 2,

starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.

2. Czasowej rejestracji dokonuje się:

1) z urzędu - po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu;

2) na wniosek właściciela pojazdu - w celu umożliwienia:

a) wywozu pojazdu za granicę,

b) przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy;

3) na wniosek jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań homologacyjnych lub

jednostki badawczej producenta pojazdu, jego wyposażenia lub części - w celu umożliwienia odpowiednich badań.

3. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni, z zastrzeżeniem ust.4

4. Termin ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu.

 

W przypadku jaki opisuję urzędnik z WK nie będzie miał problemu z danymi do PC. To po pierwsze. Po drugie nigdzie w ustawie w sprawie rejestracji pojazdów oraz ustawie o szczegółowych czynnościach organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach nie ma słowa o tym, że urzędnik nie może wydać DR lub PC, w którym wszystkie dane nie są wpisane. Tak więc klient może złożyć wniosek o PC przed badaniem technicznym i PC dostanie. To rozwiązanie jest o tyle korzystniejsze, że nie będzie potrzeby dwa razy jechać na SKP i jest oczywiście tańsze o 20 zł. :-D.

Zaoszczędzone 20 zł można przeznaczyć na ukojenie nerwów zszarganych podczas stania w korku w drodze WK - SKP - WK lub też kupić prezent posłom za tak wspaniałe prawo :evil: .

 

Diagnostów obowiązują przepisy, które, na chwilę obecną, nie są niestety zbyt optymalne i ja nie mam zamiaru nadstawiać swojego tyłka przez bezmyślność twórców prawa. Bo jeśli chodzi o DR i tablice rej. obowiązuje nas narzucony ustawą wzór to ja będę się do tego wzoru stosował bez względu na to jak klienci będą okazywać swoją radość z tego faktu.

 

A tak przy okazji to przeglądając DzU nr 137 ... w sprawie szczegółowych czynności... natknąłem się na taki oto zapis:

Załącznik nr 1

§1 pkt 3 W przypadku gdy z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że upłynął termin następnego badania technicznego pojazdu organ rejestrujący do czasu otrzymania zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu zatrzymuje złożone dokumenty i tablice rejestracyjne.

Be komentarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jackow - cytowane przez Ciebie przepisy szczegółowo określają jak wystawić DR, czy PC. Co wpisać do poszczególnych rubryk i na jakiej podstawie. Jeśli więc, jakichś danych brak, to WK musiałoby wydać dokument z naruszeniem tych przepisów. A na to kochany, to my nie możemy sobie pozwolić :)

 

Wydawałoby się, że logika mówi, że badanie przed rejestracją, to przed rejestracją, więc jak wynik N za brak tablic i PC... Ale podeszliście literalnie - OK - macie do tego prawo. Tylko jackow spójrz tak dokładnie, do cytowanej instrukcji w sprawie rejestracji (a także rozporządzenia i PoRD) i powiedz na jakiej podstawie dokonuje się rejestracji - także czasowej. Bo podpowiadam, że jest tam m.in.mowa o dowodzie własności, dowodzie rejestracyjnym itd... i zaświadczeniu z badania technicznego. WK może zatem odmówić nawet wydania PC bez badania przy równie literalnym podejściu. Co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sytuacja patowa... jak zawsze u nas w kraju :(

 

Myślę, że trzeba to ustalać indywidualnie na stopie stacja - wk. Zawsze można się przecież dogadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sytuacja patowa
Zawsze można się przecież dogadać...

W tym kraju...? Myśle ze mozna ale tylko i wyłącznie jezeli będą w tym kierunku dązyły obie strony!!! :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Jeśli więc, jakichś danych brak, to WK musiałoby wydać dokument z naruszeniem tych przepisów. A na to kochany, to my nie możemy sobie pozwolić :)

Teoretycznie WK powinien wysłać na ustalenie danych.

Akurat w moim WK jakoś nie widzą problemu i wpisują głupoty do DR typu: masa własna 0 kg. podobnie DMC, liczba osi 0, rodzaj paliwa: 999. Naprawdę różne "kwiatki" się trafiają. Raz się trafiło w osobówce DMC 19600kg. Oczywiście negat, klient pojechał do WK. Po powrocie mówi, że pani urzędniczka stwierdziła, że jestem nadgorliwy :mad: . Przecież to jakaś kpina.

A wracając do tematu. Odnośnie rejestracji pojazdu procedura wymaga min. DzU nr 186 §2 pkt 8:Jeżeli wymagane jest badanie techniczne pojazdu, właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.

Tak więc w myśl tego punktu WK może wydać bez żadnych problemów PC na dojazd do badania technicznego i niekoniecznie musi mieć wszystkie dane do wypełnienia rubryk w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc w myśl tego punktu WK może wydać bez żadnych problemów PC na dojazd do badania technicznego i niekoniecznie musi mieć wszystkie dane do wypełnienia rubryk w DR

:ok:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sytuacja patowa
Zawsze można się przecież dogadać...

W tym kraju...? Myśle ze mozna ale tylko i wyłącznie jezeli będą w tym kierunku dązyły obie strony!!! :-(

 

Panowie nie zapominajcie że jest jeszcze trzecia strona - TDT. Wszelkie dogadania na linii WK-SKP nic nie dadzą jak TDT będzie miał swoją interpretację przepisów. Oczywiście interpretacją tą z nikim się nie podzielą bo "TDT nie prowadzi szkoleń" i jak znam życie zinterpretuje ten zapis na niekorzyść SKP. Wniosek nowe rozporządzeniemusi tą kwestę doprecyzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...."TDT nie prowadzi szkoleń" i jak znam życie zinterpretuje ten zapis na niekorzyść SKP.

...

Bo przecież nie mogą prowadzić szkoleń - bo jak by to było gdyby stacje działały po ich myśli to co by kontrolowali ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jackow - sam piszesz - do wniosku o rejestrację masz dołączyć badanie - czyli przy rejestracji to badanie MASZ JUŻ MIEĆ - a skierować to ja Cię mogę na dod.co najwyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I coz jak zawsze przed wiekszymi lub mniejszymi zmianami wiemy ze nic nie wiemy. W najlepszym przypadku ubedzie troche wlosow z lysiny innym przybedzie siwych, a w najgorszej sytuacji poleca uprawnienia i wyroki :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę jeszcze wrócic do tematu ustalenia rcznika pojazdu a nie roku modelowego. Zgodnie z nowymi wymogami musimy go ustalić na skierowanie WK. Tylko jak? Materiały, którymi dysponujemy podają nam rok modelowy - nie określają roku produkcji na 100%. (nie dotyczy Forda). Jedynym pewnym źródłem jest pismo od producenta lub opinia rzeczoznaawcy. W takiej sytuacji namy stawiać N z "braku peności" ustalenia rocznika? Czy klient jest wtedy skazany na opłaty u przedstawiciela producenta lub rzeczoznawcy? Czy po otrzymaniu takiej informacji klient jedzie do WK cz na SKP po zaświadczenie?. I co płaci na ponowne badanie? Nie wyobrażam sobie byśmy my jako SKP występowali do producenta czy rzeczoznawcy, gdyż koszt uzyskania 100% pewnych danych byłby wyższy od pobieranej opłaty 60zł za ustalenie danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobilny - ale innej możliwości nie masz. Zgodnie z przepisami, jeśli masz problem w ustaleniu jakiegoś parametru prosisz o opinię rzeczoznawcy właśnie i dopiero na jej podstawie wystawiasz badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosisz o opinię rzeczoznawcy

 

Chcę teraz dopytać : ja(SKP) proszę o opinie rzeczoznawcę ,czy wysyłam klienta do rzeczoznawcy?

 

a tenże rzeczoznawca to niby skąd te dane weźmie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

art.81.9a PoRD - badanie robisz po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy - czyli informujesz klienta, że musi taką opinię wykonać dla uzyskania badania w Twojej SKP. I już się nie martw, rzeczoznawca będzie wiedział jak ją zrobić - bo weźmie za to konkretne pieniążki :)

Zresztą tu jeden kolega robi papiery na rzeczoznawce to może Ci wszystko wyjaśni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczoznawca będzie wiedział jak ją zrobić - bo weźmie za to konkretne pieniążki

 

Różne dziwne opinie w swojej ""karierze" diagnosty widziałem :shock:

Ale tak na poważnie ,co to daje(mówimy o ustaleniu roku produkcji przez rzeczoznawce),rzeczoznawca sie pomyli ,bo może ,diagnosta przepisze,ale pomylic sie nie może bo odpowiada swoją ...........posadą :D

 

 

Zresztą tu jeden kolega robi papiery na rzeczoznawce to może Ci wszystko wyjaśni

 

Nie wiem czy w tym roku będziemy coś sobie wyjaśniać ,a byłoby co.....nazbierało sie tego materiału... :D

Jakoś tak duch w "narodzie" zanika ,a szkoda :( że zamykamy sie w swoich skorupkach

:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze, dla części SKP jest to, że w projekcie wzory pieczątek... zostawili literkę d - pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub pojazdów nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie. Tak więc w przypadku badania okresowego przed pierwszą rejestracją w kraju diagnosta musi mieć mimo wszystko literę "d" w uprawnieniu żeby to badanie móc wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę jeszcze wrócic do tematu ustalenia rocznika pojazdu a nie roku modelowego. Zgodnie z nowymi wymogami musimy go ustalić na skierowanie WK. Tylko jak? Materiały, którymi dysponujemy podają nam rok modelowy - nie określają roku produkcji na 100%.

 

pozwólcie że i ja wrócę.

 

nowy samochód w salonie, środek roku kalendarzowego, a na 10 pozycji w nr VIN czyli tam gdzie wg mnie powinien byc kodowany rok produkcji, czarno na białym stoi oznaczenie roku 2010... i weź tu człowieku oznacz rok produkcji, myślę że nawet rzeczoznawca bez konsultacji (czytaj informacji) od producenta nic mądrego nie stworzy, a np Fiat który nie koduje roku produkcji?

 

przeglądając forum trafiłem na określenie "suma kontrolna" dotyczace nr VIN. Gdzieś mi to umknęło na kursach, może ktoś wytłumaczyć o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawiążę jeszcze do badania okresowego z gazem po 22.09 bo mnie bardzo nurtuje za jaką kwotę skoro z cennika znika pkt. 1.15? Chyba że do badania okresowego podciągniemy pkt 6 pozostałe dodatkowe badania techniczne i dalej 6.1 w którym dokonano montażu instalacji do zasilania gazem w pojeździe zarejestrowanym (za badanie specjalistyczne) kwota 114 zł w sumie za 212 zł. No i można iść po podyżkę.

 

Niestety, ale nie. Ustawodawca zrobił dobrze samochodom z LPG i..... włączył badanie instalacji do badania okresowego: "ZAŁĄCZNIK Nr 1

WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU,

PRZEDMIOTÓW JEGO WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI, DO PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA

TECHNICZNEGO POJAZDU

11.6. Pojazd przystosowany do zasilania gazem"

 

Tak, więc samochody z LPG po 22.09 badamy za 98+1 PLN, o ile "nowy 227" wejdzie w życie, w przeciwnym wypadku cena za badanie instalacji LPG pozostanie nieustalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do badania z gazem (oraz urządzeń podlegających dozorowi technicznemu które podlegały wpisowi ) a przy gazie urządzeniem takim jest butla to od 22 urządzenia te podlegają tylko przedstawienia dokumentów i sprawdzenia sprawności bez wpisu.

Natomias patrząć na wzór wydruków z rejestru badań pisze że w uwagach należy wpisać (urządzenie podlegające pod dozur) w tym naszym kraju to naprawde nigdy nic niewadomo do konca jak co robić :)

Słów na to wszystko brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

art.81.9a PoRD - badanie robisz po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy - czyli informujesz klienta, że musi taką opinię wykonać dla uzyskania badania w Twojej SKP. I już się nie martw, rzeczoznawca będzie wiedział jak ją zrobić - bo weźmie za to konkretne pieniążki :)

Zresztą tu jeden kolega robi papiery na rzeczoznawce to może Ci wszystko wyjaśni :)

 

Skoro zostałem wywołany do odpowiedzi to po pierwsze nie robi tylko już zrobił :D po drugie chętnie ustalę rok produkcji każdego pojazdu. Mówiąc szczerze na SKP zawsze ( od 12 lat ) przy pierwszych ustalam rok produkcji a nie modelu. (takie wymogi wewnętrzne WK ).

Pomijając Forda nie jest to rzecz prosta. Pamiętać należy że producenci rok produkcji mają zakodowany w ostatnich 7 znakach nr VIN nie na 9, 10, czy 11 pozycji, jeśli coś tam kodują to jedynie rok modelowy. Wiele informacji można wyczytać z dokumentów, z elementów wyposażenia pojazdu, są specjalne programy i strony internetowe lecz niezastąpione są osobiste kontakty z serwisami poszczególnych marek. W tym wszystkim należy pamiętać że SKP może korzystać jedynie z opinii rzeczoznawców wpisanych na listę MI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z elementów wyposażenia pojazdu,

:ok:D

 

[ Dodano: 15-09-2009, 08:42 ]

lecz niezastąpione są osobiste kontakty z serwisami poszczególnych marek.
:D:D:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.