szyszon Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 czytając te wszystki posty juz jeden wielki metlik w głowie głownie mi chodzi jak teraz bedzie wygldalo okresowe badanie techniczne z zagranicy ? jakie dokumenty? jak naliczamy? czy normalnie robimy okresowe z DIP ? i kasujemy gościa wtedy ile 98zl czy 98 = 60 zl? Cytuj
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 98zł DIP został przyszeregowany do tego badania i tyle. Jeśli przyjedzie ze skierowaniem z WK lub klient sam przyjdzie i złoży wniosek na ustalenie danych (nie na badanie okresowe) to wtedy ustalasz dane, wpisujesz je w zaświadczenie (nie w DIP) i kasujesz 60 zł. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
zenon Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 ale jakie dane techniczne, czy wszystkie które są zawarte w dipie Cytuj
darkdog Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 a troszeczek sie znienił dip np roztaw kół i nie tylko Cytuj
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 ale jakie dane techniczne A jakie do tej pory ustalałeś jak przysłali z WK na ustalenie danych? Wszystko co jest w naszym DR, włącznie z rokiem produkcji i podrodzajem. Najbezpieczniej ustalić od razu wszystkie, bo nie wiadomo o jaki się upomną. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jackow Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Ja pytałem w swoim WK i powiedzieli, że mamy wykonywać okresowe+ustalenie danych. Ja nie jestem do tego przekonany i zapytałem na jakiej podstawie. Chciałem to na piśmie to powiedzieli, że żadnych pism nie dają. Cytuj
blakop Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Wszystko co jest w naszym DR, włącznie z rokiem produkcji i podrodzajem. Najbezpieczniej ustalić od razu wszystkie, bo nie wiadomo o jaki się upomną. Dokładnie tak. Cytuj
08/15 Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Tak się składa,że właśnie przyprowadziłem sobie auto z niemiec. Tak też się składa,że z samego rana przeprowdziłem na wniosek właściciela badanie na ustalenie danych,a ponieważ przegląd z DE mam do 07.2011 to pominąłęm okresowe. Problemy zaczęły się juz w urzędzie celnym. Tam Pani celnik nie widząc DIP'u zaczęła kręcić nosem po czym oświadczyła, iż mam sie udać na stację w celu przeprowadzenia badania by owy druk wypełnony uzyskać. Przeczuwając wcześniej takie problemy uzbrojony byłem w wydruk z nowymi przepisami. Mozolnie zaczałęm tłumaczyć dlaczego nie mam DIp'u i dlaczego zaświadczenie powinno wystarczyć. Na szczęście udało mi sie ją przekonać i jak przystało na porządnego obywatela sypnąłem Państwu kilka złociszy na haracz zwany cłem by PKB kraju trochę wzrosło w dobie kryzysu. Gorzej było z osobami w kolejce jaka utworzyłą sie za mną. Co chwilę jakiś burak niby do siebie kwękał: "kulwa! Lobi problemy kulwa a tu kuturalni ludzie w kolejce stać muszom" . Nie dałem mu z liścia bo był większy Nie wiem jak w innych UC ale w tym, pod który ja podlegam, to okazuje iż celnik na podstawie parametrów wypisanych w dipie, takich jak moc, wymiary itp określa z jaką dokładnie wersją auta ma do czynienia. Bardziej lub mniej bogatą. Potem porównując je ze swoim katalogiem ustala jakie delikwent ma zapłacić cło. Stąd też takie żadanie owego dokumentu ode mnie. Nawet kolor wpisują do dokumentów celnych z tego co widziałem. Dla pewności zadzwoniłem tez do swojego WK by podpytać czy dane wypisane na zaświadczeniu wystarczą. Odpowiedziano mi ,że bez DIP'u ani rusz. Kurcze, znów przepychanka mnie czeka. "Po co to wszystko?" zapytanicie dziewczyny Ano po to bo zaoszczędziłem całe 18 złotych! 18 ponieważ przeglądu nie mam wbitego do zagranicznego DR ale na osobnym świstku ( KUS ). W biurze tłumaczeń hieny zdarły ze mnie 80 złociszy za jego tłumaczenie. Wiem ,iż tylko u znanych skąpców z Poznania odnajdę zrozumienie dla poczynionych przeze mnie oszczędnosći Cytuj
blakop Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Nie dałem mu z liścia bo był większ Kolego - tak nie można - z takim podejściem, biorąc pod uwagę Twoje warunki fizyczne niewiele jest osób, którym mógłbyś dać z liścia... A chyba nie chcesz zaczepiać dzieciaków z gimnazjum - No proszę Cię! Teraz tak. Dopóki nie było oficjalnych wykonawczych do PoRD też byłem za tym, żeby dawać DIP do wszystkich sprowadzonych, dla ułatwienia sprawy wszystkim. Ale ponieważ przepis się ukazały i jasno precyzują co dokumentować, to dla samego dodatkowego na ustalenie danych dane powinny być wpisane z tyłu zaświadczenia. SKP w tym głowa, żeby były wszystkie Natomiast nie wiem jaki pojazd sobie sprowadziłeś (rocznik), ale data lipiec 2011 niekoniecznie musi być uznana przez WK, pomimo, iż nie ulega wątpliwości, że pojazd ma ważne badania - ot taki paradoks o którym pisałem w innym temacie. Będziesz zatem musiał zrobić okresowe przed pierwszą rejestracją... A tablice miałeś?? Cytuj
Regan55 Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 wpisujesz je w zaświadczenie Najbezpieczniej ustalić od razu wszystkie, bo nie wiadomo o jaki się upomną. W tym wypadku będę musiał chyba pisać na druku A2 a nie A4 jak ma to wygłądać jak w DIP-ie!!! [ Dodano: 22-09-2009, 18:32 ] że żadnych pism nie dają. Nic nowego.Najlepiej na gębę to pozniej jest kogo o........ć ze zle wykonałbad.!!!! Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 u znanych skąpców z Poznania odnajdę zrozumienie Będziesz zatem musiał zrobić okresowe przed pierwszą rejestracją... Bert ja bym mu nie wierzył Badaniu temu nie podlegają pojazdy ujęte w „Art. 81. ust.4 .1);2);3) ;a i b . "b"-......w którego dowodzie rej......przedstawionym do rejestracji ,zawarta jest info. o wyk. bt. i jego terminie wazności." Termin badania wyznaczy WK z dowodu zagranicznego po dostosowaniu do polskich warunków-tak zostało powiedziane na spotkaniu w WK .Czy juz zdanie zmieniono???? Cytuj
blakop Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 Termin badania wyznaczy WK z dowodu zagranicznego po dostosowaniu do polskich warunków-tak zostało powiedziane na spotkaniu w WK .Czy juz zdanie zmieniono???? No jakby Ci to powiedzieć.... Tak Spójrz na dalsze zapisy - (paragraf 14): termin z zagranicznego DR uznaje się o ile nie jest dłuższy od ustalanego w Polsce. A w uproszczeniu - W Polsce po pierwszych 5 latach kolejne badania są przeprowadzane co roku, a w Niemczech co DWA LATA. I dokładnie tej sytuacji dotyczy cytowany przepis - przychodzisz z badaniem wyznaczonym niezgodnie z krajowymi zasadami, to nie mogę go uznać. Jednocześnie przepisy nie wskazują w żaden sposób, że WK ma ustalić, czy dopasować ten termin do naszych przepisów. Wychodzi z tego prosta konkluzja, ze taki pojazd należy traktować jako pojazd bez badania, wobec braku możliwości ustalenia jego terminu. Faktycznie kolega Adam się trochę zakręcił, ale to dobry chłopak i już mu wszystko zostało wytłumaczone Nawet gdybym chciał skrócić badanie do roku w takim starszym aucie samowolnie, to jak? Od jakiej daty mam wyznaczyć ten rok? Wszystko rozbija się o to, że w przypadku niemieckiego DR (ale i wielu innych) nie ma oznaczonego początku czasokresu na jaki wyznaczono badanie, a jedynie podaje się okres do jakiego należy zrobić badanie następne. Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Wychodzi z tego prosta konkluzja, ze taki pojazd należy traktować jako pojazd bez badania Przyjąłem do wiadomości te bezsensowne przepisy. termin z zagranicznego DR uznaje się o ile nie jest dłuższy od ustalanego w Polsce (nie byłoby prościej wyznaczyc ntb od dnia rejestracji w Polsce na np.rok,lub dwa????) A jak kupie "prawie" nówke w Niemczech-miesięczny pojazd ,to tez bedzie potraktowany jak bez badań??? Ja twierdze że:(na podstawie przepisów) Badaniu temu nie podlegają pojazdy ujęte w „Art. 81. ust.4 - b . "b"-......w którego dowodzie rej......przedstawionym do rejestracji ,zawarta jest info. o wyk. bt. i jego terminie wazności." czyli mamy -PAT Cytuj
cortez76 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 koledzy przyjechał dziś do nas klient mercedesem na niemieckich tablicach z niemieckim brifem . jakie wykonać badanie , okresowe plus DIP czy ustalenie danych Cytuj
endriu03 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Okresowe + DIP, tylko doszły nowe pozycje tj. rozstaw kól i nie ma roku modelowego, a jest rok produkcji i jeszcze ciekawostka wróciło liczba kół. Cytuj
Nowicjusz Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 wróciło liczba kół. Z zapasowym czy bez K........... jakby to było najważniejsze Cytuj
blakop Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Jacek - nowe auto podpada pod pkt a i przejdzie nawet bez adnotacji w DR. Niestety żaden przepis nie pozwala WK na ustalanie terminu badania technicznego w takim wypadku. A tym bardziej nie opisuje w jaki sposób... Dlaczego rok od rejestracji? Taki zapis w DR sugerowałby, że w dniu rejestracji pojazd przeszedł badanie techniczne - skoro wyznaczono mu roczny termin, prawda? A to już poświadczenie nieprawdy Cytuj
Regan55 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 tylko doszły nowe pozycje tj. rozstaw kól A co Wy tego do tej pory nie mieliście w DIP-ie? Cytuj
Psuj Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 A co Wy tego do tej pory nie mieliście w DIP-ie? Był rozstaw osi - a to róznica... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
waga50 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 koledzy przyjechał dziś do nas klient mercedesem na niemieckich tablicach z niemieckim brifem . jakie wykonać badanie , okresowe plus DIP czy ustalenie danych Więc tak: nie robimy badania technicznego przy nowym aucie, nowym z zagranicy, z zagranicy zarejestrowanemu i z zagranicy jeżeli w ichnym DR lub innym dokumencie jest adnotacja o ważnym badaniu technicznym. Bierzesz tłumaczenia i czytasz. Jeżeli ma adnotacje o ważnym badaniu okresowym to badania okresowego nie wykonujesz, jeżeli jest napisane że powypadkowy a jest ważne BT to dodatkowe za94 zł. Odnośnie ustalenia danych- nasz WK powiedział że zawsze do badania ma być tzn. albo DIP albo ustalenie danych. I tak :jeśli brak BT -za okresowe kasujesz 98 i wypełniasz DIP, jeżeli powypadkowe 98 + 94 no i DIP. Jeśli BT jest aktualne a jest po wypadku to 94 + 60, a gdy ma ważne BT i bez wypadku to ustalenie danych 60 zł.( chociaż w zasadzie mógłby jechać do WK i go zarejestrować). Tak myślę. Cytuj
Regan55 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 a gdy ma ważne BT i bez wypadku to ustalenie danych 60 zł.( chociaż w zasadzie mógłby jechać do WK i go zarejestrować). Podejrzewam ze nie tak do końca.Myślę ze moze wykonać taki manewr jezeli pojazd nie jest wyrejestrowany i ma tablice zgodne z DR z zagranicy Cytuj
cortez76 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Panowie on miał tablice ale te na sprowadzenie bo tam w niemczech był wycofany z ruchu Cytuj
Regan55 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Panowie on miał tablice ale te na sprowadzenie bo tam w niemczech był wycofany z ruchu Oczywiście ze okresowe + wypelniasz DIP !!!! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.