bohdang Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 Rozumiem. Tylko w nowym 227, będzie to zapis paragrafu 7, ust.4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 to jakie badanie wykonać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 Myślę, że wykonasz badanie okresowe z wynikiem negatywnym. W uwagach adnotacja, że wynik negatywny ze względu na to iż tablice i dowód rej. nie odpowiada wymogom przepisów oraz za brak naklejki na szybie. Oczywiście wypełniasz DIP. Klient jedzie do WK i rejestruje samochód na pozwolenie czasowe wydane celem dojazdu do badania technicznego. Oczywiście po otrzymaniu PC i tablic musi wrócić na SKP po pozytywny wynik badania. PORD: Art. 74. 1. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach określonych w ust. 2, starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne. 2. Czasowej rejestracji dokonuje się: 1) z urzędu - po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu; 2) na wniosek właściciela pojazdu - w celu umożliwienia: a) wywozu pojazdu za granicę, b) przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy; 3) na wniosek jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań homologacyjnych lub jednostki badawczej producenta pojazdu, jego wyposażenia lub części - w celu umożliwienia odpowiednich badań. 3. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni, z zastrzeżeniem ust.4 4. Termin ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu. W przypadku jaki opisuję urzędnik z WK nie będzie miał problemu z danymi do PC. To po pierwsze. Po drugie nigdzie w ustawie w sprawie rejestracji pojazdów oraz ustawie o szczegółowych czynnościach organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach nie ma słowa o tym, że urzędnik nie może wydać DR lub PC, w którym wszystkie dane nie są wpisane. Tak więc klient może złożyć wniosek o PC przed badaniem technicznym i PC dostanie. To rozwiązanie jest o tyle korzystniejsze, że nie będzie potrzeby dwa razy jechać na SKP i jest oczywiście tańsze o 20 zł. . Zaoszczędzone 20 zł można przeznaczyć na ukojenie nerwów zszarganych podczas stania w korku w drodze WK - SKP - WK lub też kupić prezent posłom za tak wspaniałe prawo . Diagnostów obowiązują przepisy, które, na chwilę obecną, nie są niestety zbyt optymalne i ja nie mam zamiaru nadstawiać swojego tyłka przez bezmyślność twórców prawa. Bo jeśli chodzi o DR i tablice rej. obowiązuje nas narzucony ustawą wzór to ja będę się do tego wzoru stosował bez względu na to jak klienci będą okazywać swoją radość z tego faktu. A tak przy okazji to przeglądając DzU nr 137 ... w sprawie szczegółowych czynności... natknąłem się na taki oto zapis: Załącznik nr 1 §1 pkt 3 W przypadku gdy z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że upłynął termin następnego badania technicznego pojazdu organ rejestrujący do czasu otrzymania zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu zatrzymuje złożone dokumenty i tablice rejestracyjne. Be komentarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 jackow - cytowane przez Ciebie przepisy szczegółowo określają jak wystawić DR, czy PC. Co wpisać do poszczególnych rubryk i na jakiej podstawie. Jeśli więc, jakichś danych brak, to WK musiałoby wydać dokument z naruszeniem tych przepisów. A na to kochany, to my nie możemy sobie pozwolić Wydawałoby się, że logika mówi, że badanie przed rejestracją, to przed rejestracją, więc jak wynik N za brak tablic i PC... Ale podeszliście literalnie - OK - macie do tego prawo. Tylko jackow spójrz tak dokładnie, do cytowanej instrukcji w sprawie rejestracji (a także rozporządzenia i PoRD) i powiedz na jakiej podstawie dokonuje się rejestracji - także czasowej. Bo podpowiadam, że jest tam m.in.mowa o dowodzie własności, dowodzie rejestracyjnym itd... i zaświadczeniu z badania technicznego. WK może zatem odmówić nawet wydania PC bez badania przy równie literalnym podejściu. Co wtedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 Czyli sytuacja patowa... jak zawsze u nas w kraju Myślę, że trzeba to ustalać indywidualnie na stopie stacja - wk. Zawsze można się przecież dogadać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 13 Wrzesień 2009 Share Napisano 13 Wrzesień 2009 Czyli sytuacja patowa Zawsze można się przecież dogadać... W tym kraju...? Myśle ze mozna ale tylko i wyłącznie jezeli będą w tym kierunku dązyły obie strony!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 (...) Jeśli więc, jakichś danych brak, to WK musiałoby wydać dokument z naruszeniem tych przepisów. A na to kochany, to my nie możemy sobie pozwolić Teoretycznie WK powinien wysłać na ustalenie danych. Akurat w moim WK jakoś nie widzą problemu i wpisują głupoty do DR typu: masa własna 0 kg. podobnie DMC, liczba osi 0, rodzaj paliwa: 999. Naprawdę różne "kwiatki" się trafiają. Raz się trafiło w osobówce DMC 19600kg. Oczywiście negat, klient pojechał do WK. Po powrocie mówi, że pani urzędniczka stwierdziła, że jestem nadgorliwy . Przecież to jakaś kpina. A wracając do tematu. Odnośnie rejestracji pojazdu procedura wymaga min. DzU nr 186 §2 pkt 8:Jeżeli wymagane jest badanie techniczne pojazdu, właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu. Tak więc w myśl tego punktu WK może wydać bez żadnych problemów PC na dojazd do badania technicznego i niekoniecznie musi mieć wszystkie dane do wypełnienia rubryk w DR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Tak więc w myśl tego punktu WK może wydać bez żadnych problemów PC na dojazd do badania technicznego i niekoniecznie musi mieć wszystkie dane do wypełnienia rubryk w DR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Czyli sytuacja patowa Zawsze można się przecież dogadać... W tym kraju...? Myśle ze mozna ale tylko i wyłącznie jezeli będą w tym kierunku dązyły obie strony!!! Panowie nie zapominajcie że jest jeszcze trzecia strona - TDT. Wszelkie dogadania na linii WK-SKP nic nie dadzą jak TDT będzie miał swoją interpretację przepisów. Oczywiście interpretacją tą z nikim się nie podzielą bo "TDT nie prowadzi szkoleń" i jak znam życie zinterpretuje ten zapis na niekorzyść SKP. Wniosek nowe rozporządzeniemusi tą kwestę doprecyzować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 ...."TDT nie prowadzi szkoleń" i jak znam życie zinterpretuje ten zapis na niekorzyść SKP. ... Bo przecież nie mogą prowadzić szkoleń - bo jak by to było gdyby stacje działały po ich myśli to co by kontrolowali ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Jackow - sam piszesz - do wniosku o rejestrację masz dołączyć badanie - czyli przy rejestracji to badanie MASZ JUŻ MIEĆ - a skierować to ja Cię mogę na dod.co najwyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 I coz jak zawsze przed wiekszymi lub mniejszymi zmianami wiemy ze nic nie wiemy. W najlepszym przypadku ubedzie troche wlosow z lysiny innym przybedzie siwych, a w najgorszej sytuacji poleca uprawnienia i wyroki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mobilny Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Chcę jeszcze wrócic do tematu ustalenia rcznika pojazdu a nie roku modelowego. Zgodnie z nowymi wymogami musimy go ustalić na skierowanie WK. Tylko jak? Materiały, którymi dysponujemy podają nam rok modelowy - nie określają roku produkcji na 100%. (nie dotyczy Forda). Jedynym pewnym źródłem jest pismo od producenta lub opinia rzeczoznaawcy. W takiej sytuacji namy stawiać N z "braku peności" ustalenia rocznika? Czy klient jest wtedy skazany na opłaty u przedstawiciela producenta lub rzeczoznawcy? Czy po otrzymaniu takiej informacji klient jedzie do WK cz na SKP po zaświadczenie?. I co płaci na ponowne badanie? Nie wyobrażam sobie byśmy my jako SKP występowali do producenta czy rzeczoznawcy, gdyż koszt uzyskania 100% pewnych danych byłby wyższy od pobieranej opłaty 60zł za ustalenie danych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Mobilny - ale innej możliwości nie masz. Zgodnie z przepisami, jeśli masz problem w ustaleniu jakiegoś parametru prosisz o opinię rzeczoznawcy właśnie i dopiero na jej podstawie wystawiasz badanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 prosisz o opinię rzeczoznawcy Chcę teraz dopytać : ja(SKP) proszę o opinie rzeczoznawcę ,czy wysyłam klienta do rzeczoznawcy? a tenże rzeczoznawca to niby skąd te dane weźmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 art.81.9a PoRD - badanie robisz po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy - czyli informujesz klienta, że musi taką opinię wykonać dla uzyskania badania w Twojej SKP. I już się nie martw, rzeczoznawca będzie wiedział jak ją zrobić - bo weźmie za to konkretne pieniążki Zresztą tu jeden kolega robi papiery na rzeczoznawce to może Ci wszystko wyjaśni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 rzeczoznawca będzie wiedział jak ją zrobić - bo weźmie za to konkretne pieniążki Różne dziwne opinie w swojej ""karierze" diagnosty widziałem Ale tak na poważnie ,co to daje(mówimy o ustaleniu roku produkcji przez rzeczoznawce),rzeczoznawca sie pomyli ,bo może ,diagnosta przepisze,ale pomylic sie nie może bo odpowiada swoją ...........posadą Zresztą tu jeden kolega robi papiery na rzeczoznawce to może Ci wszystko wyjaśni Nie wiem czy w tym roku będziemy coś sobie wyjaśniać ,a byłoby co.....nazbierało sie tego materiału... Jakoś tak duch w "narodzie" zanika ,a szkoda że zamykamy sie w swoich skorupkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Najgorsze, dla części SKP jest to, że w projekcie wzory pieczątek... zostawili literkę d - pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą lub pojazdów nowego typu wyprodukowanych lub importowanych w ilości jednej sztuki rocznie. Tak więc w przypadku badania okresowego przed pierwszą rejestracją w kraju diagnosta musi mieć mimo wszystko literę "d" w uprawnieniu żeby to badanie móc wykonać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bupiter Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Chcę jeszcze wrócic do tematu ustalenia rocznika pojazdu a nie roku modelowego. Zgodnie z nowymi wymogami musimy go ustalić na skierowanie WK. Tylko jak? Materiały, którymi dysponujemy podają nam rok modelowy - nie określają roku produkcji na 100%. pozwólcie że i ja wrócę. nowy samochód w salonie, środek roku kalendarzowego, a na 10 pozycji w nr VIN czyli tam gdzie wg mnie powinien byc kodowany rok produkcji, czarno na białym stoi oznaczenie roku 2010... i weź tu człowieku oznacz rok produkcji, myślę że nawet rzeczoznawca bez konsultacji (czytaj informacji) od producenta nic mądrego nie stworzy, a np Fiat który nie koduje roku produkcji? przeglądając forum trafiłem na określenie "suma kontrolna" dotyczace nr VIN. Gdzieś mi to umknęło na kursach, może ktoś wytłumaczyć o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Ja nawiążę jeszcze do badania okresowego z gazem po 22.09 bo mnie bardzo nurtuje za jaką kwotę skoro z cennika znika pkt. 1.15? Chyba że do badania okresowego podciągniemy pkt 6 pozostałe dodatkowe badania techniczne i dalej 6.1 w którym dokonano montażu instalacji do zasilania gazem w pojeździe zarejestrowanym (za badanie specjalistyczne) kwota 114 zł w sumie za 212 zł. No i można iść po podyżkę. Niestety, ale nie. Ustawodawca zrobił dobrze samochodom z LPG i..... włączył badanie instalacji do badania okresowego: "ZAŁĄCZNIK Nr 1 WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU, PRZEDMIOTÓW JEGO WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI, DO PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU 11.6. Pojazd przystosowany do zasilania gazem" Tak, więc samochody z LPG po 22.09 badamy za 98+1 PLN, o ile "nowy 227" wejdzie w życie, w przeciwnym wypadku cena za badanie instalacji LPG pozostanie nieustalona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 14 Wrzesień 2009 Share Napisano 14 Wrzesień 2009 Nawiązując do badania z gazem (oraz urządzeń podlegających dozorowi technicznemu które podlegały wpisowi ) a przy gazie urządzeniem takim jest butla to od 22 urządzenia te podlegają tylko przedstawienia dokumentów i sprawdzenia sprawności bez wpisu. Natomias patrząć na wzór wydruków z rejestru badań pisze że w uwagach należy wpisać (urządzenie podlegające pod dozur) w tym naszym kraju to naprawde nigdy nic niewadomo do konca jak co robić Słów na to wszystko brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 suma kontrolna" dotyczace nr VIN. stosują to producenci aut na rynek amerykański więcej na np http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=10580 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 art.81.9a PoRD - badanie robisz po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy - czyli informujesz klienta, że musi taką opinię wykonać dla uzyskania badania w Twojej SKP. I już się nie martw, rzeczoznawca będzie wiedział jak ją zrobić - bo weźmie za to konkretne pieniążki Zresztą tu jeden kolega robi papiery na rzeczoznawce to może Ci wszystko wyjaśni Skoro zostałem wywołany do odpowiedzi to po pierwsze nie robi tylko już zrobił po drugie chętnie ustalę rok produkcji każdego pojazdu. Mówiąc szczerze na SKP zawsze ( od 12 lat ) przy pierwszych ustalam rok produkcji a nie modelu. (takie wymogi wewnętrzne WK ). Pomijając Forda nie jest to rzecz prosta. Pamiętać należy że producenci rok produkcji mają zakodowany w ostatnich 7 znakach nr VIN nie na 9, 10, czy 11 pozycji, jeśli coś tam kodują to jedynie rok modelowy. Wiele informacji można wyczytać z dokumentów, z elementów wyposażenia pojazdu, są specjalne programy i strony internetowe lecz niezastąpione są osobiste kontakty z serwisami poszczególnych marek. W tym wszystkim należy pamiętać że SKP może korzystać jedynie z opinii rzeczoznawców wpisanych na listę MI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 z elementów wyposażenia pojazdu, [ Dodano: 15-09-2009, 08:42 ] lecz niezastąpione są osobiste kontakty z serwisami poszczególnych marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Wrzesień 2009 Share Napisano 15 Wrzesień 2009 Kolego - a ile taki osobisty kontakt kosztuje - zdradzisz nam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi